skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Identifikace dilu...
Hele shanim zadní pasy do skodovky, ale ted nevim co shanet, dlouhy nebo kratky protikusy? Z ceho ktere jsou? Dik
ok dík
-> Mejot 17.04.20 21:27:06: je možný že tato, ale tenhle model přesně nezmám. Takhle vypadá volat pro 130RS: www.skodateam.cz/foto-img
_11MBB.jpg
-> Tuner#2: Ok díky. A nevíš jestli mu chybí nějaká krytka nebo to je takhle celé. Půjde do Rapida tak přemejšlím jak to udělat aby nebyla vidět matka nebo ji nechám bejt.
-> Mejot: Personal Mirage
Neví někdo co to je za volant nába prej na škodovku ( ještě jsem to nezkoušel )
-> isti 15.04.20 15:42:54: Dík za info i nabídku.. tohle tak s něčím spojit, solově nestojí za námahu..
-> hans1: jj mas pravdu
dik
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Vypadá že je to z pařezu.
-> Jozka: Je to 0,4-0,5mm hrubé.Keby si to potreboval napíš,môžem to poslať.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> isti: Tak zrovna těfnění ti vyšly mooc pěkně..
Dělá to dojem dost tenkýho papíru i nepoužitý, domníval jsem se, že před slisováním a smáčením byl matroš alespoň 0,4 mm tlustej.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Dělá to dojem dost tenkýho papíru i nepoužitý, domníval jsem se, že před slisováním a smáčením byl matroš alespoň 0,4 mm tlustej.
-> isti: Vlastně už ani nevím, jak tahle origo podložka vypadá nepoužitá.. Pošli alespoň fotku.. i když.. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jozka 13.04.20 22:17:43: Mám z tých blbostí tolko že trvalo by hodinu to zrátať
-> Bukaj 13.04.20 22:51:13: Ano mám viac kusov bez ventilov ale našťastie nie som v situácii že by som to musel nutne riešiť
Keby ma to včas napadlo mohol by som ti poslať pár dkg podložiek.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 13.04.20 22:51:13: Ano mám viac kusov bez ventilov ale našťastie nie som v situácii že by som to musel nutne riešiť
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bukaj: Přesně.. vloni jsem dával ventilky do jednoho vrchu tak po 20-ti letech.. vzít jinou pumpu bývalo i pro mě snazší..![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Jozka 13.04.20 22:17:43: Nejsi sám. Já taky v minulosti, když jsem ventilky měnil, zachraňoval původní papírky. Dneska už měním jen celé části čerpadel nebo rovnou komplet![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> isti 13.04.20 21:09:20: Jo aha, Ty máš neosazené ty vršky pro zalisované ventily? Tak to netuším, jak to půjde. Ale u klasických vršků s příložkou na 2 šrouby byly oba ventilky stejné, jen sací byl zapuštěný hlouběji a přes něj byla vymezovací podložka ("prstýnek"). Ty nerozebirací jsem nikdy rozebrat nezkoušel...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> isti: dle me suvne, zespoda utesnit a zaklepnout.
Kdysi jsem ty nevymenitelny ventily menil. Sehnal jsem nekde sadu novejch. Ale uz si to fakt nepamatuju.
Kdysi jsem ty nevymenitelny ventily menil. Sehnal jsem nekde sadu novejch. Ale uz si to fakt nepamatuju.
Vyskúšal som to a pasuje ten ventil aj opačne ale volne zapadnú na miesto čo asi nie je ok.Má to tam ísť natesno?
-> isti: nikdy jsem to detailne nezkoumal. Jen postuju co kdysi probehlo literatutou od cloveka, kterej nekdy skodovku asi uz videl a neco malo o nich vedel.
-> SO545: OK
-> Bukaj: Papierových tesnení mám na desať životov
Teoreticky by sa to dalo osadiť tými ventilmi ale obávám sa že v opačnej polohe by to zavadzalo membráne![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Bukaj: Papierových tesnení mám na desať životov
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> isti 13.04.20 20:45:52: Oba ventily jsou stejné, jen v tělese opačně - jeden je "sací" a druhý "výtlačný".
Pokud budeš osazovat do nového vršku ventily, tak nezapomeň na papírová těsnění těchto ventilů, to ostatní je snad jasné.
A před montáží zkontroluj u těch ventilů s gumovou těsnicí plochou, jestli nejsou po obvodu prasklé - to by netěsnily a byly by na vyhození (viz níže popsaný jev)![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Pokud budeš osazovat do nového vršku ventily, tak nezapomeň na papírová těsnění těchto ventilů, to ostatní je snad jasné.
A před montáží zkontroluj u těch ventilů s gumovou těsnicí plochou, jestli nejsou po obvodu prasklé - to by netěsnily a byly by na vyhození (viz níže popsaný jev)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> isti 13.04.20 20:45:52: jeden je saci a druhy vytlacny
-> vaclav785: Je to GLS ale rok neporadím.Tieto sedačky boli ako nové čierné a vplyvom uv žiarenia sa z nich stali fialové.
Jednu fotku čerpadla s otázkou mám aj ja
Akú funkciu má pravý a lavý ventil?Mám tie ktoré sú mimo tela a mám vršky bez ventilov,môžem či nemôžem dať dve rovnaké ventily?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
tyto sedačky jsou z gls? věděli by jste od jakého roku?
dík za odpověď
dík za odpověď
-> StepaNoFUN 13.04.20 12:14:08: To nie je pravda že u trojdierového čarpadla môže presakovať olej u páčky?
-> stepan 12.04.20 20:12:43: Pre mňa by to možno malo nejakú hodnotu![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bukaj: O to větší sranda je dneska číst / poslouchat diskuse, kterej odstín že je ten úplně nejsprávnější nebo dokonce "hledat přesnej eqv. RAL".. A ta (docela odolná) barva na skeletech kil a embéček, ta měla rozptyl určitě ještě větší.. od skoro žlutý až skoro po hnedle "kafe-blondo-do-zele
na".. Ale jak pravíš - tak nějak na tom nesešlo..![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jozka 13.04.20 20:30:22: Tak přesný odstín té barvy asi nebyl nikterak důležitý, neboť to byla barva základová
...koneckonců ¨dosti podobným odstínem základové barvy byly lakovány i karoserie 1000MB/100 před nástupem forézy u 105/120![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
...koneckonců ¨dosti podobným odstínem základové barvy byly lakovány i karoserie 1000MB/100 před nástupem forézy u 105/120
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> MATTESS: Dokonce jde i přečíst..
-> StepaNoFUN: Tak to pak sedí - jsem to původně blbě pochopil..
-> Bukaj: Jasně - já jen narážel na to, že tahleta barva měla docela slušnou paletu kolísavých pododstínů (nebo jak tomu tehdy říkali, když to netrefili)..
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> StepaNoFUN: Tak to pak sedí - jsem to původně blbě pochopil..
-> Bukaj: Jasně - já jen narážel na to, že tahleta barva měla docela slušnou paletu kolísavých pododstínů (nebo jak tomu tehdy říkali, když to netrefili)..
-> StepaNoFUN 13.04.20 14:03:39: Takže už záhy byl materiál baňky změněn na plast. Proto není tak často k vidění. Ani u naší bývalé užovky (1978) už nepamatuji kovovou baňku, ale kdy a kdo ji vyměnil, to už se nedopátrám...
-> Jozka 13.04.20 18:25:34: Tak pokud se nepletu, touto barvou byly lakované všechny originální disky, jen ty montované na vozy v AZNP byly z čelní strany fouklé stříbřenkou, nicméně z rubu byly také jen béžové...![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Jozka 13.04.20 18:25:34: Tak pokud se nepletu, touto barvou byly lakované všechny originální disky, jen ty montované na vozy v AZNP byly z čelní strany fouklé stříbřenkou, nicméně z rubu byly také jen béžové...
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Jozka 13.04.20 18:25:34: Tak vzhledem k tomu, že začátek výroby "120" byl 1976 a na plast se přešlo koncem roku 78 (pokud tedy Cedrych nekecá), tak to skoro sézónní výstřelek byl. :-)
-> Jozka: tyhle mají vyražený rok 92
-> MATTESS 13.04.20 13:16:37: Mám hodně podobně vybarvený dva 14" disky, koupený 1991 nebo 92 jako ND.. "vročení" z NHKG bych musel dohledat..
-> StepaNoFUN: / -> Bukaj: Zajímací.. Z toho novějšího vršku (přilisovaný ventilky, tj. bez příložnýho plechu uvnitř) jsem včera akorát nátrubek vytáhl (držel v tělese míň, než hadice na něm) a kovový nádobky odkalovače jsem považoval za "sezónní výstřelek".. Mám sice doma dva, ale potkával jsem se vesměs s plastovejma bílejma žloutnoucíma anebo řidčeji černejma - v drtivý většině prostě plast..
-> StepaNoFUN: / -> Bukaj: Zajímací.. Z toho novějšího vršku (přilisovaný ventilky, tj. bez příložnýho plechu uvnitř) jsem včera akorát nátrubek vytáhl (držel v tělese míň, než hadice na něm) a kovový nádobky odkalovače jsem považoval za "sezónní výstřelek".. Mám sice doma dva, ale potkával jsem se vesměs s plastovejma bílejma žloutnoucíma anebo řidčeji černejma - v drtivý většině prostě plast..
-> StepaNoFUN: Se zinkovým odkalovačem jsem se naživo setkal snad jen jednou v životě
A výměnné ventilky mělo i novější provedení čerpadla s nátrubky v ose, ty nevýměnné ventilky přišly až později, nevím přesně kdy...
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
A výměnné ventilky mělo i novější provedení čerpadla s nátrubky v ose, ty nevýměnné ventilky přišly až později, nevím přesně kdy...
-> Bukaj 13.04.20 13:21:14: To tam Cedrych nezmiňuje. :-( Jen že u novějšího provedení jsou ventilky už zalisovaný (a nevýměnný) a že odkalovač byl nově plastovej. :-)
-> MATTESS 13.04.20 13:16:37: Vypadá to tak. S černou kataforézou přišli až někdy v první půlce devadesátek, do té doby tato béžová...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jozka 13.04.20 09:35:23: Výstupní nátrubek směrem nahoru měla dvouděrová čerpadla 742 od užovky po model 86 včetně, od modelu 87 už byly tříděrové pumpy s protilehlými nátrubky, což pokračovalo až po Favorita jen se silnějším vstupním nátrubkem...
Vršky a spodky čerpadel byly v prodeji jako díl a porůznu se to kombinovalo, ale z výroby to bylo tak, jak píši výše.
-> Jozka 13.04.20 12:08:06: Právě od toho roku 86 přešli na lepší zalisování nátrubků a k vypadávání nedocházelo. Nicméně sáknutí paliva mezi odlitkem a nátrubkem nevychytali nikdy, i u nových kusů to občas slzí po první jízdě - u 130LPG to byl běžný jev - má to na svědomí rozdílná tepelná roztažnost oceli (nátrubek) a zinkové slitiny (těleso čerpadla) v kombinaci s pohonem na LPG, kdy nedochází k ochlazování čerpadla protékajícím palivem...![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
Vršky a spodky čerpadel byly v prodeji jako díl a porůznu se to kombinovalo, ale z výroby to bylo tak, jak píši výše.
-> Jozka 13.04.20 12:08:06: Právě od toho roku 86 přešli na lepší zalisování nátrubků a k vypadávání nedocházelo. Nicméně sáknutí paliva mezi odlitkem a nátrubkem nevychytali nikdy, i u nových kusů to občas slzí po první jízdě - u 130LPG to byl běžný jev - má to na svědomí rozdílná tepelná roztažnost oceli (nátrubek) a zinkové slitiny (těleso čerpadla) v kombinaci s pohonem na LPG, kdy nedochází k ochlazování čerpadla protékajícím palivem...
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> StepaNoFUN: Díky moc.. tím se mi vyjasňuje - vč. toho roku 1987 = na mě moc horká novinka.. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)