skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Těžké řízení felicia 1.3mpi
-> Borderer 26.04.24 08:09:14: drahy a kulicky plastovy byt nemuzou zbytek klidne... :/, sachs spojkovy lozisko, jak jsem delal spojku na 1.8t, tak melo plastovy telo
-> Tomaso435: Jestli má druhoška těla ložisek plastový, tak originály neměnit dokud to jen trochu jde.
Zrovna včera jsem jedno ložisko čistil a dráhy kuliček jsou z kovu.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tomaso435: originál zůstaly jen ty plechové podložky, guma a ložiska jsou druhovíroba myslím Německo, nic lepšího tam neměli.. Ale na obě sem koukal a nezdáli se mi nějak opotřebené. Každopádně abych to lépe popsal, zatáčet jde ztuha pouze od určité polohy, když je mírná zatáčka je to tak nějak v pohodě ale pokud je větší rejd má to velký odpor skoro až se ten volant vrací na střed..
-> Pavel03: použil si originální díly nebo to co se běžně prodává? Protože to co se prodává, je nefunkční.
Jinak může být jen jedno ložisko ko, třeba vysypané, a vytlačené dolíky do toho plastového obalu a tím to bude táhnout kuličky do dolíku... Který sou u tebe v pozici volant šejdrem.
Jinak může být jen jedno ložisko ko, třeba vysypané, a vytlačené dolíky do toho plastového obalu a tím to bude táhnout kuličky do dolíku... Který sou u tebe v pozici volant šejdrem.
-> Kuladmin:
Tak na řidičové straně nový tlumič (byl špatný) guma uložení i ložisko ale furt to jde ztěžka a za jízdy to dělá bordel do volantu...nenapadá někoho ještě čím by to bylo ? Může to dělat špatná geometrie ?
Tak na řidičové straně nový tlumič (byl špatný) guma uložení i ložisko ale furt to jde ztěžka a za jízdy to dělá bordel do volantu...nenapadá někoho ještě čím by to bylo ? Může to dělat špatná geometrie ?
-> Pavel03: Nevypadá to že bys měl horní uložení k.o.takže leda ložiska.
zatím mám jen tyhle fotky, osobně budu u auta až o víkendu tak kdyžtak nafotím lépe. Každopádně ridicova strana se mne zdá nějak víš než druhá.. když sem měnil tlumice šlo vše nové ale té kvality sem se obával.. ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Ideálně zvedni předek auta odemkni řízení a Felda musí jít naprosto volně otáčet z rejdu do rejdu jak volantem tak i za gumu. Zkus ještě pak vzít za pružinu a zahýbat s ní do stran zda není v háji celé horní uložení ta guma případně jsem dej detailní fotky horního uložení z motorového prostoru když je auto normálně na zemi a volant rovně
-> Tomaso435: S miskama a ložiskama souhlasím.
Měl jsem stejný problém. I když teda na HPčkách. První nové uložení, resp ložisko, si sednulo ihne po složení a otáčel jsem pružinou. Jiná ložiska lepší, ale stejnak si to sedlo. Tak teď jezdím ložiska podložená podložkama. Ale u mě se to setkalo snad i s nevhodným tvarem horní misky pružiny.
Měl jsem stejný problém. I když teda na HPčkách. První nové uložení, resp ložisko, si sednulo ihne po složení a otáčel jsem pružinou. Jiná ložiska lepší, ale stejnak si to sedlo. Tak teď jezdím ložiska podložená podložkama. Ale u mě se to setkalo snad i s nevhodným tvarem horní misky pružiny.
-> Pavel03 02.04.24 15:13:28: 2.roky z dílů dnešní kvality je minimálně 2 roky po životnosti ;)
V případě že si daval nové misky ložiska uložení, tak díky jiným rozměrům než původní originál to prostě nezataci uz po složení... Lepší zrepasovat původní přesný díl.
Péro prasklý nemáš ještě?
V případě že si daval nové misky ložiska uložení, tak díky jiným rozměrům než původní originál to prostě nezataci uz po složení... Lepší zrepasovat původní přesný díl.
Péro prasklý nemáš ještě?
-> MVM 02.04.24 06:16:19: pneu správné 165/70r13 na klasickych plecháčích a tlak 2,2bar.
-> Kuladmin 02.04.24 06:10:15: Vše bylo děláno je to necelé 2 roky. Tlumiče ,horni ulozeni, čepy , ložiska v těhlicích. Ale těmi ložisky v h.ulozeni bych asi začal, máte typ od jaké značky koupit? Řízení je klasika bez posilovače.
Předpokládám správný rozměr pneu a tlak v pneumatikách. Tim bych začal.
Spíš horní uložení tlumičů - ložiska popřípadě spodní čepy, předpokládám, že máš řízení bez posilovače?
Zdravím, jde mi velmi ztěžka zatáčet, jako kdyby to řízení mělo odpor do obou stran zatočit. Dnes sem měnil celé řízení ve kterém už byla menší vůle ale problém stále přetrvává.. poradil by někdo po čem jít? Je možné že by to mohla být špatná geometrie? Předem díky za rady.