skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Identifikace dilu...
-> MOLSO: až na to že ta trojka je spíš jen špatně vyražená 8mička. Šak se koukni jak vypadají ty druhé trojky.
-> MOLSO: Má to 41cm?
-> James1991: Ale na přední straně na skle nějaké označení je ne?Je to halogen,vypadá to na hlavní světlo.I na starší škodovky je parabola 18.5cm,ale může to být i určené i na něco jiného.Jaké to má vzadu úchyty?
-> MOLSO: pozri si tie trojky a akoze poslednu trojku ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Gryzly: ale na konci je trojka....
Páni identifikátori teraz sa ukážte !
páky stieračov, zalomenie pre ramienka na opačnú stranu ako škodovka, dĺžkovo pasujú. Číslo na ramienku - viď foto
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
páky stieračov, zalomenie pre ramienka na opačnú stranu ako škodovka, dĺžkovo pasujú. Číslo na ramienku - viď foto
Tak co, tuší někdo tuto parabolu? Průměr 18,5 cm, PAL, zezaud čistá bez označení..
-> Bukaj: A tak ten prvomodelovej exot (do 8. série?), ani X nebo LS/R jsem do toho pochopitelně nepojal.. Nicméně 1100, 100 a 110 odchylky by zajímavý byly - vím o odvzdušňovací odbočce ke karbu, o variantě se středovým svorníkem a křídlovku bez spon.. a taky vím, že LS/R na MB ventildekl moc nepasoval ![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
-> Jozka:
No, MB filtrboxy byly dva pro 1000MB - první baculatej a druhej typ s vybráním po přemístění vzpěry kapoty zprava doprostřed.
Pak jeden filtrbox pro 1000 MBG/X a jeden pro 1100
A u kila je to obdobné - liší se filtrbox pro 100 a pro 110, pak další pro dvoukomorové karburátory (110LS/R).
Ale jak je to s těmi příchytkami, to netuším.
To s tou gumoj je zajímavé, zkusím si to zapamatovat, až nebudu moct sehnat zadní úzkosloupkovou...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
No, MB filtrboxy byly dva pro 1000MB - první baculatej a druhej typ s vybráním po přemístění vzpěry kapoty zprava doprostřed.
Pak jeden filtrbox pro 1000 MBG/X a jeden pro 1100
A u kila je to obdobné - liší se filtrbox pro 100 a pro 110, pak další pro dvoukomorové karburátory (110LS/R).
Ale jak je to s těmi příchytkami, to netuším.
To s tou gumoj je zajímavé, zkusím si to zapamatovat, až nebudu moct sehnat zadní úzkosloupkovou...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj: No dostal jsem v Běšinech záludnou otázku a tím jsem zjistil, že nevím jistě, kdy se přesně na motory dostaly ty držáky, nablble uchycený přímo hlavovejma šroubama..
Ostatně i ty filtrboxy se mi nějak vykouřily z hlavy, ale tam je snad rozdíl jen MB krátkej - dlouhej (pro 1100) a ten dlouhej byl jako obdobnej jako na kila ?
No jinak jsem dneska velmi úspěšně zasklil úzkosloupkový zadní okno MB za pomoci originálního těsnění předního kilího okna..![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Ostatně i ty filtrboxy se mi nějak vykouřily z hlavy, ale tam je snad rozdíl jen MB krátkej - dlouhej (pro 1100) a ten dlouhej byl jako obdobnej jako na kila ?
No jinak jsem dneska velmi úspěšně zasklil úzkosloupkový zadní okno MB za pomoci originálního těsnění předního kilího okna..
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Jozka: Tak v katalogu 1970 má škoda 100 jiné číslo držáku, než MB, ale na nákresu jsou stejné. Ale kilo má dle katalogu i jiný filtrbox, takže změna držáku může být v délce...
-> Jozka:
Tak jsem byl mrknout na jeden motor z kila, co tu mám na díly a je tam hlava se stejným číslem. otázkou je, jestli byl odlitek stejný pro více motorů a lišil se jen opracováním, nebo?
Jinak ten kilí motor jsem kdysi vytáhl z vraku MB, takže hlava klidně může mít původ v MB (koneckonců ty hlavy jsou plně záměnné).
Stovky neznám, takže s tím držákem filtrboxu nevím, jedině mrknout do katalogu...
-> Kocvin: Vyfoť spalováky, ať máme jasno.
Jinak mezi třetím a čtvrtým válcem (počítáno odzadu) by měl být vyražen/vylit rok výroby hlavy...
Tak jsem byl mrknout na jeden motor z kila, co tu mám na díly a je tam hlava se stejným číslem. otázkou je, jestli byl odlitek stejný pro více motorů a lišil se jen opracováním, nebo?
Jinak ten kilí motor jsem kdysi vytáhl z vraku MB, takže hlava klidně může mít původ v MB (koneckonců ty hlavy jsou plně záměnné).
Stovky neznám, takže s tím držákem filtrboxu nevím, jedině mrknout do katalogu...
-> Kocvin: Vyfoť spalováky, ať máme jasno.
Jinak mezi třetím a čtvrtým válcem (počítáno odzadu) by měl být vyražen/vylit rok výroby hlavy...
-> Bukaj: Mě to taky přijde jako stovka - mimochodem, ten malej držák filtrboxu na 2 svorníky M8 měly jenom embéčka, nebo by se mohl vyskytnout zpočátku i na kilech ?
Tady jsem to číslo našel taky: statistika.skoda-virt.cz/
cz/.../131455-skoda-1000-1
00-105-vyfukove-ventily?go
topost=2...
-> Kocvin: Este bi bodla fotky spalováků
-> David.: Ale oktávky a starší měli hlavu jako Š1203
-> Bukaj: průměr talířků ventilů ano to je stejný se 105tkou, resp. jsou ty hlavy záměnný, ale dříky tam jsou v základu 7,5mm a abnormál 7,75mm proto jsem psal ať změří i průměr na dříky
-> Bukaj: Luxus! :) Ta se mi teď hodí..
-> Kocvin: Škoda 100 :)
-> Bukaj: to máš pravdu, tam je znak mezi 3. a 4. válcem nějak jsem si to uvědomil až když vidím tu celou fotku...tak pak nevím, octávky a níž neznám,ale že by tam byly shodné ventily?
-> Bukaj: Je to klasika pětikanál :) 1203 je šesti pokud vím..
-> Kocvin: Zkus hodit fotky celé hlavy...
-> David.: Když měřím od první hrany zkosení vychází mí výfuk něco maličko přes 27mm a sání 31mm přesně takže to vypadá na 105. Když to měřím přes celé od hrany k hraně vychází to 31mm výfuk a sání 33,5mm.. Ale jsou tam mezi jednotlivými otvory mírné rozdíly, takže budoe asi směrodatné meření od první hrany tzn. dosedacích ploch ventilu je tak?
-> David.: Nojo, ale 105/120 nemá slepici uprostřed...
Tipuju, že to bude něco staršího, než MB, popřípadě 1203 apod
Tipuju, že to bude něco staršího, než MB, popřípadě 1203 apod
-> Kocvin: posuvka v tomto případně stačí, pokud jsou dříky necelých 8mm tak je to řada 105-130 a otvory si asi měřil přímo ne komplet s tím zkosením - celkový průměr ale vypadá to podle těch hodnot na 105/120 výfukový shodně 27mm a sací u 105 má 31mm u 120 32mm , pokud by spalováky byly vybraný tak by to bylo 120LS
-> Gryzly: uprostřed
-> Kocvin: A slepice je uprostřed mezi svíčkama nebo na straně?
-> David.: Nemám mikrometr.. Posuvným měřítkem jsem naměřil dříky cca 8mm všechny. Otvory spalováků zespod jsou sání 28,2 mm výfuk 25,25 mm..
-> Kocvin: dá se to zjistit podle spalováků dole a podle průměru děr na ventily (talířky a vodítka)
Pánové dneska jsem našel hlavu ale nevím z čeho je, slepice je bez barvy.. Jak poznat? Umí to někdo podle čísla??
A ještě tu mám nějakou odtokovou hadici. Na foto nahoře - ve srovnání s odtokovou hadicí 742 (dole) je menší, tenčí, má jiný úhel ohybu a nemá na konci osazení pro navlečení "náhubku".
Nějaká gumová spojka, zřejmě chladicího okruhu. Průměr větší, než hrdla škodováckých hadic.
Vnitřní průměr 42 mm, vnější 55 mm. vně osazení pro spony, uvnitř tvarování pro dosednutí na přírubu...
Vnitřní průměr 42 mm, vnější 55 mm. vně osazení pro spony, uvnitř tvarování pro dosednutí na přírubu...
Tak zase pár kousků na identifikaci:
Nějaký měděný radiátor topení...
Nějaký měděný radiátor topení...
-> Boomber: Tos hledal hodně špatně - anebo ani nehledal.. ELBA je takovej Rumunskej PAL a dělal světla na kdeco, co tam jezdilo nebo se i vyrábělo.. Bych to tipoval na místní verzi UAZ sanitky (dodávky) (asi UAZ-452 ?), nebo jinej ruskej silostroj..
Jo ta Elba třeba tady..
www.inzertplus.cz/v/rumun .html
Jo ta Elba třeba tady..
www.inzertplus.cz/v/rumun .html
Ještě jednou se obracím na místní s identifikací světel. Při čištění jsem našel na jednom krytu (na kulaté odrazce):
"Vyrobeno v Rumunsku"
"ELBA"
Podle stáří přívěsu by to mělo být tak ze 70. let.
Netuší někdo? Žádnou rumunskou Elbu jsem na netu nikde nenašel.
"Vyrobeno v Rumunsku"
"ELBA"
Podle stáří přívěsu by to mělo být tak ze 70. let.
Netuší někdo? Žádnou rumunskou Elbu jsem na netu nikde nenašel.
-> colaczech: potvrdzujem,celne sa urcite lisi, emko ho ma tenučké ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> darklord 15.06.14 08:50:40: Minimálně i čelní sklo bylo silnější. Jedno takové mám, i váhově je o dost težší.
-> Pavel P..: Dík, sem si řikal, jestli to není do LS/GLS na měření zrychlení místo kalendáře pro slabší verze. ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
skůtr ČZ a maj docela cenu....
Z čeho můžou bejt natahovací hodiny ve velikosti teploměru/palivoměru 120?
-> Bukaj: rozdiel bude v umiestneni znacky - Thorax blablablabla
inak sa divam do mudrej knizky, a fakt sa menili len bocne okna, neviem preco som si myslel ze vsecky...
inak sa divam do mudrej knizky, a fakt sa menili len bocne okna, neviem preco som si myslel ze vsecky...
-> Bukaj: Teď jsem akorát dával nový gumy - a myslím, že jim je nějakej 1 mm úplně šumák..
Nevím teda jak u 742, ale u předchozích se LHD a RHD okna lišily tím, že se dolešťovaly fajnově jen na tý příslušný straně - dokonce snad u Spartaka nebo čeho údajně pasuje zadní okno dopředu, ale není nijak došlechtěný, aby nezkreslovalo (info z doslechu, bez záruky)..
Nevím teda jak u 742, ale u předchozích se LHD a RHD okna lišily tím, že se dolešťovaly fajnově jen na tý příslušný straně - dokonce snad u Spartaka nebo čeho údajně pasuje zadní okno dopředu, ale není nijak došlechtěný, aby nezkreslovalo (info z doslechu, bez záruky)..
-> darklord:
Ale dle katalogu je profil gumy stejný až do 8/86, takže by bylo divné, kdyby do stejného profilu zasklívali různě tlusté sklo, ne?
A dle katalogu se liší i skla pro levostranné a pravostranné řízení - v čem tam může být rozdíl?
Ale dle katalogu je profil gumy stejný až do 8/86, takže by bylo divné, kdyby do stejného profilu zasklívali různě tlusté sklo, ne?
A dle katalogu se liší i skla pro levostranné a pravostranné řízení - v čem tam může být rozdíl?