skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Brzdové trubky nová výroba
prohledat
45 příspěvků (zobrazeno 1 až 45) od 23.04.2020 do 28.11.2022, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jarda/felda: Mám aj ja odsávačku, ale ešte som ju nepoužil.
-> Jarda/felda: akurat nikdy nepoznas ci este idu bubliny kedze to stale prisava zavitom na odvzdusnovaku...
-> minno 24.11.22 15:23:21: já na ovzdušnování koupil odsávačku
tam máš výhodu že můžeš pořád dolejvat kapalinu
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Peca:
![157](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/157.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![157](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/157.gif)
-> minno: Díky za radu, postup byl přesne tak jak píšeš. Napadlo mě taky měnit HBV, ale ten sehnat v originále, to je docela kumšt a jak píšeš, může to být naprosto zbytečná práce.
A ten kompresor na odvzdušnění je v plánu ;)
A ten kompresor na odvzdušnění je v plánu ;)
-> Peca: Prečítal som si to celé ešte raz. Teda zhrniem to, odpojil si predné strmene a kvapalinu si vypustil. S HBV a brzdovým pedálom sa nič nerobilo - to znamená že sa ani nešľapalo na pedál, ani nič. A začalo to prelínať, ako vidno na fotke. Až následne potom si odpojil trubky od HBV.
Ak je to takto, neriešil by som to. Hlavnému brzdovému valcu sa týmto postupom nemalo čo stať. Dal by som to dokopy s novými trubkami / hadicami / brzdičmi podľa potreby, očistil HBV a posilňovač, nalial brzdovku, odvzdušnil a malo by to byť OK. Teraz s tým aj tak nič nenarobíš, jedine "preventívne" meniť HBV, čo by bolo ale zbytočné. Zložiť, sledovať a ak by to potom slzilo, až potom by som HBV menil. Ale nepredpokladám, že sa to stane.
Odporúčam ale odvzdušňovať za pomoci kompresoru - neničiť tak zbytočne HBV stláčaním brzdového pedálu až na podlahu klasickým odvzdušňovaním.
Ak je to takto, neriešil by som to. Hlavnému brzdovému valcu sa týmto postupom nemalo čo stať. Dal by som to dokopy s novými trubkami / hadicami / brzdičmi podľa potreby, očistil HBV a posilňovač, nalial brzdovku, odvzdušnil a malo by to byť OK. Teraz s tým aj tak nič nenarobíš, jedine "preventívne" meniť HBV, čo by bolo ale zbytočné. Zložiť, sledovať a ak by to potom slzilo, až potom by som HBV menil. Ale nepredpokladám, že sa to stane.
Odporúčam ale odvzdušňovať za pomoci kompresoru - neničiť tak zbytočne HBV stláčaním brzdového pedálu až na podlahu klasickým odvzdušňovaním.
-> minno: Myšleno tak, že odpojením předních třmenů jsem to po čase zpozoroval. Brzdové trubky se u HBV odpojili až posléze, když už ten flek postupně nenápadně rostl
-> Peca: Ak sa mapa urobila vtedy, keď bolo všetko zapojené, tak je tam niekde netesnosť a to nie je OK.
-> darklord: Teď tam není, ale mapa se bohužel objevila už před tím, od té doby jak jsem do toho vlezl odpojením třmenů
-> Peca: vzhladom na to ze tam chyba jedna trubka, tak ti tam utiekla kvapka a ta sa takto roztahala prachom...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Na odvzdušňování ještě nedošlo, je to stále rozložený viz foto. Vzlínat to začalo v průběhu doby a až po demontáži předních brzd
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Sice tam tlak není, ale kapalina taky nemá kam utíkat za normálního stavu. Navíc se jedná o minimální množství, když vezmu v potaz extrémní vlínavost brzdovky a ten bordel okolo.
Vzhledem ke konstrukci těch těsnících kroužků bych se nedivil, kdyby za nulového tlaku lehce prolínaly.
Vzhledem ke konstrukci těch těsnících kroužků bych se nedivil, kdyby za nulového tlaku lehce prolínaly.
-> Peca: No kdyz nestojis na pedalu, tak tam zadnej tlak neni... Spis pri odvzdusnivani jsi pedal proslapl hluboko za hranici, na kterou je ten valec "zvyklej" a strhnul se mu brit/krouzek o nejakou nerovnost.
-> Eidy: Zachytil jsem info, že ztrátou tlaku v brzdovém válci (odpuštění kapaliny) může přestat válec držet a propuští... je to technicky možné? Protože pak by to sedělo na tuto situaci
-> Peca: Asi to tak vzlínat může. Ona ta špína na povrchu tomu taky dost pomáhá.
A z druhé strany je to takto "otevřené"... nádržka je téměř prázdná (vypuštěno přes přední hadice), to je ta brzdovka taková ludra, že postupně nějak vyleze do všech směrů?
Nechci zakládat nové téma, použiju stávající a mám dotaz:
Je to normální, aby při rozborce/výměně předního brzdového vedení takto postupně “zavzlínala” kapalina na HBV a posilovači?
Je to rozdělané už cca 3-4 týdny a ta mapa na posilovači se postupně spíše zvětšuje. Před tím za provozu sucho. Čím to je a co s tím?
Je to normální, aby při rozborce/výměně předního brzdového vedení takto postupně “zavzlínala” kapalina na HBV a posilovači?
Je to rozdělané už cca 3-4 týdny a ta mapa na posilovači se postupně spíše zvětšuje. Před tím za provozu sucho. Čím to je a co s tím?
Ahoj.
Já na felicii kupoval v metráži, nebot nové přesné origo jsem nemohl sehnat. Mám ABS.
Kupoval jsem od této české firmy: www.bekas.cz/brzdove-trub ky
Já dával takové ty poplastované. Všiml jsem si, že na autech reznou nejméně z těch železných. Mám po třech zimách a u mě zatím není viditelná rez.....
Já na felicii kupoval v metráži, nebot nové přesné origo jsem nemohl sehnat. Mám ABS.
Kupoval jsem od této české firmy: www.bekas.cz/brzdove-trub ky
Já dával takové ty poplastované. Všiml jsem si, že na autech reznou nejméně z těch železných. Mám po třech zimách a u mě zatím není viditelná rez.....
Prosím radu. Jaká je délka brzdové trubky od THV do zadní kostky? Škoda 125L 1989
Díky.
Díky.
-> isti 28.04.20 13:29:15: Tieto som kupoval. Musel som ich všetky natvarovať, ale dĺžka sedí na 100% ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> vhml 29.04.20 13:13:58: na BAZovi 34 let stare a jsou jak nove... na zlutem po par letech jsou uz horsi, nevim, jestli jsem s tim odjezdil jednu nebo 2 zimy
-> Jarda - zrušená registrace 28.04.20 14:45:53: tak nárok po 20 letech už asi mají.
-> Tuner#2: Připadá mi, že stejně poměděné jsem dával na auto komplet nové při přestavbě zadní nápravy. Nebyl s tím problém. Na Felicii mi dal mechanik měděnou trubku a ta se u kostky ABS úplně utřepala.
Kdo je výrobce? Tady v Opavě máme výrobce Prasek: www.s-prasek.cz/cs
Dělá trubky, lepí obložení i na dodané pakny...
Kdo je výrobce? Tady v Opavě máme výrobce Prasek: www.s-prasek.cz/cs
Dělá trubky, lepí obložení i na dodané pakny...
-> Jarda: Ty, který jsou pro danej účel správně vyrobený, podmínky splňujou úplně v pohodě.
-> Jozka: pevnostne to je vpoho, ale normove hodnoty to nesplnuje... (i to blato Cu) na druhou stranu, trochu narezla ocelova trubka bude mit horsi hodnoty, nez ta Cu a to nikoho na STK moc netrapi
-> vhml 28.04.20 14:14:19: sharanu tak odchazeji?
ja mam na octe jak nove
-> vhml 28.04.20 14:14:19: sharanu tak odchazeji?
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Já mám mám měděný všechny trubky, který jsem měnil. Tj stovka komplet a na sharanu už jich je taky většina. Technický problém jsem s tím zatím žádný nenaznamenal a pro klid při Stk je při montáží preventivně stříkám tlumexem ve spreji.
-> Borderer 24.04.20 07:10:17: Právě že nepoznaj a to je ten problém..
Celá mela (vč. tunama nesmyslů popsanejch internetů "odborníkama") vznikla patrně proto, že si pak jednoduše řekli: měď není origo = nesmí být. Ale pak jim do tý teorie hodil vidle nějakej zástupce výrobce, kterej ji používá/val (snad to byl Renault, ale už nevím, musel bych se dozeptat)..
Takže platí, co platilo vždycky - jsou předepsaný nějaký vlastnosti, nicméně "měď" jako taková zakázaná nikde není a nikdy ani nebyla.
Celá mela (vč. tunama nesmyslů popsanejch internetů "odborníkama") vznikla patrně proto, že si pak jednoduše řekli: měď není origo = nesmí být. Ale pak jim do tý teorie hodil vidle nějakej zástupce výrobce, kterej ji používá/val (snad to byl Renault, ale už nevím, musel bych se dozeptat)..
Takže platí, co platilo vždycky - jsou předepsaný nějaký vlastnosti, nicméně "měď" jako taková zakázaná nikde není a nikdy ani nebyla.
bez posilovace jsou snad i povolene Cu
-> Boco: Dá sa to kúpiť aj v sade ale už neviem na kolko to pasuje
www.autotypautodily.cz/br zdove-trubicky-sada-skoda- 100-110-110r-bts100
www.autotypautodily.cz/br zdove-trubicky-sada-skoda- 100-110-110r-bts100
Dik za tip, ale kde to kupit?
-> Boco: Na stovku bude asi nejlepší koupit trubku v metráži, koncovky a sadu na lisování. Není to nic drahýho.
Clapi, som tu novy, tiez riesim na S100L (1970) potrebu novych brzdovych trubiek, poradite kde kupit?
-> Tuner#2 - zrušená registrace 23.04.20 17:00:51: Není to měděná trubka, ale jen zvnitřku poměděná. A "byste" !!! ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
To vnitřní pomědění (pomědění obecně - například drátu u COčka) je jen zjednodušení výroby a nikoli kladná vlastnost. Ta měď jakožto samomazná pomáhá průchodu průvlakama a kalibrama... Výrobce si tím prostě pomáhá a například nepoměděněj drát do COčka je dražší, než poměděnej.
-> Tuner#2: jo daval jsem je na nekolik aut, je to jen vnitrne pomedeny, clovek si je musi doladit a problem s nima neni, ikdyz na felde me uz trochu hniji, na rapidu je mam uz docela dlouho, daval jsem i na mtx, je to tusim polska vyroba, na rapidu mam dve zadni ke kolum cinske a to je o hodne vetsi smejd![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Tuner#2: Na podzim sem to řešil a slitiny mědi jsou snad normálně povolený. Ale taky jsou dražší jak normální ocelový. Obecně je zakázaná čistá měď, kterou používaj topenáři a někteří vykukové z toho začali dělat trubky do aut, protože se dobře ohýbaj a jsou levný. Ale jak to od sebe na STK rozeznaj, to netušim.
-> Tom Troll 23.04.20 20:52:16: Jo to jsem měl esíčko i na těch co tam byly, takže asi někdo jen špatně měřil už před mnoha roky.
Díky za referenci.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2: Musí se dotvarovat při montáži jako všechny trubky a jsou pak v pohodě. Myslim že jedna stranová zadní je o něco delší než by měla bejt ale stačí tam udělat omegu a je to v pohodě, ale to mohla bejt jenom špatná várka.
Je na nich 2019, spíše mě jde o kvalitu zda je někdo montoval.
-> Pavel P.. 23.04.20 17:23:56: vypadá to tak, protože na tom rozpertlovani je to normálně kovové/ocelové.
-> Tuner#2: to je uvnitř jen poměděný aby to nerezlo....
-> Tuner#2 - zrušená registrace 23.04.20 17:00:51: Ak vidím dobre, tak to nie je medená trubka, ale "pokovená", alebo ako to nazvať. Taká dobrá povrchová úprava - "doživotná". I keď to vnútro tu vyzerá akosi "žlto" :)
Na vonok rovnakeé trubky som dával na škodovku už v r. 2005, zadné sú tam dodnes.
Od Karbana mám rovnaké predné, akurát farba je čierna.
Inak medené trubky na brzdách sú oficiálne tuším zakázané.
Na vonok rovnakeé trubky som dával na škodovku už v r. 2005, zadné sú tam dodnes.
Od Karbana mám rovnaké predné, akurát farba je čierna.
Inak medené trubky na brzdách sú oficiálne tuším zakázané.
-> vhml 23.04.20 17:08:07: jeden čas se tady psalo, že na brzdy nee, ale je to asi o použitém materiálu, protože se běžně prodávají i v metrazi.
V medeny trubkach nevidim problém