skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ostré řízení TÝm Motorsport
-> Tomaso435: místa je tam dost jen se přidávala asi 2 nebo 3mm podložka pod to víko se šroubem na přítlak
-> kamikaze: jo už to vidim :)
a ted mi řekni, na ten věčí pruměr, je tam dostatek místa? nebo se upravuje ještě onem domek? o kolik je to větší než origo?
a ted mi řekni, na ten věčí pruměr, je tam dostatek místa? nebo se upravuje ještě onem domek? o kolik je to větší než origo?
-> Tomaso435: Tak musíš zachovat modul, aby to pass a přidáš zub.. Co se asi stane s průměrem?
-> kamikaze: jasně to sem pochopil, ja když si vemu tady pastorek a chtěl bych zachovat pruměr, tak ty zoubky tam musej bejt hustějc... tim padem mi to teoreticky nevychází aby to pobral zase hřeben.... ale jak vidim tak to funguje..
jak je to s tím pruměrem ?
jak je to s tím pruměrem ?
-> Tomaso435: Pozor, šroubovice je tam je z důvodu úhlu hřeben/pastorek. Je to prostě ozubené kolo, žádný šnek. Víc zubů - na hřebenu máš plácnu 30 zubů, pastorek bude mít 10, tedy jsou potřeba 3 otáčky pastorku. pokud bude mít pastorek 15 zubů, stačí ti jen 2. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> havlik: a pruměr je zachovalej? nebo se do origo řízení vejde pruměr věčí, tim zachováš vlastně ty mezery,aby to zapadalo, a tim padem je tam možno vecpat ještě jednu "drážku" aby to zabíralo rychleji?
-> Tomaso435: no funguje to:)
-> havlik: no mě to právě moc nejde do hlavy, aby zustal hřeben origo a pastorek měl jinačí "stoupání" a zapadalo to do sebe.....
-> kamikaze: jasny ....
jak víc zubu ? měl sem právě za to že tam bude řídčejší to zakroucení... nebo možná spíš premejšlim blbě.....
neměl bys fotky pro porovnání prosimtě? :)
jak víc zubu ? měl sem právě za to že tam bude řídčejší to zakroucení... nebo možná spíš premejšlim blbě.....
neměl bys fotky pro porovnání prosimtě? :)
Je možné sehnat někde výkres ostrého pastorku?
no origo závodní verze byly nové oba kusy, tohle "zjednodušení" snad vymyslel saky aby to bylo levnější a fungovalo to.
-> Tomaso435: Logicky, potřebuješ převod do rychla, takže potřebuješ víc síly. Mění se jen pastorek, má víc zubů![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Kucí, když se řekne ostrý řízení, tim je myšlen pouze pastorek s vostřeším stoupáním uspusobenej na origo hřeben? nebo jsou to oba dva komponenty sladěny k sobě?
... tim že to je strmější, to asi určitě jde zatačí i tíž žejo? :-))))
já jen jak to tam vlastně je :)
... tim že to je strmější, to asi určitě jde zatačí i tíž žejo? :-))))
já jen jak to tam vlastně je :)
-> Fén: no oproti klasice je tam tem rozdělovač tlaku či jak to nazvat. A p říručce je jen manžety a tyčky s klobem, ale to by chtělo nějak zajistit je na to nějakej přípravek, ale nepohopil jsem jak funguje :( Další věc, jak zaslepit otvory po trubkách. Nejlíp asi udělat propojku. Hřeben mám v ruce poprvý, tak mě prosím nemějte za blbce :D
řízení taky doma :-)
-> kamikaze: Podle dílenské příručky jako klasické.
Servo a vlnovec doma, jak moc se to dá rozebrat?![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jupí, takže sehnat řízení a volantovku pokud se nepletu?
-> U-Geen: no ono stačí i nezapojit tyč řízení do šneka, to pak točíš točíš a nic se neděje... ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> U-Geen: Jenom trochu proměnlivý rejd. :o))
-> OndraKrupi: nezapojenim sneka naopak ziskas tzv. nekonecny prevod.
-> OndraKrupi: Jo. Jsem asi vážně trochu přetažen. :o))
-> Fén: spíš nezapojením serva ne? ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> OndraKrupi: Nezapojením šneka by to fungovat mělo.
Edit: "šneka" číst jako "serva". Děkuji. :o)
Edit: "šneka" číst jako "serva". Děkuji. :o)
-> Fén: takže stačí sehnat se servem a servo nezapojit a nebo vyměnit šněka do starého řízení :-)
-> OndraKrupi: Ano a ano.
-> Fén: jako podle toho že tam je vývod na servo? takže 1,6 se servem měla také 3 otáčky?
-> OndraKrupi: Poznat by se to mělo podle trubiček na skříni řízení.
Klasika:
007 350 278 - 10.94 - 12.94
007 350 027 - 01.95 - 02.96
6U1 422 051 B - 03.96
Servo:
6U1 422 051
Klasika:
007 350 278 - 10.94 - 12.94
007 350 027 - 01.95 - 02.96
6U1 422 051 B - 03.96
Servo:
6U1 422 051
-> Fén: někdo píše 3,7, někdo 3,6
Edit: A nějaké katalogové číslo nebo jako jak to poznat?
Edit: A nějaké katalogové číslo nebo jako jak to poznat?
-> OndraKrupi: 3,6
-> Fén: a normální 1,3 bez serva je 3,7 že?
-> OndraKrupi: Menší oprava, jsem asi četl trochu rychleji než jsem stíhal zpracovávat text. :o)
U 1,9 D je se servem (3 otáčky).
U 1,9 D je se servem (3 otáčky).
-> Fén: ooo :-) asi pujdu shánět ;-) ty asi nemáš co?
-> OndraKrupi: O 0,6 otáčky.
-> Fén: to je strmější? nebo stejné se servem?
Servo nechci![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Servo nechci
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> OndraKrupi: Tak tam dej z 1,9 D. :o)
mě by to zajímalo na FA/FE![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
koukám, že se nedostala rOMANovi odpověď, tak se přidám....kdo ještě ? Saky ?
Da se nekde jinde sehnal to ostre rizeni nebo jedina moznost je tohle?
ne, právě že nevím co to je za pastorek resp. celé řízení , a navíc je to z favorita.
-> TooM-As: tenhle pastorek vyrobil Saky? jinak zvětšený průměr ukazuju už v prvním příspěvku
-> havlik: tady to, že jsou tyčky kratší bude spíš vedlejší záležitost, důležité je, že jsou rovné...
-> radekp: Zalezi jak je zkratis...pokud zachovas uhel a zkratis jen tu rovnou cast, tak se nic nedeje.
ohledně toho měření , měřil jsem to na ponku , řízení ještě nemám v autě , a ohnedně výroby fakt nevím jak to zjistit , na pastorku nic vyražené není , délka odpovídá standartnímu. odpoledne dám fotky.
jinak čísla na řízení - krytka přes osu pastorku - F368000 -1
- tělo pod krytkou pastorku - F358800/1-2
- tělo u levé manžety - 2151004.8 nad tím vyraženo X
-zespoda na těle řízení co končí pastorek vyraženo - U V V
jinak čísla na řízení - krytka přes osu pastorku - F368000 -1
- tělo pod krytkou pastorku - F358800/1-2
- tělo u levé manžety - 2151004.8 nad tím vyraženo X
-zespoda na těle řízení co končí pastorek vyraženo - U V V
-> havlik: S podomácku zkrácenýma tyčkama jezdí i George Negru (Georgina).
Tohle řešení podle mě ovlivňuje lichoběžník řízení (ackermannova podmínka), nebo se pletu?
Tohle řešení podle mě ovlivňuje lichoběžník řízení (ackermannova podmínka), nebo se pletu?
tak ono se to dá i pak řešit upravenýma tyčkama ale to už je spíš jen pro malou regulaci ke zkrácenýmu řízení od sakyho si tak myslim.
-> TooM-As: Já jsem naměřil cca 2,7 otáčky, mělo být 2,5. Jak píše Eidy, mohou to být i vymačkané dorazy. V době kdy jsem to měřil jsem měl asi 4 mm rozbíhavost, takže to změřím znovu(předpokládám že dorazy jsou vzdau, teď si to nevybavuju).
Podle toho, že víko pastorku z Fe, Fa má 2 mm nálitek ke šneku jsem měl za to, že dělají jeden pastorek pro Š130-Fe... Je hřeben u těchto aut rozdílný? nebo jsou jen jinak dlouhé tyčky?
Podle toho, že víko pastorku z Fe, Fa má 2 mm nálitek ke šneku jsem měl za to, že dělají jeden pastorek pro Š130-Fe... Je hřeben u těchto aut rozdílný? nebo jsou jen jinak dlouhé tyčky?
-> Eidy: Saky vymyslel nevymyslene...K originalnimu rizeni by musel vyrabet i hreben a to by nikdo nezaplatil...takze prepocital modul zubu aby behal na seriovem hrebenu.