-> Borderer 23.01.25 14:55:55: Ty, kteří měli škodovky jako "daily" nízkonákladový vůz pochopitelně vyselektoval trh nebo STK - pokud si včas nestihli nasyslit díly a nedělají si servis sami.
Ale ti, kteří to mají jako koníčka - ať už sběratelskou vášeň a flotilu vozů, nebo udržují a vylepšují jedno auto po dědovi - prostě díly stále chtějí, ideálně kvalitní originální.
A pak je tu určitý sortiment dílů, které "vyzobal" z trhu "historický" motorsport (převážně určité díly motorů a převodovek), kde peníze za díly jsou jen kapkou v moři nákladů a je vcelku jedno, jestli ten synchron stojí stovku nebo dva litry...
A co se týče koupě jiného vozu, než škodovky - většina vlastníků má škodovku (nebo jiný vůz) právě kvůli vzpomínkám na dětství či mládí (první auto, ve kterém jezdili jako děti nebo které si koupili za první vydělané peníze) - a to v té době byly pro většinu z nás právě ty škodovky, pro někoho jiného třeba Trabant, Warťas, Moskvič nebo Žigul (případně Pionýr nebo Simson či nějaká dospělá Jawa/ČZ), pro ty mladší už to mohla být Felda nebo Golf či nějaké BMW, ale to už je jiná generace.
A souhlasím, že v cenové relaci škodovek se dá udržovat hezčí a "zajímavější" vůz, ale tam pak už chybí ta nostalgie - zatímco za MBčkem nebo Rapidem se tady otočí jak pětileté dítě, tak devadesátiletý důchodce, tak západní nebo Japonské vozy z té doby tu až na výjimky moc emocí nevzbuzují, protože tu prostě nebyly a moc lidí je tu nezná, prostě nepraští do očí ani vzhledem, ani zvukem či "vůní" (jako například dvoutakty)...