![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rachotí mi řadící páka
-> juze143: Bylo by fajn, dát si to do inzerce nebo aspoň uvést nějaké kontaktní údaje. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
V ponuke mam uz nove puzdra
Nie 3D tlac ale z vyrobenej vstrekovacej formy podla originalu.
Material: desmopan - original material
Cena za kus 3,75€
Nie 3D tlac ale z vyrobenej vstrekovacej formy podla originalu.
Material: desmopan - original material
Cena za kus 3,75€
-> darklord: potřebuju zdroj na tisk. Je mi jasný, že to asi nechce nikdo šířit.
-> Dušan: -> castrol:
Mam to nahodene, bolo treba ich trochu doladit ale zatial som spokojny.
Mam to nahodene, bolo treba ich trochu doladit ale zatial som spokojny.
Mám za to, že to někdo zkoušel tisknout ? Bude někdo vědět ? Chci ukončit nekonečné klepání kulisy, která je doslova bez pouzder.
Pánbůh zaplať ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> 11mAjA11: Chci za to čas na to to najít
SZ.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz: to by šlo, co za to chceš ? Kdyžtak do SZ ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> 11mAjA11: Ty podložky pod konzolu tu někde mám, kdybys chtěl nový kus...
Díky za změření musím realizovat výrobu, momentální řešení je pouze pro testovací zkušební provoz a moc se mi to nelíbí.
PS: já musel otvor v odlitku umravnit na přesnější rozměr vystruznikem a od tohoto rozměru se soustružník odpich při výrobě pouzder, po vsunutí pouzdra do odlitku s pokusem o částečnou fixaci na vterinak se musi pouzdro na fajnovo vybrat vystruznikem k danému rozměru hřídele táhla.
PS: já musel otvor v odlitku umravnit na přesnější rozměr vystruznikem a od tohoto rozměru se soustružník odpich při výrobě pouzder, po vsunutí pouzdra do odlitku s pokusem o částečnou fixaci na vterinak se musi pouzdro na fajnovo vybrat vystruznikem k danému rozměru hřídele táhla.
Tohle je super nápad, Zařadím to jako další možnost. Já měl v plánu konzolu vyvlozkovat a použít starou verzi pouzder 17mm která jsem sehnal nová.
Plastová podložka má výšku 7,7mm
Plastová podložka má výšku 7,7mm
Nylonové pouzdra a můžeš mazat vším.
PS: můžeš mi pls změřit tloušťku té plastové podložky ?
PS: můžeš mi pls změřit tloušťku té plastové podložky ?
Pouzdra "zmizela". Neváhejte je rovnými mazivy. Pouze maziva bez ropných frakcí
Jeden poznatek z laborovani s rozpadlymi plastovými pouzdry na 5q kulise. Vnější průměr pouzder je 18mm. Stará verze konzoly z 1000 MB má nalisovana pouzdra a vnější průměr 17mm. Chtěl jsem použít starou verzi a nelze.
Páni nemáte niekto rozmery puzdra kulisy ? Ze by som ju nemusel vymontovavat a merat. Dakujem
-> minno: Tak nesmíš shánět jen jednu věc, ne? A když seženeš něco, co nepotřebuješ, můžeš se tím trochu zahojit
Hlavně tě to musí bavit (a mne to shánění celkem baví)![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Hlavně tě to musí bavit (a mne to shánění celkem baví)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bukaj: čiže vo výsledku tak 100 € za prejazdený benzín, množstvo zabitého času, nasratosť a neistý výsledok, a to sa oplatí![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> waldo: Nesedět doma u kompu a vyrazit do terénu - burzy, zapomenuté krámy, dílny, garáže - nemít línou hubu...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
neviete poradit kde zohnat uvedene puzdra do kulisy?...vsetky eshopy na ktore som narazil beznadejne vypredane ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Jarda: jj, kurevsky a už i Liška začíná
-> Antony - zrušená registrace 30.08.18 15:49:13: jo v AMD uz vse taky dochazi nebo uz doslo :/
Dají se ještě futra sehnat? Chrudim a Pardubice jsou už nasuchu
-> minno: Tak jsem v garáži našel i ta mléčně bílá pouzdra a opravuji své tvrzení, že jsou z jiného materiálu - všechna provedení jsou cca stejně tvrdá, ohebná atd, liší se asi jen tou barvou. Ale které futro je ze které doby, to netuším, jen bych si troufl tvrdit, že z výroby byla futýrka vždy hnědočervená čirá.
A přepokládám, že bílá varianta je někdy z přelomu století a čirá bezbarvá ještě novější (současnost).
A přepokládám, že bílá varianta je někdy z přelomu století a čirá bezbarvá ještě novější (současnost).
-> RadovanSkodovkar: Tak to je len dobre.
-> Bukaj: kokso, toľko materiálových prevedení puzdier![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Moju kulisu s bielymi puzdrami už jazdím a chodí to dobre.
-> Bukaj: kokso, toľko materiálových prevedení puzdier
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Moju kulisu s bielymi puzdrami už jazdím a chodí to dobre.
Tak jsem mrknul do zásob:
Pouzdra v kulisách jsou originál, ta "čirá" jsou kupovaná vloni v krámě.
Ta mléčně bílá pouzdra jsem nenašel, asi je mám někde v externím skladu, ale vím, že jsem je kupoval cca před 5-8 lety.
Pouzdra v kulisách jsou originál, ta "čirá" jsou kupovaná vloni v krámě.
Ta mléčně bílá pouzdra jsem nenašel, asi je mám někde v externím skladu, ale vím, že jsem je kupoval cca před 5-8 lety.
-> minno 08.05.15 07:37:50: Vnútorný priemer oboch púzdier je rovnaký.
-> RadovanSkodovkar: -> Bukaj: Tak to žlté puzdro teda neviem, to bude potom zas nejaký tretí typ. Ja som kupoval biele, ako som sem aj dával link. Vyzerá takto ako na foto.
-> RadovanSkodovkar: skús zmerať len tak zo srandy vnútorný priemer tých nových puzdier, obidva typy čo máš.
-> RadovanSkodovkar: skús zmerať len tak zo srandy vnútorný priemer tých nových puzdier, obidva typy čo máš.
-> minno: -> RadovanSkodovkar: Právěže to jsou různé hmoty, není to změna barvy skladdováním, nebo použitím...
-> minno: Obe sú nové, myslíš že by takto zažltlo skladovaním?
-> RadovanSkodovkar: To bude práve to, o čom sa bavíme. To žlté bude asi len zažltnuté biele.
Dostali sa ku mne 2 druhy týchto púzdier. Jeden druh bude originál (priesvitný, mäkký materiál). Tie druhé sú žlté a z podstatne tvrdšieho materiálu. Čo sú to zač? Budem robiť repas konzole, tak váham ktoré tam dať.
-> Bukaj: Dal som tie biele futrá teraz do mojej konzoly pri "repase". Pôvodným "hnedým" po vyše 200 tis. km dokopy nič nebolo, ale bolo v nich cítiť maličkú vôľu. Tak keď som to už rozoberal a čistil, dal som tam odrazu nové. Tá tyčka je v tom teraz dosť natesno a chodí to teraz citeľne ťahšie (namazané to samozrejme je). Ale tak to má asi byť, keď je to nové. A pravda, futra sa zdajú byť o niečo málo tvrdšie ako pôvodné. Ale nie o moc. Sú ale rovnako pružné, ohybné, takže by to malo byť OK. Nie je to žiadny krehký plastový šunt.
Uvidím, ako sa bude s pákou hýbať po založení do auta a či to bude držať.
V tom shope AMD-Autodíly je uvedené, že je to originální díl.
Uvidím, ako sa bude s pákou hýbať po založení do auta a či to bude držať.
V tom shope AMD-Autodíly je uvedené, že je to originální díl.
-> minno: Originály jsou zaručeně takové téměř průhledné a barvou něco mezi červenohnědou a fialovou. Tohle bílé futýrko jsem poprvé kupoval někdy vloni a nemám zatím odzkoušené, ale zdálo se mi tvrdší, než origa. Ale možná je to "origo" z evadesátejch - pochybuju, že by tohle dělal někdo v replice...
-> havlik: veď práve :) Preto otázka skôr na pamätníkov :)
-> minno: tak ono to zřejmě za těch 30let od tý žlutý vazelíny zašlo :)
Ja toto skutočne originál? (biela farba púzdra)
www.amd-autodily.cz/rizen i-razeni/pouzdro-konzoly-r azeni.html
www.amd-autodily.cz/rizen i-razeni/pouzdro-konzoly-r azeni.html
-> Olin: Ovšem zapomněl jsem ti říct, že mám 5-tikvalt na mokré poloosy. Na suchých poloosách má ten dvojitý kloub opodstatnění, protože vzhledem k ukotvení převodovky v příčce se víc naklání do stran než mokrý 5-kvalt. Takže teoreticky by se starší typ řadicí tyče mohl střídavě opírat o vedení na konci topného tunelu a drnčet. 5-tikvalt na mokré poloosy je ukotven stejně jako na 4-kvaltu na dvou bodech, kdežto suchý 5-tikvalt jen na jednom. Posouzení výhod a nevýhod nechám na tobě.
-> Olin: Vyrozuměl jsem, že máš 5-tikvalt, s 5-tikvaltovou kulisou. Největší zdroj problémů je v první řadě táhlo řazení, druhý problém dělá kulisa.
Táhlo řazení má u převodovky pod vozem dva klouby, které jsou s největší pravděpodobností dost volné, to je to drnčení. Díky vůli ti nejdou přesně řadit kvalty a ani se ti nezasunou až tam, kam normálně jdou a patří. Ještě můžeš mít povolenou tyč přímo u vstupu u převodovky, tyč je zajištěna špičatým šroubkem s kontramatkou.
Pokud pamatuji, tak jsou na řadicí tyči silentbloky a čepy. Čepy se časem uvolní a pak to dělá tyto problémy.
Jsou dvě řešení: 1) vyndat čepy a nahradit je šrouby, myslím, že M 10 a za 2) vyměnit celou tyč řazení a nahradit ji starším typem. Já jsem to řešil nejdřív šrouby, ale po sehnání staršího typu s domkem jsem ji tak nahradil a je klid. Navíc při skládání domku jsem ho celý pořádně utěsnil gumou a nic nedrnčí. A jako bonus kvalty jdou krásně, přesně a nakrátko bez zbytečné prodlevy. Pouze jsem musel táhlo zkrátit na 5-ti kvaltovou převodovku, protože bylo ze 4 kvaltu. No a kulisu jsem dal taky ze 4 kvaltu. Krom níže popsaného problému s jedním pouzdrem od té doby žádný jiný problém.
Táhlo řazení má u převodovky pod vozem dva klouby, které jsou s největší pravděpodobností dost volné, to je to drnčení. Díky vůli ti nejdou přesně řadit kvalty a ani se ti nezasunou až tam, kam normálně jdou a patří. Ještě můžeš mít povolenou tyč přímo u vstupu u převodovky, tyč je zajištěna špičatým šroubkem s kontramatkou.
Pokud pamatuji, tak jsou na řadicí tyči silentbloky a čepy. Čepy se časem uvolní a pak to dělá tyto problémy.
Jsou dvě řešení: 1) vyndat čepy a nahradit je šrouby, myslím, že M 10 a za 2) vyměnit celou tyč řazení a nahradit ji starším typem. Já jsem to řešil nejdřív šrouby, ale po sehnání staršího typu s domkem jsem ji tak nahradil a je klid. Navíc při skládání domku jsem ho celý pořádně utěsnil gumou a nic nedrnčí. A jako bonus kvalty jdou krásně, přesně a nakrátko bez zbytečné prodlevy. Pouze jsem musel táhlo zkrátit na 5-ti kvaltovou převodovku, protože bylo ze 4 kvaltu. No a kulisu jsem dal taky ze 4 kvaltu. Krom níže popsaného problému s jedním pouzdrem od té doby žádný jiný problém.
-> srdcar 120L: super, vďaka za fotky, zas som o niečo múdrejší :)
-> srdcar 120L 27.03.15 18:55:38:
Tak dneska jsem konečně objevil jak to vypadá pod řadící pákou. Jak jsem jel z nemocnice tak mi najednou jakoby odešla celá řadící páka. Myslel jsem, že se mi odpojila kompletně převodovka. Dojel jsem k dědovi na barák a ten mi jasně řekl, že mám uvolněnou kulisu. Což byla pravda. Tak jsem se na ní pořádně podíval. To silikonové pouzdro vypadá docela v dobrém stavu. Vše jsem dotáhl, ale stále to rezonuje. Trochu méně, ale objevil se nový problém. Páce se nechce řadit. Hlavně 1 a 4 rychlostní stupeň. 2 3 5 a zpět to jde docela v pohodě. Ale jakoby se "vychechlala" jak z 5 chci dát 4 tak se mi nejednou stalo, že normálně tam nechtěla vlézt a dřelo to jakoby o zuby. Mám docela strach, že to bude vážná porucha, kterou pokud nezačnu řešit, tak se mi jednou stane, že nezaradim vůbec. Tímto prosím o pomoc a děkuji moc za každou radu.
Tak dneska jsem konečně objevil jak to vypadá pod řadící pákou. Jak jsem jel z nemocnice tak mi najednou jakoby odešla celá řadící páka. Myslel jsem, že se mi odpojila kompletně převodovka. Dojel jsem k dědovi na barák a ten mi jasně řekl, že mám uvolněnou kulisu. Což byla pravda. Tak jsem se na ní pořádně podíval. To silikonové pouzdro vypadá docela v dobrém stavu. Vše jsem dotáhl, ale stále to rezonuje. Trochu méně, ale objevil se nový problém. Páce se nechce řadit. Hlavně 1 a 4 rychlostní stupeň. 2 3 5 a zpět to jde docela v pohodě. Ale jakoby se "vychechlala" jak z 5 chci dát 4 tak se mi nejednou stalo, že normálně tam nechtěla vlézt a dřelo to jakoby o zuby. Mám docela strach, že to bude vážná porucha, kterou pokud nezačnu řešit, tak se mi jednou stane, že nezaradim vůbec. Tímto prosím o pomoc a děkuji moc za každou radu.
-> srdcar 120L 18.04.15 18:17:42: Tento prakticky nesmrtelný typ kulisy měly ještě užovky a dokonce i model MI.
Ta plastová "samomazná" pouzdra (a s nimi spojené trable) dostaly škodovky od modelu 85![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ta plastová "samomazná" pouzdra (a s nimi spojené trable) dostaly škodovky od modelu 85
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> minno: A to je ta novější. Funkčně jsou stejné, záměnné.
-> minno: Jak jsem slíbil, tak to sem dávám. Našel jsem starý typ kulisy na litra a stovku a dokonce jsem našel rezervní kompletní kulisu na 4-kvalt 120-tkovou, zánovní.
To je ta starší.
To je ta starší.
-> Bukaj: Pokud by to mělo centrální mazání, taky by to bylo o něčem jiném.
-> Bukaj: ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj:
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: U služební se nemusí![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Bukaj: U feldy se maj stelovat ventily? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)