skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skládáme nápravu...
-> Jozka 04.03.18 12:42:30: já sem tedka z užovké nápravy, určite ne z žádného závodního auta vyndal 2x3mm tzn 6mm z každé strany
-> Eidy: Z hlavy nevím přesně - už je to dost dlouho, co jsem se s tím babral naposled (nastuduju si to snad zas letos v létě). A jo, když na autě neklapne, dá se jedině začít znova od začátku.
-> Jozka: Tak že by to bylo +- 18 minut? Každopádně to není moc a bez správných podložek s tím už nic neuděláš.
-> Eidy: Podložkou 1mm se nažene necelých 18, excentr dá 45 - nebo ne?
-> berni: Dává se nazpět, co tam bylo, u starších nápravnic se místní zvyklost 2 + 3 mm nedá tupě aplikovat, původně byly svařovací přípravky přesnější. Na přesný vychytání (účelem je mít k dispozici celej rozsah excentru a ne být hned na začátku někde na kraji regulačního pole) je nutnej přípravek (úhloměr), kterej už skoro nikdo nemá - anebo si to trochu nastudovat a zaimprovizovat.
-> berni: Dává se nazpět, co tam bylo, u starších nápravnic se místní zvyklost 2 + 3 mm nedá tupě aplikovat, původně byly svařovací přípravky přesnější. Na přesný vychytání (účelem je mít k dispozici celej rozsah excentru a ne být hned na začátku někde na kraji regulačního pole) je nutnej přípravek (úhloměr), kterej už skoro nikdo nemá - anebo si to trochu nastudovat a zaimprovizovat.
-> berni: Vzhledem k nepřesnosti výroby se tím nahrubo nastavuje odklon svisláku v rámci stupňů. Excentrem naženeš jen 18 minut, což je nic. Takže si s tím pohraj. Zpravidla to bývá 2 a 3 mm.
diky diky, 8.8 tam mam, tak je necham... a jeste otazka na podkovovite podlozky u hornich kozliku... kniha rika pouze ze se vlozi, nerika ale v jakem poctu...urcuje se napr. nejaka vzdalenost od nekud nekam a podlozkami se vymezi?
-> Tuner#2: Když jsem rozebíral na podzim přední nápravu M ,byly dole na kozlikách taky 8.8 .
-> berni: 8G čili 8.8 - M8 se snad ani ve vyšší pevnosti na kilech / MB nevyskytujou ?
-> berni 03.03.18 23:06:11: Nahoře 8.8, na spodních kozlíkách má eMko 10.9. Jak to má 100vka netuším.
poprosim o radu, ohledne pevnostni tridy sroubu uchyceni hornich ramen k napravnici na s100. Na zacatku teto diskusni vetve se to resilo, to vim, ale konkretne tyto srouby jsem nezaznamenal, ze by byla uvedena jejich trida. Klasika 8.8 ci vic?diky
-> Kilián: Ano,asi ano.
-> Bukaj: a vlečkový rozpěrací trubičky jsou kratší než kyvkový?
pokud se použije kyvková příložka, tak by délka zůstala stejná ne?
pokud se použije kyvková příložka, tak by délka zůstala stejná ne?
-> stepan 25.02.18 16:09:05: Ty "spojený gumy" v platíčku po 8 ks jsou právě ty silnější TF press...
-> Antony - zrušená registrace 25.02.18 17:03:49:![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Antony - zrušená registrace 25.02.18 17:03:49:
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Antony: jo tak to sem nevedel, ale na fci se ptat nechci ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Vojťas: jsou dvě délky, jedna pro kyvku, druhá pro vlečku, pak byly ještě ztraceny, pro L/A kde se místo gumy dáválo lino.
A pro oživení fora se zkus zeptat, na fci těch trubiček![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A pro oživení fora se zkus zeptat, na fci těch trubiček
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tak ze jsou ruzny dylky tech trubicek pro vlecku a kyvku? Nebo je to jinak zapusteny? Vleckovy sem v ruce nemel. Jinak novy mam, ale vadi mi jak se zmackne ta guma a doseda stejne kov na kov, ruzne se to prohejba a pak povoluje atd. Tohle by bylo cisty reseni
-> Bukaj: Nový trubičky pro kyvku, nový ramena, nový příložky a nový gumy. Gumy takový ty spojený, co se od sebe trhaly. Ale teď už mi to je celkem jedno, kyvka dávno leží na skříni. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bukaj: Jsou zaznamenaný i vlečkový auta s kyvadlovou příložkou origo z výroby. Z BAZu
tam se s tim nemydlili
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> stepan 25.02.18 11:33:44: Že by špatná délka rozpěracích trubiček?
Tam se nemá co prolomit. Tedy pokud jsi nedal nějaké extra tlusté gumové vložky...
...napadá mne, že druhoškové gumy (TF press) byly silnější, než originály, tak to by mohlo být ono...![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tam se nemá co prolomit. Tedy pokud jsi nedal nějaké extra tlusté gumové vložky...
...napadá mne, že druhoškové gumy (TF press) byly silnější, než originály, tak to by mohlo být ono...
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> peter13789: Aj ja som jazdil vlečku s kyvkovými príložkami bez problémov vela rokov a aj teraz by som s tým jazdil keby to auto malo značky,ale tým nechcem nikoho nahovoriť na túto variantu.Vtedy som nevedel zohnať vlečkové príložky a pôvodné boli vyhnilé.Ku kyvadlovej sú podla mňa vlečkové úplne zbytočné.
-> Bukaj: Já jsem teda při předepsanym momentu na kyvce obě prolomil.
-> stepan 25.02.18 10:57:40: No, nevím, je to poměrně bytelná věc a zkřivit jí bude docela problém - pokud není shnilá na prach ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MOLSO: ja som taku vlecku tusim jazdil a uplne bez problemov ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> stepan: tak sa na nu musis pozerat pekne rovno ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bukaj: Kyvková se zkřiví už když se na ní křivě podíváš. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Vojťas: Jde hlavně o to, že rozpěrné trubičky jdou u kyvkové skrz, zatímco vlečková je z masivního kusu oceli...
...nepředpokládám, že by se na vlečce kyvková příložka deformovala, ale testovat to nehodlám
A ani jedna z variant mi nepřipadá jako nedostatkový díl - vlečkové se díky své masivnosti moc nekazí a kyvkové se poměrně snadno dají sehnat nové...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
...nepředpokládám, že by se na vlečce kyvková příložka deformovala, ale testovat to nehodlám
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A ani jedna z variant mi nepřipadá jako nedostatkový díl - vlečkové se díky své masivnosti moc nekazí a kyvkové se poměrně snadno dají sehnat nové...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MOLSO: Tak kyvku s vlečkovýma příložkama si dokážu představit, ale vlečku s kyvkovyma, do toho bych snad ani nesedl ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Antony: po úprave dĺžky rozperiek to myslím nie je problém, už som videl aj vlečky s kyvkovými príložkami
-> MOLSO: spíš jde o to, jestli jde dát vlečková na kyvku.
-> Vojťas: vlečka ma príložku liatinovú, kyvka plechový zvarenec.
Pro jistotu se zeptam, prilozka na podelny rameno, ktera se stahuje proti nohavici/uhlovymu ramenu je zamenna? vlecka vs kyvka
jj. ty kozliky. předpokládám absenci gumy na napravach, tak právě počítám s vyšším namahanim.
tak to asi nebudu hrotit. uvidim taky jaký to bude mít vliv na cenu a kdyztak to urcite bude drzet tak i tak.
tak to asi nebudu hrotit. uvidim taky jaký to bude mít vliv na cenu a kdyztak to urcite bude drzet tak i tak.
-> Bery: Já zinkoval jen 2 sady čepů a dobrý. A to ty současný jsou stočený kvůli unibalům na 17mm. A pár děr už jsem taky vymetl.
-> Bery 17.02.18 14:50:00: Myslíš ty kozliky? Nikdy jsem neslyšel o problému.
-> Bery: Neprasklo už asi na 5 nápravě opiskovano nazinkovano a v pohode
řešil někdo po zinkovani vodikovou křehkost dílů, co drží ramena na napravnici ? šrouby teď neřeším, to dam nový, ale jestli to někdy někomu neprasklo po utazeni. nechci to podcenit ani přehánět, taxe ptám....
-> peter13789: uz asi kupili aj ohybacku ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
vyztuhy na sikmy tu mám navíc. tak 4 pary- kdyby někdo chtěl...ohnute
-> Antony: ale oni ponukaju pokisl viem neohnute, aspon par rokov dozadu to tak bolo
-> Antony: Nijak, ještě jsem od nich snad nic nebral..
Nějaké špatné ohlasy? Jinak díky..
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Kocvin: nevím jak jsi na tom s jejich oblibou, ale tu je mají taky.
shop.tym-motorsport.cz/cz /.../vyztuhy-a-vzpery.html
shop.tym-motorsport.cz/cz /.../vyztuhy-a-vzpery.html
-> Antony: Nabízí ale polotovary.. Musím zjistit u svého klempíře, jestli je schopen výztuhy na šikmé ramena ohnout..
Radši bych hotové..
Ale pokud nezbyde nic jiného, tak vezmu ty Štěpánovy..
Radši bych hotové..
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Kocvin: myslím že je tu nabízí i štěpán.
Chlapi kde momentálně sehnat výztuhy na šikmé a podélné ramena na vlečku? Kdysi jsem bral ještě od sakyho ale ten už je nejspíš nedělá.. Nebo ano?
-> MOLSO: keby sa mam zaradit do kategorie,tak som tak na jeden a pol tehly
ano odkedy sa objavili na trhu rezne kotuce,tak odvtedy mam sportovy podvozok
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> eben: to budes asi rovnaka vahova kategoria ako ja
ale dnes uz na motorovom člne jazdia len originalisti a dochodcovia ![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> MOLSO: no vyskusam to niekedy povolit,ale fakt mi pride ze je prilis dotiahnuty,ake som to kupil take som nahodil v domneni ze bude dobre,ale uz aj Dodo mi vravel ze to neni ono ze by to chcelo nastavit,kazdopadne vam obom dakujem za pomoc snad to nejako dopadne
Molso-ked som mal original pruziny tak som ani tie tehly nepotreboval ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MVM: Aha prepac cital som len tvoj posledny post na ktory som aj reagoval. Je pravda ze ten stredovy srob moze byt dotiahly na fest a preto to ide tazko.
-> eben: Ak by ti povolenie tej skrutky nepomohlo, je treba malinko zvacsit volu pridanim podlozky pod tu prirubu. Riesil som tu uz viacero aut ktorym islo riadenie tuho alebo naopak lahko a mali volu v riadeni .... vymedzenie vole sa da spravit hocikde aj na parkovisku alebo pred domom, auto sa zdvihne vpredu, ( mne stacia 2 tehly pod predne kolesa
) a odmontuje sa cela ta priruba, a prida / uberie sa jedna z tych podloziek cim sa zmeni nastavenie vole. Potom sa to namontuje nazad do auta a jazdnou skuskou sa overi ci to nebolo moc. Vacsinou mali auta velku volu a po vybrati najtensej podlozky to bolo vzdy akurat. Niekedy su tam 2 hrube a treba vymenit jednu za tensiu, niekedy je aj vybratie 0,1mm podlozky moc a potom treba laborovat a skusat. Raz pomohlo z tej priruby zoskrabat pozostatky hermetiku a zrazu bolo vsetko OK.
-> eben: Ak by ti povolenie tej skrutky nepomohlo, je treba malinko zvacsit volu pridanim podlozky pod tu prirubu. Riesil som tu uz viacero aut ktorym islo riadenie tuho alebo naopak lahko a mali volu v riadeni .... vymedzenie vole sa da spravit hocikde aj na parkovisku alebo pred domom, auto sa zdvihne vpredu, ( mne stacia 2 tehly pod predne kolesa
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> MOLSO: Dik za upozornění a upřesnění,, Však ano, utáhnout na doraz a povolit - to píšu v prvním odkazu. Ano máš pravdu, protože je tam ještě tlačná pružina která trvale tlačí na kámen a ten potom přitlačuje hřeben do záběru pastorku - tak těmi podložkami lze změnit to předpětí . Ovšem nepředpokládám že bude dělat ozborku. Spíš jen jestli někdo s tim šroubem třeba netočil a není dotažený fest,nebo to řízení mohlo při skladování spadnout na ten šroub.. to už jsou teorie...