Jedna teoretická úvaha a otázka k fichtlovi:
Když motor "zvoní" (detonační hoření), děje se to proto, že zážeh je příliš brzy (ještě před dokončením komprese) a nikoli příliš pozdě, že ano?
Tedy je třeba snížit předstih zážehu.
Jawa 555 z roku 1958 - nastavil jsem předstih dle technické dokumentace (cca 2,8 - 3 mm před HÚ), ale později jsem si uvědomil, že předepsané palivo je BA80 a dnes je dostupné pouze BA95-100 - a čím vyšší oktanové číslo, tím rychlejší hoření směsi - tedy by předstih s použitím BA95 měl být nižší, než s původním BA80, používaným v 50. - 60. letech. Novější Pionýry mají předepsaný menší předstih (cca 1,5 mm před HÚ), ale s komplet přepracovaným motorem - jiný válec, tvar kanálů (časování) i hlava...
Máte někdo odzkoušený nějaký ideální předstih na 550/555 se soudobým palivem, nebo mám zkoušet metodou pokus-omyl?
Děkuji :)
www.facebook.com/10001301
6985817/.../15346073778422
7