Nahon tachometru S100

prohledat
135 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 30.04.2020 do 20.03.2025, založil/a Boco
řadit dle data
17:51:31
24.10.2020
Tom Troll
-> Tom Troll 04.06.20 18:17:13: Tak dochrastil... čtyři měsíce a tak 4 tisíce km. Nejdřív začla bejt ručička líná a podměřovat o tak 30 až 50km/h, a teď už jenom stojí...

Když náhon vytáhnu z budíku, a zastrčim zpět, tak jednou poposkočí, dokud se (ex?)čtyřhran nezačne protáčet. Že bych se těšil ho znova měnit, fakt nehrozí. 7
23:31:13
20.07.2020
Eidy
-> minno: Převoďák nepovažuji za opravdu řídký. A nebo tam toho nesmíš nacpat půl litru. 3 4
23:27:18
20.07.2020
minno
-> Eidy: riedke som dával naposledy (prevoďák 75w90) a nefunguje to najlepšie... písané bolo, že riedke nie. Tak ja už neviem potom.
23:14:36
20.07.2020
Eidy
-> minno: Namáznul bych to WéDéčkem nebo něčím řídkým. 4
23:09:45
20.07.2020
minno
23:09:12
20.07.2020
minno
Skrátil som nový 296 cm náhon aj strunu o 15 cm na 5-kvaltových 281 cm. Zo starého náhonu som vydoloval koncovku do budíka.

Už to len dať nejako dokopy, aby to aj držalo pospolu1



Čím teda najlepšie náhon namazať, aby to bola 100% istota, že to bude fungovať správne?
14:44:42
20.07.2020
castrol
-> minno: tomass by nevedel ?
09:49:09
20.07.2020
minno
-> castrol 19.07.20 21:04:10: 3 srandista

-> suri: -> Milan 136: takže asi nič
21:04:10
19.07.2020
castrol
-> minno: daj si spravit pripravok na lisovanie stvorhranu a mas to hnet
21:00:16
19.07.2020
Milan 136
-> suri 19.07.20 20:57:41: Svěrákem to půjde, ale bude si muset vyrobit nějaký čelisti, které to rovnou udělají komplet. Když to jen zmáčkne, tak se to akorát tak roztřepí podle mě.
20:57:41
19.07.2020
suri
-> minno: zalisovaný , skús zverák
20:11:12
19.07.2020
minno
Poraďte, ako skrátiť strunu náhonu tachometra. Koniec, ktorý ide do budíka je len takto akosi "zhutnený" a zoštvorcovaný. Netuším akou technológiou je to dosiahnuté :-). Ten koniec je tvrdý (asi 7 cm od konca). A treba mi to skrátiť o 14 cm. Ako dosiahnuť tento tvrdý hranatý efekt?
zvětšit Nahon tachometru S100 - obrázek od minno vložen 19.07.2020 20:11:12
upraveno 1x, naposled 19.07.2020 20:11:28
13:16:42
17.06.2020
darklord
-> minno: ja som sa to pokusal merat a vychadzali mi nejake taketo 290+ bludy, lenze som ho nemal kde natiahnut, takze som tomu neveril... ale mozne to v klude je.
13:01:53
17.06.2020
minno
-> darklord: Tebe možno poslali iný. S týmto by si musel mať pekne veľké oblúky na podlahe vpredu aj vzadu (14 cm navyše).
09:10:56
17.06.2020
darklord
-> minno: haha, tak predsa je to este daky dlhsi 3 kazdopadne mne to s nim funguje uplne normalne
20:17:49
16.06.2020
Jarda - zrušená registrace
-> minno 16.06.20 15:40:51: pockej, reknou Ti, ze mas delsi za cenu kratsiho...
15:40:51
16.06.2020
minno
Tak mi dnes prišiel objednaný "5q náhon" z Twincar, ktorý som už ani nečakal, lebo objednal som to snáď pred 2 týždňami a žiadne info ani potvrdenie objednávky od nich neprišlo...



No a náhon má 295 cm8 9 3 Takže asi im to pôjdem oplieskať o hlavu...



Nemáte niekto na predaj skutočne 5q náhon (281 cm)?
21:54:42
04.06.2020
minno
-> castrol: To aj mne. "Funguje".
21:23:13
04.06.2020
castrol
-> minno 04.06.20 14:12:37: ale im to funguje aj takto
18:28:21
04.06.2020
minno
-> Tom Troll: To je jedno. Chcem dať to čo tam patrí, nech tam je čo najmenej ohybov.
18:17:13
04.06.2020
Tom Troll
-> minno: Jak řikám, já tam teď mám (předpokládám uni - 4q) druhošku a ručička je absolutně klidná. Akorát se čtyřhran v budíku mele a chrastí...
upraveno 1x, naposled 04.06.2020 18:17:20
18:09:17
04.06.2020
minno
-> Tom Troll: mne nevadí, ručičke áno
18:03:38
04.06.2020
Tom Troll
-> minno: A jak často jezdíš vlevo vzadu že ti tam ten oblouk vadí? 1
16:45:29
04.06.2020
darklord
16:20:39
04.06.2020
minno
Nemáte niekto na predaj zvyšný 5q náhon?1
12:35:16
04.06.2020
minno
Skúšal som sa dnes s tým ešte hrať, kontroloval pnutia a ohyby náhonu...

Zistil som, že pnutie je trochu aj nad motorčekom stieračov, ako sa náhon opiera o motorček. S tým nejde nič robiť, iba motorček prevŕtať o chlp nižšie3

Druhé výraznejšie pnutie je pri dotyku náhonu so spojkovou hadičkou, tá hadička je tam presne v ose s tým otvorom s priechodkou... Po vytlačení priechodky sa náhon premiestnil v otvore celkom doprava a pnutie je fuč... ale ručičke to aj tak nepomohlo8 Ani zmena polohy a zmena oblúkov na podlahe.

Asi by bolo lepšie dať ten náhon pomedzi hadičky, ale z fabriky to tak asi nebolo...
zvětšit Nahon tachometru S100 - obrázek od minno vložen 04.06.2020 12:35:16
12:23:00
04.06.2020
minno
-> Bukaj 04.06.20 09:09:29: taký test som robil, šlo to ľahko, no vo výsledku to funguje aj tak zle...
12:16:46
04.06.2020
darklord
-> minno: ja som nahon vzdy mazal, je mi prosti srsti nechat to nasucho kov na kov a problem nikdy nebol...
12:15:13
04.06.2020
minno
-> darklord: Možno práve to je chyba, že som náhon namazal3



Mne ručička tachometra odjakživa robila občasné "pele-mele". Alebo minimálne od čias, ako mám 5q prevodovku a 4q náhon (12 rokov). Predtým si to už nepamätám. Väčšinu času to chodilo relatívne dobre, ale pri jazde "krokom" ručička vždy trochu poskakovala. A v lete cez hic ručičke občas zašibalo a skákala, po vychladnutí ale zas OK.



A posledné 2-3 roky ručička "plávala" +/- 5 kmh v celom spektre rýchlostí.

Tak som vymenil náhon. A správanie sa zmenilo. Ručička už nepláva, ale do 40 kmh sa trasie ako osika a nad 40 kmh už funguje dobre, nekmitá, nepláva, zato pri určitých rýchlostiach to "tiká".... S druhým budíkom to samé.
09:09:29
04.06.2020
Bukaj
-> darklord: Je to spíš souhra náhod - respektive "rezonance" několika ohybů či pnutí v náhonu.

Dobrým testem, jestli bude či nebude náhon cukat, je to, že navolno jde lehce otáčet náhonem, aniž by někde bylo "tužší" místo - klasické předepnutí a pak "lup" a náhon se otočí o půl otáčky - to je špatně a značí to buď blbý ohyb (moc ohybů), nebo nalomené lano či bowden...
22:48:30
03.06.2020
darklord
-> minno: trochu ma prekvapuje ze mas s tym nahonom taky problem, mne budik neskakal pokial si dobre pamatam nikdy, dokonca ani teraz ked nemam namazany nahon neskace. Nemoze byt fakt problem v budiku?
22:44:34
03.06.2020
minno
Ej, memám rád takéto riešenia fungujúce na náhodnom princípe, kedy ani u nového komponentu nie je istota, že to bude fungovať správne 10
22:26:50
03.06.2020
Bukaj
-> darklord: Ano.
22:18:29
03.06.2020
darklord
-> Bukaj: ale ty mas vsetky nahony originalne, preto idu roozbrat
22:14:23
03.06.2020
Bukaj
-> minno 03.06.20 09:53:48: v provozu se převodovým olejem maže tak leda soukolí náhonu v převodovce - ven z převodovky do náhonu se olej tlačit nemá...

... oblouky nevadí, jen nesmí být příliš malého poloměru nebo dokonce zalomený bowden. Vyhnutí u převodovky je dost blbé, to uznávám, stejně, jako pod deklem pedálovky.

Jinak náhon rozebiratelný je - schválně jsem to zkoušel u funglovek a lano jde vytáhnout u všech...4
11:11:33
03.06.2020
Jozka
-> minno: Což je možná "zbytkovej" vliv uložení/hladkosti chodu náhonu, kterej tu rozebíráte.

Když jsem měl na podobný voloviny ještě chuť a čas, nutil jsem do náhonu směs PP 80/90 s rozmixovnou grafitkou + nahřátej (což mi kdosi kdysi nakukal) a dobrý..
09:53:48
03.06.2020
minno
-> Jozka 02.06.20 22:35:11: No to aj u mňa je teraz tá ručička taká nervózna (chveje sa) do 40 kmh.



-> Bukaj 02.06.20 23:33:27: To aby z toho človek zložil maturitu :/ Andrt píše, že sa to má mazať motorovým olejom (nižšej, či vyššej viskozity?) A že počas prevádzky sa to domazáva prevodovým olejom z prevodovky.



Motorový olej do náhonu sa mi zdal blbosť. Tak som dal prevodový. Nemyslel som, že to má až taký vplyv.



To aby som kúpil druhý nový "suchý" náhon a dal tam iný typ maziva. Ale otázka je: 1. Aké mazivo je ideálne? 2. Ako ho tam dostať, keď náhon je nerozoberateľný?



-> Bukaj 02.06.20 23:39:01: "Náhon nesmí být nikde příliš ohnut, vzpříčen apod a do budíku musí jít přímo v ose.". To sa ale prieči s fabrickým vedením náhonu. Od prevodovky do tunela musí byť trochu ohnutý (prichytený k hadiciam, aby nezavadzal kosti radenia). Potom ako vychádza náhon z tunela na podlahu, tak je tam zas nepekný uhol. Vpredu náhon vchádza do kufra nad plyn. pedálom (po pravej strane podlahy) a do budíku smeruje po ľavej strane, takže ani náhodou nie je v ose.

Inak ak je správna dĺžka náhonu, on ani nemá byť v podstate kde príliš ohnutý a vzpriečený, lebo jeho dĺžka to nedovoľuje.

Potom si ale protirečí aj fakt, že sa stále píše, že 4q náhon je použiteľný aj k 5q prevodovke, pretože pri takejto kombinácii zákonite buď vznikne navyše oblúk na podlahe, alebo sa musí zväčšiť oblúk v kufri a potom sa tam ale nedá dať kryt hlavných valcov.

Som z toho jeleň :/
upraveno 1x, naposled 03.06.2020 09:54:36
23:39:01
02.06.2020
Bukaj
-> minno 02.06.20 11:16:51: Není to budíkem, ale právě tím náhonem, respektive špatným sesazením těchto dílů. Náhon nesmí být nikde příliš ohnut, vzpříčen apod a do budíku musí jít přímo v ose.

U 130LPG mám původní náhon (najeto 310 tisíc) a z nějakého důvodu nejde do kabiny skrz plechy přesně v ose budíku, takže (hlavně za studena) trochu klape a v nízkých rychlostech (Do 30 km/h) skáče ručička tachometru. Když sáhn pod palubku a bowden zatlačím lehce doleva, je ticho. Nicméně gumová průchodka jej vrátí hned do původní pozice...8
23:33:27
02.06.2020
Bukaj
-> minno 01.06.20 12:03:49: Asi chyba bude v příliš řídkém mazivu náhonu. Aby se necukal, tak to originální mazivo je takové vláčné - něco, jako A00 (ale co přesně, to netuším). Převodovým olejem prodloužíš životnost starých vyschlých náhonů, ale v nižších rychlostech se bude ručka třást...
22:35:11
02.06.2020
Jozka
-> minno 02.06.20 15:31:13: Předtím byla ručka neklidná do 70 km/h.. ale ne zas že by nějak lítala sem tam, jednalo se vždy jen o mírnou "nervozitu" - před i po.
19:36:59
02.06.2020
minno
-> astero: Tak to potom treba dať po prstoch konštruktérom, ktorí tam vymysleli ohyby10
15:52:36
02.06.2020
astero
-> minno: Myslím že to závisí hlavne na ohybe lanovodu, musí byť ieálne žiadny 1
15:31:13
02.06.2020
minno
-> Jozka: a predtým to bolo nad 35 kmh horšie?
14:04:08
02.06.2020
Jozka
-> minno: Když jsem tohle posledně udělal (v rámci opravy, resp. spíš skoro výměny - tacho ale 110R/613), tak ručka nad cca 35 km/h paráda, ale pod limitem amplituda kmitů buď stejná, nebo i horší.. Takže nějakej vliv to má..3
11:16:51
02.06.2020
minno
Nemáte niekto vyskúšanú nejakú overenú fintu na tie tachometre, aby ručičky nekmitali?

Má význam budík rozobrať, vyčistiť, niečim špeciálnym namazať? Alebo škoda roboty?
13:17:43
01.06.2020
minno
-> suri: ty tiež vieš vždy človeka potešiť :))

-> Tom Troll: kvapol som do budíku trochu oleja, možno sa to rozjazdí.

-> Eidy: dnes som si našiel pod autom asi 5 cm "loužičku" oleja, rozmýšľam som, odkiaľ to zas tečie a potom mi došlo, že to vytiekol prebytok z náhona1
12:56:46
01.06.2020
Eidy
-> minno: Nalil jsi do náhonu moc oleje a on se tam vzpříčil. 3
12:18:53
01.06.2020
Tom Troll
-> minno: Tak zkus promazat budík, nalejt olej do náhonu, to tření už může bejt v samotnym budíku.



Já náhon měnil cca před měsícem a ručička je od tý doby sice naprosto klidná, ale náhon v budíku rachtá, a když se náhon v budíku nacpe vazelínou tak se protáčí kompletně , chrastí, a ručička stojí. 8
12:10:58
01.06.2020
suri
-> minno: elektrické tacho , ale aj tie kmitajú , aj na Felicii okolo 30 kmitá , bol nový náhon aj na diferáku aj v prevodovke , aj nové lanko - to jediné chvíľu pomohlo ale aj tak to po čase začne ... a tu sa to mení a laboruje ľahko
Extreme Tyres