
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zajímavé zboží nejen z aukra
-> Bukaj: Žádnou statistiku na tohle téma nemám, ale téměř jistě by to někde šlo dohledat (jen jsem línej). Ale fakt si nemyslím, že se v té době nehledělo na spotřebu - to tak možná v nějakých post-socialistických firmách. Ale v nově vzniklých bych věřil, že se to řešilo dost. PHM byly relativně vzato daleko dražší než dnes. Vím jak táta bojoval s máti - chtěl předělat žigo na plyn, ale máti řekla že ani náhodou (vybouchne to!!!)
Tenkrát na nich točil snad 60t km za rok, skoro vše pracovně pochopitelně.

-> dragon_cb_cz 16.01.23 11:55:48: Jo, jde čistě o mé subjektivní vzpomínky, ovlivněné selektivní pamětí...
Jinak datem výroby to nebude, 1,9 TDI byla jedna z původně tří základních motorizací od počátku výroby (1,6 a 1,8 benzín a 1,9 TDI 66 kW) a ta v inzerátu je jedna z prvních (model 97).
A předpoklad, že rozmach nafťáků souvisel s krizí, mám založený na tom, že v druhé polovině 90. let už nebyla nafta výsadou náklaďáků, busů a zemědělských strojů, takže už nebyla daňově zvýhodněným palivem, ale ještě se (v podnikatelském sektoru) tak moc nehledělo na spotřebu. Proto prakticky všechny "manažerské vozy" i většina ostatních "služebáků" (vyjma firem s vlastní čerpací stanicí, kdy nakupovali naftu levněji, třeba jako LTO
) byla též benzínová.
A daňové zvýhodnění pro nákup "užitkového vozu" (N1) s přepážkou, zase přišlo až později.
Vše jsou jen mé domněnky, nebráním se tomu, že mi je vyvrátíš něčím, co je založeno na faktech

Jinak datem výroby to nebude, 1,9 TDI byla jedna z původně tří základních motorizací od počátku výroby (1,6 a 1,8 benzín a 1,9 TDI 66 kW) a ta v inzerátu je jedna z prvních (model 97).
A předpoklad, že rozmach nafťáků souvisel s krizí, mám založený na tom, že v druhé polovině 90. let už nebyla nafta výsadou náklaďáků, busů a zemědělských strojů, takže už nebyla daňově zvýhodněným palivem, ale ještě se (v podnikatelském sektoru) tak moc nehledělo na spotřebu. Proto prakticky všechny "manažerské vozy" i většina ostatních "služebáků" (vyjma firem s vlastní čerpací stanicí, kdy nakupovali naftu levněji, třeba jako LTO

A daňové zvýhodnění pro nákup "užitkového vozu" (N1) s přepážkou, zase přišlo až později.
Vše jsou jen mé domněnky, nebráním se tomu, že mi je vyvrátíš něčím, co je založeno na faktech

-> Bukaj 16.01.23 11:26:53: Myslím, že s krizí (jestli tím myslíš propad ekonomiky co vedl ke konci druhé Klausovo vlády) to moc společného nemá? Předpokládám, že čerpáš ze svých vzpomínek z tehdejší doby, docela by mě zajímala konfrontace s nějakou skutečnou statistikou
A nešly nafťáky do výroby až trochu později?
Jinak bych hádal, že takhle odvážnou cenovku za to můžou chtít asi právě protože to je TDI, protože jak říkáš, "kultovní motorizace". Ale z těch sedaček mě bolí záda jen se na ně podívám.

Jinak bych hádal, že takhle odvážnou cenovku za to můžou chtít asi právě protože to je TDI, protože jak říkáš, "kultovní motorizace". Ale z těch sedaček mě bolí záda jen se na ně podívám.
-> michael 16.01.23 10:33:30: Heky zachovalé auto, ale hnusná barva a hlavně - nafťák...
A solidní cena
Ale zase je pravda, že právě toto je snad ta nejklasičtější specifikace (motorizace, barva, výbava), která proslavila jedničkovou Octávku
I když v tom roce 1997 ještě byly nafťáky/benziňáky v docela vyrovnaném poměru. Ropáci převládli až začátkem nového milénia (po "krizi")...

A solidní cena

Ale zase je pravda, že právě toto je snad ta nejklasičtější specifikace (motorizace, barva, výbava), která proslavila jedničkovou Octávku

-> michael: To nemá cenu,nie je od prvého majitela

Něco pro mé zákazníky, pokud chtějí origo :)
(kdyby těch membrán měl víc, tak je beru všechny, ale kvůli jednomu kusu...)
www.sbazar.cz/tom05/.../1 84876538-membrany-karburat oru-skoda-105120130-rapid- 136
Nové víko na SEDR 105/120 (bez ekonostatu):
www.sbazar.cz/rag/.../149 089834-karburator-jikov-44 3751-skoda-105-120-130
(kdyby těch membrán měl víc, tak je beru všechny, ale kvůli jednomu kusu...)
www.sbazar.cz/tom05/.../1 84876538-membrany-karburat oru-skoda-105120130-rapid- 136
Nové víko na SEDR 105/120 (bez ekonostatu):
www.sbazar.cz/rag/.../149 089834-karburator-jikov-44 3751-skoda-105-120-130
-> Viliam: Hm, tak to som nevedel. Popravde, ani som nad tým nerozmýšľal. Ale nevadí, k šťastiu mi to chýbať nebude.
-> minno 11.01.23 19:47:20: Nebo tak ..

-> minno: Mal si požiadať o "ponechanie na zberateľské účely," pri autách nad 30r je to legálne. Pri mladších ročníkoch sa píše čestné vyhlásenie o strate a TP ostáva doma.
-> Jozka: Nafotil popísané strany. Len tak z nostalgie.
-> minno: To sis ho neokopíroval? 

-> isti: Asi tak. Minule som konečne prepísal škodovku na mňa a s pôvodným TP som sa rozlúčil

-> Tom Troll: Pôvodné tp
,chlapci my tu žijeme na Slovensku
.Keď sa montovalo ťažné vtedy zhabali pôvodné tp a momentálne je to auto dočasne vyradené.


-> Tom Troll 10.01.23 20:35:08: Však píšu - 105L v provedení Standard - pokud má původní TP, je v něm zapsáno vše ve "výjimkách"

-> isti: Tak pokud má origo TP, tak se podívej na stránku s expecidí, do kolonky s poznámkami, to by mě zajímalo.



-> Tom Troll: Otec má od novoty 105l v tej istej farbe rok 88 a tiež nemal opierky ani lišty na prahoch,a dokonca ani sťahovačky vzadu.
-> Bukaj: Tak poslední 105 byly ještě o rok později, ale;
a) Je to pozdní fejková 105 L (S) bez prahovek, což je skandální, protože prahovky touhle dobou měly skoro bez vyjmímek všechny auta, a prahy bych neřekl, že nejsou dělané, kdyš sedí k dveřím i okolí dokonale.
b) Tohle auto už dávno spadalo do efektu vyhlášky FMD 41/84 Sb., cituji:
§ 63
"(vozidla M1) uvedená do provozu po 1. 1. 1969 musí být vybavena na předních místech k sezení bezpečnostními pásy a příslušnými kotevními úchyty v karosérii; bezpečnostní pásy musí být u vozidel vyrobených nebo dovezených po 1. 10. 1986, s výjimkou provedení „Standart“ samonavíjecí,"
plus,
§ 31
"Ode dne, který stanoví federální ministerstvo dopravy, musí být ve vozidlech kategorie M1 opěrky hlav (integrovaná opěradla s opěrkami hlav) alespoň na předních místech k sezení. Opěrky musí být konstruovány a provedeny tak, aby bylo účinně sníženo nebezpečí poranění hlavy a krčních obratlů při působení setrvačných sil ve směru podélné roviny vozidla. Opěrky musí splňovat podmínky stanovené zvláštními předpisy 66) a musí být podle nich schváleny."
Což tohle auto nesplňuje ani na jedno,
A jeho docela netknutý stav mě vede k víře že s tím nikdo nemanipuloval.
(Pro nezúčastněné, toto je důvod proč zmizela Škoda 105 S a byla převedena na L a výprava S jako výchozí stav, s L prvky jako příplatky)
Jediná věc co to podkopává je, že je tam rozdělovač z užovky, takže aby to náááhodou nebyla do puntíku výměna kastle. Jediné další "nesenzační" vysvětlení co mě napadá, je, že je to auto z Polska nebo Maďarska, kde obdobnou vyhlášku v platnosti neměli, a drtivá většina pozdních 105L a všechny 120L z posledních let šly tam. Vozy 87/88/89 jsou tam bez bezpečnostní výbavy běžně k vidění. Tuto domněnku jenom potvrzuje nová kniha od Tučka, kde specifikováno že v 89 se jich ještě fůra vyrobila, ale všechny 120L šly ven, a v čechách zůstaly ze zadomotorů už výhradně 125L, 136GL a Kupé, tj vozy s danou bezpečnostní výbavou jako standartní výpravou.
a) Je to pozdní fejková 105 L (S) bez prahovek, což je skandální, protože prahovky touhle dobou měly skoro bez vyjmímek všechny auta, a prahy bych neřekl, že nejsou dělané, kdyš sedí k dveřím i okolí dokonale.
b) Tohle auto už dávno spadalo do efektu vyhlášky FMD 41/84 Sb., cituji:
§ 63
"(vozidla M1) uvedená do provozu po 1. 1. 1969 musí být vybavena na předních místech k sezení bezpečnostními pásy a příslušnými kotevními úchyty v karosérii; bezpečnostní pásy musí být u vozidel vyrobených nebo dovezených po 1. 10. 1986, s výjimkou provedení „Standart“ samonavíjecí,"
plus,
§ 31
"Ode dne, který stanoví federální ministerstvo dopravy, musí být ve vozidlech kategorie M1 opěrky hlav (integrovaná opěradla s opěrkami hlav) alespoň na předních místech k sezení. Opěrky musí být konstruovány a provedeny tak, aby bylo účinně sníženo nebezpečí poranění hlavy a krčních obratlů při působení setrvačných sil ve směru podélné roviny vozidla. Opěrky musí splňovat podmínky stanovené zvláštními předpisy 66) a musí být podle nich schváleny."
Což tohle auto nesplňuje ani na jedno,

(Pro nezúčastněné, toto je důvod proč zmizela Škoda 105 S a byla převedena na L a výprava S jako výchozí stav, s L prvky jako příplatky)
Jediná věc co to podkopává je, že je tam rozdělovač z užovky, takže aby to náááhodou nebyla do puntíku výměna kastle. Jediné další "nesenzační" vysvětlení co mě napadá, je, že je to auto z Polska nebo Maďarska, kde obdobnou vyhlášku v platnosti neměli, a drtivá většina pozdních 105L a všechny 120L z posledních let šly tam. Vozy 87/88/89 jsou tam bez bezpečnostní výbavy běžně k vidění. Tuto domněnku jenom potvrzuje nová kniha od Tučka, kde specifikováno že v 89 se jich ještě fůra vyrobila, ale všechny 120L šly ven, a v čechách zůstaly ze zadomotorů už výhradně 125L, 136GL a Kupé, tj vozy s danou bezpečnostní výbavou jako standartní výpravou.
-> Tom Troll: Jinak to auto je focený v obci Velký Dřevíč za Hronovem.Jezdím občas okolo.
-> Tom Troll: Jedna z posledních 105L "v provedení standard"? 
Ale technický stav velmi nezajímavý, byť původní vůz bez zásahů...

Ale technický stav velmi nezajímavý, byť původní vůz bez zásahů...

-> SO545: Tak já X kdysi koupil za 8 litrů (i se sadou repasovaných kol a novou komplet podlahou ve 2K).. v časech, kdy zajímalo jen fajnšmekry. Většina mých vrstevníků ani netušila, že něco takovýho eXistuje.
Mě zas v podstatě jiný auta, než MB, nijak moc nezajímaly, i když jsem jiným svodům dočasně neodolal - no a dneska/dnešní hnusy už jdou úplně mimo mě..
Mě zas v podstatě jiný auta, než MB, nijak moc nezajímaly, i když jsem jiným svodům dočasně neodolal - no a dneska/dnešní hnusy už jdou úplně mimo mě..

-> Jozka 07.01.23 19:15:43: MBX som odmietol u mna na dvore bolo za 7 nie v euro ale este v korunach.
Bol som vtedy na ine auta...a asi aj dodnes som.
Bol som vtedy na ine auta...a asi aj dodnes som.

-> PeeterCZ: Však si taky "drbal hlavu".. je k tomu lehce pikantní historka, ale na ty "jeho" papíry jeden "100% originál" jezdí.. nebo cca 5 let zpět jezdil.
Já bohužel neměl to štěstí, první TP na MBX mi uteklo o fous - a ještě byl už kolem roku 1996 za dvacet..
Já bohužel neměl to štěstí, první TP na MBX mi uteklo o fous - a ještě byl už kolem roku 1996 za dvacet..
-> Jozka 07.01.23 15:14:06: No jo, kdyby člověk tehdy věděl, jak to bude po letech cenné a raritni.. Taky jsem si nechal utéct před lety 1100 MBX nebo homologacni 130 LR prakticky za hubičku 

-> Pavel P.. 07.01.23 14:11:30: Aha, to jsem nevěděl... Ale asi to fakt ve fabrice vznikalo že sériových 110 LS, protože i palubní desku měly 120 S ze 110 LS, s tou imitací dřeva.
-> Tom Troll 07.01.23 12:46:30: Ano, částečně prodávalo na prestavby na 120 S Rallye v rámci SVAZARMU, ale nemalá část jich fakt jezdila jako civilní auta např. u služby kriminální policie nebo u STB. Kdysi jsem na tohle téma vedl zajímavý hovor s jedním řidičem z vnitra z Bratislavy. Potom v 80. letech se stejným způsobem vyuzivaly homolagacni 130 LR.
-> PeeterCZ 07.01.23 00:13:39: Kamarád 120 S, přetypovanou na 120 S rallye likvidoval / rozprodával na díly v roce 1988..

-> PeeterCZ 07.01.23 00:13:39: měl jsem papíry se značkama na vnitráckou 120S, je to jen přepsaný ze 110LS, je tam pouze přeznačený model a výkon motoru, nic víc.... rok tušim 73 nebo 74 a v roce 80 prodaný přes Mototechnu jako ojetina do bežnýho provozu.
-> PeeterCZ: Ministerstva... Dyť se to prodávalo normálně družstvům nebo individuálům na závody který se pak jezdily s autem na normálních značkách s normální registrací.
-> Bukaj: A jo, vidíš... 742.12 jsem přehlídl... Zjevně při přestavbě zapracoval úřední šiml
Jinak souhlasím a je velká škoda, že aspoň ten techničák není v původním vyhotovení... Ale přijde mi zajímavé, že se civilní 120 S dožila 90. let (nebo aspoň její papíry), kdy proběhla přestavba, protože z toho, co se tak obecně ví, tak ty auta pracovníci složek ministerstva vnitra odrovnaly během pár let...
Nepoužitý 1150 blok zní zajímavě a za víc než skvělou cenu... Mezi lidmi jsou ještě občas poklady. Bohužel většinou se to dostane k překupníkům, kteří pak neví, co by za to chtěli...

Nepoužitý 1150 blok zní zajímavě a za víc než skvělou cenu... Mezi lidmi jsou ještě občas poklady. Bohužel většinou se to dostane k překupníkům, kteří pak neví, co by za to chtěli...
-> PeeterCZ: No, v tom TP je bordel - otázka, co je v tom za motor, když typ motoru je psán 742.12, 38,3 kW a 1289 ccm
Jinak je to zajímavé auto (vývozní verze), ale za velmi nezajímavou cenu - být to o 100 tisíc levnější, tak to možná někoho zaujme, ale takto je to neprodejný šrot s nepůvodním TP, značkami atd. A k čemu jsou papíry od 120S, když na ně je postavená 742...
Jinak když už je tu řeč o 120S, tak před pár dny byl na FB inzerát na prodej několika bloků motoru a mezi nimi byl i jeden 1150 (identifikoval jsem jej podle vnějšku bloku jako 130, ale byl jsem někým upozorněn, že vrtání má pro 72 mm vložky) - za tisícovku jsem uvažoval, že si pro něj na Moravu dojedu, ale měl jsem tolik práce, že jsem se na to vykašlal, i když blok vypadal, že pod vrstvou prachu je to nepoužitý kus...

Jinak je to zajímavé auto (vývozní verze), ale za velmi nezajímavou cenu - být to o 100 tisíc levnější, tak to možná někoho zaujme, ale takto je to neprodejný šrot s nepůvodním TP, značkami atd. A k čemu jsou papíry od 120S, když na ně je postavená 742...
Jinak když už je tu řeč o 120S, tak před pár dny byl na FB inzerát na prodej několika bloků motoru a mezi nimi byl i jeden 1150 (identifikoval jsem jej podle vnějšku bloku jako 130, ale byl jsem někým upozorněn, že vrtání má pro 72 mm vložky) - za tisícovku jsem uvažoval, že si pro něj na Moravu dojedu, ale měl jsem tolik práce, že jsem se na to vykašlal, i když blok vypadal, že pod vrstvou prachu je to nepoužitý kus...
-> isti: Je to exportní holandská 130 LS se vším všudy, co má mít, kterou někdo po revoluci dovezl zpět a postavil na papíry absolutně raritní civilní Škody 120 S z roku 74 (tj. ne Š742, ale stovky s náporovým chladičem a motorem 1174 ccm, které byly vyrobeny v pár desítkách kusech pro potřebu ministerstva vnitra). To je na tom raritní 
Jinak se takto škodovky v 90. letech ze západní Evropy vozily běžně a stavěly na papíry zrušených stovek nebo tisícovek... Z původního auta zůstaly vždy jen papíry... Motor je 130, má v TP objem 1289 ccm, jen výkon je tam nesmyslně podle původního 120 motoru...
A jasně, cena je přestřelená, to souhlasím, ale i tak mi to přijde zajímavé

Jinak se takto škodovky v 90. letech ze západní Evropy vozily běžně a stavěly na papíry zrušených stovek nebo tisícovek... Z původního auta zůstaly vždy jen papíry... Motor je 130, má v TP objem 1289 ccm, jen výkon je tam nesmyslně podle původního 120 motoru...
A jasně, cena je přestřelená, to souhlasím, ale i tak mi to přijde zajímavé

-> PeeterCZ:
To je len môj názor
1 za tie prachy si to môže strčiť do p......
2 aká typová prestavba ak je v tp 120 motor?
3toto by som mohol vyrobiť aj ja na dvore a osadiť hociakým štítkom ale stále by to bolo 120-ka
To je len môj názor
1 za tie prachy si to môže strčiť do p......
2 aká typová prestavba ak je v tp 120 motor?
3toto by som mohol vyrobiť aj ja na dvore a osadiť hociakým štítkom ale stále by to bolo 120-ka
-> PeeterCZ: Taky jsme se jedný takový přestavby 120S kdysi dopátrali.. 

-> PeeterCZ: Ano, to je v režii jednoho známého klasika. 

-> minno: -> Tom Troll: Jedna původně holandská 130 LS je aktuálně na prodej: auto.bazos.cz/inzerat/...
/skoda-130l-ls-120s-1974.p
hp
A píše tam, že je to papírová přestavba ze 120 S 1974, taky velká rarita
A píše tam, že je to papírová přestavba ze 120 S 1974, taky velká rarita

-> minno: BeNeLux jak vyšitej, buď export antikoko kastle, možná zinkovaná, nebo už dělaná. (Bez prahovek a otěrovky lepené, ne ty, co by ke GL měly být, na špunty)
Na druhou stranu proti tomu patří štítek 5 Speed (jeden mám)
Jak se proti tomu lišila 130GLS, která taky byla se štítkem stejného typku, těžko říct.
Na druhou stranu proti tomu patří štítek 5 Speed (jeden mám)
Jak se proti tomu lišila 130GLS, která taky byla se štítkem stejného typku, těžko říct.
-> Jirik_Tuňák1983: ja uz se přes to přenesl. leštič už jiný nebude. to je osud...

-> Jirik_Tuňák1983: tak sa predvadza no a ?sak ma cim
-> isti 27.12.22 20:09:12: 130GL, teda zrejme vývozná, a na vývoz označená ako 130LS
Už zrejme neexistuje. Zmizla niekedy v časoch šrotovného. Škoda jej a škoda, že majiteľ sa o ňu nestaral. Ale očividne mu slúžila dlho aj bez údržby.

-> castrol 27.12.22 21:22:43: Pak máš snížené rozlišovací schopnosti kde jaká vlastnost končí a začíná, protože starání se a nějaký detailing nikdo z nás nezmiňuje. To budiž onomu člověku k dobru.
Nebudu se opakovat: -> Jirik_Tuňák1983 27.12.22 20:18:11:
Nebudu se opakovat: -> Jirik_Tuňák1983 27.12.22 20:18:11:
-> Tomaso435: -> Jirik_Tuňák1983: nevidim na tom nic spatne ked sa o auta az prehnane stara a ma rad detailing
-> castrol 27.12.22 19:12:16: Já bych to úplně v klidu "v zlom" myslel. Ta samohonitba a předvádění se je někdy až přehnané.
Ja to vidím u dětí, když se předhánějí, kdo má taky co doma a nebo kdo to má lepší. Ale těm je 4,5 roku.
Ja to vidím u dětí, když se předhánějí, kdo má taky co doma a nebo kdo to má lepší. Ale těm je 4,5 roku.

-> michael: -> minno: Niekto má niečo podobné na virte.Čo to je vlastne,130gl či 120gls?
To auto už zrejme dávno neexistuje. Cca v 2005 som mu pomáhal s defektom.
-> michael: No vidíš, to mi vtedy nik nebol schopný povedať :) Takže ďakujem za foto. Takže to nie je domorobo.
Na kapote to malo ale nerez GL nápis. Výbava Apollo disky, zadné opierky hlavy, koženkové plato.
e: všimnite si tú zaujímavú ŠPZ :)
Na kapote to malo ale nerez GL nápis. Výbava Apollo disky, zadné opierky hlavy, koženkové plato.
e: všimnite si tú zaujímavú ŠPZ :)