skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skládáme nápravu...
-> krtecek: mne sa osvedčila kobercovka a nesetrit
-> castrol: no, tam na tom moc nedrželo...jako naivně jsem si myslel, tak jak u všeho, že když to omotám do izolepy, tak dotyčnýho napadne, že to nemá dělat a když to bude nedostatečné tak tam tu izolaci přidá
-> krtecek: do čoho si obaľovať ten kužeľ ??
-> krtecek: Tak uz se mi to stahlo - osobne bych videl problem v tej spojovacce jak psal Eidy a pak jeste v tech cepech ramen + otvorech pro excentry v ramenech. To jsou plochy, ktery musi byt hladky a pokud vypadaj jako vsecko kolem, tak to potes. Navic ty domrveny zavity u vseho, to je mazec. U nohavic poloos pokud je takhle vybombena plocha pro lozisko a gufero, tak to je taky na povazenou. Jak vypada strana od prevodovky a priruba videt neni. A co zavit sroubu na nohavicich?
-> Eidy: takže suma sumárum těhlice a bubny šly do kytek kvůli těm dosedacím a ložiskovým plochám, zbytek je v pohodě? nebudu teda zinkovat nápravnici, čelo (musí se vyvařit) a zadní ramena skrz to co jsme řešili dříve...Víš, ono je to těžký. Já mám celej život smůlu na elektrospotřebiče a na řemeslníky. Když jim začneš vykládat jak to chceš a ono a tamto, tak tě mají za debila a cítí se uražení, že je školíš, a že oni ví všechno nejlíp. Když se jich začneš na něco ptát, aby tě poučili tak jsou zase skoupí na slovo, neřeknou ti nic a když se jich nezeptáš nebo jim neřekneš nic, tak to pak poserou a budou se bránit, že "jsi měl upozornit". To, že tu mám omezené možnosti na určité práce není taky výhoda. A tak je to furt. Já jsem s tím týpkem volal asi 3x a když pominu debatu o termínu, vždycky jsem se zeptal jak to chce mít ode mě nachystaný. Vždycky řekl "hlavně odmaštěný". To jsem splnil. To, že jsem zakryl vnější závity a ostatní věci byla moje dobrá vůle. Zakryl jsem to, co jsem věděl, že zakryté má být a tak jak jsem uznal za vhodné. To, že ten jeho maník je blbec a nedá tam něco silnějšího, aby to zarazil, za to už nemůžu ani to nemůžu předvídat. V té spojovačce bylo ještě tolik maziva a byla zapečetěná, že by neměl být problém. Proč jsou nedostryskaný, netuším....
-> krtecek: Stahnout to ted nemuzu, ale jen mi tak napada - to jsou takhle otryskany i brzdovy plochy bubnu? Pokud ano, tak bych se osobne trochu bal, ze to bude buben na vyhozeni.
-> krtecek: No, takže tam vidím ještě zničenou těsnící plochu pro gufero na zadních bubnech. Poteče olej do brzd. Takže buď stočit na soustruhu a najít jiný gufera nebo zahodit. Taky nevím proč jsi nechával pískovat střední díl spojovačky. Zase bude na vnitřních čepech zničená kuželový povrch do pomocné páky a do páky řízení. Navíc může být bordel v samotném čepu.
V předních bubnech naštěstí zůstaly vnější kroužky ložisek, takže tam to bude asi dobrý. A uaráží mě, proč jsou některý místa nedotryskaný, je tam pořád rez.
V předních bubnech naštěstí zůstaly vnější kroužky ložisek, takže tam to bude asi dobrý. A uaráží mě, proč jsou některý místa nedotryskaný, je tam pořád rez.
Tady jsem nafotil většinu dílů co jsem nechal pískovat. Některé jsou tam vícekrát. Odkaz je platný do 25.5. pak přestane být aktivní. Takže už vím, že těhlice musím sehnat nové. Super. By mě v životě nenapadlo, že člověku co dělá ze železem musím všechno vysvětlovat. Zajímavé je, že ostatní závity, které jsem zakryl zůstaly neporušené. Přijde mi jak kdyby tady si dával záležet nebo nevím.
www.myqnapcloud.com/smart share/6d3ij988o61n822ssuu7 23c9_6gsMuwq
www.myqnapcloud.com/smart share/6d3ij988o61n822ssuu7 23c9_6gsMuwq
-> Vojťas 21.05.19 10:53:24: Protože je to tam nanejtovaný. resp. z druhý strany je čep rozklepnutej do matky. Tohle bych tam taky nechal.
-> krtecek: Do zinkovny to klidně odvez. Zahodit to můžeš i později. Ale je to škoda peněz, práce a času. Tohle se musí obalit hadicím, plechem nebo prostě nějak ochránit před tryskáním. Tohle se dá vzít maximálně sodou nebo suchým ledem. Jinak ničím. To jsou dosedací plochy, celkem přesně opracovaný. Je mi to líto, ale tohle je zřejmě už k ničemu.
-> krtecek: Do zinkovny to klidně odvez. Zahodit to můžeš i později. Ale je to škoda peněz, práce a času. Tohle se musí obalit hadicím, plechem nebo prostě nějak ochránit před tryskáním. Tohle se dá vzít maximálně sodou nebo suchým ledem. Jinak ničím. To jsou dosedací plochy, celkem přesně opracovaný. Je mi to líto, ale tohle je zřejmě už k ničemu.
-> Vojťas: páč jsem byl líný to sundat..nejspíš...
-> krtecek: a proc tam mas nechany ty excentry pro brzdy? Nebo tady je to nejak nalisovany?
-> krtecek: Ted koukam ze i operna ploska pro velke lozisko je znicena, takze to by se muselo nechat i presoustruzit...
-> Eidy 21.05.19 10:43:10: tak dalo by se to osazeni prebrousit a dat tam gufero vhodnyho rozmeru midto filcu, ale tohle do soustruhu chytit nepujde tak ze nic
ciwe...to je tak když někomu věřím....
já to snad nafotím všechno, protože já s tím měl jet odpoledne do zinkovny. Mi ještě řeknete, že mám půlku z toho k prdu
![17](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/17.gif)
-> krtecek: Znicenej zavit, znicene dosedaci plochy pro loziska a zniceny krouzek pro tesneni. Prelestit to mozna pujde, ale minimalne u lozisek se dostanes uz na rozmery, kde bude mezi loziskem a cepem uz velka vule. Zavit uz taky nespravis, jedine ho projet ockem, ale to se taky moc nedoporucuje (nedavno se to tady resilo nekde) navic tady je fakt hodne potlucenej. Snad jen u toho krouzku na filcovy tesneni by to prelesteni nevadilo a nejak ten mensi prumer pobral.
-> Borderer: no u těch těhlic jsem se spíš bál, že to nedá ten krycí plech. Ostatní si nepamatuju nebo nedokážu určit
-> krtecek: Za velkým ložiskem je osazení pro těsnící filcovej kroužek. Ten je otryskanej a tudíž zničenej. No vzadu v halde vidím otryskaný bubny včetně kuželový díry. To je buď na přerovnání v soustruhu nebo na vyhození.
-> krtecek: V jakým to bylo stavu? Pískovali mi brokama orezlý přední ramena na škodovku a rozhodně to neudělalo takovou paseku. Těhlice bych teda raději zahodil, závit zničenej...
-> Eidy: abych pravdu řekl, s tím závitem nevím.. Co že mám kde? Já nevěděl čím to bude tryskat...
-> krtecek 21.05.19 10:25:19: No ty kráso.
Ten závit byl zničenej už předtím nebo tím pískováním? Jako broky jsou na tyhle věci úplně špatně. A koukám, že máš otryskaný i kužely v bubnu. Jako nezlob se, ale tohle dát na broky je blbej nápad. Tam můžeš dát tak rám nebo něco velkýho.
edit: těsnící plocha pro filcový těsnění je taky v prdeli.
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
edit: těsnící plocha pro filcový těsnění je taky v prdeli.
-> krtecek: To bych asi radši sháněl jiný teda.
No prostě mám z toho tohle...
nahrál jsem to externě pro lepší rozlišení. Je to jedna a ta samá těhlice. Druhá je na spodku krabice. Je stejná
2i.cz/i/gPUKU
2i.cz/i/gPODI
2i.cz/i/gP5jy
ještě mi prorval plech klapačky u díry na znak, ale tam jsem s tím počítal a to mě tak nesere. To se dá převařit
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
2i.cz/i/gPUKU
2i.cz/i/gPODI
2i.cz/i/gP5jy
ještě mi prorval plech klapačky u díry na znak, ale tam jsem s tím počítal a to mě tak nesere. To se dá převařit
-> krtecek: ten "chrom" je vnější kroužek kuželovýho ložiska, ne? Ten normálně vyklepneš a dáš jinej -novej. Nebo se, Eidy, pletu?
Edit: jasný těhlice, ne náboj.
Edit: jasný těhlice, ne náboj.
-> Eidy: no já si nebyl jistý co to je...jestli jen přeleštěný nebo nachromovaný...díky za info.. tak on udělal...jen tohle jaxi nedal...spíš to nedělal přímo on, ale nějakej jeho pohunek...a bohužel nemám na výběr..tohle bylo na x doporučení...všichni jezdí za ním a nikdy problém neměli..aj od nás z firmy za ním jezdí...mě jen sere, že když to měl označený, že se to dělat nemá, že to ten jeho mamlas stejně vzal..a když ví, že ta ochrana co jsem tam dal nestačí, že tam toho nedal víc.. ..."nejsou lidi"
-> krtecek: Za prvé tam žádný chrom není. Je to jen opracovaná ocel. A za druhé ti nezbývá než tam zkusit nasadit ložisko a zjistit případnou vůli. A za třetí takovejhle borec je ti stejně k ničemu, když neudělá, na čem se dohodnete.
Kluci, dá se nějak opravit ten kužel co je na těhlici?? Kolega mi teď dovezl díly z pískovačky co jsem nechával dělat, a borec i přes to, že to měl zakryté mi otryskal i ten chrom nebo co to je na tom kuželu
když ho zjebu tak už mi nic neopískuje...nevím jak to řešit..
edit: borec tvrdí, že ten chrom nemůže ten brok poškodit...že když se to přeleští, že to bude OK....jsem zvědavý..
![12](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/12.gif)
edit: borec tvrdí, že ten chrom nemůže ten brok poškodit...že když se to přeleští, že to bude OK....jsem zvědavý..
-> Bukaj: Kdysi se na tyhle mechanismy (třeba i táhloví stěračů) důrazně nedoporučovalo užívat "tuzemská" maziva - tuhnutí za nízkých teplot, vysychání ??
-> isti 18.05.19 23:26:47: Nějaký mazací tuk - třeba to, čím mažeš ložiska kol...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> isti: Dával jsem Retinax nebo Agip, typ přesnej bohužel teď neumím říct (nebo taky ruskou "smázku" pro jemnou mechaniku).
-> SO545: -> Jozka: Hociaký olej či hociaké mazivo?
-> isti: Taky bych máznul..
-> SO545 18.05.19 21:50:00: No, ještěže tak.. V dobách, kdy byl synek malej, všetečnej a "unspoppabled", jsem naštěstí tyhle věci dělal po večerech a nocích na firmě - vůbec si nedovedu představit ho mít u toho, stačily běžný úpravy - opravy v domácnosti, který kvůli zabezpečení (a samozřejmě i vodopádu otázek) trvaly 3x - 4x dýl..
A naposledy jsem na střechu položil před lety čerstvě nalakovanej blatník (pak už nikdy nic). Bylo úplný bezvětří.. a než jsem pro cosi došel do garáže, zdvihl se záhadnej poryv - a bylo po žížalkách.
-> SO545 18.05.19 21:50:00: No, ještěže tak.. V dobách, kdy byl synek malej, všetečnej a "unspoppabled", jsem naštěstí tyhle věci dělal po večerech a nocích na firmě - vůbec si nedovedu představit ho mít u toho, stačily běžný úpravy - opravy v domácnosti, který kvůli zabezpečení (a samozřejmě i vodopádu otázek) trvaly 3x - 4x dýl..
A naposledy jsem na střechu položil před lety čerstvě nalakovanej blatník (pak už nikdy nic). Bylo úplný bezvětří.. a než jsem pro cosi došel do garáže, zdvihl se záhadnej poryv - a bylo po žížalkách.
-> isti 18.05.19 21:56:30: ja som mazal.
Chystám sa na výmenu spojovačky na úzkej prednej náprave.Mení sa len stred,tyčky ostanú,mám klby namazať alebo nechať nasucho?
-> Jozka 18.05.19 13:00:52: s tou kvalitou to nieje vobec horuce... naposledy ked som osadzoval zadne sklo tak som si ho nachystal na strechu. Uz s osadenou gumov ... Bolo polozene na deke a akosi sa smyklo dole a trafilo na boku polozene dvere... neuveris ale ani skrabancek.... skoro ma jeblo...
pripomenulo mi to davnejsiu historiu ked moj mladenec vtedy asi 5rocny drobcek zhodil o bok garaze oprety podvozok z VW chrobaka na uz hotovu karoseriu TOP CHOP a on zostal pod nim...nastastie tiez ani skrabancek...ale karoseria potrebovala repas boku a to fest.... ale nato som sa mohol vies co![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
pripomenulo mi to davnejsiu historiu ked moj mladenec vtedy asi 5rocny drobcek zhodil o bok garaze oprety podvozok z VW chrobaka na uz hotovu karoseriu TOP CHOP a on zostal pod nim...nastastie tiez ani skrabancek...ale karoseria potrebovala repas boku a to fest.... ale nato som sa mohol vies co
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> SO545: Takovej výcvik mám sice taky.. ale zřejmě ne tak kvalitní..![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jozka 17.05.19 14:32:29: to ja mam vycvik. malinka dielna cize balet pomedzi nalakovanu koroseriu , strojnu vybavu a ine diely je uz rutina ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> SO545:
Mám dojem, že snad prakticky pokaždý, když jsem s nápravama nějak šíboval, tak jsem něco shodil, zvrhnul či odřel..![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> krtecek 15.05.19 12:20:49: ten metrak mas v strednej oblasti alebo v svaloch ? ak v svaloch tak vozicek nieje treba
ale je pravda ze ani to nieje tak tazke ako sa to naprd drzi...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Eidy: mám metrák...víc jíst asi nemá smysl![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> krtecek: Musíš víc jíst.
-> Bukaj 07.05.19 07:40:37: Ja si dal jednou udelat plechace zinek a komax, pak jsem zjistil, ze na zn se vykaslali :/
Nemáte prosím někdo nějakej náčrt nebo fotku nějakého vozíčku/držáku na přední nápravu? Abych se s tím nemusel furt tahat? Rád bych, aby to bylo mobilní když to budu skládat
nějakou "malogarážovou" verzi? U někoho jsem to viděl, ale to je jak hledat jehlu v kupce sena..
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> kraska98: já si dal tu práci a všechno to projel kartáčem na vrtačce...spotřeba kartáčů sice trochu větší než jsem doufal..ale je to TOP...teď to mám nachystaný na zinek![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Borderer: Pokud nejezdíš v soli, tak komaxit je nejjednodušší volba. Pokud v soli jezdíš, tak buď je pravidelně ošetřovat (vosk na dutiny s olejem a vylít tím před zimou spáry mezi ráfkem a středem), nebo lakovat "mokrou cestou" - to lépe do těch spár zateče. Ale hnít to odtamtud bude při zasolení tak jako tak...
-> Bukaj: Škodovácký plecháče, právě. :-)
-> kraska98: Ale zbytky barvy musíš sundat mechanicky. Dráťák nebo tryskání.
-> Bukaj: Novidíš, zrovna na tu kyselinu citronovou jsem zapoměl. Odrezoval jsem s tím nádrž na pionýru a fungovalo to dobře. Díky. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> kraska98: V galvanovně by to měli podle stupně znečištění či oxidace sami zhodnotit a chemicky odstranit rez atd, ale ne všude se s tím chtějí patlat do dokonalosti. Většinou to ale do kyseliny namáčejí.
Osobně spojovák před zinkováním odrezuji v kyselině citronové - levné a účinné (ideálně povařit - hodně se tím urychlí proces)![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Osobně spojovák před zinkováním odrezuji v kyselině citronové - levné a účinné (ideálně povařit - hodně se tím urychlí proces)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Zdravím. Nevím, jestli se to tady už řešilo, ale takové díly nápravy jako různé čepy, šrouby, excentry, matice apod dáváte před zinkováním taky na písek, nebo si to od rzi zbavujete sami (jak/čím) ?![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Borderer: Pokud máš na mysli lité disky a nejsou okopané (na tmelení), pak bych asi volil komaxit. U plecháčů je to otázka, ale jestli je chceš jezdit i v zimě, tak je to fuk - stejně to vyhnije od spáry spoje středu s ráfkem, neboť v tom spoji to pracuje a jakmile se tam dostane sůl, je to hned venku...![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)