![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skládáme nápravu...
-> stepan: tady toho čímana jsem viděl taky...já jsem sice lama, ale tohle by mě v životě nenapadlo![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> stepan: Jakože polejt okyslý železo barvou? Na to nepotřebuju návod. Stačí dost odvahy. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Lucky_Hazzard: Nahoru (pod hlavu svisláku) se dávají dvě podložky (naolejovaný), pak přijde zásun, O-kroužek a 3rd plastová třecí podložka. Následuje spodní hlavice.. etc.
Vazelína se cpe až nakonec, ale je to jedno, může se opatlat rovnou při montáži. Typ dle aktuálních trendů..
Vazelína se cpe až nakonec, ale je to jedno, může se opatlat rovnou při montáži. Typ dle aktuálních trendů..
Kucíí kdo z vás by byl v budoucnu tak ochotný a vystružil mi pouzdra rejdových čepů na MB?
Materiál bych dodal, jde mi o samotnou práci. Nebo ví někdo kde sehnat ten zaprcaný výstružník 17,5mm délky 0,435m? ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Eidy: -> radekp: Skvelé, srdečná vďaka chlapi!
-> Shatter: je to tak, nechtěl jsem ho jmenovat, nevím, jestli je ještě schopen...ale pokud to dělal Štěpán, má to odzkoušené, asi bych šel nejsnadnější cestou, jak radí Eidy.
-> Shatter: Už 2x mi dělal držáky Štěpán a ceny lidové. skoda-virt.cz/cz/.../1012
6-laser-rezani-zavodni-dil
y
-> Eidy: Chápem, vďaka
-> radekp: Vďaka. Ten novo vyrobený držiak by bol asi najlepším riešením. Čítam u teba v karte, že ich robil TUNER? Má k nim výkresy? Vedel by poskytnúť, prípadne vyrobiť rovno tie držiaky? Pár rokov nebol na virte keď dobre vidím, tak sa pýtam teba.
-> radekp: Vďaka. Ten novo vyrobený držiak by bol asi najlepším riešením. Čítam u teba v karte, že ich robil TUNER? Má k nim výkresy? Vedel by poskytnúť, prípadne vyrobiť rovno tie držiaky? Pár rokov nebol na virte keď dobre vidím, tak sa pýtam teba.
-> Shatter: Vylisovat určitě půjde, ale otázkou je, jestli se bez pak přípravku nezničí ta guma. Takže bych to obrousil takto v tlumiči.
-> Shatter: do tlumiče bych nesahal. Já to řešil vyrobením upravených držáků Tady je kamarádova fotka, ale mám to v podstatě stejně, akorát jsem šel níž s celým okem tlumiče. Anebo tato varianta - vypálená z plechu a ohnutá na danou šířku.
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../2261_2007-12 -02_12-45-12_48.jpg
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../2261_2007-12 -02_12-45-12_48.jpg
Kluci? Spodné držiaky na predné SPAXy..existujú nejaké širšie ktoré tam pasujú? Tá rozperná trubka je fest dlhá a samozrejme do origo držiakov sa to nevojde. Resp. ako sa to upravuje? Len na hulváta zbrúsiť tú trubku, alebo sa dá vylisovať z tlmiča a stočiť na sústruhu?
Vďaka!
Vďaka!
-> jerrom 19.06.19 07:51:42: Ano, je to vlastnost, nikoli závada, neboť matice na šneku se nepohybuje po linii, ale po něčem, co bych nazval "výsečí elipsy"...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> jerrom 19.06.19 07:51:42: Je to normální,protože tím jak to jede po závitu tak se mění vzdálenost matka šroub proto je spoj ve tvaru koule a proto je tam pružina kdyby to bylo moc dotaženo nepůjde točit v celém rozsahu.
-> jerrom: Divný. A o kolik se to pohybuje? 1/4 otočky šroubu je přece pár desetin mm.
Ahoj, včera jsem byl na STK, přední náprava najela od složení asi tak 5000 Km, šnek a matice v převodce řízení komplet nové, a teď si technik všimnul, že při otáčení volantem tam a zpět (klasické cukání když na kanálu zjišťují vůle v řízení), že mi jezdí nahoru a dolu osa s pákou řízení (viz obrázek a šipka na něm). Je to normální? Zkusil jsem znovu dotáhnout na doraz stavěcí šroub a povolit o 90° (dle chytré knihy) a jezdí to stále.
-> Eidy: Pokud tam byla, tak v řádech desetin milimetru. Když jsem tahal poloosu ven-dovnitř, tak sem slyšel ono cvakání, ale už sem nedokázal poznat, jestli se buben vůči štítu opravdu posunuje nebo je to jen subjektivní pocit vlivem deformace bříšek prstů. Když jsem s bubnem zkoušel viklat, vůle tam je drobná taky, ale to přičítám ložiskům, který ještě nikdo nikdy neměnil.
edit: Takže prozatímní závěr je ten, že zkusím sehnat podložky, co nejsou z bláta - posledně jsem tam přidával nově koupený. Zkusím sehnat původní.
edit: Takže prozatímní závěr je ten, že zkusím sehnat podložky, co nejsou z bláta - posledně jsem tam přidával nově koupený. Zkusím sehnat původní.
-> Borderer: Já vždycky když sundaval bubny, tak byla matice utažená. Každopádně ona zmíněná vůle může být vůle na konci poloosy v diferáku. V určitých polohách resp ve 2 směrech je vůle vždycky citelnější. Není to nic špatnýho, jen musíš vědět, co to je. Tedy pokud je to cítit když s tím bubnem chceš viklat. Drobná axiální vůle taky podle mě nevadí. Ta plechová podložka může být rozmačkaná proto, že je vyrobená z bláta a tlakem mezi bubnem a ložiskem po utažení se takhle zdeformovala. To bych úplně neřešil.
Měl bych dva menší dotazy ohledně zadní kyvky. Dneska sem už konečně rozebral zadek skrze oleje v bubnech a narazil sem na dvě věci, že kterých jsem rozpacitej. První věci bylo to, že sem matici bubnu povolil klepnutím na ráčnu, ačkoliv vím, že jsem to loni utahoval předpisově na 200nm. Dále jsem si všiml, že oba bubny měly minimální vůli (ale nejsem si jist, jestli to není jen volným ložiskem. Bylo slyšet cvakani, ale vůli jsem nenašel. Nicméně přes tohle všechno držel buben na kužel solidně- dotáhnout nadoraz a pár ran palicí. Když jsem pak bubny sundal, podložky pod nimi byly zdeformovane - jakoby vymačkaný, s vnějším okrajem do "L".
Jaký to může mít důvod? Jsem si na 100 procent jist, že loni (A 8 tisíc km zpět), když jsem to skládal, tam vůle nebyla a vše bylo dotažené dle Andrta
Jaký to může mít důvod? Jsem si na 100 procent jist, že loni (A 8 tisíc km zpět), když jsem to skládal, tam vůle nebyla a vše bylo dotažené dle Andrta
-> Eidy: Mě měli karoserii-tedy spodek pískovat,ale neměli čas.Teď mi to dělali brokama vel.0,60mm a bylo to v pohodě.Ale pán už dělal dva rapidy a erko, a bylo to na doporučení.
-> hans1:
Jo, je nutný se přepnout do klidu, až to cvakne - aby si člověk někde necvaknul. Teď už mi většinou stačí jen motor, ale míval jsem s tímhle dost problém před lety, kdy jsem přes týden nalítal často stovky km s Feliciema apod., v pátek pak sedl do MB a zhruba 15 km se divil, že to nebrzdí, nejede - a nemá 5th gear..
A brzdy jsou mnohem důležitější než dřív, ono sice se dobově jezdilo taky vesměs, "co to dalo", ale úplně běžný bylo před vsí v klidu včas dát neutrál a doklouzat, přitom nějaký nervní lepení se, myškování a vybržďování byly velký rarita - celkem logicky, hustota provozu byla s tou dnešní nesrovnatelná.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A brzdy jsou mnohem důležitější než dřív, ono sice se dobově jezdilo taky vesměs, "co to dalo", ale úplně běžný bylo před vsí v klidu včas dát neutrál a doklouzat, přitom nějaký nervní lepení se, myškování a vybržďování byly velký rarita - celkem logicky, hustota provozu byla s tou dnešní nesrovnatelná.
-> Jozka:
vzadu mám 19 vepředu 25,5(renovované) a žádnou přebržděnost nesleduji
hlavně je důležité si uvědomit v čem a z jaké doby člověk sedí a jak rychle se jezdilo...to se u mě občas projevuje pokusem řadit rychlostní stupně které nejsou v převodovce přítomny nebo divením se co to auto dělá ale při pohledu na tacho se vše vysvětlí ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> krtecek: Spíš bych se držel původních příruček, než polopravd na síti - i když v tomhle zrovna selhává i Baťa, když v některém vydání je tisková chyba (22.5 místo 25.5)..
Pro 14. sérii je specifikace 4x22 mm a omezovač tlaku pro zadní brzdy (takovej velkej bazmek u zadní kostky + trubkoví kolem). Já mám na 16. sérii taky 4x22, ale omezovač novější menší)..
Zvětšování brzdnýho účinku celkovýho (nebo spíš snaha o jeho zvětšení) souvisela s postupným zvětšováním hmotnosti, poslední evoluce vzadu na 19mm spíš už s přípravou na kila (protože proběhla až v dubnu 1969).
Lepší je dodržet specifikaci, když ne, tak 22 vpředu + 19 vzadu funguje uspokojivě. Nicméně:
když dáš všude 19 mm a budeš jezdit ve dvou na srazy, furt ještě zabrzdíš vždy dřív, nežli dobový plně obsazený MB a s náloží nákladu na dovolenou. A pokud nebudeš mít omezovač, tak "přebržděnost" (u tisícovky fakt srandovní termín) zadku poznáš a) při jízdě na samý hraně možností (šotolina či slizkej asfalt) anebo b) na ujetým sněhu nebo náledí.
Pro 14. sérii je specifikace 4x22 mm a omezovač tlaku pro zadní brzdy (takovej velkej bazmek u zadní kostky + trubkoví kolem). Já mám na 16. sérii taky 4x22, ale omezovač novější menší)..
Zvětšování brzdnýho účinku celkovýho (nebo spíš snaha o jeho zvětšení) souvisela s postupným zvětšováním hmotnosti, poslední evoluce vzadu na 19mm spíš už s přípravou na kila (protože proběhla až v dubnu 1969).
Lepší je dodržet specifikaci, když ne, tak 22 vpředu + 19 vzadu funguje uspokojivě. Nicméně:
když dáš všude 19 mm a budeš jezdit ve dvou na srazy, furt ještě zabrzdíš vždy dřív, nežli dobový plně obsazený MB a s náloží nákladu na dovolenou. A pokud nebudeš mít omezovač, tak "přebržděnost" (u tisícovky fakt srandovní termín) zadku poznáš a) při jízdě na samý hraně možností (šotolina či slizkej asfalt) anebo b) na ujetým sněhu nebo náledí.
-> Petr98: ano, vím, že některé mé dotazy jsou fakt debilní a věřím, že některé lidi to musí už srát...ale já jsem zdědil po matce bohužel jednu vlastnost, a to, že z knížek byť můžou být napsané sebe líp.. většinou nic nepochopím...já to potřebuju vysvětlit polopatě nebo to pokud možno vidět na živo...já informace hledám na netu...a to si myslím, že umím hledat docela dobře...a pokud to nenajdu tam tak se ptám dál...a třeba ohledně tady těch prasátek...mám v dílenské příručce jednu informaci včetně popisu serií a na netu píšou něco jiného...to mě mate..proto jsem se musel zeptat těch nejpovolanějších...![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> krtecek: Hele, bez urážky, ale napsat to musím. Nečtu úplně všechny tvé dotazy a samozřejmě i z vlastní zkušenosti vím, že žádný učený z nebe nespadl a že člověk se chybami učí. Ale když jsem já snil, že jednou si zrenovuju embéčko, tak jsem začal literaturou. A to pořádně do hloubky. Tam by ses dočetl mimo jiné i to, jak to s těmi prasátky je. Začli dávat 4 kusy o průměru 22mm, pak dali na 1100vky dopředu 25,5mm, ale zadek byl přebržděný, pak to začli dávat i do litrů - sjednotili to a dali omezovač brzdného tlaku. Ten se na vinklu u zadní brzdové kostky dlouho neohřál a přebržděný zadek vyřešili montáží 19mm prasátek vzadu.
-> Petr98: tak proč to v rámci těch serii měnily z větších na menší?? Je mi jasný, že ten účinek bude menší když je válec menší...ale proč?
-> krtecek: Když pomineme fakt, že to bude méně brzdit, tak zcela jistě se nic dalšího neděje.
-> Jozka: takže pokud pomineme fakt, že z hlediska originality to prostě nebude 100%, tak ale jinak to ničemu nevadí ne?..páč v příručce jsem se dočel, že od 21.serie jsou všechny 19mm... nevím totiž jestli se mi chce připlácet v průměru 60až100kč x 4ks + poštovný za to, abych tam měl 22mm průměr když to stejně nejde vidět a nikdo to nezjistí
-> krtecek: 14. série původně zcela jistě průměr 22 mm všechny kola. Tenhle se dával až ke konci výrobu dozadu v kombinaci s 25 (resp. 25,5 mm) na předku.
Kuciii, jakou velikost mají brzdový válečky na MB 14.serie?? Se s tím nemůžu domluvit...u nás v Mototechně mají jen tyhle...a to asi nebude pravý ořechový
čemu by vadil ten jiný rozměr???
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> krtecek: jak píše -> Eidy: chce to si ho preklepnut
-> krtecek: Tak si zjisti reference. Pokud je dobrej, tak ti rád řekne, komu dělal auta.
-> castrol: já nevím jestli to teď přikládat zákonu schválnosti nebo štěstí v neštěstí, ale dneska jsem našel dalšího čímana shodou okolnosti ve stejným městě, co to umí otryskat abrazivem nebo suchým ledem. Že to většinou dělají pro svoje potřeby, ale že ročně opískují cca 26aut. Dokonce si pro to aj za 500,- přijede a zpátky doveze a nevadí mu ani gumoasfalt a tlumex. Prej ví jak na to a nemám se zbytečně dřít...
Jen odstrojit a zavolat. Doba realizace. max týden..
V telefonu se zdál, že moc dobře ví o čem mluví...dokonce je schopnej sehnat i autoklempíře, že by to u nich případně vyvařili nebo opravili a mě se vrátila ALL INCLUSIVE kastle připravená na lak....tak jsem zvědavej co z toho někdy bude ![19](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/19.gif)
![19](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/19.gif)
![19](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/19.gif)
![19](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/19.gif)
-> krtecek: asi by som to poctivo zvážil či mu dať kasnu pieskovat a uvažoval to radšej odviesť na plato a hľadať niekoho iného
-> Eidy: neměly by...ale jak říkám..tohle je ještě hodně za dlouho do té doby se toho může ještě hodně změnit...ale určitě bych to už tak nepodcenil a nebyl tak naivní jak jsem byl po 1. ..Jako zničit mi celou Rosničku, tak by přišel o barák...tomu věř![11](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/11.gif)
![11](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/11.gif)
-> Eidy: Bych se bál, že mi z ní nic nezbyde. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> krtecek: A oni tam tryskají pouze brokama? Protože brát kastli brokama, to už chce odvahu.
-> stepan:
já vím...bohužel nemám jinou možnost..nikdo jiný to tu neudělá. Všeci od toho dávají ruce pryč. Na kastli nemá žádnej závit nebo něco leštěnýho co by mohl takovýmto způsobem poničit. A s tou evidentně už nějaké větší zkušenosti má, protože říkal, že určitě nebude pískovat střechu a další tady ty tenký plechy. Paradoxně filtr box nezničil. O ten jsem se bál z této várky nejvíc.
No dám mu ještě jednu šanci na něco menšího a podle toho se rozhodnu jestli to risknu
...ale to je ještě hudba budoucnosti...
![19](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/19.gif)
![19](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/19.gif)
![71](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/71.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> krtecek: Vážně mu dáš po zkušenostech opískovat kastli? No když myslíš.
-> hans1: tak já mu řekl, že potřebuji opískovat auto díly...říkal a říkám to každému po kom něco chci...a jak jsem psal...tohle bylo na doporučení asi od 3 lidí nezávisle na sobě. Co se neznají. A jak už jsem dneska párkrát zmiňoval. Nemůžu předvídat, že tam má nějakýho blbečka, kterýho nenapadne, že to co je zalepený, byť slabě, nemá dělat. A když si není jistej, tak je línej zvednout telefon nebo se zeptat.
Jako mě ta celá situace přijde absurdní. To je jak říkat malířovi, že chceš vymalovat pokoj a on ti vymaluje a nalíčí aj okna s dveřma...
"však jste řekl celej pokoj, tak jsem udělal celej pokoj"... no nakonec slíbil, že příště mi dá velkou slevu..si tu slevu pěkně vyberu na celé kastli... a tady v okolí 70km není nikdo kdo něco takového dělá...všichni jezdí za ním
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![19](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/19.gif)
Tu těhlici bych vyhodil ,občas se objevují nové na bazoši.Já dávám věci na pískování chráněné buď zahradní hadicí nebo plechovkou to se mi osvědčilo.A dát věci pískovat a nezeptat se čím to dělají
.
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
To fakt dělal někdo, komu to moc nemyslí..
-> krtecek 21.05.19 10:54:51: Echt embéčkový excentry tedy vyjímám, když na libovo. Nejsou totiž ještě provedený zkratkovitě jako pozdější provedení a je to snadný - najít a odvrtat (dost měkkej) kolíček pr. tuším 3 mm, vloženej mezi závitama a matku (ještě "doopravdickou" ) vytočit.
-> krtecek 21.05.19 10:54:51: Echt embéčkový excentry tedy vyjímám, když na libovo. Nejsou totiž ještě provedený zkratkovitě jako pozdější provedení a je to snadný - najít a odvrtat (dost měkkej) kolíček pr. tuším 3 mm, vloženej mezi závitama a matku (ještě "doopravdickou" ) vytočit.
-> Vojťas: Pakny budou mizet, ale zase to bude brzdit.
Ale máš pravdu. Tak lepší sehnat jiný.
-> krtecek: Každej začíná. Ale je lepší se zeptat hned, než pak brečet někde v koutě a nebo to celý předělávat.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> krtecek: Každej začíná. Ale je lepší se zeptat hned, než pak brečet někde v koutě a nebo to celý předělávat.
-> Eidy: tak já se pokusím být dneska trochu víc optimistický a nechám to tam pozinkovat i s tou nohavící a budu se modlit ať tam to ložisko bude potom OK.
NEDÁM tam teda jen nápravnici, zadní ramena, čelo masky, tyčku řízení a zadní bubny...ty seženu asi jiné i s těma těhlicema...
kucííí...
DÍKY, že mě tu trpíte s těma mojema problémama a debilníma dotazama...já jsem fakt smolař ![19](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/19.gif)
![71](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/71.gif)
kucííí...
![71](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/71.gif)
![19](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/19.gif)
-> Eidy: no bubny cajk... Jestli ma taky opiskovanou brzdnou plochu tak mu budou pakny mizet před ocima, a na stoceni bubnu asi nebude prostor, ale treba jeste vuli maj
-> krtecek: S dírou pro ložisko v nohavici nic neuděláš. Jedině navařit a znova vytočit. Maximálně tam můžeš ložiska nalepit. Ale pokud nebudou úplně volný, tak bych to nehrotil. Zadní bubny by šly asi stočit a pořídit k nim jinačí gufero. Nebo plochu stočit, nalisovat kroužek a obrobit na potřebný rozměr.
Přední bubny by měly být cajk.
Pozinkovaná nohavice ničemu nevadí.
Přední bubny by měly být cajk.
Pozinkovaná nohavice ničemu nevadí.
-> Syny: tak podle toho, co jste mi napsali tak na odpis jsou těhlice a bubny. To prostě musím sehnat nové.
Já když se dívám na fotky a real těch závitů tak mi přijde, že zrovna u tohohle ta fotka zkresluje a zhoršuje lepší stav. Otvor ložiska v nohavici dám asi soustružníkovi nebo někomu na opravu a přírubu na druhé straně taky. Achjo
můžu já mít někdy něco v životě normálně a bez problémů?
Bude mu něčemu vadit když ta nohavice bude pozinkovaná?
asi za hodinu jedu směr Galvena tak ať vím co vše tam nechat
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
![21](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/21.gif)
![74](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/74.gif)
![71](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/71.gif)
![71](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/71.gif)
-> krtecek: Fotit nemusis, spis proste jen koukni na ty "funkcni" plochy kam jdou loziska, gufera, krouzky nebo to do sebe napresno nejak zapada a sam zhodnot co zachranit pujde a co ne. Aby te pak prave nechcal olej treba kolem gufera v nohavici do brzd jen proto, ze plocha kde sedi neni rovna a presna. Plus zkoukni ty zavity vusde.
-> Syny: čepy ramen ty byly takové už před opískováním. To si troufám tvrdit, že ty jsou teď "lepší". Ty mám náhradní nové. Otvor v ramenu pro čep si myslím, že nevypadá zas tak hrozně. Těhlice dopadly jak dopadly, co mám dělat
A otvor na ložisko u nohavice je sice takový jaký je, ale podle mě opravitelný. Šroub nohavice je OK, z druhé strany teď nemám jak vyfotit. Je to zaházené
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
jako upřímně...jsem docela zklamaný z toho co mi píšete
(nečekal jsem to tak špatné) člověk v dobré víře chce udělat pro ty díly to nejlepší a vždycky se najde něco nebo někdo kdo to nějak podělá...a to jsem žil v naivní představě, že tam toho moc podělat nejde...
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)