skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zajímavé zboží nejen z aukra
21:04:40
04.02.2023
04.02.2023
isti
-> Polyš: Asi tak.
18:01:24
04.02.2023
04.02.2023
Polyš
-> 136rapid 04.02.23 17:40:22: Nemá tam cenu, a vypadá že je to v hrozným stavu.
17:40:22
04.02.2023
04.02.2023
136rapid
20:22:50
01.02.2023
01.02.2023
Jarda/felda
-> Bukaj 01.02.23 18:37:57: no nevím, ono zase tolik favoušů s najetýma 40 tisícema na trhu není
18:37:57
01.02.2023
01.02.2023
Bukaj
-> Jarda/felda: Za 52 tisíc (minimálně) tak hezkej není. Sice v této barvě se moc nevidí, ale není to uloženka, spíš auto na jezdění a v tom případě je tak o 30 tisíc nadhodnocená počáteční cena aukce...
17:50:59
01.02.2023
01.02.2023
Jarda/felda
nechcete někdo hezkýho favorita ? www.nabidkamajetku.cz/Hom
e/.../28740
21:19:46
23.01.2023
23.01.2023
michael
12:47:50
23.01.2023
23.01.2023
Jarda/felda
1500 kus za zadní blatník mi přijde rozumná cenovka aukro.cz/zadni-blatnik-bl
atniky-skoda-105-120-130-t
yp-m-7020788290
20:34:40
20.01.2023
20.01.2023
Apple STS Chvojkovice-Brod
16:17:52
19.01.2023
19.01.2023
Kilián
-> Bukaj 13.01.23 16:31:24: dík za odkaz, už je mám doma. Až se někdy stavím s karburátorem, tak mi tam aspoň můžeš dát origo :)
22:57:26
18.01.2023
18.01.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
V CR jsou F znacky na testovacich autech automobilek... slouzi pro testovani, homologace...
22:50:23
18.01.2023
18.01.2023
RadovanSkodovkar
-> Bukaj 18.01.23 11:48:37: Ano, prevozky
22:47:50
18.01.2023
18.01.2023
isti
-> castrol: Ja už neviem ale F je len pár rokov.
17:49:27
18.01.2023
18.01.2023
castrol
-> isti 18.01.23 12:10:03: nie su C prevozne a na traktor F??
12:10:03
18.01.2023
18.01.2023
isti
-> Bukaj: To sú značky na traktor
11:48:37
18.01.2023
18.01.2023
Bukaj
-> HLT: Moc pěkná
Co je to za divné značky? To jsou "převozky"?
Co je to za divné značky? To jsou "převozky"?
10:59:21
18.01.2023
18.01.2023
HLT
00:25:03
17.01.2023
17.01.2023
Jarda/felda
-> isti 15.01.23 22:24:24: vzácný to je dost, ale nemá to takovou finanční hodnotu
00:21:53
17.01.2023
17.01.2023
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Žádnou statistiku na tohle téma nemám, ale téměř jistě by to někde šlo dohledat (jen jsem línej). Ale fakt si nemyslím, že se v té době nehledělo na spotřebu - to tak možná v nějakých post-socialistických firmách. Ale v nově vzniklých bych věřil, že se to řešilo dost. PHM byly relativně vzato daleko dražší než dnes. Vím jak táta bojoval s máti - chtěl předělat žigo na plyn, ale máti řekla že ani náhodou (vybouchne to!!!) Tenkrát na nich točil snad 60t km za rok, skoro vše pracovně pochopitelně.
12:47:44
16.01.2023
16.01.2023
Bukaj
-> dragon_cb_cz 16.01.23 11:55:48: Jo, jde čistě o mé subjektivní vzpomínky, ovlivněné selektivní pamětí...
Jinak datem výroby to nebude, 1,9 TDI byla jedna z původně tří základních motorizací od počátku výroby (1,6 a 1,8 benzín a 1,9 TDI 66 kW) a ta v inzerátu je jedna z prvních (model 97).
A předpoklad, že rozmach nafťáků souvisel s krizí, mám založený na tom, že v druhé polovině 90. let už nebyla nafta výsadou náklaďáků, busů a zemědělských strojů, takže už nebyla daňově zvýhodněným palivem, ale ještě se (v podnikatelském sektoru) tak moc nehledělo na spotřebu. Proto prakticky všechny "manažerské vozy" i většina ostatních "služebáků" (vyjma firem s vlastní čerpací stanicí, kdy nakupovali naftu levněji, třeba jako LTO ) byla též benzínová.
A daňové zvýhodnění pro nákup "užitkového vozu" (N1) s přepážkou, zase přišlo až později.
Vše jsou jen mé domněnky, nebráním se tomu, že mi je vyvrátíš něčím, co je založeno na faktech
Jinak datem výroby to nebude, 1,9 TDI byla jedna z původně tří základních motorizací od počátku výroby (1,6 a 1,8 benzín a 1,9 TDI 66 kW) a ta v inzerátu je jedna z prvních (model 97).
A předpoklad, že rozmach nafťáků souvisel s krizí, mám založený na tom, že v druhé polovině 90. let už nebyla nafta výsadou náklaďáků, busů a zemědělských strojů, takže už nebyla daňově zvýhodněným palivem, ale ještě se (v podnikatelském sektoru) tak moc nehledělo na spotřebu. Proto prakticky všechny "manažerské vozy" i většina ostatních "služebáků" (vyjma firem s vlastní čerpací stanicí, kdy nakupovali naftu levněji, třeba jako LTO ) byla též benzínová.
A daňové zvýhodnění pro nákup "užitkového vozu" (N1) s přepážkou, zase přišlo až později.
Vše jsou jen mé domněnky, nebráním se tomu, že mi je vyvrátíš něčím, co je založeno na faktech
11:55:48
16.01.2023
16.01.2023
dragon_cb_cz
-> Bukaj 16.01.23 11:26:53: Myslím, že s krizí (jestli tím myslíš propad ekonomiky co vedl ke konci druhé Klausovo vlády) to moc společného nemá? Předpokládám, že čerpáš ze svých vzpomínek z tehdejší doby, docela by mě zajímala konfrontace s nějakou skutečnou statistikou A nešly nafťáky do výroby až trochu později?
Jinak bych hádal, že takhle odvážnou cenovku za to můžou chtít asi právě protože to je TDI, protože jak říkáš, "kultovní motorizace". Ale z těch sedaček mě bolí záda jen se na ně podívám.
Jinak bych hádal, že takhle odvážnou cenovku za to můžou chtít asi právě protože to je TDI, protože jak říkáš, "kultovní motorizace". Ale z těch sedaček mě bolí záda jen se na ně podívám.
11:26:53
16.01.2023
16.01.2023
Bukaj
-> michael 16.01.23 10:33:30: Heky zachovalé auto, ale hnusná barva a hlavně - nafťák...
A solidní cena
Ale zase je pravda, že právě toto je snad ta nejklasičtější specifikace (motorizace, barva, výbava), která proslavila jedničkovou Octávku I když v tom roce 1997 ještě byly nafťáky/benziňáky v docela vyrovnaném poměru. Ropáci převládli až začátkem nového milénia (po "krizi")...
A solidní cena
Ale zase je pravda, že právě toto je snad ta nejklasičtější specifikace (motorizace, barva, výbava), která proslavila jedničkovou Octávku I když v tom roce 1997 ještě byly nafťáky/benziňáky v docela vyrovnaném poměru. Ropáci převládli až začátkem nového milénia (po "krizi")...
11:07:31
16.01.2023
16.01.2023
isti
-> michael: To nemá cenu,nie je od prvého majitela
10:33:30
16.01.2023
16.01.2023
michael
22:24:24
15.01.2023
15.01.2023
isti
16:31:24
13.01.2023
13.01.2023
Bukaj
Něco pro mé zákazníky, pokud chtějí origo :)
(kdyby těch membrán měl víc, tak je beru všechny, ale kvůli jednomu kusu...)
www.sbazar.cz/tom05/.../1 84876538-membrany-karburat oru-skoda-105120130-rapid- 136
Nové víko na SEDR 105/120 (bez ekonostatu):
www.sbazar.cz/rag/.../149 089834-karburator-jikov-44 3751-skoda-105-120-130
(kdyby těch membrán měl víc, tak je beru všechny, ale kvůli jednomu kusu...)
www.sbazar.cz/tom05/.../1 84876538-membrany-karburat oru-skoda-105120130-rapid- 136
Nové víko na SEDR 105/120 (bez ekonostatu):
www.sbazar.cz/rag/.../149 089834-karburator-jikov-44 3751-skoda-105-120-130
16:36:23
12.01.2023
12.01.2023
minno
-> Viliam: Hm, tak to som nevedel. Popravde, ani som nad tým nerozmýšľal. Ale nevadí, k šťastiu mi to chýbať nebude.
00:19:41
12.01.2023
12.01.2023
Jozka
-> minno 11.01.23 19:47:20: Nebo tak ..
20:06:20
11.01.2023
11.01.2023
Viliam
-> minno: Mal si požiadať o "ponechanie na zberateľské účely," pri autách nad 30r je to legálne. Pri mladších ročníkoch sa píše čestné vyhlásenie o strate a TP ostáva doma.
19:47:20
11.01.2023
11.01.2023
minno
-> Jozka: Nafotil popísané strany. Len tak z nostalgie.
17:48:48
11.01.2023
11.01.2023
Jozka
-> minno: To sis ho neokopíroval?
16:40:36
11.01.2023
11.01.2023
minno
-> isti: Asi tak. Minule som konečne prepísal škodovku na mňa a s pôvodným TP som sa rozlúčil
16:05:44
11.01.2023
11.01.2023
isti
-> Tom Troll: Pôvodné tp,chlapci my tu žijeme na Slovensku .Keď sa montovalo ťažné vtedy zhabali pôvodné tp a momentálne je to auto dočasne vyradené.
01:21:30
11.01.2023
11.01.2023
Bukaj
-> Tom Troll 10.01.23 20:35:08: Však píšu - 105L v provedení Standard - pokud má původní TP, je v něm zapsáno vše ve "výjimkách"
21:13:06
10.01.2023
10.01.2023
Tom Troll
-> isti: Tak pokud má origo TP, tak se podívej na stránku s expecidí, do kolonky s poznámkami, to by mě zajímalo.
20:46:43
10.01.2023
10.01.2023
isti
-> Tom Troll: Otec má od novoty 105l v tej istej farbe rok 88 a tiež nemal opierky ani lišty na prahoch,a dokonca ani sťahovačky vzadu.
20:35:08
10.01.2023
10.01.2023
Tom Troll
-> Bukaj: Tak poslední 105 byly ještě o rok později, ale;
a) Je to pozdní fejková 105 L (S) bez prahovek, což je skandální, protože prahovky touhle dobou měly skoro bez vyjmímek všechny auta, a prahy bych neřekl, že nejsou dělané, kdyš sedí k dveřím i okolí dokonale.
b) Tohle auto už dávno spadalo do efektu vyhlášky FMD 41/84 Sb., cituji:
§ 63
"(vozidla M1) uvedená do provozu po 1. 1. 1969 musí být vybavena na předních místech k sezení bezpečnostními pásy a příslušnými kotevními úchyty v karosérii; bezpečnostní pásy musí být u vozidel vyrobených nebo dovezených po 1. 10. 1986, s výjimkou provedení „Standart“ samonavíjecí,"
plus,
§ 31
"Ode dne, který stanoví federální ministerstvo dopravy, musí být ve vozidlech kategorie M1 opěrky hlav (integrovaná opěradla s opěrkami hlav) alespoň na předních místech k sezení. Opěrky musí být konstruovány a provedeny tak, aby bylo účinně sníženo nebezpečí poranění hlavy a krčních obratlů při působení setrvačných sil ve směru podélné roviny vozidla. Opěrky musí splňovat podmínky stanovené zvláštními předpisy 66) a musí být podle nich schváleny."
Což tohle auto nesplňuje ani na jedno, A jeho docela netknutý stav mě vede k víře že s tím nikdo nemanipuloval.
(Pro nezúčastněné, toto je důvod proč zmizela Škoda 105 S a byla převedena na L a výprava S jako výchozí stav, s L prvky jako příplatky)
Jediná věc co to podkopává je, že je tam rozdělovač z užovky, takže aby to náááhodou nebyla do puntíku výměna kastle. Jediné další "nesenzační" vysvětlení co mě napadá, je, že je to auto z Polska nebo Maďarska, kde obdobnou vyhlášku v platnosti neměli, a drtivá většina pozdních 105L a všechny 120L z posledních let šly tam. Vozy 87/88/89 jsou tam bez bezpečnostní výbavy běžně k vidění. Tuto domněnku jenom potvrzuje nová kniha od Tučka, kde specifikováno že v 89 se jich ještě fůra vyrobila, ale všechny 120L šly ven, a v čechách zůstaly ze zadomotorů už výhradně 125L, 136GL a Kupé, tj vozy s danou bezpečnostní výbavou jako standartní výpravou.
a) Je to pozdní fejková 105 L (S) bez prahovek, což je skandální, protože prahovky touhle dobou měly skoro bez vyjmímek všechny auta, a prahy bych neřekl, že nejsou dělané, kdyš sedí k dveřím i okolí dokonale.
b) Tohle auto už dávno spadalo do efektu vyhlášky FMD 41/84 Sb., cituji:
§ 63
"(vozidla M1) uvedená do provozu po 1. 1. 1969 musí být vybavena na předních místech k sezení bezpečnostními pásy a příslušnými kotevními úchyty v karosérii; bezpečnostní pásy musí být u vozidel vyrobených nebo dovezených po 1. 10. 1986, s výjimkou provedení „Standart“ samonavíjecí,"
plus,
§ 31
"Ode dne, který stanoví federální ministerstvo dopravy, musí být ve vozidlech kategorie M1 opěrky hlav (integrovaná opěradla s opěrkami hlav) alespoň na předních místech k sezení. Opěrky musí být konstruovány a provedeny tak, aby bylo účinně sníženo nebezpečí poranění hlavy a krčních obratlů při působení setrvačných sil ve směru podélné roviny vozidla. Opěrky musí splňovat podmínky stanovené zvláštními předpisy 66) a musí být podle nich schváleny."
Což tohle auto nesplňuje ani na jedno, A jeho docela netknutý stav mě vede k víře že s tím nikdo nemanipuloval.
(Pro nezúčastněné, toto je důvod proč zmizela Škoda 105 S a byla převedena na L a výprava S jako výchozí stav, s L prvky jako příplatky)
Jediná věc co to podkopává je, že je tam rozdělovač z užovky, takže aby to náááhodou nebyla do puntíku výměna kastle. Jediné další "nesenzační" vysvětlení co mě napadá, je, že je to auto z Polska nebo Maďarska, kde obdobnou vyhlášku v platnosti neměli, a drtivá většina pozdních 105L a všechny 120L z posledních let šly tam. Vozy 87/88/89 jsou tam bez bezpečnostní výbavy běžně k vidění. Tuto domněnku jenom potvrzuje nová kniha od Tučka, kde specifikováno že v 89 se jich ještě fůra vyrobila, ale všechny 120L šly ven, a v čechách zůstaly ze zadomotorů už výhradně 125L, 136GL a Kupé, tj vozy s danou bezpečnostní výbavou jako standartní výpravou.
13:46:00
10.01.2023
10.01.2023
Polyš
-> Tom Troll: Jinak to auto je focený v obci Velký Dřevíč za Hronovem.Jezdím občas okolo.
11:49:57
10.01.2023
10.01.2023
Bukaj
-> Tom Troll: Jedna z posledních 105L "v provedení standard"?
Ale technický stav velmi nezajímavý, byť původní vůz bez zásahů...
Ale technický stav velmi nezajímavý, byť původní vůz bez zásahů...
10:21:03
10.01.2023
10.01.2023
Tom Troll
22:29:29
09.01.2023
09.01.2023
Jozka
-> SO545: Tak já X kdysi koupil za 8 litrů (i se sadou repasovaných kol a novou komplet podlahou ve 2K).. v časech, kdy zajímalo jen fajnšmekry. Většina mých vrstevníků ani netušila, že něco takovýho eXistuje.
Mě zas v podstatě jiný auta, než MB, nijak moc nezajímaly, i když jsem jiným svodům dočasně neodolal - no a dneska/dnešní hnusy už jdou úplně mimo mě..
Mě zas v podstatě jiný auta, než MB, nijak moc nezajímaly, i když jsem jiným svodům dočasně neodolal - no a dneska/dnešní hnusy už jdou úplně mimo mě..
20:23:23
09.01.2023
09.01.2023
SO545
-> Jozka 07.01.23 19:15:43: MBX som odmietol u mna na dvore bolo za 7 nie v euro ale este v korunach.
Bol som vtedy na ine auta...a asi aj dodnes som.
Bol som vtedy na ine auta...a asi aj dodnes som.
19:15:43
07.01.2023
07.01.2023
Jozka
-> PeeterCZ: Však si taky "drbal hlavu".. je k tomu lehce pikantní historka, ale na ty "jeho" papíry jeden "100% originál" jezdí.. nebo cca 5 let zpět jezdil.
Já bohužel neměl to štěstí, první TP na MBX mi uteklo o fous - a ještě byl už kolem roku 1996 za dvacet..
Já bohužel neměl to štěstí, první TP na MBX mi uteklo o fous - a ještě byl už kolem roku 1996 za dvacet..
18:32:43
07.01.2023
07.01.2023
PeeterCZ
-> Jozka 07.01.23 15:14:06: No jo, kdyby člověk tehdy věděl, jak to bude po letech cenné a raritni.. Taky jsem si nechal utéct před lety 1100 MBX nebo homologacni 130 LR prakticky za hubičku
18:29:21
07.01.2023
07.01.2023
PeeterCZ
-> Pavel P.. 07.01.23 14:11:30: Aha, to jsem nevěděl... Ale asi to fakt ve fabrice vznikalo že sériových 110 LS, protože i palubní desku měly 120 S ze 110 LS, s tou imitací dřeva.
18:26:18
07.01.2023
07.01.2023
PeeterCZ
-> Tom Troll 07.01.23 12:46:30: Ano, částečně prodávalo na prestavby na 120 S Rallye v rámci SVAZARMU, ale nemalá část jich fakt jezdila jako civilní auta např. u služby kriminální policie nebo u STB. Kdysi jsem na tohle téma vedl zajímavý hovor s jedním řidičem z vnitra z Bratislavy. Potom v 80. letech se stejným způsobem vyuzivaly homolagacni 130 LR.
15:14:06
07.01.2023
07.01.2023
Jozka
-> PeeterCZ 07.01.23 00:13:39: Kamarád 120 S, přetypovanou na 120 S rallye likvidoval / rozprodával na díly v roce 1988..
14:11:30
07.01.2023
07.01.2023
Pavel P..
-> PeeterCZ 07.01.23 00:13:39: měl jsem papíry se značkama na vnitráckou 120S, je to jen přepsaný ze 110LS, je tam pouze přeznačený model a výkon motoru, nic víc.... rok tušim 73 nebo 74 a v roce 80 prodaný přes Mototechnu jako ojetina do bežnýho provozu.
12:46:30
07.01.2023
07.01.2023
Tom Troll
-> PeeterCZ: Ministerstva... Dyť se to prodávalo normálně družstvům nebo individuálům na závody který se pak jezdily s autem na normálních značkách s normální registrací.
00:13:39
07.01.2023
07.01.2023
PeeterCZ
-> Bukaj: A jo, vidíš... 742.12 jsem přehlídl... Zjevně při přestavbě zapracoval úřední šiml Jinak souhlasím a je velká škoda, že aspoň ten techničák není v původním vyhotovení... Ale přijde mi zajímavé, že se civilní 120 S dožila 90. let (nebo aspoň její papíry), kdy proběhla přestavba, protože z toho, co se tak obecně ví, tak ty auta pracovníci složek ministerstva vnitra odrovnaly během pár let...
Nepoužitý 1150 blok zní zajímavě a za víc než skvělou cenu... Mezi lidmi jsou ještě občas poklady. Bohužel většinou se to dostane k překupníkům, kteří pak neví, co by za to chtěli...
Nepoužitý 1150 blok zní zajímavě a za víc než skvělou cenu... Mezi lidmi jsou ještě občas poklady. Bohužel většinou se to dostane k překupníkům, kteří pak neví, co by za to chtěli...