skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skládáme nápravu...
-> Zdeněk.: a sorry za fotku je tma
-> Zdeněk.: takto to vyzerá kozlík a čep a vidieť drážku na poistný krúžok ktorý je teraz schovaný v kozlíku a ty ho musíš stiahnuť lebo tá guma pruží
-> Zdeněk.: odšroubiť matice a vo zveráku chytiť za ten kozlík na druhej strane ten čep kde sme odkrútili matky a stiahnuť zverákom vybehne ti to s kozlíku von a uvidíš drátenú poistku
nevím jak to napsat, ale určitě to pochopíte, prostě rozebrat tyče od ramen
Minnovi se omlouvám za fotku![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
nechce se mi zatím zakládat téma, tak se zeptát tu T. jistě promine
začal jsem rozebírat přední nápravu a zasekl jsem se u těch spojovacích tyčí, pod držákama ramen jsou okolo tyče jistící kroužky, který abych dostal ty tyče ven musít asi vyndat, ale jak...?
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
začal jsem rozebírat přední nápravu a zasekl jsem se u těch spojovacích tyčí, pod držákama ramen jsou okolo tyče jistící kroužky, který abych dostal ty tyče ven musít asi vyndat, ale jak...?
-> T: a medzi tesnenia si dal?
-> minno: : obě těsnění + silikon
-> suri: : no zkusim a uvidíme :-) dik aztim
-> suri: : no zkusim a uvidíme :-) dik aztim
-> suri: jj presne ako pises, okolo srobov sa im stym nechce hrat a potom to to tak vyzera cele
-> peti: a hlavné je okolo šrobov niekto natre od vonkajšej strany a nie pomedzi a okolo šrobov a potom tečie pri závite
-> suri: mas pravdu spominam si, hlavne je pri robeni so silikonom mat dobre odmastene a ocistene plochya dat ten silikon na cely povrch aj okolo srobov,a havne taktiez ked tam daval tesnie tak aj na tesnenie z obidvoch stran
-> peti: už som sa s tebou rozprával môže to byť aj tým ako píšeš
-> suri: no ja by som problem nevidel v kupelňovom silikone , lebo aj ja som pouzival taky a dodnes ziadny problem, skor si myslim ze nemal dopbre tie plochy ocistene , zostali trocha mastne a potom silikon nedrzi a tece to
-> minno: vidíš tam kúpeľkový silikon -> T: zložiť očistiť odmastiť a motorový silkon rozotrieť aj okolo šrobov
-> T: akým spôsobom si to tesnil?
tady je to cely mokry v tehle mistech :-/tak ted babo rad a tece to dost :_(
-> suri: pokud máš známý, tak se to dá udělat, jinak to ztrácí význam
-> spartra: tak sa dajú vypaliť už som si tak dával
-> suri: no třeba pro tebe to není problém lae u mě ano v mototechně je nemaj
-> spartra: všade ich maju daju sa urobit
-> suri: jenže je problém sehnat, pokud se náhodu na odklonu něco změnilo.
-> spartra: ![52](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
![52](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
-> suri: ano 1 a 3mm, ty ovlivnujou s excentrem odklon ne.
-> spartra: tie podkovite
-> petr s: nestraš šak to je složený chvíli sic jsem dával nový ramena ale podložky sem nechal jako předtím.
tím myslíš ty posraný podložky, že? který se nedaj sehnat.
jenže sem stále u problémů jak to změřit![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
nemám stk nemůžu daleko
tím myslíš ty posraný podložky, že? který se nedaj sehnat.
jenže sem stále u problémů jak to změřit
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
nemám stk nemůžu daleko
-> spartra: Tak pokud ti nevyjde seřídit na excentru tak musíš vydělat nápravu ven
-> petr s: njn, jen je problém, že mě řek že udělá jen geometrii, odklon ne, viz níže.
jo na google je spousta firem kde se vejdu do 400 stovek i s odklonem, tady v okolí jsem nic za tu cenu nenašel
jo na google je spousta firem kde se vejdu do 400 stovek i s odklonem, tady v okolí jsem nic za tu cenu nenašel
-> spartra: Necháš skontrolovat odklon a podle toho uvidíš
-> Syny: naozaj to zní logicky, právě řeším dilema, geometrii mě udělaj -+250kč, odklon ne. Když se měří jako první, bych neudělal geometrii nemusel na to znova.
-> spartra: odklon se te projevi nesoumernym sjizdeni gumy - predstav si Acka na naprave a jak se te sjede guma... Proste bud bude sjeta vnitrni nebo vnejsi strana kdyz to bude nastaveny blbe...
k přední nápravě:
příklon, záklon dle literatuty neseřídím.
geometrii seřídím.
jak na odklon? jak se projeví na gumě?
příklon, záklon dle literatuty neseřídím.
geometrii seřídím.
jak na odklon? jak se projeví na gumě?
-> spartra: jedno je klasické druhé predlžený brit zohnať v pohode
-> suri: naozaj, pochybuju že se daj sehnat
-> spartra: komínku sú dva druhy
-> suri: koho čeho komínku nebo gufera
-> spartra: sú dva druhy
ta klika to nebude, by se dostal olej i na spojku, ne?
gufero 30x20x7 v komínku
gufero 30x20x7 v komínku
-> T: v prevodovke je kominok a vzadu gufero ked v motore olej nie je logicky stade nebude
-> suri: : to vim gufero za setrvakem ale jak rikam,v motoru neni a v prevodove je olej jak ma byt po rysku.... :-(
-> T: a vprevodovke je?
za zotrvákom je gufero
za zotrvákom je gufero
-> suri: : v motoru ještě olej neni a simerink je kde? ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> T: trebárs simerink na spojkovom hriadeli alebo zadné gufero kluky
někde mi chcije olej a zitra pod to vlezu a uvidim vic ale asi je to z otho vence co je nasroubovanej na prevodovku...ale proc? vzdyt je vsechno novy :-( kde jsem mohl udelat chybu? :-(
tak jak s chladicem?: ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> minno: teda v tom je bordel ... zisiel by sa ti katalog ND![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Mám otázku, aké sú správne katalógové čísla škodováckych kyvkových poloos-hriadelí?
V Etke je to uvedené takto:
- 111 320 210 - úzka poloos
- 113 320 210 - široká poloos
No lenže ku mne sa dostali poloosy oštítkované ako 113.... a sú krátke :( A teraz som pozeral aj v niektorých cenníkoch na nete je uvádzaný diel 113 320 210 ako starý typ...tak teraz neviem :(
V Etke je to uvedené takto:
- 111 320 210 - úzka poloos
- 113 320 210 - široká poloos
No lenže ku mne sa dostali poloosy oštítkované ako 113.... a sú krátke :( A teraz som pozeral aj v niektorých cenníkoch na nete je uvádzaný diel 113 320 210 ako starý typ...tak teraz neviem :(
-> Syny: : tak jinak......mam 120 chladic vzadu v motoru v erku tak ted ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> T: malej vyvod je nahoru a je to odvzdusnovaci otvor spojenej hadici s ventilkem na pindour od topeni...
dalsi otazka :-)
taky blba ale jelikoz jsem to nikdy nedelal s tim tak nevim.....klasickej chladic na 120 ma jeden vyvod nahore a jeden dole.....ktery jde kam?teda vim kam ale nevim kterej kam presne :-D a ten malinkatej vyvod je na co?
taky blba ale jelikoz jsem to nikdy nedelal s tim tak nevim.....klasickej chladic na 120 ma jeden vyvod nahore a jeden dole.....ktery jde kam?teda vim kam ale nevim kterej kam presne :-D a ten malinkatej vyvod je na co?
koukam ze tu nejsem ale i tak to jede :-) to je dobre :-)
mam otazku dalsi......mam nasazeny blatniky a ze josu mezipodbehama nejaky vzpery ze? nejsem si jistej kdyz sjem to rozebiral a kdyz jo tak josu nutny?
mam otazku dalsi......mam nasazeny blatniky a ze josu mezipodbehama nejaky vzpery ze? nejsem si jistej kdyz sjem to rozebiral a kdyz jo tak josu nutny?
-> petr s: Však ale kdo říká, že ten přípravek musí být přesně tak jak je v knížce... Přeci jen český ručičky jsou šikovný a může se drobet improvizovat...