![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skládáme nápravu...
-> P@WL: Klidně na vlečku můžeš použít kyvkové a ničemu nevadí. Naopak na kyvce ten lémeček má opodstatnění - z náboje vytékající převodový olej stéká po tom límečku do protikusu (druhého límečku) na bubnu a odtud rozstřikem dirkou ven... ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> P@WL: Už so rozobral takú nápravu a nedotýkalo sa to.
-> P@WL: Takto vychádza veko ložiska vs náboj v zloženom stave. Tá obruč pri kyvkovom domci by nemala prekážať. Ale osobne by som to dal aj tak preč, už pre ten pocit.
-> isti 16.03.24 15:41:21: Pri vlečke ? Asi naboju,nie ?
-> P@WL: Povedal by som že ničomu to tam neprekážá.
-> minno 16.03.24 11:29:47: Vďaka pane, to budem musieť urobiť presne....
Škoda že som to zistil, až keď sú moje v komaxite
-> Eidy 16.03.24 10:55:46: Vďaka![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Škoda že som to zistil, až keď sú moje v komaxite
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Eidy 16.03.24 10:55:46: Vďaka
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> P@WL: A dokonca z kyvkových sa dajú urobiť vlečkové tak, že odbrúsiš bodové zvary toho límcu a dáš ho dole.
-> P@WL: Jj, krom toho rantlíku jsou stejný.
Páni, mal by som otázočku ohľadom zadných „klobúkov" ktoré u kyvky aj vlečky zakrývajú zadné vonkajšie ložiská.
Zaujíma ma konkrétne, či sú medzi oboma nápravami zámenné, akurát pri vlečke chýba ten vrchný „límček" ( snáď viete čo myslím
)
Na priloženej foto je diel, ktorý mám na mysli
Za zapožičanie foto sa ospravedlňujem Minnovi, ale keď on to má vždy všetko tak pekne pofotené![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
Zaujíma ma konkrétne, či sú medzi oboma nápravami zámenné, akurát pri vlečke chýba ten vrchný „límček" ( snáď viete čo myslím
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Na priloženej foto je diel, ktorý mám na mysli
Za zapožičanie foto sa ospravedlňujem Minnovi, ale keď on to má vždy všetko tak pekne pofotené
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> ajok 14.03.24 03:18:11: Dobre teda, vďaka za radu pane ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> P@WL 11.03.24 06:27:34: tak nesmi to byt nejake mekcene nebo dokonce penove... taky me prekvapilo, ze je to jeste dnes 3. nejpouzivanejsi plast
-> ajok 08.03.24 19:39:01: PVC ak správne chápem je väčšina dnešných výrobkov... ? Pretože také tu mám, je relatívne pružné aj keď už bolo chvíľu vonku, povedzme že aj v zime ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
ja mam tyto na favo/felda, znak tam je skoda... na zadohraba bohuzel uz nemel
vazelinu do toho A00 nebo neco jineho?
-> minno 09.03.24 17:47:31: ja to vzdy pod prachovkou uplne naplnil, cep nepremazes...
vazelinu do toho A00 nebo neco jineho?
-> minno 09.03.24 17:47:31: ja to vzdy pod prachovkou uplne naplnil, cep nepremazes...
-> minno 09.03.24 17:47:31: To mazivo vypadá dobře na ta léta skladování.
Já vždy před montáží sundám prachovky, zmáčknu čep dolů a natlačím tam nové mazivo![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Já vždy před montáží sundám prachovky, zmáčknu čep dolů a natlačím tam nové mazivo
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> minno 09.03.24 17:47:31: Tos měl spíš štěstí, já tu a tam v průběhu životnosti čepů už prachovky uprostřed rozpadlý měnil. A čepy několikrát (zpravidla po výhradách na STK) samozřejmě taky..
A přimazávám..
A přimazávám..
Čap a aj prachovka bez označenia (vzhľadovo rovnaké mám na aute 170 tkm).
-> Bukaj: -> ajok: Prachovky na čapoch som teda nikdy v živote nemenil a ani nepoškodil :)
Dal som teraz dole prachovku z tých "nových" "noname" čapov (u mňa na sklade už asi 10 rokov).
Neprimazať ich trochu pred montážou?
Dal som teraz dole prachovku z tých "nových" "noname" čapov (u mňa na sklade už asi 10 rokov).
Neprimazať ich trochu pred montážou?
-> Bukaj 09.03.24 08:35:06: na tom MTX byl prave jak novej, jen mel vuli, tak me z STK nevyhodil a rekl jen at si to opravim... no byl to asi nejaky zmetek
-> ajok: Já používám jen origo čepy (s tím J, popřípadě DAS) a nikdy neodešly "samy od sebe" - vždy jejich destrukci předcházela poškozená prachovka a vlhkost+prach=koroze - ať už jsem ji prosekl někde v terénu například větví nebo zpuchřela nekvalitní manžeta (originál manžety jsem často poškodil při demontáži kuláku z rejdové páky)...![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> minno: Tak TRW/Lucas díly na zadomotorové škodovky byly CZ ("originál") výrobky - ať už brzdové kotouče, díly řízení (v krabičkách TRW/Lucas byly např. originál manžety hřebene na Feldu se slepicí, kuláky, spojovačky na maticové řízení a řídící páky z Dačic) atd.
A taky čepy (kuláky - jak spodní nosné "otočné", tak řídící) a páky na Favorita...![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
A taky čepy (kuláky - jak spodní nosné "otočné", tak řídící) a páky na Favorita...
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Bukaj 08.03.24 20:28:08: me kdysi ten DAS na MTX vydrzel asi 15tis.km, ale ono Rumunsko, Bulharsko a to jsem tam to auto dost setril..., jenze druhy tam je do ted - cca 70tis.km a nic mu neni. No pamatuji jak na rapidu jsem uz v Rumunsku zacal vymyslet, jestli tam nahodou nepujde nejaky cep z dacie, jak mlatil, ale pak jsem doma zjistil, ze k vyskoceni mel jeste hodne daleko :). V roce 2020 pri GO rizeni na rapidu jsem dal cepy s J kupovane v Chotusicich od pana, co jich tam mel velkou krabici, ale od te doby mam tak 30tis.km, takze zadny zajimavy najezd.
-> Bukaj: No práveže také, čo na sebe nemajú nič, mali u mňa výbornú výdrž :-) Preto sa na ne pýtam. Kupoval som ich od David.-a ako originály.
S písmenom J a DAS som tam mával podľa starých fotiek predtým, ale už ani neviem, prečo som ich menil.
Jedny z nich som dokonca kupoval v krabičke TRW.
S písmenom J a DAS som tam mával podľa starých fotiek predtým, ale už ani neviem, prečo som ich menil.
Jedny z nich som dokonca kupoval v krabičke TRW.
-> minno 08.03.24 18:08:50: Většina origo kuláků má na vrchní straně odlité písmeno J. a prachovku s logem Rubeny (malý kroužek s písmenem R)
Novější výroba měla tamtéž písmena DAS (Dačické Strojírny).
Před pár lety se objevily na trhu kuláky, které vypadají prakticky jako originály, ale nemají na sobě nic a ani prachovky nemají logo Rubeny...
...jaká je jejich kvalita, to nemám odzkoušené, i když jsem dva páry zkusmo koupil (asi za 110 Kč kus nešlo odolat)![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Novější výroba měla tamtéž písmena DAS (Dačické Strojírny).
Před pár lety se objevily na trhu kuláky, které vypadají prakticky jako originály, ale nemají na sobě nic a ani prachovky nemají logo Rubeny...
...jaká je jejich kvalita, to nemám odzkoušené, i když jsem dva páry zkusmo koupil (asi za 110 Kč kus nešlo odolat)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> P@WL 08.03.24 19:04:10: PVC se v mrazech lame a pri pokojove teplote je celkem pruzne, ja s tim jezdil i v mrazech a nevydrolilo se, mam na tom neco pres 100tis.km a OK![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Polyš 08.03.24 18:33:45: Obehám teda susedstvo
Ale asi hrá rolu aj jeho tvrdosť nie ? Aby bolo pružné a nelámalo sa
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale asi hrá rolu aj jeho tvrdosť nie ? Aby bolo pružné a nelámalo sa
-> P@WL 08.03.24 18:13:00: To socialistické lino-občas se u někoho válí na půdě. :)
-> Robert 106 07.03.24 20:36:58: To bude aj ťažké zohnať
vďaka
-> minno 07.03.24 20:49:08: Skvelé pane, ďakujem ! Presne v galérii zo zastavby vlečky do Šedivka na rajče som videl práve túto dokumentáciu...
-> ajok 08.03.24 15:23:29: Toto som chcel počuť tiež, čo sa hrúbky týka, vďaka pane
... Je fakt že pri rozborke odtiaľ vypadla zrejme kyvkova guma, ktorá mala bohvieakú hrúbku...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno 07.03.24 20:49:08: Skvelé pane, ďakujem ! Presne v galérii zo zastavby vlečky do Šedivka na rajče som videl práve túto dokumentáciu...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> ajok 08.03.24 15:23:29: Toto som chcel počuť tiež, čo sa hrúbky týka, vďaka pane
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Origo guľové čapy riadenia Š742 mali nejaké značenie?
Na aute mám "asi origo" bez značenia a po asi 170 tkm / 13 r. som už na nich objavil trochu vôľu. Asi ich vymením za nové. Nové mám skladom už pár rokov, aj to by mali byť origo, sú tiež bez značenia.
Na aute mám "asi origo" bez značenia a po asi 170 tkm / 13 r. som už na nich objavil trochu vôľu. Asi ich vymením za nové. Nové mám skladom už pár rokov, aj to by mali byť origo, sú tiež bez značenia.
-> Robert 106 07.03.24 20:36:58: je tam tloustka predepsana 2 mm, myslim, ze jsem na sebe 2 nedaval, neco si vybavuji, ze jsem mel 1,8... rozperky jsou take uvedeny jednoznacne 36-0,3 mm
-> Robert 106 07.03.24 20:36:58: hlavne to musi byt PVC![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Robert 106 07.03.24 20:36:58: hlavne to musi byt PVC
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> P@WL: mam to slepeny 2dole, 2 nahore. Starý komunisticky.
-> P@WL 07.03.24 20:14:23: Tu si stiahni pdf dokument s výkresovou dokumentáciou 130 LA a vyrež to podľa nákresov a rozmerov v dokumente:
skoda.daves.cz/Vykresova_ dokumentace_uprav_podvozku _pro_130LA
skoda.daves.cz/Vykresova_ dokumentace_uprav_podvozku _pro_130LA
-> P@WL: Povídá se tady lino pevný nejlíp komoušský.
Nám na rapidu z každé strany dvě vrstvy. a moc v tom vědu nehledej nastříhej to trošku delší než původní gumy a dej to tam :-).
Musí být pevné, aby se nerozpadlo.
Nám na rapidu z každé strany dvě vrstvy. a moc v tom vědu nehledej nastříhej to trošku delší než původní gumy a dej to tam :-).
Musí být pevné, aby se nerozpadlo.
Pekný deň prajem všetkým
Chcel by som sa spýtať na tému spoju ramien u vlečnej nápravy a to konkrétne použitie linolea
Kde viem nájsť presne rozmery k tomuto a pripadne aké linoleum použiť, ak na tom záleží...?
Za každú odpoveď k veci a radu budem vďačný![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Chcel by som sa spýtať na tému spoju ramien u vlečnej nápravy a to konkrétne použitie linolea
Kde viem nájsť presne rozmery k tomuto a pripadne aké linoleum použiť, ak na tom záleží...?
Za každú odpoveď k veci a radu budem vďačný
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Robert 106 23.11.23 19:16:11: Paráda pane, ďakujem, potvrdilo to moju informáciu
...avšak je to tu u nás problém zohnať tak to skúsim niekde objnedať a budem dúfať že príde správny kus...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> P@WL: Ahoj měl by to být první favorit. Poznat to snad jde že u novějšího tisícihranu je víc zubů a koupit to jde celé.
www.autodily-stancl.cz/st arsi-typy/.../krizek-vnitr ni.html
nejlíp vzít sebou do obchudu.
www.autodily-stancl.cz/st arsi-typy/.../krizek-vnitr ni.html
nejlíp vzít sebou do obchudu.
Pekný deň prajem páni,
Skladám poloosy pre vlečku ( konečne ! ) a mám ihlové tripody. Na jednom mi však chýba zhruba 8 ihličiek, moja otázka teda znie, viem ich nejakými nahradiť ? Niekde som sa dočítal že pasujú z tripodu z prvomodelu favorita, je to tak ? alebo nebodaj závísi aj do výrobcu
Za každú radu budem vďačný![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Skladám poloosy pre vlečku ( konečne ! ) a mám ihlové tripody. Na jednom mi však chýba zhruba 8 ihličiek, moja otázka teda znie, viem ich nejakými nahradiť ? Niekde som sa dočítal že pasujú z tripodu z prvomodelu favorita, je to tak ? alebo nebodaj závísi aj do výrobcu
Za každú radu budem vďačný
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> isti 09.07.23 21:27:37: Určitě mezi 2 trny.
-> minno 09.07.23 20:46:00: To nepopírám. Ale z mý zkušenosti jsou na tom náboje hůř.
-> minno 09.07.23 20:46:00: To nepopírám. Ale z mý zkušenosti jsou na tom náboje hůř.
-> Tom Troll 09.07.23 19:26:06: Samozrejme.Ako by sa to malo správne upnúť,medzi dve kužele?
-> Tom Troll: -> Eidy: Záleží asi od roku výroby. Staršie hriadele boli mäkšie a viac sa krútili, náboje sa lisovali. Novšie hriadele boli tvrdšie, nekrútili sa a náboje šlo nasunúť voľne rukou. Aspoň také sú moje poznatky.
-> Tom Troll: Zkus a dej vědět. Ale mnohem hůř jsou na tom náboje podle mě.
Tak co, mám to odnést do práce a objet na soustruhu úchylkoměrem každej kus, a udělat z toho závěr jak moc se kroutí takovej průměrnej hřídel? Všechno vyndaný z dost více či méně odjetejch náprav![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> MVM 12.06.23 22:00:03: No jasný, chápu.
-> Milan 136 12.06.23 21:52:34: Ojedinělýho.. tady u té staré klasiky bych to opravdu viděl na široký gumy. Nějaký manévrování, parkování, otáčení se na plný rejd. Nemyslím že to je vlivem jízdy bokem na Rally Finland, kontra v rejdu na šotolině ve 160km/h...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MVM 12.06.23 20:54:49: Takže to nebude nic ojedinělého. Díky za info ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Milan 136: No jelikož jsem poršáky servisoval vic jak dekádu, tak s klidnym svědomím potvrdim že i sériová GT3 (RS), Carerra, a pod v plnym rejdu při parkování, nedejbuh když je trosku snížená a má agresivnější odklon.. tak o plastový podběhy v plným rejdu škrtá běžně. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Syny 11.06.23 21:57:16: a starych VW aircooled si to osefujes stelovacimi dorazmi. Jednoduche a elegantne riesenie.
-> David R: Taky bych řekl, že většina těch problémů bude nedodržením ET nebo šířky ráfků. Ono takové ET většina lidí ani nezná a z toho mála co to zná jich na to ještě docela dost dlabe ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> David R 11.06.23 20:03:15: Jo z FB. Těžko říct, proč.
-> Milan 136: Má to na obou stranách?
Edit: To je asi nejspíš odněkud z facebuku či co.911 by tento problém mít neměla...buď je posunuté řízení a nebo širší kola.
Edit: To je asi nejspíš odněkud z facebuku či co.911 by tento problém mít neměla...buď je posunuté řízení a nebo širší kola.