-> Bukaj 24.05.22 22:38:47: V autoduších se nevyznám, ale na kole je to prostě o vhodném výběru:
- Moc to neřeším, chci levnou a zároveň relativně lehkou duši, s dobrým valivým odporem a nevadí mi podle typu kola jednou za 1-4 týdny zkontrolovat tlak? Vezmu obyčejnou butylovou. Podle individuální preference volím tloušťku.
- Chci minimální váhu a valivý odpor a nevadí mi vyšší cena, nutnost foukat prakticky každý den? Vezmu latexovou.
- Chci aby držela dobře tlak a měla vysokou odolnost vůči defektu, bez ohledu na vyšší váhu a valivý odpor? Vezmu gumovou.
Takže bych tipoval, že stejně jako u kol je dnes pro auta standard butylová duše, nikoliv gumová (což předpokládám bylo dřív).
-> Milan 136: Pokud jde o duši na kolo, tak viz výše... Continental Hermetic je asi to co hledáš. Běžné duše jsou butyl, ne guma.
EDIT: Pokud je tu nějaký znalec z oboru gumárenství, tak mi určitě vysvětlí, jak to mám popletené, ono mezi "gumovou" a "butylovou" to asi nebude úplně binární rozdíl ale spíš to bude o nějakém poměru látek ve směsi. Moje znalosti jsou v tomhle čistě praktické.