skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Fábia Sdi nebo Tdi???
prohledat
158 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 02.01.2009 do 23.12.2022, založil/a Elvis-felda
-> saskyn2 23.12.22 21:31:42: Smrdělo to spíše jako multikára.
-> saskyn2 23.12.22 21:31:42: A pozítří bude vonět po kaprovi ![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: jestli smrdělo jak mekáč, tak fritovacím olejem![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Vidíte to. Dnes jsem jel domů a někde ke konci cesty se mi tam nacpalo stříbrné SDI, které kouřilo šedomodře a strašlivě smrdělo. I na volnoběh se pod tím různě válel kouř co šel z výfuku. To bylo zase čím?
-> Tomaso435 22.12.22 12:15:26: Kroužky zalepí spíš přepálený olej. Viz HTP.
-> Tomaso435 22.12.22 12:15:26: to musíš použít olej a ne mazut co koupíš za 5 korun ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tomaso435:
Kámoš jezdí na Zetoru roky rokoucí bez termostatu a funguje to pořád stejně.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Podle mě stačí v tom adekvátně vyměnit olej ať není tak naředěnej naftou a zahuštěnej sazema a cajk.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Kámoš jezdí na Zetoru roky rokoucí bez termostatu a funguje to pořád stejně.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Podle mě stačí v tom adekvátně vyměnit olej ať není tak naředěnej naftou a zahuštěnej sazema a cajk.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Tomaso435: Hele tomu sdi nevadí víc než něčemu jinému, jezdili jsme s tím krátký trasy a doted to borcovi jezdí, má to asi 600tkm. Jediný co že to nahovno topí no.
-> palinator 22.12.22 10:31:05: protože to je furt studený . Ten olej se neohřeje. Pak můžeš uvnitř ty nánosy skrabat špachtlí. Kroužky to taky zalepí.
Kamarádka má Fabii SDI už asi 15 let, najeto nesmysl a umře to jen na korozi. Jinak bezproblémové auto.
-> saskyn2 21.12.22 22:02:36: Přesně tak. A ještě to vydrží opakovaně i několik set kilometrů v kuse. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Syny:
Ale to už bylo PDčko, ne?
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> dragon_cb_cz: Přesně - a nejlépe v Anglii s vybitým telefonem a 30km od hotelu :)
-> Jarda/felda 21.12.22 19:49:52: Hlavně kolikrát ho člověk asi tak musí řešit... když má hodně smůlu tak jednou.
-> růža 21.12.22 19:02:15: to mu to žere teda ještě o pul litru víc než mě :D
Jinak sdi fajn, ale na trasy 30km+ jinak to umře. Nemá to žádnej výhřev. A chladič vody to ani nepotřebuje :D
Jinak sdi fajn, ale na trasy 30km+ jinak to umře. Nemá to žádnej výhřev. A chladič vody to ani nepotřebuje :D
-> růža 21.12.22 19:02:15: to já bych teda raději jednou za čas vyřešil padlý turbo než mít lenocha kde předjíždění plánuješ s kalendářem ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MVM 21.12.22 17:23:04: Jeden známej, trochu magor (hlavně na peníze), se s oblibou chlubil sppotřebou kolem 4l na 100. Ale byl to vždy takový Economy Run.
Jinak tedy za mě, SDI uplnej lenoch není, jen se musí správně zatopit pod kotlem (využít krouťák). Kdo s tím jezdí, jak s autobusem, nadšený nebude. Spolehlivost "staré dobré" rotačky s jednou velikou výhodou: nemusí se řešit padlé turbo![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jinak tedy za mě, SDI uplnej lenoch není, jen se musí správně zatopit pod kotlem (využít krouťák). Kdo s tím jezdí, jak s autobusem, nadšený nebude. Spolehlivost "staré dobré" rotačky s jednou velikou výhodou: nemusí se řešit padlé turbo
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> oojirka: zameril bych se hlavne na svazek v motorovym prostoru. Jestli neni vyvazanej a bude tam milion chyb...
-> oojirka: jediny co u sdi odchazelo,byla převodovka.Začnou hučet ložiska na pětce.Stejna zavada jako kdysi padající nyty na difu u 1.6i 74/75kw.
-> oojirka: To bych bral radši tohle, než htp (kor za těch 25 a jestli je fakt bez koroze, tak to je super). Htp má výhodu asi jen v tom že to hnedka topí a na rozjezdy po městě je rychlejší, jinak spotřeba o něco vyšší než SDI (okolo 6 l, na delší trasy když chceš trochu jet tak i víc) a u více jetejch aut se tam serou katy, podpalujou ventily atd ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> oojirka 21.12.22 15:57:23: Každopádně koluji o tom legendy že to auto spíš naftu vyrábí než žere.
Měl jsem kdysi kolegu kterej si to koupil nový a tvrdil že v létě Dalmácii jezdi za 3,5litru. Pravda je, že jel v koloně s kamiony.
Blby je,že to v zimě blbě topí jako každej takovej nafťak a úplně to na skákání 5km a vypnout moc neni. Ale dělník to bude.
Měl jsem kdysi kolegu kterej si to koupil nový a tvrdil že v létě Dalmácii jezdi za 3,5litru. Pravda je, že jel v koloně s kamiony.
Blby je,že to v zimě blbě topí jako každej takovej nafťak a úplně to na skákání 5km a vypnout moc neni. Ale dělník to bude.
-> palinator 21.12.22 16:14:47: Vymaž prosím ten příspěvek, potřeboval bych být první. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> palinator: kdyby
ch si to rozmyslel, vím komu přeposlat dál :)
ch si to rozmyslel, vím komu přeposlat dál :)
-> oojirka:
Jestli to má tažné tak to za ty prachy snad koupim i místo tebe![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jestli to má tažné tak to za ty prachy snad koupim i místo tebe
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator:
....mě jde fakt jen o názor , zda tento motor je v pohodě nebo to je něco co nebrat......ale jestli se není čeho bát, tak bych řekl, že Fabia 1 kombi na elektronech se sadou zimákou navíc, nějaká ta elektrika a centrál, tažné a hlavně bez koroze a udržované za 25 000 není tak špatná koupě.....když se koukám do inzerce za co se dnes ty jedničkový prodávají.....
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> oojirka:
Pak nic neříkám... u nás se možnosti nějak zmenšují a je kolem toho docela napjatá atmosféra.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Pak nic neříkám... u nás se možnosti nějak zmenšují a je kolem toho docela napjatá atmosféra.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: Emise i TK udělám vždy......rodinný příslušník je na STK :)......je to divný,ale projdu vždy :))))))) a se vším
-> palinator 21.12.22 14:56:43: Přesně. Tlaky s kat v háji.
-> oojirka:
S HTP za tyhle peníze budeš horko těžko dělat emise.
S HTP za tyhle peníze budeš horko těžko dělat emise.
-> oojirka: sice to vubec nezrychluje, ale vetsinou to, co mas pod kopcem, tak mas i na nem. Spolehlivosti bych se toho nebal. Kdysi jsme ji meli v praci a jediny, co jsem na tom delal byla spojka. Jinak to asi jen jezdilo.
-> Cumper: díky, no určitě to nemám na lítání, opravdu moje představa mít to jako dělníka, jako třetí auto, kde zaplatím povinný a budu dávat naftu a jinak to bude muset (snad bez problémů) jezdit, měl to řidič profesionál, starší pán co se o to staral, tak snad by to nemuselo být tak strašný. Spíš si říkám, že na těch mých cca 3000 km, zda by nestačilo HTP, mále ručení a taky to jezdí.
-> oojirka: S motorem není jak bojovat - pokud je ok, měnil se pravidelně olej a nedával tomu někdo hnedka zastudena tak ten motor najede milion
Bez toho turba je to zdechlina ale na nějaký obyčejný ježdění to stačí a jedeš za 5l/100 a míň
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> oojirka:
Kdyby se ti to nelíbilo tak to za 25 zase prodáš. Je to líná jebka, ale pokud nebudeš mít echt smůlu, není na tom co k pokazení.
Kdyby se ti to nelíbilo tak to za 25 zase prodáš. Je to líná jebka, ale pokud nebudeš mít echt smůlu, není na tom co k pokazení.
-> palinator: je to v kombiku za 25 , což mi nepřijde úplně tak špatná cena...jen prostě trochu bojuju s tím motorem, zda vzít/nevzít
-> oojirka:
Nic spolehlivějšího motoricky asi není. Zbytek je Fábie.
Nic spolehlivějšího motoricky asi není. Zbytek je Fábie.
Využiji již kdysi dávno založené téma - Prosba o radu , mám možnost koupit Fabii 1 s motorem 1,9 SDi, najeto 270 000 km. Udržované, slušný stav, dokonce i bez koroze. Jaké máte prosím s tímto motorem zkušenost? Vyplatí se to brát? Je to držák, nebo mě to spíš bude trápit. Auto by sloužilo jako třetí v rodině, spíš to bude dělník, takže má představa je lít naftu a moc do toho neinvestovat
-> David29:
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> myschaak AZNP K.Hora: Co to meleš ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> David29: a naco to děláš když nemáš turbo![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny: Já to na Ivecu taktéž poctivě dělám...
Smutný je, že jsem ve firmě asi jedinej
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Smutný je, že jsem ve firmě asi jedinej
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
tak já si včera koupil Fabii combi 1.4 16V 74kw,2007,naj.55tis.,stří
brná met.,výb.elegance,spokoje
nost veliká
-> Syny: sem si toho nevsiml
.ale nastesti sem to nevytahl
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Rapid135 - doktor: Tyjo po roce a ctvrt, ale prece ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Syny 13.01.09 02:11:14 napsal:
Sice OT ale neda mi to. Turba se serou hlavne proto, protoze tomu vetsina
lidi dava cocku a na ochlazeni turba po jizde vubec nemysli nebo o tom ani
nevi… Spravne se ma po jizde kdy se turbo hodne vyuziva (mysleno otacky
dlouhodobe priblizne nad 3000) nechat chvili auto stat na volnobeh aby olej
turbo (lozisko) ochladil. Pokud nekdo prijede a hned to horky chcipne, tak
vlivem tepelnych roztaznosti a toho ze se turbo neochladilo se proste casem
posere… Ono kdyz to lozisko musi zvladat 150 000ot/min (maximum) a hned
vedle skrz sneka jdou horky vyfukovy plyny, tak se poradne zahreje… To plati
u vsech aut (a hlavne nakladaku) s turbinou… Ovsem ruku na srdce – kdo
z vas to poctive dela? ;)
delam to ja na sluzebni Avii D90-160 nebo na Tatře Terno kdyz stridam kolegy a samozrejme ve sve soukrome Fabii 1,9TDi
Sice OT ale neda mi to. Turba se serou hlavne proto, protoze tomu vetsina
lidi dava cocku a na ochlazeni turba po jizde vubec nemysli nebo o tom ani
nevi… Spravne se ma po jizde kdy se turbo hodne vyuziva (mysleno otacky
dlouhodobe priblizne nad 3000) nechat chvili auto stat na volnobeh aby olej
turbo (lozisko) ochladil. Pokud nekdo prijede a hned to horky chcipne, tak
vlivem tepelnych roztaznosti a toho ze se turbo neochladilo se proste casem
posere… Ono kdyz to lozisko musi zvladat 150 000ot/min (maximum) a hned
vedle skrz sneka jdou horky vyfukovy plyny, tak se poradne zahreje… To plati
u vsech aut (a hlavne nakladaku) s turbinou… Ovsem ruku na srdce – kdo
z vas to poctive dela? ;)
delam to ja na sluzebni Avii D90-160 nebo na Tatře Terno kdyz stridam kolegy a samozrejme ve sve soukrome Fabii 1,9TDi
Shanim ted technicke parametry motoru SDI 47 kw ve fabii a nasel jsem dve hodnoty zrychleni 0- 100. 16,2 a 19 obe hodnoty jsou udavany u vykonove verze 47 kw. Muze mi nekdo napsat kterej udaj je pravdivy?
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): ok špatně jsem to pochopil omlouvám se
-> vaclav785: Precitaj si to este raz... nikomu nic neradim, nech si kludne kupi kostitras, len som reagoval na to, ze niekolkokrat tu ludia spominali Xsaru, tak som pridal svoje skusenosti a male subjektivne porovnanie s Foobiou