Tak jsem to vyměnil bez manipulace s nápravou. Nějak to šlo, trochu pomohlo, že ta napravnice neměla privareny horní matice, tak šlo utahovat od rezervy. Maxi oser byl ale s volantovou tyčí, nejdřív nešla odpojit a pak jsem ji stejně musel sundat, protože umístit řízení a současně ji nasunout je utopie, nebo neznám příslušný fígl...
starý řízení má vůli v té vlozce tak 1mm, která se udělala asi během 2000km (to mi servisak přehazoval nápravu, ale řízení zůstalo, protože bylo ok a jen daly nový manžety a kulatý. To nechápu.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vůle u pravý řídící tyče.
-> COL 02.07.21 15:18:06: Olej se tam přelévá tlakem měchů (manžet) při zatáčení. Vazelína (tuk) tohle neumí (postupně se z třecích ploch setře stranou), takže olej je jistota![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
před 10lety jsem dělal hřeben, dal jsem 50:50 PP90 a A00 a jednou stranou nalil.... pak to nechal přetéct zpátky... ta dvounulka se drží všeho a navíc olej vzlíná, takže bych to nehrotil... mám to zapáskovaný origo plastovýma sponama a nic ještě neukáplo.
pouze originál manžety už jsou po tý době dost popraskaný... sice nejsou skrz ale už to dlouho trvat asi nebude.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
pouze originál manžety už jsou po tý době dost popraskaný... sice nejsou skrz ale už to dlouho trvat asi nebude.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
ok. zkusím tedy olej. pritesnujte ty manžety necim, nebo spoléhate jen spony?
-> COL: S tým myslím nie je problém, ten olej sa tam za jazdy prelieva a špliecha na všetko potrebné, je to na to stavané.
hmm. zkoumal někdo, kam az to ta 1.5dcl oleje zaplaví? Přijde mi že to skončí v manzetach, možná to zaplaví spodky ložisek, ale ns tyč s hřebenem to občas možná cakne....
-> COL: Taky dle předpisu olej PP90 ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Taky jsem to namíchal.
-> COL: ja po staru olejom
-> COL 01.07.21 20:33:56: ja to namichal![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Plnite to po staru olejem, nebo dáváte plastický mazivo?
-> Eidy 29.06.21 20:23:44: srat na odpor vychyleni, proste lmx a dotahnout s rozumem, me se udelala vule po vic jak 300tis.km a jen na jedne strane, kde jsem mel ko manzetu
-> minno 30.06.21 11:40:07: seriova guma je snad este horsia ako tvrda.
-> COL 29.06.21 17:23:15: Áno, problém je s trafením sa šróbov do závitu. Ale možno u sériovej gumy sa to bude dať lepšie.
S tým utiahnutím tyčiek si nerob až také starosti. Tak ako píše Eidy. Treba to utiahnuť rozumne na pocit.
Pri prvej generálke riadenia v 2007 som to namazal obyč. vazelínou čo bola po ruke, doťahoval, doťahoval a aj tak sa mi to stále zdalo málo, tyčka po pár pokývaniach rukou, padala sama. Tak som to nechal tak a jazdilo to tak 13 rokov a cca 170tkm a vôľa sa tam nespravila, pri rozobraní stále OK.
Pri stavbe nového riadenia pred rokom som to namazal Castrol LMX a utiahol rozumne na pocit a tak to jazdí (asi 12 tkm) a OK.
S tým utiahnutím tyčiek si nerob až také starosti. Tak ako píše Eidy. Treba to utiahnuť rozumne na pocit.
Pri prvej generálke riadenia v 2007 som to namazal obyč. vazelínou čo bola po ruke, doťahoval, doťahoval a aj tak sa mi to stále zdalo málo, tyčka po pár pokývaniach rukou, padala sama. Tak som to nechal tak a jazdilo to tak 13 rokov a cca 170tkm a vôľa sa tam nespravila, pri rozobraní stále OK.
Pri stavbe nového riadenia pred rokom som to namazal Castrol LMX a utiahol rozumne na pocit a tak to jazdí (asi 12 tkm) a OK.
-> COL: Červenou jen trochu, ale tu bílou jsem úplně zničil. Pánví mám doma dost, tak dávám nový, ale pokud nejsou vyloženě zničený, opětovnýmu použití asi nic nebrání.
Jak jsem psal, s kvalitním mazivem nikdy nedosáhneš předepsaného odporu vychýlení. Takže klidně to dotáhni na (rozumně) pocit.
Jak jsem psal, s kvalitním mazivem nikdy nedosáhneš předepsaného odporu vychýlení. Takže klidně to dotáhni na (rozumně) pocit.
-> Eidy: Jako tu červenou pánev? Koukal jsem u sebe na tom novém řízení, že proti nové je trochu zdeformovaná - jakoby uprostřed smáčkutá - je to vidět i na té spáře, co v ní je. Je ale normálně hladká... mám ji vyměnit?
Přijde mi, že ta Andrtova síla na vychýlení asi jen reprezentuje vhodnou míru stlačení plastů a sama o sobě zas tak důležitá není. Když se použije jiné mazivo, než to původní, tak už ta metoda nemusí být použitelná - viz tvoje zkušenost.
Přijde mi, že ta Andrtova síla na vychýlení asi jen reprezentuje vhodnou míru stlačení plastů a sama o sobě zas tak důležitá není. Když se použije jiné mazivo, než to původní, tak už ta metoda nemusí být použitelná - viz tvoje zkušenost.
-> COL: Při skládání pánví jsem nejdřív použil Castrol LMX, ale nebyl jsem schopen to utáhnout na předepsaný odpor vychýlení. Mazalo to prostě moc a už jsem ten plast lisoval za studena ven z uložení. Takže to mažu normálně olejem a utáhnu dle příručky.
Tak jsem musel rozebrat i ty přípojky, bylo to strašně zarvaný a k vychyleni tyče byla potřeba 2-3 násobna síla než píše Andrt. Čím ty panvicky mazete? Andrt píše mazivo s molykou, ale tady je něco bezbraveho, a k op live by to měl být originální díl ....
-> minno 29.06.21 15:41:56: hmm to bude zas opruz... Z Andrta to vypadá jako brkacka, ale servisak, kam vozim veci, se kterejma se nechci srat, mi tvrdil, ze to nejde a mel tendenci menit tu vlozku na autě, coz nechci, protože si nedovedu predstavit jak utahuje a zaklepava tu redukci....
V čem je tam přesně problém s montáží řízení nejde trefit šrouby do zavitu, protože se musí preprat ta guma? Nepomohlo by treba dát tam z druhý strany šrouby a dotáhnout ty objimky maticema?
-> minno 29.06.21 15:41:56: hmm to bude zas opruz... Z Andrta to vypadá jako brkacka, ale servisak, kam vozim veci, se kterejma se nechci srat, mi tvrdil, ze to nejde a mel tendenci menit tu vlozku na autě, coz nechci, protože si nedovedu predstavit jak utahuje a zaklepava tu redukci....
V čem je tam přesně problém s montáží řízení nejde trefit šrouby do zavitu, protože se musí preprat ta guma? Nepomohlo by treba dát tam z druhý strany šrouby a dotáhnout ty objimky maticema?
-> COL: Pri výmene riadenia som si nápravu takto pospustil, bez demontáže bŕzd. Dalo sa. Ale montáž objímiek riadenia pri spätnej montáži ani takto nebola žiadna lahoda, ale dával som tvrdé silentbloky, tak možno aj preto.
-> darklord 29.06.21 15:23:38: Aha
no přeci kvůli tomu nebudu vyndavat nápravu.... nebo?
jak moc je potřeba to mít zvedle?
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
jak moc je potřeba to mít zvedle?
-> COL: Já teda vždycky viděl pouzdra vybráním ven z trubky a tak to dávám. Nicméně si myslím, že i v otočené poloze by to ničemu nevadilo. Hlavně se nesmí posouvat axiálně.
-> COL 29.06.21 14:32:17: vybrat s napravou na aute sa da. Ale zalozit objimky a trafit sroby ked to davas nazad...
A když už to tu tak řešíme, tak čím mažete ty panvicky, kde jsou uložený řídicí tyče?
-> minno: Já vycházím z toho jak to bylo v tom, co jsem rozebral....
Jinak, jak velkej opruz je vyndat celý řízení z auta? Nedělal jsem to a musím si naplánovat dílnu tak, abych tam nezůstal s rozdělanym autem :).
Jinak, jak velkej opruz je vyndat celý řízení z auta? Nedělal jsem to a musím si naplánovat dílnu tak, abych tam nezůstal s rozdělanym autem :).
-> COL: Priznám sa, teraz si ma dostal. Vložka má vybrania len z jednej strany. Som za to, že sa to má montovať takto. Z vnútornej strany sa to v skrini zachytí o telo vložky a zvonka zaistí do tých vybraní. Akurát sa mi tam tá vložka asi mierne pootočila a preliezlo to.
Alebo je možné, že to má ísť opačne a pred rokom som to pri skladaní nového riadenia dal znova zle :) Ale malo by to byť v podstate jedno. Držať to musí z obidvoch strán aj tak, aj tak.
Nech sa vyjadria ostatní.
Alebo je možné, že to má ísť opačne a pred rokom som to pri skladaní nového riadenia dal znova zle :) Ale malo by to byť v podstate jedno. Držať to musí z obidvoch strán aj tak, aj tak.
Nech sa vyjadria ostatní.
A ta tvoje nová vložka měla tahle vybráni z obou stran? Přijde mi, že mají být na druhé stráně, kde jsou v trubce ta prolisovana sedla, alespoň ta originální vložka tam byla takhle usazena.
-> COL 29.06.21 13:19:36: Vložka bola daná dobre, len akosi cez to preliezla.
-> COL: No, ak tam už z výroby bola vôľa, jasné, že s tou novou vložkou bez vôle to pôjde rukou ťažšie, ale to nerieš. Je to overené, vyskúšané, funkčné.
-> minno 29.06.21 13:14:20: Zajímavý, jak tam mohla zalezt? A ona ta vybraní na ta sedla na obou stranách (moje jen na jedne) nebo ji tam máš opačně?
-> minno: Tady byla vůle už z výroby... Teď jsem tam dal tu novou a ikdyž je to namazaný olejem tření hřebenu dramaticky vzrostlo... vůle už není.
-> COL: Po cca 170 tkm bez zjavného vydratia. Akurát sa mi akosi tá vložka zasunula viac do skrine. Teraz mám novo vyskladané riadenie.
-> COL: Tá stará je origo fabrická, mal som tiež takú v riadení pri prvom repase. Po cca 100 tis. km bola viditeľne vydratá, bola tam vôľa.
Tá novodobá vložka je lepšia, aj po cca 170 tis. km som ju mal v poriadku.
V obidvoch prípadoch náplň olej PP90.
Tá novodobá vložka je lepšia, aj po cca 170 tis. km som ju mal v poriadku.
V obidvoch prípadoch náplň olej PP90.
Tak jsem vytáhl nové řízení, že kterého měl někdo potřebu sundat řídicí tyče a při pokusu o jejich montáž jsem narazil na úplně stejný problém - vůle především v jedné ose
. Vyndal jsem teda tu vložku, na hřebenu dost kvrdla. Je trochu jiná, než ta, co se teď prodává, vypadá trochu poctiveji ale je volná. Jaké jsou zkušenosti s tím novějším typem? Ta stará má vedení celkem velkou plochou, ta nová má uvnitř jen 4 zebirka....
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Eidy: Ok. dík za potvrzení.
-> COL: Ten šroub je tam proto, aby nemohl pastorek resp. hřeben přeskočit, když vymeteš velkou díru. Za normálních okolností je v činnosti pouze pružina.
-> Eidy: Na ty zajišťovací podložky jsem, pravda, zapomněl. Ovšem nevybavuji si, že by někde psali, že se mají měnit.... Na mysli jsem měl ty redukce, moc jich nemám. S tím stranovym prohozenim je to dobrý hint...
btw. k čemu je ten šroub s kontramatkou? Vypadá to, že jen kvůli tomu, aby hřeben zbytečně neodskakoval od pastorku... sílu generuje pružina, šroub, zdá se, určuje nepatrnou vůli... nebo?
btw. k čemu je ten šroub s kontramatkou? Vypadá to, že jen kvůli tomu, aby hřeben zbytečně neodskakoval od pastorku... sílu generuje pružina, šroub, zdá se, určuje nepatrnou vůli... nebo?
-> COL 19.06.21 13:19:11: myslíš ty zajišťovací podložky? Ty se dají ještě sehnat. Ty dávám nový. Pak se mají ještě dávat nový přípojky redukce. Ty dávám na Kóču vždycky nový, ale jinak recykluju. Ideální je přehodit strany, protože to většinou vyjde trochu jinak na zaklepnutí. Ale zatahuju to ve svěráku knipexama a nedokážu si představit, jak by se to povolilo.
-> COL: je přesně na druhý straně než je výstup na volantovku, v tom rozšíření tý kovový trubky na konci, tam kde je ta větší manžeta.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Pavel P.. 19.06.21 11:25:48: Jo, přesně tuhle věc mám na mysli, akorát přesně nevím, kde tam je.
To znamená rozpojit řídicí tyč. Recyklujete ty pouzdra "redukce", jak se správně má, nebo ne?
To znamená rozpojit řídicí tyč. Recyklujete ty pouzdra "redukce", jak se správně má, nebo ne?
-> Pavel P..: Nechapu, proc ten blbej plast neni alespon delsi, aby tam byla vetsi stycna plocha...
www.autotypautodily.cz/po
uzdro-rizeni-hrebenoveho-s
koda-favorit-felicia-114-5
08060
většinou bývá tahle kundovina vymlácená a tyč tam má vůli... rozebíral jsem asi tři hřebeny a u všech to bylo dost vymačkaný.
většinou bývá tahle kundovina vymlácená a tyč tam má vůli... rozebíral jsem asi tři hřebeny a u všech to bylo dost vymačkaný.
Po výměně nápravy se na bílém objevilo zvláštní tlumeny mlácení při přejezdu pres určité typy nerovností. Po vyloučení hopsajici rezervy a věci v kufru, jsem zjistil vůli u pravý řídící tyče. Cítit to je hlavně když s tím cloumam vertikalne. Ale klepe to spíš někde víc uvnitř, na kloub, kde je pridelana řídící tyč k hřebenu to nevypadá. Takže bych tipnul vedení hřebenu na pravé straně nebo tak něco. Řízení je poslední věc, kterou jsem nerozebiral :). Předpokládám, že tam někde je ten bílý vodící plast. Bohužel rozkresy, co mám po ruce, nejsou moc použitelný :(. Zajímavý je, že ve volantu nic moc cítit není.
Nějaký hint k tomu :)?
Nějaký hint k tomu :)?