skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Autobusáci :-)
Rám nějakého zadku 15Tr při GO:
Vyhrabal jsem nějaký starší fotky, historický vůz DSZO při renovaci:
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Tak ono by to bylo stejně na nic, u většiny dopravců se vozí vozy do šrotu odrbané o vše použitelné, mimo jiné o digitální transparenty, takže by to stejně nemělo kde svítit.
Ještě jsem zapomněl na to, že u starých BUSE zobrazený nápis zůstává, i když odpojíš baterku, ty body prostě zůstanou otočený, viz třeba tato tramvaj, která několik let stála odstavená, polorozebraná, ale s nápisem
Ty novější LEDkový se automaticky přetáčí do "prázdné" polohy.
Jinak všechny transparenty fungujou na podobným systému, třeba EmTest nebo BusTec, ostatní u nás v ČR nejsou moc používaný, Slováci maji ještě něco, co nevím, jak se jmenuje.
Tak ono by to bylo stejně na nic, u většiny dopravců se vozí vozy do šrotu odrbané o vše použitelné, mimo jiné o digitální transparenty, takže by to stejně nemělo kde svítit.
Ještě jsem zapomněl na to, že u starých BUSE zobrazený nápis zůstává, i když odpojíš baterku, ty body prostě zůstanou otočený, viz třeba tato tramvaj, která několik let stála odstavená, polorozebraná, ale s nápisem
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak všechny transparenty fungujou na podobným systému, třeba EmTest nebo BusTec, ostatní u nás v ČR nejsou moc používaný, Slováci maji ještě něco, co nevím, jak se jmenuje.
-> 1560 25.01.12 22:53:49: To ses nemel ptat :-D
Info dobry, je to zajimava technologie.
Info dobry, je to zajimava technologie.
-> OndraKrupi:
Nee, ale v DP Brno i v ČAD Blansko mám určité známosti.
Nee, ale v DP Brno i v ČAD Blansko mám určité známosti.
-> 1560: ty děláš v brně nebo v blansku¨nebo jak?
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
No když beru BUSE Blansko, tak jsou dva typy, zářovkový, to jsou ty starší, tam se jednotlivý body otáčí (to je to, co slyšíš) a nasvícený jsou zářivkou. Nevýhodou je větší poruchovost (někdy se bod nedotočí, někdy vypadne, oprava znamená rozdělání celýho tabla a všech bodů v řadě) a viditelnost (svítí tam jen zářivka, v noci vidíš střed, co je na kraji už moc ne). Taky jsou širší oproti novějším.
Novější jsou elektromagnetický DOT-LED, to funguje nějak podobně, akorát co bod, to jedna LEDka. Podrobnějc to ovšem neumím popsat.
No když beru BUSE Blansko, tak jsou dva typy, zářovkový, to jsou ty starší, tam se jednotlivý body otáčí (to je to, co slyšíš) a nasvícený jsou zářivkou. Nevýhodou je větší poruchovost (někdy se bod nedotočí, někdy vypadne, oprava znamená rozdělání celýho tabla a všech bodů v řadě) a viditelnost (svítí tam jen zářivka, v noci vidíš střed, co je na kraji už moc ne). Taky jsou širší oproti novějším.
Novější jsou elektromagnetický DOT-LED, to funguje nějak podobně, akorát co bod, to jedna LEDka. Podrobnějc to ovšem neumím popsat.
-> 1560: Jak to funguje vubec? Tam je ledka a nejaka kulata placicka zelena co sem koukal. Jak to facha? Kdyz sedim na miste spolujezdce, tak slysim, jak v tom chroupe, jak tam behaj napisy...
Ale tak v těch programech pro tyhle digitální cedule jde udělat spousta věcí... A nahrát to tam je pak otázka jedné pauzy ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Fén:
neco na tom bude ![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> myschaak AZNP K.Hora: Kdo tu dělá do MHD? :o)
-> Vojťas:
Náhodou může říct, že jezdí do práce autobusem.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Náhodou může říct, že jezdí do práce autobusem.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Nwkt: asi daleko dojizdi :D
jo jo kupil ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Nwkt: Spotrebák nie?..![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> jankomy: Si koupil autobus? ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> palinator: tuna behajú s nádržami v predu , tiež sranda - vzadu skáče motor a vpredu nádrže ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> alpin:
Ale třeba Citybus má koncepci uplně stejnou a ten se nerozhoupe. Asi na to maj velkej vliv ty těžký nádrže na CNG, který jsou v provedení pro Pardubice v zadní části autobusu.
Až tim někdy pojedu a vzpomenu si, tak tu špínu ve škvírách od motorového prostoru vyfotim.
Ale třeba Citybus má koncepci uplně stejnou a ten se nerozhoupe. Asi na to maj velkej vliv ty těžký nádrže na CNG, který jsou v provedení pro Pardubice v zadní části autobusu.
Až tim někdy pojedu a vzpomenu si, tak tu špínu ve škvírách od motorového prostoru vyfotim.
-> palinator: to je aj tím že ten motor je nakomplet celý ďaleko za zadnou osou , perovanie mi príde tvrdé preto lebo to stalé búcha , natriasa sa na každej malej jame alebo nerovnosti a ten motor vzadu napomáha tomu húpaniu
a s tím špinením - najviac sa to špiní asi vzadu okolo okna , prečo to netuším , možno tie kefky na spodku dverí nič neutesnia a ide tade bordel od kolies
a s tím špinením - najviac sa to špiní asi vzadu okolo okna , prečo to netuším , možno tie kefky na spodku dverí nič neutesnia a ide tade bordel od kolies
-> Bobesh:
Pardubický Citelisy CNG maj jenom tachometr a velkej palubní počítač, žádnej otáčkoměr.
-> alpin 18.01.12 21:20:11:
Mě ty CNG tvrdý právě nepřijdou. Když 12M CNG jede po jedný ulici, kde je zvlněnej asfalt, tak se ten bus tak rozhoupe, že zadní náprava jde na horní dorazy.
Žádnej jinej bus to nedělá, jen tyhle CNG.
-> alpin 18.01.12 22:52:33:
Jo, to jsem si taky všim, že se špiněj. Normálně ze zadní stěny lezou nějaký saze nebo co to je do interiéru. Je to jak po požáru.
Pardubický Citelisy CNG maj jenom tachometr a velkej palubní počítač, žádnej otáčkoměr.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> alpin 18.01.12 21:20:11:
Mě ty CNG tvrdý právě nepřijdou. Když 12M CNG jede po jedný ulici, kde je zvlněnej asfalt, tak se ten bus tak rozhoupe, že zadní náprava jde na horní dorazy.
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> alpin 18.01.12 22:52:33:
Jo, to jsem si taky všim, že se špiněj. Normálně ze zadní stěny lezou nějaký saze nebo co to je do interiéru. Je to jak po požáru.
A co teprve elektrifikovaný slintyhnus.
alpin 18.01.12 22:52:33 napsal:
→ 1560: ono tie citelisi sa celkovo strašne špynia.....jsou celkově hnusný![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
→ 1560: ono tie citelisi sa celkovo strašne špynia.....jsou celkově hnusný
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> 1560: ono tie citelisi sa celkovo strašne špinia..
-> Bobesh: Tak v HK jsou tyhle kastle taky (jen ne na cng), ale o výrazný kus delší (alespoň o jeden ten střední panel).
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Loučnou,za Vys. Mýtem. Je to měšťák,co chceš?![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bobesh 18.01.12 20:57:44: Nad Bystřicí nebo nad Loučnou? Není to nějaký krátký (rozvor)?
-> 1560: no z hlediska udrzby to chapu ale pak sedet na tom je fakt super![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> jok3r:
Z hlediska údržby je plast lepší jak látka. Což ovšem neznamená, že se to uklízí. U některých vozů je tolik prachu, až to pěkný není.
Z hlediska údržby je plast lepší jak látka. Což ovšem neznamená, že se to uklízí. U některých vozů je tolik prachu, až to pěkný není.
-> jok3r: Však jsme to vezli sem:www.lazzerini.it/en/.../i
nfo.php
Tam tomu udělají kvalitní sezení a pošlou dál odběrateli.
Tam tomu udělají kvalitní sezení a pošlou dál odběrateli.
-> Bobesh: za ty sedacky pro cestujici bych je zabil,,, v hk v novejch trolejich je neco podobnyho, vic plast nez "calouneni"![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> 1560: Normálně panelstory hadr. Do rána do Salzburgu,auta měly navíc pokovená přední okna,takže nešla navi ani Go Boxy. Oser jak svině.Celej pátek jsme čekali na Split Go Boxy (rozdíl je v externím senzoru venku a kabel dovnitř k původnímu) a sháněli CNG plyn. Sice semtam stojan na osobák ale to stačilo tak na dokrmení 2 busů.V sobotu na čáru,ve Villachu opět plyn,v neěli do večera na místo u Ancony.
-> Bobesh: strašne tvrdé to je , malá jama a už strop búcha o hlavy cestujúcich
-> alpin: Taky bych s tím nejel,kdybych nemusel.Řazení o nervy,topení slabé jak pytlíkový čaj,jízda trochu jak se stovkou model Lux na 14'gumách,byť to mělo mišeliny. A hlavně problém sehnat CNG.