skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Plynove lanko a bowden
-> Majki: Lanko v metráži maj třeba i v obi, jestli máš poblíž.
Mě se osvědčilo lanko s teflonem. doteď sem to jezdil v původním povdenu, ale u motoru je už zlomenej tak musím zvýšit úsilý a zapátrat po teflonovym bovdenu v metráži..
-> Vojťas: Bohužel, struna pro muj případ nejde použit.... té mám taky hodně.
-> rsvancara: Nevim, sám mám ze starých zásob;)
-> m8rinek: Ona je struna na plyn nesehnatelná? Mám jich tu tak 50 novejch :-D
-> m8rinek: zajimavej napad, ale to v nasem prdelakove mit nebudou.
-> Majki: Aháááá. Já ho sehnal taky normál v železářství.
-> rsvancara: Tak Vysoký Mýto, ale jet tam jen kuli lanku ikdyž to máš docela blízko je asi nesmysl.
-> rsvancara: Tak Vysoký Mýto, ale jet tam jen kuli lanku ikdyž to máš docela blízko je asi nesmysl.
-> Vojťas: Nejsilnější klavírní ;).
Ale jinak ja se postupne u obou aut zase vratil ke struně. Prijde mi nejlepsi, ale mam to ze zasob, tak nevim krom svareciho dratu kde vhodny matros vzit ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Majki: -> rsvancara: Tady mají v ve všech dvou. Snad dokonce i nerez to je :D.
-> m8rinek: Lanko v metráži u nás v železářství nemaj a v mototechně taky ne :-)
-> m8rinek: asi mame v okoli blbé železářství... ![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
-> Majki: lanko snad koupíš v prvním železářství, ne?
-> ochoda: Bovden problém není, ale lanko je u nas max 2 metry... ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
U nás mají v cyklu 3m lanko a dokonce nerez :-D
Tak to čumim, u nás jedou bovden na metry normálně taky.
Byl jsem ve dvou cyklokramech a mají jenom 2 metry... Zkusím ještě jinde no...
Já mám myslím tohle lanko:
www.dajsport.cz/brzdove-b ovdeny-a-lanka/lanko-brzdo ve-mtb-3000mm
a bowden v metráži mají všude:
www.dajsport.cz/prislusen stvi-k-brzdam/bovden-brzdo vy-jagwire-cgx-sl-5mm
A je to super. Divím se, že jsem to neudělal dávno
www.dajsport.cz/brzdove-b ovdeny-a-lanka/lanko-brzdo ve-mtb-3000mm
a bowden v metráži mají všude:
www.dajsport.cz/prislusen stvi-k-brzdam/bovden-brzdo vy-jagwire-cgx-sl-5mm
A je to super. Divím se, že jsem to neudělal dávno
-> George88: : taky jsem kupoval, mají to v metráži,skoč někam do krámu ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> George88: nekde berou sety vyrabeny na miru, to je pak problem no
-> George88: si daj objednat ,povedz ze mas tandemove kolo :)
Na netu jo,ale u nás bohužel jen 2m..:(
-> George88: ale ano maju ich tam na kotucoch
-> George88: Jak to že ne? Já před měsícem kupoval v malinkým zapadlým krámku.
Jinak strejda Google www.google.cz/webhp?sourc eid=c...
Jinak strejda Google www.google.cz/webhp?sourc eid=c...
-> George88: ale ano ja som kupoval aj 5m vkuse
-> Eidy: no ale v cyklokramu nesezene 4metry v kuse..
-> Majki: Bovden v každým cyklokrámu a lanko v každým druhým železářství.
Vytáhnu kostlivce, kde jde koupit lanko a bovden na metry? Potřebuju cca 4m. Zkouším moto shopy, opravny sekaček a nikdo nemá...
-> Dušan: Základ je mít bowden celý prolítý olejem. A zkus ho u motoru něčím přychiti výše, já ho mám přes tlustý drát uchycení zlehka k hadici od odvzdušnění co vede z termostatu do expanzky, tak aby se bowden nelámal a lanko chodilo zlehka...cca 4-5 cm pod zmíněnou hadící.
minno 12.06.07 15:58:56 napsal:
no mne ten sytic od poslednej vymeny struny ide niekedy lahko v pohode a
niekedy je tam zas take pnutie, uberam uberam ide tazko a zrazu bum a pnutie sa
uvolni a ja si buchnem ruku o tunel :/
to som mal aj ja. Pomohol mi ihlovy pilnik. Trochu som zvacsil dierku na to lanko na sytici v smere od tej skrutky, co chyta bowden...
no mne ten sytic od poslednej vymeny struny ide niekedy lahko v pohode a
niekedy je tam zas take pnutie, uberam uberam ide tazko a zrazu bum a pnutie sa
uvolni a ja si buchnem ruku o tunel :/
to som mal aj ja. Pomohol mi ihlovy pilnik. Trochu som zvacsil dierku na to lanko na sytici v smere od tej skrutky, co chyta bowden...
A samotnej pedál ti chodí dobře? Mě zůstával viset plyn a bylo to přímo v pedálu. Měl sem prošopanej koberec a do mochanismu pedálu se dostával prach.
-> Dušan: v JaWoRove skodarne jsme resili uplny zaseknuti lanka a to se stalo tak, ze mel moc silnou pruzinu u karbu a drzak v tunelu u sytice se tim padem ohybal a lanko se postupne zarezavalo do te koncovky, az se zakouslo. Na to se treba podivej.
Jinak jak se ptas na vuli, lehce se hybe.
Jinak jak se ptas na vuli, lehce se hybe.
tak pokracujeme. Podobny problem se deje i nadale. Zjistil jsem ze na to maji vliv novy bovdeny a jejich uchyceni segrovkou. Nevi nekdo zda je to v originale upevnene k drzaku na konci pevne ? Nebo se to lehce hybe ?
-> Dušan: No ved ani ja som nemal bowden nikde zohnuty a na starom bowdene ktory bol navyse zlomeny sla stara struna lahko (a to som ju nikdy nemazal) akurat musela prekonat ten zlom a potom uz sla lahucko. Ale lanko (mam 2mm vojde aj 2.5) pojde lahko zarucene.
no já tam mám drát. Je to divný, ale prostě cítím docela slušnej odpor. Dneska jsem si nechal auto zvednout a díval jsem se na to zespodu. Bowden není na jediným místě uškrcenej ani zohlej.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Tak mne drela nova struna v novom bowdene. Lanko uz islo podstatne hladsie. Pritom stara struna v starom bowdene sla relativne lahko. Len bowden bol zlomeny pri karburatore.
Možná je to blbost,ale když jsem skladal sání a karburator dohromady tak jsem to poslkadal naopak.Dal jsem podložku pod karburator ne na odkapaci plech ale pod odkapavci plech a potom to dělalo to, že se to vzadu na karburatoru zachytavalo.A šlo to do určité polohy dobře a pak se to zaseklo a při silném přišlápnutí plynu to šlo dále ale pak se to špatně vracelo.Nemusí to být tím ale když jsem na to přišel tak jsem se chytl za hlavu a říkal si taková kravina byly tam asi 2mm a co to udělalo.
dělalo mě to taky vyměnil sem jak bowden tak strunu a dělalo to furt tak sem to asi za 14dní rozebral a zjistil sem že byla na jednom místě zarezlá ač nová tak sem to prolil WDčkem a pak už bez problémů
no mne ten sytic od poslednej vymeny struny ide niekedy lahko v pohode a niekedy je tam zas take pnutie, uberam uberam ide tazko a zrazu bum a pnutie sa uvolni a ja si buchnem ruku o tunel :/
jj to mi dela taky, ale zvyk sem si... Zezacatku z lehka a pak ztuha, ale aspon me to nenuti na to moc slapat
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
mam rovnaky problem, nove lanko + bowden, premazane vsetko, a od urcitej polohy ide pedal velmi tazko, je takmer nemozne plynulo pridavat plyn://
nevim co s tym
nevim co s tym
Mě šel plynovej pedál taky ztuha, ne že by se přidíral, ale šel ztuha.
Na novém motoru, s původním bowdenem, ale novým karburátorem už to jde bez potíží zlehounka.
Na tom původním karbu to dělalo před i po renovaci. Ale s novým karbem to přestalo hned.
Na novém motoru, s původním bowdenem, ale novým karburátorem už to jde bez potíží zlehounka.
Na tom původním karbu to dělalo před i po renovaci. Ale s novým karbem to přestalo hned.
mám podobný problém so sytičom a to som menil len lanko - strunu
mam malej probel, uz podruhe jsem vymenil bowden a lanko, a porad se me zasekava pedal. jde citit takovy pruzeni. Pedalem to neni. Kdyz oddelam pruzinu u karb. tak to naprazdno taky jde lehce. Ale jakmile je to normlane poskladany, tak se to kouse. Komplet je to promazany a klapka to taky nedela. Bowden je protazenej jak ma a ani nejakej zlom nema. Tak ja uz nevim co s tim
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)