afro100 03.05.11 21:15:01 napsal: → Jarda/felda: neviem jak u avci, ale napr u DAFA XF, ked to facha, mas EURO 5, ked nefacha, mas len EURO 3 → ina sadzba myta …
Kravina-Euro 5 je euro 5,když je porucha na vstrřikování AD Blue,tak motor jde do nouzovýho režimu,žere to jak kurva a nejede to,a nejbližší servis to jistí
-> Jarda/felda: Bohužel to není pravda... Pokud Tě v Německu zastavěj a zjistěj, že ta kontrolka svítí a jedeš na mýto Euro5 (nebo v zóně pro Euro5), ale má to v současný chvíli jenom Euro3, tak máš veliký potíže...
Tak u toho Stralise to bohužel vadí. :-/ Pod zátěží to v kopcích celkem často hodí chybu, skočí to do nouzáku a ajhle, do kopce se vlečeš 15-20, i když máš mít k dispozici tuším 520 poníků... :-/
Jinak u těch chcanek je docela velkej problém, když si někdo tankuje močovinu doma. Po kubíkevejch barelech se to nechá koupit za cca polovinu ceny než běžně, takže je to celkem častej jev. :-/ Pak stačí aby to nějaký řidičský pako natočilo z nádrže do kanystru ve kterým zůstalo maličko nafty a velkej problém, kterej končí bohužel výměnou čerpadla v ceně řádu několika desetitisíců, je na světě... Nevím proč, ale prej se to nějak "srazí" a to čerpadlo to utemuje asi skoro stejně jako kytičková nafta (po přechodu na normální) čerpadlo vstřikovací...
-> alpin: už se to chystáme s kolegem rozebrat a podívat se tomu do pajšlu,víc dokurvit to už snad nejde.přestalo to jít po tom co utržené katalyzátor urazil teplotní čidlo.katalyzátor sme usadili zpátky,zajistili proti pohybu a čidlo se dalo nový(pokud je ovšem funkční).kontrolka svítila pořád a jednoho dne tak na 3 dny zhasla a ozývalo se že to jde.pak už to zas nešlo tak uvidíme co v tom najdem
→ mathew144: No třeba teď servisuju jednoho Stralise (Euro
5, rok tuším 2006, ae jistej si tím rokem teď nejsem) a že by se to nesralo
se říct nedá… Jsou s tím jenom potíže. Když už se na tom nesere
elektronika, tak si to zase nebere chcanky a tudíž to pod zátěží padá do
nouzáku… :-/
mě na avii taky ty chcánky nejdou,kontrolka svítí,neubývá to a auto jede jako by se nechumelilo.v avii říkali že jim počítač nic nehlásí takže nikdo neví co s tím.
Když se tak na to dívám, je mi až líto, kam to neviditelná ruka trhu
s tradičními automobilkami dotáhla. Člověk už skoro ani o LIAZku
nezavadí. Dřív byly silnice jejich.
No jezdí jich méně ale potkávám jich stále hodně denně. Na nějakou mezinárodku už to není ale po republice si svou ulohu ještě hrdě plní a nejednu firmu postavily po prevratu na nohy...Bohužel nekteri lidé z ČR a krajiny naozaj bohovské TAZ 1500¨to vidí jinak ale což to je hold povaha... Liazka mi je furt nejak blíž než výrobky z MB té doby ....
-> mathew144: První 2 zmiňovaný značky ano... Ta poslední z vlastní zkušenosti - no nevím. Ale je fakt, že mám zkušenosti jenom z řadou FT... Ty 16ti ventilový motory v XF už asi byly lepší...
Edit: To jsem zase vyplodil zvěrstvo... :-D 6válců, 4 ventily na válec nebejvá 16V, ale 24V... :-D Ais už jdu radši spát. :-D Nějak mi to nemyslí...
-> Stepan FUN: ale tak povedzme si že Iveco nie je tiež žiadna výhra ... otec má Iveco Trakker z tých novších maska ako Stralis a tiež kopec problémov.U nás v robote Volvo Scania a Daf a bez problémov
-> mathew144: No třeba teď servisuju jednoho Stralise (Euro 5, rok tuším 2006, ae jistej si tím rokem teď nejsem) a že by se to nesralo se říct nedá... Jsou s tím jenom potíže. Když už se na tom nesere elektronika, tak si to zase nebere chcanky a tudíž to pod zátěží padá do nouzáku... :-/
-> alpin: lenze zase udrzba ... do noveho sadnes a jazdis a ta liazka predsaj len nie je najnovsia, tak aby clovek potom viac neopravoval, ako jazdil ... a to je potom rozdiel, ci auto zaraba, alebo taha aj to malo zlata z truhlice dukatov ...
Zas u Tatry je ina vec, ona ta Tatra oproti tym novym keplom vie v terene, tam je jej vyhoda, takze zase sme u toho - zalezi kde sa to auto ma pohybovat a na co ma sluzit ...
-> Stepan FUN: ja ale nemám nič proti hovoril som že na svoju dobu to slúžilo dobre.Lenže dnes je väčšina v stave že robota s tým je trest nikto do toho nechce dať korunu a je to už proste starina
-> mathew144: Tak nevím co máš proti vozům z Libereckých automobilových závodů... Když porovnám třeba DAFa FT a LIAZ Maxi, tak v Liáně bylo pohodlí větší. Pokud teda pominu měchy na zadní nápravě... Nicméně co jsem měl možnost se svýzt v LIAZ Maxi se 400 Detroitem a čerpadlem s Xeny (tudíž to mělo tuším 460HP), tak to bylo třeba oproti DAFu lepší auto. Víc místa, pohodlnější (např. sedačka byla Gramer, což se s tím DAFem nedalo srovnat, 3stupňová motorovka, která fungovala, velice dobrá převodovka, která kupodivu na šla "lidsky" řadit, měchy už to mělo, větší postel)... Nevýhoda tohohle auta byla váha a to, že přední náprava prostě na to čtyřkilo neměla, tudíž se na ní skoro pořád něco sralo. :-/ A pak teda ještě elektrika. Ta byla na mnoha vozech z Liberce kapitola sama pro sebe... :-/
-> afro100: to hej ale kopa firiem ani na iné autá nemá tak s tím aj tak nič neurobíš , ja len to že ta údržba vyjde lacnejšie ako na nejakom modernom nákladiaku kde sa každú chvílu má riešit elektronika a tak
-> alpin 02.05.11 22:38:45: to je nieco uplne ineho, ked sa sklapacka pohybuje niekde okolo komina, pripadne cely den popostrkuje kamen od bagra o 100m dalej a nevystrci ani kusok masky z lomu ... budiz, ale aj tak v tom nevidim nejaku extra vyhru ...
Ono je to cele take relativne. Zalezi na tom, kde to auto ma byt, na co ma sluzit a kde sa pohybuje. Je to niekedy kontraproduktivne, pretoze to, co sa "usetri" pri udrzbe, o to viac sa zas prejazdi napr. len na takom blbom myte ... (zaskatulkovane podla naprav a emisnej triedy)
Ale, stale to je len o setreni ... Na chudaka sofera sa nikto nediva. Ano, su aj taki co na nu nedaju dopustit, ale dneska je ta doba uz predsaj len trochu ina. Mladi chalani - malo kto sa pojde trapit dakde so starou damou, nehlade na to, ze v tom aute daco najazdi a tazko mu budes vysvetlovat, ze ma v tom jazdit, lebo je to megahyper vyhodne pre firmu, ked jeho kolega jazdi napr. v nejakej sklapackovej Scanii ...
-> alpin: lenže to neplatí len o Liazke dokopy si dáš všetko a dielov je na všetko dosť ... a na novšie a lepšie ... skús si predstaviť že by som v tom mal dnes denne prežiť povedzme len 500 km
-> palinator 02.05.11 22:25:23: tu nikto netvrdi ze ano, ale v ked si porovna clovek uroven toho zahranicneho keplu s urovnou Liazky tak je to jasne ...
-> alpin 02.05.11 22:31:57: to je sice pekne, ale ma to ako vsetko neumerne vela hacikov ... hlavne tych legislativnych ...
-> alpin: co usetris ? CO ? Usetri tak firma a aj to len mozno ... Chudak sofer, vsade budes tercom na odstrel (mobilne STK atd) ...
Navyse mam taky pocit, ze na medzinarodnu dopravu treba nejake potvrdenie ze vozidlo je spodobile (nie STK) a teda vyhovuje normam danej krajiny, v kt. sa ma pohybovat. A to Liazka nech je akakolvek pekna neda ... proste je to stary kram a nevyhovuje.
Priklad z praxe,
jeden pan podnikatel chcel pretlacit Liazku na medzinarodku. Samozrejme bol problem so sposobilostou. Nakoniec to vydrankal po kamaratovi - riaditelovi dopravky, kt. mu to podpisal. Bola ale velka smola, ze hned o dva dni pri prvej jazde prisli z nemecka len doklady a oznamenie o zosrotovani ... Milu lianu proste odviezli rovno do srotu a hotovo ... Tam sa s clovekom nikto nebavi.
-> mathew144: prečo odvážne ? , na brzdách sa menia len obloženia , sem-tam valec , motor sa váľa pohodený v každej dielni a opravovať to vie každý skúsenejší
-> afro100: to jo ale predsa sa s tím dalo jazdiť.. takto vyvážal sadze do nemecka a po česku prakticky nonstop a žeby sa sťažoval , dneska sa už kladú iné nároky ale vtedy to proste muselo stačiť a aj stačilo
-> palinator: -> bibendum30: zas ale, budme uprimni ... jazdia tu, pretoze u nas sa to az tak moc neriesi, ale je to auto veelmi mizerne na brzdy a ani ked si to clovek porovna s 20r starym volvom napr. (alebo inym zahranicnym keplom), tak to nie je moc konkurencieschopne ...
-> palinator: Záleží na člověku,pro některý má svoje kouzlo dodnes,pečují o ně a hýčkají si je zrovnatak jako my svoje škodovky.Já osobně mám vždy radost a "hezčí" den,když k nám do práce nějaká taková přijede. Pár jejich fotek jsem tu nedávno nahrál
Když se tak na to dívám, je mi až líto, kam to neviditelná ruka trhu s tradičními automobilkami dotáhla. Člověk už skoro ani o LIAZku nezavadí. Dřív byly silnice jejich.
-> castrol: červeny vlevo tušim eurostar...Jinak v naši krajine se valí americké tahače celkem často..jeden bílej "trambus" a naky s čumákama potkávám běžně...