skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dĺžka rozperných trubiek na vlečke
Ahoj, teď jsem repasoval starou vlečku. Věřím, že původní a byla tam rozpěrná trubka 38mm. Dával jsem nové příčné rameno a nové originál gumy. Když jsem tam dal původní 38mm na zkoušku a dotáhnul na cca 70Nm, tak jsem tam měl ještě fóra 2mm tzn., že jsem tam dal novou zkrácenou na 40mm. Jaké to bude, to zjistím. Mám přestavbu kyvky na vlečku v procesu.
-> Bukaj 25.09.23 09:19:31: na zlutym rapidu jsem pouzil lino a trubky nezkracoval, ty se pri dotahovani zdeformuji![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> fobust 25.09.23 09:25:21: A na ramená (pozdĺžne, aj šikmé) to chce pri renovácii poriadne výstuhy podľa L/A a nevymýšľať už dávno vymyslené.
-> fobust: Podélná ramena - pokud budeš opětovně používat původní - zkontroluj, zda nehnijí zevnitř (mezi spoji půlek ramene cca 5-10 cm od "buchty" se zprvu objeví drobná vyboulenina - to už je rameno uvnitř vyhnilé a bobtnající koroze vytlačuje plech, který zvenčí je zatím nedotčen. Časem to prohnije skrz. Pokud už na ramenách nahmatáš v popisovaném místě vybouleninu namísto rovného plechu, pak ramena zahoď...
-> Bukaj 25.09.23 09:19:31: Môže byť, aj to som čítal. Ja tam mám pôvodné gumy, nič im nebolo, možno sú trošku "roztlačené", ale nepraskajú ani sa nelámu. Prekvapivo si zachovali elasticitu. Skrátim na 38 mm, takže by si to mohlo dobre sadnúť a držať bez toho aby sa to krútilo. Či mi auto potom bude stáť rovno je druhá vec. Skontrolujem stav pozdĺžnych ramien pri spoji so šikmými, ak tam uvidím deformácie, tak ich narovanám a skúsím tam nejako nabastliť vhodný kus železa, napr. joklu aby to vystužil.
-> fobust 25.09.23 09:15:23: To bych řekl, že souviselo s tím, že při úpravách se originální gumy ve spoji ramen nahrazovaly tenčím a tužším materiálem (lino apod.) - proto bylo potřeba zkrátit i trubky.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> StepaNoFUN 25.09.23 09:14:17: Jak to má být přesně a správně sice nikdo neví, ale jak to bylo z výroby - viz fotky.
Kyvka 58 mm, vlečka 39 mm (plus mínus 10%)![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Kyvka 58 mm, vlečka 39 mm (plus mínus 10%)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Bukaj:
Niekde som čítal, že na závodné úpravy sa trubky skracovali na 36 mm, neviem čo to malo s geometriou spraviť.
Niekde som čítal, že na závodné úpravy sa trubky skracovali na 36 mm, neviem čo to malo s geometriou spraviť.
-> Bukaj 25.09.23 09:11:54: Byl jsi rychlejsi.
-> fobust: Kluci dragon_cb_cz a Bukaj spravne podotkli, ze tohle je dost ozehave tema a bylo zde kvuli nemu popsano mnoho stran a vzniklo mnoho hadek.
A vysledek? Kolik to ma bejt presne a "spravne" opravdu nikdo nevi a kazdej si to dela po svym.
A vysledek? Kolik to ma bejt presne a "spravne" opravdu nikdo nevi a kazdej si to dela po svym.
-> fobust: O správnou délku a funkci rozpěracích trubiček se tu vedou letité spory, které dělí Virt na několik skupin podle zastávaného názoru...
...nicméně délka originální vlečkové rozpěrné trubičky je: (viz foto)
Funkci trubičky ať si každý zvolí dle svého vlastního uvážení![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
...nicméně délka originální vlečkové rozpěrné trubičky je: (viz foto)
Funkci trubičky ať si každý zvolí dle svého vlastního uvážení
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Tak, práve som dostal odpoveď mailom. Vraj by to malo byť 38 mm.
Staré rozperné trubky boli rozpadnuté na prach. Zmerať akú mohli mať dĺžku keď boli ešte ako tak celé sa nepodarilo.
-> dragon_cb_cz: Jau! ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A sakra
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Zdravíčko, kúpil som nové rozperné trubky na vlečku, sú dlhé 58mm, čo je moc. Koľko má byť správna hodnota? Díky.