skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Felicia | zvýšení podvozku
-> Venca.: jen pruzinu.
-> StepaNoFUN: Ale vždyť ty jsi dělal úplně to samé, co teď řeším já ne? Nebo si tím svařencem jen podložil pružinu a pístníce je normálně našroubovaná do kastle?
-> Vojťas: Někde jsem tu dával svoje navařený horní misky. Tam mi to přijde jednodušší...
Po roce další úpravy, udělal sem si podložky dozadu, tlumič se přišroubuje do podložky a dalším šroubem podložka do kastle.
Dotaz zní, jaký použít šroub? Stačí pevnost 8.8? Nebo musí být něco lepšího?
Dotaz zní, jaký použít šroub? Stačí pevnost 8.8? Nebo musí být něco lepšího?
Vyšponoval sem hp co to šlo, kola to zvednou o 1.5 cm, tak sem zvedavej jak to bude vypadat, az to pustim na zem
-> Venca. 30.01.22 11:36:49: to fungovat bude.
Ok, takze zvedat to na tlumici teda radeji nebudu, nahore to taky moc nevypadá, ale jestě jsem našel tohle, to by mohlo fungovat ne?
-> Venca.: Já mám na Feldu zadní Koníky a ty jsou stavitelný těmahle válečkama. Ke každému tlumiči byl jeden tlustý a dva tenké válečky,z toho vyplývají různé výškové kombinace. Na foto maximální zvednutí versus seriová tlumící jednotka. Jen ilustrativně,takhle zvednutý to jezdit nebudu. Stejným způsobem se nechají řešit i ty HP , když by se vysoustružil váleček,který by byl zápichem uzpůsobený,aby ta zajištovací "pérovka" nevypadla.
Ale přílišným zvedáním na pístnici si prostě posouváš pracovní rozsah k vnějšímu dorazu,to je prostě fakt.
Ale přílišným zvedáním na pístnici si prostě posouváš pracovní rozsah k vnějšímu dorazu,to je prostě fakt.
-> Venca. 26.01.22 15:09:25: hp zvýšené ti udělají na zakázku, ale.z.klasiky to nejde. Ma to jiný vnitřek.
-> vhml 26.01.22 15:32:11: Představa je tak 2 cm. Zeptam se asi blbě, ale jak zjistim pracovní rozsah tlumiče?
Myslím že vůči kastli to podložit nedokážu, na pístnici nebude dostatečná rezerva.
Myslím že vůči kastli to podložit nedokážu, na pístnici nebude dostatečná rezerva.
-> Eidy 26.01.22 15:25:01: No vlastně asi proč né, to by mělo jít.
Ještě záleží kde máš pracovní rozsah tlumice. Při nějakým výraznějším zvednutí už bude vhodnější podkládat uložení proti kastli, pokud to lze
-> Venca.: A upnout tlumič do soustruhu a vytočit další drážku?
Ahoj, neřešil někdy někdo z Vás, jak zvednout HPčka víc než umožňuje posutí kroužku pod spodní miskou?
Napadlo mě udělat cca 2 cm vysokou podložku pod spodní misku pružiny do které by kroužek zapadl. A otázka zní - je to dobrý nápad nebo to vyřešit jinak?
Pokud ano, jaký tvar by měla mít dosedací plocha kroužku Zdá se, že v té misce je udělaná pouze šikmina... Je to takto vyhovující nebo je nutné tam udělat radius? Nerad bych, aby ten kroužek vyskočil z drážky.
Dík za rady
Napadlo mě udělat cca 2 cm vysokou podložku pod spodní misku pružiny do které by kroužek zapadl. A otázka zní - je to dobrý nápad nebo to vyřešit jinak?
Pokud ano, jaký tvar by měla mít dosedací plocha kroužku Zdá se, že v té misce je udělaná pouze šikmina... Je to takto vyhovující nebo je nutné tam udělat radius? Nerad bych, aby ten kroužek vyskočil z drážky.
Dík za rady
-> tankodrom: chce to pak jeste udelat geometrii - posunout spodni cep ven, ted na prizvednutejch 2 a vic cm se jim sjizdely venky, protoze se vykaslali na geom., resp. udelali jen sbihavost
-> castrol: Estetický? Lepší výhled? Větší respekt před SUV křápama? Stesk po Favoritu (ten měl takovouhle světlou výšku v základu)? Víc mě nenapadá…
-> Tomaso435:
Hmm… na tacháč jsem se nepodíval
EDIT: 130 000 km
Hmm… na tacháč jsem se nepodíval
EDIT: 130 000 km
-> tankodrom: a vyznam tohto zvysovania ?
-> tankodrom: a kolikpak s tím najel stovek tisíc km?
-> Jarda:
Tak určitě. Třeba tenhle pekáč má +4,5 cm vpředu i vzadu..
Tak určitě. Třeba tenhle pekáč má +4,5 cm vpředu i vzadu..
-> tankodrom 25.01.19 16:14:04: predek neprehanej, zacne to chroupat![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Mr._Nosferatu:
Kdepak...
Kdepak...
-> Tomaso435: já znám TÜV jen ve spojení s automobilovém průmyslem (Dekrou) a věřím tomu že je slušnost prodejce napsat že to není schválený pro silniční provoz, ale jen pro sportovní účely.
-> Mr._Nosferatu: to si i v roce 2019 myslíš že Homologace TÜV, je něco co opravnuje tohle používat na pozemních komunikacích ? TUV je něco, když řekneš hele vyrábím tohle z vody a vyrábím to takhle a splnuju tohle..Oni ti udělaj rozbor zkontrolujou technologii kterou to vyrábíš, a vyjde jim opravdu H20 a dostaneš TUV. Takže to jak spousta prodejců tě úmyslně uvádí v omyl za učelem zisku že TUV je homologace pro provoz na pozemních komunikacích, tak to fakt není... až ti ukážou schválení od mdčr o několika A4 kde bude že tomuto výrobku bylo uděleno číslo atestu XXXX tak pak je to teprve schválený pro provoz na pozemních komunikacích.
-> tankodrom: dají, dokonce homologovanými -> Mr._Nosferatu 23.01.19 21:19:10:
-> peter13789 25.01.19 16:29:10: a co asi píšu :-D
-> tankodrom: mozno blbost, ale co takto dat do horneho ulozenia dlhsie sroby a nasledne vyrobit podlozku medzi karoseriu a horne ulozenie ?
Jsem si to nakreslil. Zadek je jasnej, předek zůstává velkou neznámou. Budu pevně doufat, že tlumiče z FA zvýší předek aspoň o ty ubohé 2 centimetry.
Nedají se ty přední tlumiče kdyžtak ještě vyšponovat nějakou podložkou tak o 5 až 10 mm??
Nedají se ty přední tlumiče kdyžtak ještě vyšponovat nějakou podložkou tak o 5 až 10 mm??
-> tankodrom: Před: img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/.../7414_2011-05
-30_23-57-57_32.jpg
-> tankodrom: Zadek u FA jsem zvyšoval takhle: img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/.../7414_2011-07
-28_19-41-38_97.jpg
Prostě kus trubky navařenej mezi 2 misky. Ta spodní byla po svařování protočená na soustruhu na průměr tý trubky...
Prostě kus trubky navařenej mezi 2 misky. Ta spodní byla po svařování protočená na soustruhu na průměr tý trubky...
ty fako tlumiče teda třeba tohle:
www.nahradni-dily-auto.cz /zbozi/.../TLUMIC-PEROVANI -PREDNI-SKODA-FAVORIT---90 -94--1-3-
nebo víte o něčem lepším?
www.nahradni-dily-auto.cz /zbozi/.../TLUMIC-PEROVANI -PREDNI-SKODA-FAVORIT---90 -94--1-3-
nebo víte o něčem lepším?
OK. Prozatím se mi líbí postup Pavla P.
("Taky jsem přizvedával feldu, měl jsem 1,3mpi krátkou, dopředu jsem dával pružiny a tlumiče z 1,6 a dozadu z kombika..."), udělám to tedy stejně. Maximálně dám dopředu tlumiče z FA+původní pružiny.
Díky všem zvyšovačům, co se zapojili svýma konstruktivníma radama![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
("Taky jsem přizvedával feldu, měl jsem 1,3mpi krátkou, dopředu jsem dával pružiny a tlumiče z 1,6 a dozadu z kombika..."), udělám to tedy stejně. Maximálně dám dopředu tlumiče z FA+původní pružiny.
Díky všem zvyšovačům, co se zapojili svýma konstruktivníma radama
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> tankodrom: počítej s méně stabilním autem. bude se to víc žvejkat.
pokud do fáčkovejch tlumičůbudeš rvát ještě delší péra, tak bude obtížná kompletace tlumiče a bacha na moc velikou rozpěrnou sílu pružiny... pač ji budeš furt mačkat
monroe sou hlavně už celkem sračky... bejvalo lepší
pokud do fáčkovejch tlumičůbudeš rvát ještě delší péra, tak bude obtížná kompletace tlumiče a bacha na moc velikou rozpěrnou sílu pružiny... pač ji budeš furt mačkat
monroe sou hlavně už celkem sračky... bejvalo lepší
Monroe je něco jako Starline? mno OK… :)
Do těch origo fáčkovejch tlumičů teda jaký péra, krátký 1.3 nebo ty delší (1.6/1.9)?
Páč ten předek si zaslouží zvednout co nejvíc, žádnej kompromis… :)
Do těch origo fáčkovejch tlumičů teda jaký péra, krátký 1.3 nebo ty delší (1.6/1.9)?
Páč ten předek si zaslouží zvednout co nejvíc, žádnej kompromis… :)
a zadek jde jednoduše podložením tlumiče dvěma nebo třema uloženíma na sebe a prodloužením závitu ze kterej se to přitahuje ke kastli.
-> tankodrom: nesmíš si kupovat tlumiče starline a podobný který sou fa / fe .. musíš si sehnat dražší kloudný přímo pro favorita . plus péro z feldy a tradá.
a nebo si přední tlumič podlož silnostěným plátkem trubky a a šrouby co držej tlumič si dej delší a je to bez práce. ale dej to tak o 25mm kvuli polosám a možnýmu konfliktu s něčím na nápravě a taky kvuli zvýšenýmu opotřebení kloubů poloos který pojedou furt vyosený
a nebo si přední tlumič podlož silnostěným plátkem trubky a a šrouby co držej tlumič si dej delší a je to bez práce. ale dej to tak o 25mm kvuli polosám a možnýmu konfliktu s něčím na nápravě a taky kvuli zvýšenýmu opotřebení kloubů poloos který pojedou furt vyosený
Díky za rady…
Já tomu teda moc nerozumím, ale to těma tlumičema s fáčka se mi nějak nezdá. Přijdou mi skoro úplně stejný jako u feldy… (viz obrázek)
Vlezou se do těch tlumičů s fáčka delší pružiny (z tý 1.6 nebo 1.9)?
Já tomu teda moc nerozumím, ale to těma tlumičema s fáčka se mi nějak nezdá. Přijdou mi skoro úplně stejný jako u feldy… (viz obrázek)
Vlezou se do těch tlumičů s fáčka delší pružiny (z tý 1.6 nebo 1.9)?
Předek se dá zvednout ještě pomocí tlumičů z favorita - má právě o ty 3 cm víš misky.
-> Bukaj: myslím si že nový v pohodě, nebo se dělá HD verze na combi.
-> Pavel P..:
Tatra KingFrame![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tatra KingFrame
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: pružiny z van+
...a kdybych chtěl zvednout zadek na Feldě kombi?![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)