![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ostré řízení TÝm Motorsport
-> Bery: díky ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
na sériový hřeben
Tenhle pastorek od Kalouska je plug & play na sériový hřeben? Nebo to je podle dokumentace a mění se i hřeben?
-> Polyš: ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Eidy: Jj,znám.Viděl jsem to na bazoši,ale nějak jsem to těd nenašel.Dík.
-> Polyš: Google znáš? auto.bazos.cz/inzerat/...
/skoda-130rs-skoda-130lr-p
astorek-rizeni.php
Máte někdo spojení na pana Kalouska? Děla ještě ostré pastorky na Š 130 ? Dík
ja mam vsude molyku G s PP90H, to H protoze na podpere vznika smykove treni![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> George88: Víc odolnej není, ale přebroušením vzniká určitý prostor, který je k dobru před vznikem vůle v řízení. Prostě matice nesedí na šneku nadoraz, ale mezi zuby šneka a dnem "zádlabů" v matici je místo, které se postupně opotřebením matice (a šneka) zmenšuje. Kdežto u šneka bez úpravy vznikne už při malém opotřebení matice vůle, protože matice se "zádlaby" opře o čela zubů šneku a tedy přítlačná pružina nemůže vymezit vůli...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> vhml 25.01.18 10:32:15: A přebroušenej šnek je víc odolnej? Máš v tomhle zkušenost? Já to asi za jízdy poznal až teď na podzim, ale to už se samy rozkmitaly kola cca ve 130km/hod :D
-> George88 24.01.18 18:14:08: mám šnek přebroušnej na menší průměr, tudíž jsem ho zatím asi nikdy znova neseřizoval. Za to Toušík si to nechá seřídit i na 3x před závodama. Beztak pozná kulový
![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> George88: U převodky maticového řízení je největší problém s utěsněním hřídele páky - je to hlavou dolů pod hladinou oleje, v originále je to těsněné O-kroužkem a prakticky vždy to prolíná (pokud je v převodce ještě nějaký olej). Zajímavým řešením pro neoriginalisty je použití gufera, nejlépe dvoubřitého...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> vhml 23.01.18 12:45:17: jsem rád, že nejsem jedinej, kdo má problém s tekoucím maticovým řízením. Zkoušel jsem to přetěsnit snad 4x a pořád únik.. asi tam teda tay nacpu doporučenou A00.. ještě dotaz: jak často serizujes vůli? Já mám novou matici i šnek a na konci sezóny už jsem s tim celkem bojoval, aby to v max. rejdech nešlo ztuha..
Ona ta A00 je docela potvora co se týče viskozity za nízkých teplot - já ji tedy používám jen na svisláky a v řízení mám předpisovej převoďák, ale i tak když je -10°C a míň, tak několik kilometrů po započetí jízdy je řízení takové gumové (ochotněji pruží gumy uložení hřebene, než zmrzlá A00 ve svislácích) a nevrací se volant - hodně nezvyklé chování škodovky...![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Ve stovce mám A00 protože přes veškerou snahu tekl olej ven. V mrazu jsem s tím nejel, ale jinak s tím není problém. Ono s tou maticí jde obecně točit tak nahovno, že už to nějaká vazelína nevytrhne ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
S A00 byl problém tak ve šneku když bylo více pod nulou.V hřebenu je to řekl bych jedno.
Díky všem za rady, ježdění jen přes léto, ale občas na začátku či konci sezóny i mrzlo ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Pavel P..: to mi připomíná, nemáš nějaky?![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> havlik: hlavně dát origo manžety... ty vydržej.
-> Pavel P..: já to tam mam dobře od roku 2010 možná dokonce 2009 a také je žádné škody na manžetách atp.
Já tam dával A00 napůl s PP90....a taky nemám problem za žádných teplot, manžety jsou v cajku a nic neteče..... už od roku 2011.
mam tam čistou A00 tehdy na radu Petr S a bezproblémů, nepozoruji ani že by se s tim blbě točilo když je chladněji.
-> Tuner#2: Tak dost záleží, zda s tím chceš jezdit jen v létě, nebo i za nízkých teplot - ve druhém případě bych nedoporučoval zahušťovat mazivo![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Takže nakonec budu skládat do nové hřebenu.
Předpokládám původní mazivo vymýt/vyčistit a dát nové? Co tam použít? Vím že někdo dělal kaši olej/vazelína. Zajímá mě konkrétní specifikace co koupit. Díky.
Předpokládám původní mazivo vymýt/vyčistit a dát nové? Co tam použít? Vím že někdo dělal kaši olej/vazelína. Zajímá mě konkrétní specifikace co koupit. Díky.
-> sikula: tak už nemají![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> radekp: To nevím. Nechce se mi kvůli tomu rozebírat řízení. A jedu ho nějakých 12 let, tak jak ho tehdy složil Saky.
-> Eidy: jak vypadá pastorek a tyč vizuálně? Já vytáhnul z jednoh fáva pastorek, který měl místo zubů břity.
BTW, taky by mě zajímalo, jak vypadají ty ohlodané zuby mého pastorku z Tymákova. Ale já na něj mám prd najeto...
BTW, taky by mě zajímalo, jak vypadají ty ohlodané zuby mého pastorku z Tymákova. Ale já na něj mám prd najeto...
Trochu mimo, ale jaká je tak životnost pastorku? Při mým provozu. Asi to nemá cenu řešit, co?
díky všem ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Určitě bych šel cestou Kalousek, mohu doporučit-> T:
-> Tuner#2: Já jsem vybíral ze tří starších hřebenových tyčí.Jednak aby nebyly prohnutý(což jedna byla),potom aby nebyly vydřený a boční profil zoubků aby tak nějak bylo vidět že není omačkaný. I přesto si s tím chce hrát,aby se při tahání za tyč řízení,řízení nesekalo ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> MVM 27.11.17 20:10:33: Jasný.
Právě řeším zda nový ostrý pastorek dát do řízení na Žlutce (cca. 120tkm ale přesné a bez vůle) a nebo do úplně fungl nového hřeberu co mám na půdě u našich?
Právě řeším zda nový ostrý pastorek dát do řízení na Žlutce (cca. 120tkm ale přesné a bez vůle) a nebo do úplně fungl nového hřeberu co mám na půdě u našich?
-> Tuner#2: Teď nemá,to by bylo hodně smutný. V podstatě ani není důvod/možnost aby tam bezprostředně vznikla. Ale trošku se uvolní a pastorek se trošku zaběhne.
-> MVM 27.11.17 19:59:16: A má to teď nějaký? U hřebenu bych ho nečekal.
-> T: Kalousek to nabízí i s montáží do skříně řízení. Ale po domluvě mi poslal i sadu podložek - takže vpohodě doma poskládaný. Teď jsem s tim jel poprvý a zatim velice dobré. Uvidím časem jestli se bude zvětšovat mrtvý úhel ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Eidy: a to je teda ta sakyho verze co pasuje do seriového hřebenu?
Kde aktuálně koupit strmé řízení na rapida ?
-> Tomaso435 02.10.17 21:05:59: Ano tá torzka je dosť tenká,preto to treba celé zvariť dokopy,ináč to péruje a v podstate má vôľu.Zváračka to istí :) piest stačí narezať s flexou,doliať trošku oleja a zaslepiť vývody.Dosť blbo sa to ale rozoberá,najmä tá segerka,ale dá sa to.
Na svojom favorite som nakoniec šiel riešením neupravené servoriadenie z feldy,a čerpadlo mám pripravené elektrické z citroena saxo,už overená a vyskúšaná kombinácia.
Na svojom favorite som nakoniec šiel riešením neupravené servoriadenie z feldy,a čerpadlo mám pripravené elektrické z citroena saxo,už overená a vyskúšaná kombinácia.
-> Nepér: Díky. Předal jsem info Fandovi, teď už to bude na něm. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
A proč tam nedáte rovnou kompletní posilovač?
-> Tomaso435 02.10.17 21:05:59: Jeden kluk to má na M-ku taky z feldy s posilovačem. Nalil do převodky cca 0,5l oleje, hadicí propojil oba konce a funguje mu to kolik sezón bez problému...
-> Lamac: nemáš pocit že se to ukroutí? viděl s někdy uvnitř jak je to tenký? .. ten pastorek
Odporúčam servoriadenie z feldy s vyradenou hydraulickou časťou a zvareným rozdeľovacím ventilom s torzným čapom,niekde tu boli aj fotky s návodom ako to vyrobiť.Rozdiel je citeľný,len je treba upraviť volantovú tyč-má iný tisíchran.
Mám tu jeden pastorek na Favorita z Tymákova . Měl jsem ho pro sebe, ale nakonec na to nedošlo.
-> Čokin a ostatní: Děkuju všem. Na pana Kalouska jsem dostal několikero doporučení, ale bohužel nemá. Má jen na 130 za 3500Kč a na Fa už nemá a nebudou. Kvůli 1ks za rok se s tím nebude dělat. Prý se dá 130 pastorek nacpat do staršího Fa řízení, jen se pak musí prodloužit hřídel.
-> Eidy: Zkus se zeptat zde: viz odkaz. 120kové má skladem, jeden jsem řešil asi 2 měsíce zpět, třeba bude mít i na Fa/Fe.
www.kalousek.kvalitne.cz/ kontakt.html
www.kalousek.kvalitne.cz/ kontakt.html
-> Polyš: Mám na mysli rychlý pastorek.
-> krtik: Tak to je už velký problém. Tak to nic.
-> radekp: K ostrému. Ale co jsem viděl pastorky z tymákova, tak to snad raději nic. Vysekat to z kusu železa bude poslední možnost.
-> krtik: Tak to je už velký problém. Tak to nic.
-> radekp: K ostrému. Ale co jsem viděl pastorky z tymákova, tak to snad raději nic. Vysekat to z kusu železa bude poslední možnost.
-> Eidy: O průměru čepu nevím. Nevím jestli se Tvůj dotaz vztahuje k ostrému řízení, nebo k seriovému. Délka šneku by měla být u Fava kratší. Tým motorsport to dělají i rovnou na favo. Ale jsou to domněnky, raději ať to tady někdo potvrdí/vyvrátí.