-> suri 01.01.21 20:41:32: od wurthu mame v praci vzduchove malinke a vykonne.
A co je sympaticke ze kupis do nich creva bez problemov.
Akurat ten hluk je nad moj limit...ako aku.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skládáme nápravu...
-> SO545: je super , akurát asi kupim wurth čo má kompatibilné baterky
-> suri 01.01.21 19:40:11: ak aku otahovcku tak od milwaukee...
Mal som to v ruke a je to uplne ina liga...
www.emilwaukee.sk/Milwauk ee-aku-razovy-utahovak-1-2 -s-poistnym-kruzkom-M18-FM TIWF12-502X-d1054.htm
Akurat musi clovek pouzivat rozum inac utrha kde co.
Predal som jedne kolesa teraz ...ale setrim. Inac by bola objednana.
Mal som to v ruke a je to uplne ina liga...
www.emilwaukee.sk/Milwauk ee-aku-razovy-utahovak-1-2 -s-poistnym-kruzkom-M18-FM TIWF12-502X-d1054.htm
Akurat musi clovek pouzivat rozum inac utrha kde co.
Predal som jedne kolesa teraz ...ale setrim. Inac by bola objednana.
-> SO545: to je jasné no , na vonkajšie roboty a stavbárinu je aku náradie nutnosť ... chcel som aj flexu aj uťahovák 1/2 ale to je majlant to aktuálne nemám a ktovie či sa ešte budem autám venovať
-> suri 01.01.21 16:24:46: ja vrtam malo...a ak tak na velkej vrtacke alebo frezke co msam doma.
Vrtacku pouzivam skor ako na skurtky s vrtasnie ako tu do silentblokov.
-> dragon_cb_cz 01.01.21 16:30:25: tiez by som rad dal repasovat ale nemam tu v okoli nikoho.
Par baterii mam.
Vrtacku pouzivam skor ako na skurtky s vrtasnie ako tu do silentblokov.
-> dragon_cb_cz 01.01.21 16:30:25: tiez by som rad dal repasovat ale nemam tu v okoli nikoho.
Par baterii mam.
-> suri: -> Pilot 105: My jsme podobné věci řešili v bývalé práci přes Avacom a problémy nebyly, ale je pravda, že to nebyly "silové" věci. Ale třeba baterku do akuvysavače nechávala segra a naši repasovat už opakovaně a vždy výsledek lepší než předchozí generace packu když byla nová....
-> dragon_cb_cz: Vychází to zhruba na stejno, tedy pokud nekupuješ fejkové 18650 z Číny, teď jsem repasoval dvě aku Festool a pokud bych započítal ještě výrobu bodovačky a svůj čas, tak jsem v tom ještě za víc, bohužel s repasem ve firmě jsem nebyl spokojený, sice vyšší kapacita, ale vrtačka neměla takovou sílu jako s origo novým akupackem (použili nevhodné - levné články).![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> dragon_cb_cz: repas mi sľubili zistiť ale bezvýsledne
-> SO545 01.01.21 16:23:06: Když se ty akumulátory nechají repasovat, nevychází to (speciálně u dražšího nářadí) vůbec zle a jako bonus pak často mají ještě vyšší kapacitu než původní.
-> SO545: ja som s tým veľa brúsil a vrtal , tak preto skapala
-> suri 01.01.21 15:46:45: cena bateriek je limitna vec.
Preto musime kupit vzdy dalsiu.
V praci sme to poriesili nakupom takej istej ked zacali odchadzat baterky.
Mame modre boschky...na karosarske rozoberanie fajn.
90% ich prace je odtacat samorezky z krytov.
Dostavaju zabrat ale drzia.
Dnes si neviem predstavit pracu na vykon bez aku naradia.
Ich vek sa blizi k 10rokom.
Preto musime kupit vzdy dalsiu.
V praci sme to poriesili nakupom takej istej ked zacali odchadzat baterky.
Mame modre boschky...na karosarske rozoberanie fajn.
90% ich prace je odtacat samorezky z krytov.
Dostavaju zabrat ale drzia.
Dnes si neviem predstavit pracu na vykon bez aku naradia.
Ich vek sa blizi k 10rokom.
-> SO545: 14V do 10mm som kúpil za 120 bez DPH , tuším 30 NM , svoje si odrobila a ešte sem tam niečo urobím ale jedna baterka je KO a nová stojí nezmysel
kúpil som si teraz druhú , 18V 60N do 13mm , fajná mašinka aj fajná cena , 280eur bez DPH
kúpil som si teraz druhú , 18V 60N do 13mm , fajná mašinka aj fajná cena , 280eur bez DPH
-> suri 01.01.21 15:14:24: viac ako 6rokov.
Dostal som ju. Dobra hracka na doma maka v pohode na drobne prace super.
Bateria zatial drzia. Ma aj ukazovatel stavu baterie.
Popravde pri mojom pouzivani by som neveril ze vydrzia tak dlho.
Jedine minus je sklucovadlo len do 10mm ale to sa da pochopit pri jej velkosti.
Dostal som ju. Dobra hracka na doma maka v pohode na drobne prace super.
Bateria zatial drzia. Ma aj ukazovatel stavu baterie.
Popravde pri mojom pouzivani by som neveril ze vydrzia tak dlho.
Jedine minus je sklucovadlo len do 10mm ale to sa da pochopit pri jej velkosti.
-> SO545: akumulačka má koľkorokov? mám 5 a jedna baterka KO
Nasiel som foto ako vyberam silentblok ja.
Na pohodu aj ked nieje lis alebo to nim nejde.
Na pohodu aj ked nieje lis alebo to nim nejde.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 31.12.20 20:00:26: Také si zrovna říkám, o jakých podložkách je řeč.
-> Tuner#2: Sú tam bodové zvary a občas to odpadne.
-> ZdrubT 31.12.20 16:39:13: podložky pod řízením jsme měl vždy navarene součástí napravnice.
-> ZdrubT: Nech to být. Ten vliv na geometrii je zanedbatelný.
-> ZdrubT: Aha. Já je měl vždycky zvlášť. Na Kóču jsem je navařoval. Tak se na to vyprdni.
-> ZdrubT: Nemáš náhodou držáky (objímky) řízení z Favorita/Feldy? Ty jsou nižší, než škodovácké a tedy nepasují...
...co se týče matic ramen, tak dotáhnout "nadoraz" - zde "rozpěrací trubky" skutečně rozpírají (na rozdíl od zadní nápravy, kde je to dodnes předmětem dohadů
) ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
...co se týče matic ramen, tak dotáhnout "nadoraz" - zde "rozpěrací trubky" skutečně rozpírají (na rozdíl od zadní nápravy, kde je to dodnes předmětem dohadů
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Eidy: Tady jsou navařeny plechy a mam teda dodat další? Jak tlustý?
-> ZdrubT: Podložky pod řízením nechávám a SB utahuju, co to jde.
Tak jsem se pustil taky do jedný nápravy. Mam pár dotazu. Jak je to ohledně plechovejch podložek pod držáky řízení? Jak moc utahujete silenbloky v ramenech? Mam tvrdý a vždy jsem to utahoval naplno.
-> isti: Tak to si možná pamatuju z MB, kde "standardem" byly M8 s hlavou 14 mm a ty na štíty byly 13 mm - tedy na 60. léta nestandard
Jo, spím klidně, když na autě pro denní jezdění mám pár nepůvodních řešení. Koneckonců na srazovém autě jich možná je vícero![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jo, spím klidně, když na autě pro denní jezdění mám pár nepůvodních řešení. Koneckonců na srazovém autě jich možná je vícero
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: Nedávno som rozobral zopár náprav(kyvka)a skrutky boli 12-ky,matky 13-ky.Tie skrutky nemám ani použité
,vieš kludne spať keď tam máš inbusy?![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> isti 27.12.20 17:35:57: Nejsem si jist - nejsou náhodou na 14 mm klíč...?
-> isti 27.12.20 17:35:57: Při své úchylce shánění originálního spojovacího materiálu jsem doposud na žádné nikdy nenarazil
Ale osvědčily se mi místo nich inbusy - na jednoduchou demontáž stačí takový ten obyč cykloinbus s "kuličkou" na konci - rozhodně lepší, než se tam motat s ořechem nebo očkovým klíčem mezi lanovody ručky...
-> Eidy 27.12.20 18:13:52: Tak řezat potom znamená znovu zinkovat (pokud nepoužíváš nerez spojovák) - nic pro mne jako úchyla na originální šroubečky![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> isti 27.12.20 17:35:57: Při své úchylce shánění originálního spojovacího materiálu jsem doposud na žádné nikdy nenarazil
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Eidy 27.12.20 18:13:52: Tak řezat potom znamená znovu zinkovat (pokud nepoužíváš nerez spojovák) - nic pro mne jako úchyla na originální šroubečky
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jak píše Eidy.Většina šroubů má náhradu,až na některé.soused vlastní železářství.Co nemá,ví kde objednat. :)
-> Bukaj: Vždycky jsem měl vlastní (rozuměj konfekční) šrouby a nikdy s tím problém nebyl. Samozřejmě musíš vybrat vhodnou délku, případně zaříznout. Pak to funguje správně. Naštěští tu mám velmi dobré železářství, kde umí téměř jakékoliv šrouby. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj: matice šroubů uchycení štítu sú štandardné matky
Ale zaujímalo by ma či sa dajú zohnať šrouby uchycení silentbloku k převodovce.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Eidy: Ono "funguje to" nebude ale tak úplně pravda - buď kvůli potížím při montáži/demontáži nebo leckde delší závit překáží i funkčně - například šrouby štítů zavazí ovládání ruční brzdy nebo standardní délka inbusových šroubů poloos, kde závit ční přes unašeč)
Nebo třeba větší či menší, či nižší hlava šroubu či matice, než je "standard" (uchycení štítu k ramenu, spoje ramen, šrouby uchycení ramen k příčce, šrouby uchycení silentbloku k převodovce, matice hřídele v rameni, matice šroubů uchycení štítu, matice šroubu silentbloku šikmého ramene,...) nebo nestandardní délka šroubu (šrouby uchycení poloos k unašeči, šrouby uchycení štítu k rameni atd.).
Nebo třeba větší či menší, či nižší hlava šroubu či matice, než je "standard" (uchycení štítu k ramenu, spoje ramen, šrouby uchycení ramen k příčce, šrouby uchycení silentbloku k převodovce, matice hřídele v rameni, matice šroubů uchycení štítu, matice šroubu silentbloku šikmého ramene,...) nebo nestandardní délka šroubu (šrouby uchycení poloos k unašeči, šrouby uchycení štítu k rameni atd.).
-> Bukaj: Myšleno tak, že se to dá nahradit šrouby z železářství. Nebude to origo, ale funguje to. Na rozdíl třeba od čepů do SB apod. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj: Okrem skrutiek M14,1,5 to kludne môže byť štandardný matroš.Ja viem že nie je ako kto na to netrpí.
-> Eidy 26.12.20 21:30:46: Marně přemýšlím, který šroubový spoj na vlečce je "standardní spojovací materiál"
Možná tak šrouby M6, které drží prase na štítu a M6 přídržného plíšku lanovodů k podélnému rameni plus pár podložek a matic - jinak veškerý spojovák je atyp - buď pevností, délkou nebo velikostí a tvarem hlavy šroubu![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> SO545 26.12.20 22:00:15: Přesně. Opora dohromady žádná. ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Eidy 26.12.20 21:55:13: tu je problem ze je velmi mala plocha na oprenie ramena...a ked to nejde pekne rovno moze sa znicit cele oko.
-> SO545: Jeden jsem nakonec taky takhle naříznul, protože jinak bych ho ven nedostal.
-> Eidy 26.12.20 21:30:46: silentbloky vyberam vonku lahko...vezmem 6vrtak odvrtam dookola a vytlacim stred pekne kladivom von...potom vezmem pilku a jemne narezem nalisovanu trubku a tiez vytlacim von.
Za pol h 2ks mam vonku...odporucam.
Za pol h 2ks mam vonku...odporucam.
-> SO545: Všechny rozřezaný šrouby jsou standardní spojovací materiál, takže žádná škoda. Jenom hroznej opruz. Opatrně odřezat, odsekat díly od sebe (poloosy od unašečů) a pak navařit matky. Nejhorší bylo vylisovat SB ze šikmých. Mám 30t lis a i ten se kroutil. Doslova.
-> Eidy 26.12.20 21:19:23: toto som si uzivam minule vianoce...ale zachranil som vsetko co sa skrutkuje...zomreli jedine distancne trubky a hlinik....ale potreboval som autogen a obrovsky zverak ktory mal zakladnu v betone u kamarata. Cista radost.
Já dneska rozkládal. Nevypadá to, že by ta náprava najela nějak moc. Brzdové obložení silné, bubny téměř bez hrany, ale zarezlý to bylo solidně. Všechny šrouby jsem musel řezat a pak navařovat na zbytky matky, abych je vytočil. Víčka ložisek jsem musel rozbrousit, abych je sundal. Hroznej masakr.
-> stepan:
Tak záleží, jestli to děláš na autě nebo mimo auto, jaké máš servisní vybavení a jestli páku chceš vyndat destruktivně nebo nedestruktivně.
Nejlíp se to dělá mimo vůz, když si těhlici můžeš opřít o něco pevného, co nepruží, případně když máš vhodný stahovák.
Pokud není k dispozici stahovák, lis ani autogen, jak zmínil Eidy, tak můžeš zkusit páku uvolnit poklepem na těhlici v místě, kde skrz ni prochází páka. A pokud páku nehodláš znovu použít, tak opřít těhlici o nepružnou podložku (třeba nějakou silnější kovovou trubku, do které se vejde páka tak, aby se trubka opírala o těhlici) pákou volně dolů a bušit velkou palicí do závitu jak hluchý do vrat...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tak záleží, jestli to děláš na autě nebo mimo auto, jaké máš servisní vybavení a jestli páku chceš vyndat destruktivně nebo nedestruktivně.
Nejlíp se to dělá mimo vůz, když si těhlici můžeš opřít o něco pevného, co nepruží, případně když máš vhodný stahovák.
Pokud není k dispozici stahovák, lis ani autogen, jak zmínil Eidy, tak můžeš zkusit páku uvolnit poklepem na těhlici v místě, kde skrz ni prochází páka. A pokud páku nehodláš znovu použít, tak opřít těhlici o nepružnou podložku (třeba nějakou silnější kovovou trubku, do které se vejde páka tak, aby se trubka opírala o těhlici) pákou volně dolů a bušit velkou palicí do závitu jak hluchý do vrat...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> stepan: Přiznám se, nikdy jsem to nedělal. Nicméně předpokládám, že takový autogen by dokázal zázraky.
Nemá někdo nějakej trik na vyndání řídících pák z těhlic? Jednu nemůžu vytlouct vůbec.
-> Eidy: Super, díky.
-> stepan 29.11.20 19:24:30: mám to natvrdo už nějakých 15 let a nestěžuju si. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> stepan: zeptej se Eidyho , myslím, že tam nemá gumu žádnou ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno: Nejtvrdší silentblok je železo, tak mě zajímalo, jestli někdo zkoušel tuhle cestu. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)