Spoje jsou porod...
Pro zajímavost... s výztuhama, před finální barvou váha 3,837kg.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
podélna ramena vlečka
AMD zafungovalo, čtvrtek objednávka, pátek po obědě k vyzvednutí v PPL ...
Provedení gut.
Minusy: oproti originálu miska pro pružinu slabší plech, na funkci vliv nula, při použití výztuhy LA naprostá nula.
Lakované stříkáním jednovrstvou barvou - barvou ale turek nešetřil.
Síla plechu: 3,3mm včetně barvy
, takže tak 3jka .
Váha: 2,953kg
Teď už jen povolit spoj šikmé/šavle a štěstí bude dokonalé
![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Provedení gut.
Minusy: oproti originálu miska pro pružinu slabší plech, na funkci vliv nula, při použití výztuhy LA naprostá nula.
Lakované stříkáním jednovrstvou barvou - barvou ale turek nešetřil.
Síla plechu: 3,3mm včetně barvy
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Váha: 2,953kg
Teď už jen povolit spoj šikmé/šavle a štěstí bude dokonalé
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> K.D.B.: mám tam akorát Učko výztuhy. Možná časem vyztužím celé rameno tak jak se to dělává. Materiál na to mám koupený už dlouho
-> Hanz1912: už jsou na cestě, tak uvidíme![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> K.D.B.: mám nové Turky na autě a žádný problém
Použiju staré vlákno, nebral někdo v poslední době nová ramena? Je asi jen jeden dodavatel (Turek) . V AMD po telefonu tvrdili, že výrobce je stále stejný, ale nebyli schopni říct, jestli kvalita se v posledních letech nezměnila...
-> minno:
omlouvám se, tati. Už se to nestane ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![34](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/34.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> zajoch: Ešte raz to pomenuj "silemblok", a dostaneš po ušoch...
Silentbloky pozdĺžneho ramena sú 2 druhy: 1. na kyvadlovú nápravu, 2. na vlečku. Tie na vlečku majú v sebe dodatočnú výstuhu, sú tvrdšie. To na linku je SB na kyvku, bez výstuh. Rozmerovo sú rovnaké.
Silentbloky pozdĺžneho ramena sú 2 druhy: 1. na kyvadlovú nápravu, 2. na vlečku. Tie na vlečku majú v sebe dodatočnú výstuhu, sú tvrdšie. To na linku je SB na kyvku, bez výstuh. Rozmerovo sú rovnaké.
-> zajoch: tohle je na vlecku... dela je i Rubena, nebo delala...
www.speedpro.eu/skoda-tvr dy-silentblok-zadni-naprav y-p-269.html
www.speedpro.eu/skoda-tvr dy-silentblok-zadni-naprav y-p-269.html
A jeste jak je to se silentama?? Tam se snad delaly dve delky a meli jinou tuhost, ne?? Kdezto na tom eshopu maj jeden. Jak teda?
www.amd-autodily.cz/hleda ni/ulozeni+vzpery
-> minno: díky :D
www.amd-autodily.cz/hleda ni/ulozeni+vzpery
-> minno: díky :D
-> zajoch: ramena sú rovnaké - zámenné, rozdiel je len vo výstuhách ramien. Na vlečku sa odporúča vystužiť podľa L/A.
Hele, a v těch podélných ramenech není rozdíl vlečka-kyvka??
mužu teda dát rameno z odkazu i na vlečku?
www.amd-autodily.cz/zadni -naprava/podelna-vzpera.ht ml
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
mužu teda dát rameno z odkazu i na vlečku?
www.amd-autodily.cz/zadni -naprava/podelna-vzpera.ht ml
-> Sejki: Za týden budou na aukru za dvojnásobek![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tak kdopak je objednal? Koukal jsem že už mají jen 4ks skladem...
-> Sejki: jasný jasný.. Ale sou tam uvedený nějaký měření tloušťek,Su-tech tam naměřil dokonce ke 3mm a já paradoxně jen 2.4mm na rameni s nanejtovaným silentem,což za úplnou druhovýrobu nepokládám.
Takže 2.5mm je určitě super základ pro další ladění.
Takže 2.5mm je určitě super základ pro další ladění.
-> ondie: na techto nejsou zadne ani ty pasky proto doporucuji L/A vyztuhy
-> Sejki: Tak sem to našel.. třeba to někomu pomůže celý to téma,sou tam hezky vidět ty typy výztuh.
skoda-virt.cz/cz/.../1685 82-zadni-ramena-i-n-f-o?go topost=3...
skoda-virt.cz/cz/.../1685 82-zadni-ramena-i-n-f-o?go topost=3...
-> Sejki: Push up efekt. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> rsvancara: nekdo dokonce nameril 3 mm :-D Ale to uz mozna bylo silne nabobtnale korozi
-> Sejki: Originál 120cítka jsem teď naměřil 2,66. Takže 2,5 není tak blbý :-)
-> Zeke-ten šestý: každopádně je to z AMD a pokud někdo chce tak je vemte, ale počítejte s výztuhama a hlavně nechat opískovat a nalakovat. Povrchová úprava zde pokulhává.
-> Sejki: tak taky to může bejt jinej výrobce, kdo ví.... každopadně turek co se prodaval okolo roku 2012 měl fakt kolem 2mm, měl sem to doma
-> doly120: no nekdo to nekde nekdy psal, ale vidis co jsem nameril a na amd maji ze jsou z turecka... takze bud ten kdo to psal kecal a nebo delaj ze silnejsiho...
-> Sejki: Neměl turek sílu jen 2mm?
-> ondie: nekdo tvrdil ze origo meli 3mm a nekdo zas ze 2.5mm kazdopadne z autodemontu meli 2.5 a byly tu doporuceny... tyhle maji sice 2.5mm ale zadne vyztuhy takze urcite vyztuzit...
-> Sejki: dík... tak teď nevim,ale 2.5mm síla mi nepřijde špatný.. už si to nepamatuju,ale kdysi sem tu v nějakým tematu měřil originál,ale už nevim kolik to bylo. Po vyztužení to bude oká. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> ondie: AMD autodily, maji uvedeno Turecka vyroba...
-> Sejki: A kde je koupeno ?
-> Sejki: presne toto ti s plastovymi už nehrozí ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> MOLSO: jo to vim, kdyz jsem mel 130ku nekdy v roce 2004 tak jsem tu kostku musel vysekat, protoze jsem chtel udelat geometrii a bohuzel :-D Jen se ptam jestli to treba nepraska, nebo je jina nahrada...
-> Sejki: ano nomalne funguju a naroydiel od hlinikovych nezahniju do ramena ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ty rozperne kostky do savle co se ted prodavaj z plastu jsou pouzitelne?
Tak jsou doma... probehne nejaky mereni, ale ze by to byl papir si zas nemyslim. Kdyz se daj vyztuhy tak na nase silnice to bude fajn...
Takže rameno váží 2.33Kg
Takže rameno váží 2.33Kg
-> isti: Nejaké mám, len neviem, či sú na vlečku, alebo kyvku. Musím ich pozrieť. Ak budem objednávať, dám ti vedieť.
-> ondrej.: Vlečkové vyzerá takto,sú v tom dve plechy zalité ktoré u kyvkových nie je a majú tvrdšiu gumu.Ak by si to chcel objednať z Čiech tak sa pridám.
-> ondrej. 26.11.15 18:24:47: Rubena a nebo na netu mě napadá třeba speedpro. Jak vypadá vlečková se teď řešilo v tématu identifikace dílů.
-> Tuner#2: "Co se týče buchty, tak ta má u 130tky proti 120 zalitý plech jako výztuhu. Ty se dají koupit zcela běžně."
Vieš napísať, kde? A ako sa dajú rozpoznať od tých bežných na kyvku?
Vieš napísať, kde? A ako sa dajú rozpoznať od tých bežných na kyvku?
-> hugo22: nová sikma bohuzel uz nekoupis.
a šikmá ramena? vidím to podobně jako s podélná, nikde nic. Poradí někdo kde koupit?
-> ochoda 15.11.15 16:48:53: U vlečky to má sakra smysl. Kdysi jsem tu měl o tom článek, ale protože je tu určitá sorta rejpalů tak jsem to raději smazal...
-> Tuner#2: Jo s těma podélnejma to bude jak řikáš, s těma výztuhama. A asi přehodnotim svůj názor, ono to dává smysl vyztužit i ty podélný, hlavně pokud to jsou ty bez výztuhy.
Je to tu celé nějaké zamotané.
Podélné ramena jsou jak prvovýroba, tak ale i dost pochybná druhoška ze slabšího plechu (síla plechu se tady dá na virtu dohledat - tuším Pilot 105 to tu psal).
Rozdíl oproti 120cce je ten, že první ročníky 130tek tam měli navařené ploché výztuhy v obblasti spoje se šikmým což se ukázalo jako nedostatečné, takže pozdější ročníky už měli U výztuhu, která je lepší a pokud nejsou ramena napadena korozí, tak to tak nějak na běžný bláto podvozek stačí. Nicméně tím, že není jisté jaká ramena seženeš, tak bych jednoznačně L/A výztuhu aplikoval tak jako tak, neb je to jistota, že se spoj nezbortí...
Co se týče buchty, tak ta má u 130tky proti 120 zalitý plech jako výztuhu. Ty se dají koupit zcela běžně.
Podélné ramena jsou jak prvovýroba, tak ale i dost pochybná druhoška ze slabšího plechu (síla plechu se tady dá na virtu dohledat - tuším Pilot 105 to tu psal).
Rozdíl oproti 120cce je ten, že první ročníky 130tek tam měli navařené ploché výztuhy v obblasti spoje se šikmým což se ukázalo jako nedostatečné, takže pozdější ročníky už měli U výztuhu, která je lepší a pokud nejsou ramena napadena korozí, tak to tak nějak na běžný bláto podvozek stačí. Nicméně tím, že není jisté jaká ramena seženeš, tak bych jednoznačně L/A výztuhu aplikoval tak jako tak, neb je to jistota, že se spoj nezbortí...
Co se týče buchty, tak ta má u 130tky proti 120 zalitý plech jako výztuhu. Ty se dají koupit zcela běžně.
-> Čokin: To "U" jsem myslel, že tam právě tušim ze začátku nebylo. Já ti vlastně ani nevim. Jak řikáš, pokud bude rameno OK tak asi ani tohle není potřeba, ale jelikož většinou se repasujou starý ramena tak bych to tam pro sichr dal.
-> ochoda: Pozdější ramena tam měli ještě jeden plech ve tvru U aby se to zasílilo.
Proč by jsi vyztužil šikmé, pro normální ježdění? Pokud je tedy šikmé ok a ne zhnilé.
Proč by jsi vyztužil šikmé, pro normální ježdění? Pokud je tedy šikmé ok a ne zhnilé.
-> Bukaj: Ono s tou výztuhou podélných ramen u vlečky, to měli až pozdější ramena ne? Nebo byly dva druhy tej výztuhy teď nějak nevim. ...každopádně na normální ježdění bych (jen já osobně, nikomu to necpu) podélný rameno nevyztužoval (teď myslím výztuhu dle L/A), myslim, že je to zbytečný. Jediný co bych vyztužil je rameno šikmý.
-> hugo22: Z výroby se lišila ramena pro vlečku od kyvkových dvěma detaily: výztuhy na ramenech a vyztužené silentbloky (buchty). Druhovýrobní ramena, která dnes jsou nejsnáze sehnatelná, žádnou výztuhu nemají a pro normální ježdění ani není nutná (v tom se mnou mnozí nebudou souhlasit). Každopádně silentbloky pro použití na vlečku musí být vyztužené. Dají se ještě normálně sehnat, třeba ty v odkazu -> Čokin 15.11.15 12:06:35: jsou vlečkové...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)