skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaký typ unibalu?
prohledat
144 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 22.12.2014 do 19.04.2023, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
-> steyr: já to mám na kyvce. ale poznatky..no..já buď jezdil komplet serii v provozu, a nebo včetně silonů v předních ramenech,krátkejch pružin,tvrdejch tlumičů atd na okruhu. Do provozu bych asi unibal dozadu nedával..
ked sa tu uz riesili unibaly....jazdi ich niekto na zadnej naprave ? miesto "buchty" zaujimalo by ma kde kupovali a nejake poznatky z jazdnych vlastnosti...dakujem
Je to právě všelijak křivý. Je to vyloženě prasklina, ne zkroužený. Ale píšou o tom na stránkách SKF, že je to řízenej lom
-> Eidy: Však já to taky tvrdím, že to tak má být...
-> m8rinek: Tak možná je to lámaný, no. Ale spoj tam prostě je. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Eidy: Ono je to vidět i na tý fotce od VHML, jeden má drážku jak když střelí, druhej šikmo a okousanou...
-> m8rinek: Tak já jich měl v ruce už několik (velikostí i výrobců) a vždycky to bylo rovný. Tak jako nevím no, každopádně nějaký "spoj" tam musí být vždy. Jakože smontovat to a pak zavařit a zbrousit a doufat, že se to nezkroutí, mi přijde trochu hardcore.
-> Eidy: To bych si nebyl jistej, protože když jsem tu prasklinu zkoumal na svejch, tak není uplně rovná (jako řez), ale zubatá jako prasklina... Hádám, že se vyrábí kroužek, kterej se poruší a vloží se vnitřní díl...
-> vhml: Spíš sis toho nevšimnul. Ten vnější kroužek je zkrouženej nekonečnej profil. Tako jako plechový ráfky třeba. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Eidy 24.02.15 13:56:55: řeším, že na předchozích to nebylo, tudíž mě to zaskočilo.
-> vhml: Nevím co řešíš, to je na všech, jinak to nesmontuješ. Jak jinak chceš dostat kouli do díry?
-> vhml: Naštěstí nemam kleště na velkou segrovku, takže to mam asi namontovaný správně :D.
-> vhml: taky mam doma unibaly a maj to snad všechny a nejsou to skf
-> m8rinek 24.02.15 13:31:12: Jsem tedy chytřejší. Na 140LS mělo prasklinu jen jedno dopředu, v krámu mi ho vyměnili za jiné. Ale nebyly to SKF
-> vhml: www.skf.com/binary/.../sp
07f01_tcm_12-6029.gif Jak jsem to tam teda nalisoval to nevim :D.
-> vhml: mam pocit ze to tam ma aj molso na jeho loziskach
-> vhml: Jen mě teď trochu mrzí, že se toho tady nestihl ujmout nějakej místní demagog :D.
Ono to tam fakt asi patří. To mi poser
Poznámka
Při montáži kloubových ložisek s rozlomeným nebo dvoudílným vnějším kroužkem je nutné, aby se spoj nacházel v místě, které svírá pravý úhel s hlavním směrem zatížení
Poznámka
Při montáži kloubových ložisek s rozlomeným nebo dvoudílným vnějším kroužkem je nutné, aby se spoj nacházel v místě, které svírá pravý úhel s hlavním směrem zatížení
-> vhml: Nemáš teď ,,přesnější,,? Já kupoval nějakou vysokou řadu (řekl bych, že i tenhle rozměr) a měly to všechny, byl jsem na to upozorněn přímo v ložiskárně... Nalisoval jsem je a fungujou... ve skříni :D.
-> m8rinek 24.02.15 13:23:55: Ty co jsem kupoval minule to rozhodně neměly ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml: Myslíš tu ,,prasklinu,,? To maj všechny unibaly tohohle typu... Je to nějaká dilatačka, nebo tak něco...
-> MVM: Jo takhle. No tak to je jasný. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Eidy: To je ve vztahu k nastavení podvozku.. je to zatížení jednotlivých kol,ve vztahu jednak do úhlopříčky.prává/levá strana a přední/zadní náprava. To vše s odpojeným stabíkem a když jej připojíš .... buď jseš naštvanej a nebo máš radost že se "to" nehnulo - samozřejmě z toho důvodu je v sestavě vždycky člen s P a L závitem abys to doladil ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MVM: Jak to myslíš? To vyvážení auta. Vždy musí jedno kolo nadlehčit a o to víc druhé zatížit. Nebo ???
Přední kombinace. Taky je důležitý (u obyč seriovky asi ne zas tolik) aby stabík nerozhazoval vyvážení auta..
Takhle je táhlo na závodním autě
Unibaly jsou s teflonem..
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
kdyby nekdo chtel na nejakou spojovacku tak tu mam navic dva prave a dva leve samecky M10
nove nepouzite
nejak sem si neuvedomil ze 10x1.25 co potrebuju je uz jemne stoupani ..
nove nepouzite
nejak sem si neuvedomil ze 10x1.25 co potrebuju je uz jemne stoupani ..
-> Tuner#2: Za ty peníze je to super.
A jsou doma, bez poštovného, luxusní přístup a jednání. Jsou bez vůle, tak jsem zvědav co vydrží, ale 940,- mít dvě sady na auto je super. ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Eidy: stačí
vďaka za postrehy
Ak sa podarí, tak to bude velice zaujímavá sezóna
som zvedavý
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Ak sa podarí, tak to bude velice zaujímavá sezóna
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> MOLSO: Tak Ti to řeknu takhle; na předních ramenech mám 4 roky ty lesklý. A pořád je to jak včera daný. Jedno ložisko na pravém horním rameni mělo festovější pouzdro a šlo hůř. Myslel jsem si, že se to uvolní. A ono ne. Je to jak včera složený. Stačí? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Eidy: ja len že tie čierne tam maju dopísané high load ... takže by mohli byt vhodnejšie do tvrdšej prevádzky / by mohli myť vyššiu životnosť.
Ide mi hlavne o to aby som nekúpil niečo čo má "zemědělský vůle"
Ide mi hlavne o to aby som nekúpil niečo čo má "zemědělský vůle"
-> MOLSO: Nemůžu říct, že by ty černý byly špatný. Jen se mi pocitově víc líbí ty lesklý. Jiný nedávám.
Možná MVM přidá zkušenost ze závodů.
Možná MVM přidá zkušenost ze závodů.
Chlapci opýtam sa vás - ktorý unibal by bol vhodnejší do šikmého ramena ?
tento klasický typ www.ebay.com/itm/.../3906 49597192?pt=LH_Defa...
alebo tento čierny ? www.ebay.com/itm/.../3609 52218543?pt=LH_Defa...
tento klasický typ www.ebay.com/itm/.../3906 49597192?pt=LH_Defa...
alebo tento čierny ? www.ebay.com/itm/.../3609 52218543?pt=LH_Defa...
Ty ptfe jsou v pohode.mam reference po rocnim jezdeni a funguje to bez hrku;-) to je kurva rozdil...
Tak jsem tam volal a ocel/ocel ty italské na auto špatné, mají velkou vůli, takže určitě ocel/PTFE a nakonec jsme se shodli, že by to mohlo na stabilizátor stačit:
www.korbel-loziska.cz/sor timent/.../p1540.html
www.korbel-loziska.cz/sor timent/.../p1540.html
-> havlik 13.01.15 10:06:16: To bez debat, já to navíc dělám i z jiného důvodu než tuhost uložení. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Eidy 13.01.15 10:09:41: Ono ten krk to má sice zůžený, ale podle mě to nemůže ničemu vadit, na ohyb to namáhané není a v tahu píšou 8 dynamické a 17 - 22kN statické zatížení a to mají i tyhle doporučené. Kdyby to bylo 50%, ale tojhle je víc jak 400% rozdíl.
-> Tuner#2: Já myslím, že by stačily.
-> Tuner#2: tak každej unibal asi bude lepší jak ta guma
To už tak pěkná cena není. Myslíte že na stabík by ty původně zamýšlené nestačily?
Dobrý den,
TFI 10 FK jsou nevhodné pro automobilový průmysl,protože mají malí hrk (vůle),jsou určena pro hydrauliku.
Do auta na stabilizátor můžu doporučit tyto oka od německého výrobce durbal:
uložení ocel/teflon-bezúdržbové
BEM 10 Durbal skladem 8ks,cena 367,-/ks + dph.
BEF 10 Durbal skladem 34ks,cena 367,-/ks + dph.
dají se našroubovat do sebe
odkaz na katalogové listy
www.korbel-loziska.cz/upl oad/.../BEM.pdf
www.korbel-loziska.cz/upl oad/.../BEF.pdf
S pozdravem .....
TFI 10 FK jsou nevhodné pro automobilový průmysl,protože mají malí hrk (vůle),jsou určena pro hydrauliku.
Do auta na stabilizátor můžu doporučit tyto oka od německého výrobce durbal:
uložení ocel/teflon-bezúdržbové
BEM 10 Durbal skladem 8ks,cena 367,-/ks + dph.
BEF 10 Durbal skladem 34ks,cena 367,-/ks + dph.
dají se našroubovat do sebe
odkaz na katalogové listy
www.korbel-loziska.cz/upl oad/.../BEM.pdf
www.korbel-loziska.cz/upl oad/.../BEF.pdf
S pozdravem .....
-> George88: levy a pravy zavit - treba na spojovacky abys to nemusel rozdelavat :)
-> George88 08.01.15 22:02:09: Taky netuším, beru ty italský za ty prachy tomu odpustím i nějakou tu vůli, kterou mají nota bene i SKF jak jsem zkoušel u Eidyho.
Jedna otázka: jakej je rozdíl mezi těmahle verzema?
www.korbel-loziska.cz/sor timent/.../p1764.html
www.korbel-loziska.cz/sor timent/.../p1520.html
Je to i u ocel/teflon. Jedna verze je TFI a druhá TFIL..
www.korbel-loziska.cz/sor timent/.../p1764.html
www.korbel-loziska.cz/sor timent/.../p1520.html
Je to i u ocel/teflon. Jedna verze je TFI a druhá TFIL..
-> Tuner#2: Nebo vem 2 a 2 a budeš současně jezdit oboje a pak můžeš porovnat životnost.![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Eidy 08.01.15 21:05:07: Tak při ceně kilo za jeden je už na pováženou poštovné a proto vezmu jedny a jedny a uvidím ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2: Jestli chceš syslit, tak ok. Zase si nemyslím, že by se jedny nebo druhý rozsypaly tak rychle, že bys musel uprostřed sezony přerušit ježdění kvůli nedostatku unibalů.
Ale čím víc dílů doma, tím větší jistota.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ale čím víc dílů doma, tím větší jistota.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)