skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Autobusáci :-)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: stejne ty woe:D to je bida 13 jdou za krabku cigár šukat s 65letym dedkem
-> Matthes, záškodník z TechWebu: řeší se asi věk :-)
www.novinky.cz/krimi/2583
54-skolacky-se-oddavaly-se
xu-s-ridicem-autobusu-kdyz
-cestujici-vystoupili.html
Nebo spis Kdo z vas to byl?
Ja nevim, kdyz s nim sly dobrovolne, tak co se resi?
Nebo spis Kdo z vas to byl?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> haso:
Jestli je cata to, co si mylím, tak jak kde, někde to zařizujou externí firmy, někde si to dělají podniky sami, někde na to kašlou :-D U nás dělá třeba interiéry nějalá firma ze Zlína a exteriéry si děláme sami. V Brně to dělá třeba Clarima.
Jestli je cata to, co si mylím, tak jak kde, někde to zařizujou externí firmy, někde si to dělají podniky sami, někde na to kašlou :-D U nás dělá třeba interiéry nějalá firma ze Zlína a exteriéry si děláme sami. V Brně to dělá třeba Clarima.
-> 1560: je nejaka special cata ktora cisti tie vozidla mhd?
-> 1560: teraz tú linku jazdí hrbatá s automatom , to je fajnota ![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> alpin:
Asi se posral, jak viděl SORku a uvědomil si, že tím zase bude muset jet.
Asi se posral, jak viděl SORku a uvědomil si, že tím zase bude muset jet.
-> 1560: to sa ešte jak-tak dá , si pamätám jak som raz šiel do školy a chodievala hrbatá sorka , jeden zakázník prišiel do autobusu posratý... naštastie som šiel len 10km ale ten smrad bol strašný , ešte si aj sadol na tu sklápaciu sedačku na boku
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Nedávno jsem zneužil služeb místní MHD a sedl jsem si na takzvaný babosed, tedy první sicna hned u prvních dveří, protože jsem chtěl mít výhled na protijedoucí stroje. Po pár zastávkách se vzadu cosi zakuckalo a ozvaly se zvuky dopadajícího materiálu na protiskluzovou podlahu autobusu. Samozřejmě všichni vepředu se hned otočili dozadu, aby jim nedejbože něco neuniklo, no a z jedné osoby ve věku tak 12 - 15 let se valilo značné množství mírně zapáchající tekutiny, takzvané kosy, popravdě, i ti nejlepší z nás by měli co dělat, aby ho dohnali, kosil snad dobrý dvě minuty a ve výsledku to bylo po celým autobuse
Vyhnout se tomu se dalo pouze přeskočením nebo vystoupením předními dveřmi. Hold za 13 Kč (zrovna jsem nejel na xicht) dostanu v ceně i zažití mimořádných situací.
Nedávno jsem zneužil služeb místní MHD a sedl jsem si na takzvaný babosed, tedy první sicna hned u prvních dveří, protože jsem chtěl mít výhled na protijedoucí stroje. Po pár zastávkách se vzadu cosi zakuckalo a ozvaly se zvuky dopadajícího materiálu na protiskluzovou podlahu autobusu. Samozřejmě všichni vepředu se hned otočili dozadu, aby jim nedejbože něco neuniklo, no a z jedné osoby ve věku tak 12 - 15 let se valilo značné množství mírně zapáchající tekutiny, takzvané kosy, popravdě, i ti nejlepší z nás by měli co dělat, aby ho dohnali, kosil snad dobrý dvě minuty a ve výsledku to bylo po celým autobuse
![116](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/116.gif)
Kdyz sem jednou jel do skoly jeste na zakladce, tak nejakej mensi kluk co sedel vedle me se poblil. Nastesti na zem
Malem sem se pridal taky...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> 1560: docela husté príhody-hlavne tá druhá....neviem,ako by som na to zareagoval![78](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/78.gif)
![78](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/78.gif)
-> Jumbo:
Pravda, ale to se mi ještě nestalo. Až se mi to stane, tak budu jen stát, a takto se dostanu postupem času k tomu, že budu jezdit jen IGK - a sám![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Pravda, ale to se mi ještě nestalo. Až se mi to stane, tak budu jen stát, a takto se dostanu postupem času k tomu, že budu jezdit jen IGK - a sám
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> 1560: Tak to chytneš za krk bez šance na reakci... ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Není nad laminát z T3 nebo koženku. Když už nic, je to tam aspoň vidět :-) K tomu jedna příhoda, kterou jsem někde zaslechl, možná jde o urban legend, možná ne, ale stejně to sem napíšu :-) Šel takhle jednou jeden autobusák na konečné podívat se po voze, co mu tam cestující pěkného zanechali, a našel vzadu na poslední trojce sedaček (u Karosy) lejno. No a protože se mu na to nechtělo sahat, ale zároveň měl rád cestující, namotal kolem toho hajzlpapír, aby tam nikdo nechodil. Když přijel na druhou konečnou, hajzl papír nikde a lejno zjevně někdo rozsedlé. Není nad to dívat se, kam si sedám :-) Na druhou stranu, mě takto jednou ve voze KT8D5 (na čtyřsedačce, kdy jsou dvě a dvě naproti sobě) pozvracelo děcko, nestačil jsem uhnout. Od té doby si taky nesedám tam, kde je někdo naproti mě otvorem ústním otočeným ke mne.
-> Nwkt:
Tak to já vidět, tak to taky omezim. Už jsem viděl v troleji nablito, taky nic moc. Od tý doby mám na 28Tr divnej pohled.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tak to já vidět, tak to taky omezim. Už jsem viděl v troleji nablito, taky nic moc. Od tý doby mám na 28Tr divnej pohled.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: Tak jako já to omezil od tý doby co jsem viděl jak tam sedí vágusák s kalhotama prosranýma skrz ![78](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/78.gif)
![78](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/78.gif)
-> Nwkt:
Fajnovko.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Fajnovko.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tak v MHD si už nesedám navratdoreality.cz/?p=vie
w&...
Není nad to, zpříjemnit si chvíli čekání u lékaře focením dopravních prostředků... Co jsem měl dělat, světelné podmínky docela šly, akorát mě tam vjelo auto, takže jsem musel fotit trochu dřív...
"No ale ty výsledky jsou nějaké zkreslené, vypadá to, jako kdyby vás před chvílí něco naštvalo, to zase nefunguje automat na peníze?"
"Ne, doktore, fotil jsem trolejbus a ta fotka se vlivem okolností příliš nevydařila."
"Tak nevím, jesti spíš nepatříte do jiného oddělení. Ke kolegovi, co má na starosti... Poněkud těžší případy."
"No ale ty výsledky jsou nějaké zkreslené, vypadá to, jako kdyby vás před chvílí něco naštvalo, to zase nefunguje automat na peníze?"
"Ne, doktore, fotil jsem trolejbus a ta fotka se vlivem okolností příliš nevydařila."
"Tak nevím, jesti spíš nepatříte do jiného oddělení. Ke kolegovi, co má na starosti... Poněkud těžší případy."
-> 1560: No krása .... to je barvy jak na celý GLičko :-D
Tak komplet postříkanou kačenu jsem už neviděl dlouho...Kdysi to bylo i v Ostravě, ale posledně co jsem viděl postříkanýho klouba tak to byla Astra teď nevím jestli 1205, takovým lidem bych přerazil ruky
-> rsvancara:
To je ještě nic...
Tohle je těžší kalibr.
To je ještě nic...
Tohle je těžší kalibr.
-> castrol: nie,parkujem na stanici ale aj tam sa raz za čas niečo rozbije alebo posprejuje...
Jako je to jen sprej, ředidlem to asi půjde dolů, ale co tohle muselo bejt za kreténa ....
-> Jawák: a parkujes doma ?
-> castrol: jazdim s busom![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jawák: ty mas autobus ?
-> rsvancara: tak toto keby zrobil na mojom autobuse![51](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/51.gif)
![51](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/51.gif)
By som lámal ruky takým dementom, nech si doma v izbe na stenu čmára tie bludy...
-> rsvancara: to čo za kokota sa zase odbavoval?
![121](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/121.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![121](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/121.gif)
-> Risan:
Docela by mně zajímalo, co má společnýho Metra a Buse? Nemyslím ani tak panely, jako spíš firma. Někde jsem četl, že Buse založili někteří zaměstnanci Metry?
Docela by mně zajímalo, co má společnýho Metra a Buse? Nemyslím ani tak panely, jako spíš firma. Někde jsem četl, že Buse založili někteří zaměstnanci Metry?
-> palinator: No i kdyby zboku přepínali stanice po sekundě, na překlopení terčíku pořád stačí proudový impuls trvající pár milisekund, kdežto LEDku krmíš pořád. No, dnes už existují i LED panely, tak si každý manažer může vybrat, co se mu líbí a třeba i spočítat, co se mu vyplatí. I když si myslím, že málokdo si při rozhodování o takovéto věci uvědomí kromě pořizovací ceny i náklady na provoz. Náklady na provoz totiž na první pohled vypadají jako nepodstatná, zanedbatelná věc. A to jsme ještě nemluvili o pozorovacím úhlu, který je u LEDek další problém k řešení. Jistě, existují i vysoce svítivé LEDky s velkým vyzařovacím úhlem, ale pořád je to energie (ne zrovna levně získaná), kterou je třeba vyzařovat, krát plocha té sférické výseče o příslušném prostorovém úhlu.
Mně osobně tyhle terčíky přijdou jako geniální nápad a řešení přiměřeně jednoduché a odolné pro svůj účel. Nejsem nijak spojen s žádným výrobcem těchto terčíků (kromě toho, že mám jako soukromá osoba s BUSE dobré vztahy) a nejde mi o nějakou propagaci. Prostě se mi to líbí, oceňuji to jako zajímavou technologii zobrazování v exteriéru s bezkonkurenčně velkým kontrastem při malých nákladech. To je všechno.
Mně osobně tyhle terčíky přijdou jako geniální nápad a řešení přiměřeně jednoduché a odolné pro svůj účel. Nejsem nijak spojen s žádným výrobcem těchto terčíků (kromě toho, že mám jako soukromá osoba s BUSE dobré vztahy) a nejde mi o nějakou propagaci. Prostě se mi to líbí, oceňuji to jako zajímavou technologii zobrazování v exteriéru s bezkonkurenčně velkým kontrastem při malých nákladech. To je všechno.
-> myschaak AZNP K.Hora 25.01.12 21:47:28: Skoro bych si typnul že je to autobus jednoho soukromýho dopravce co jezdí v Praze linku 302 a že je to focený v Letňanech u metr.
S autobusem parkuje kousek od mýho baráku.
Jednou jsem se míjel s kamarádem, co jezdí v Praze na Klíčově, když se vracel do garáží, tak tam měl nápis: ,, !!! EVAKUACE !!!
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jednou jsem se míjel s kamarádem, co jezdí v Praze na Klíčově, když se vracel do garáží, tak tam měl nápis: ,, !!! EVAKUACE !!!
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> 1560: Nojo, tady typek loni v zime sejmul celne telefonni sloup
Taky dobrej zasek...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
1560 28.01.12 09:30:24 napsal: ALe zaplul tam ukázkově, a ten obtisk…
Obtisk perfektní, Drápalík hadr![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Obtisk perfektní, Drápalík hadr
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Koukám tady někdo zkoušel dělat andělíčky ve sněhu :)
![263](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/263.gif)
![263](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/263.gif)
![263](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/263.gif)
![263](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/263.gif)
-> 1560: Tak to byla dobrá klika, že se nepřevrátil, měl to asi tak tak.
Prej ani ne, jen údajně nějaké jedno sklo nevydrželo.
-> 1560:
Héééézky. To se tomu ani nic nestalo, když to bylo takhle do peřin ne?
Héééézky. To se tomu ani nic nestalo, když to bylo takhle do peřin ne?
-> 1560: tak ten obtisk je dost dobrej :D
Jo aha
11/2005 v Liberci, fotky mi přišli mailem od kohosi z tama. ALe zaplul tam ukázkově, a ten obtisk...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Risan:
Na druhou stranu tyhle panely jsou i z boku, kde se stanice mění dost často (ukazuje klíčové stanice trasy).
Na druhou stranu tyhle panely jsou i z boku, kde se stanice mění dost často (ukazuje klíčové stanice trasy).
-> palinator: Levnější - možná. Ovšem tohle fungovalo už v době, kdy LEDka, jejiž svit byl dostatečný na to, abys ho na 20 metrů zaznamenal na přímém slunci, byla z říše snů.
Co se týká pořizovací ceny, nevím, jak moc se liší náklady na jeden tento bod a vysoce svítivou LEDku, ale stejně u těchto věcí vlastní elementy matice netvoří podstatnou složku ceny.
Nehledě na to, že tohle má pořád minimální spotřebu. Chce to energii jen mžikově při změně textu na konečné. I v té kombinaci s LEDkou je to daleko úspornější, protože LEDka stačí se zlomkem příkonu oproti čistě LED matici. Je tam jen na přisvícení za šera a potmě, se slunečním zářením se to prát nemusí. Kdysi se nějak počítalo, kolik litrů nafty ušetří tenhle panel oproti LEDkovému na jednom autobusu za týden. A když si představíš flotilu, která s tím den co den brázdí cesty, vyplatí se to. Ono totiž vyrábět elektriku z nafty spalovacím motorem se třetinovou účinností přes alternátor, který má sotva poloviční účinnost, není tak úplně ekonomické.
Co se týká pořizovací ceny, nevím, jak moc se liší náklady na jeden tento bod a vysoce svítivou LEDku, ale stejně u těchto věcí vlastní elementy matice netvoří podstatnou složku ceny.
Nehledě na to, že tohle má pořád minimální spotřebu. Chce to energii jen mžikově při změně textu na konečné. I v té kombinaci s LEDkou je to daleko úspornější, protože LEDka stačí se zlomkem příkonu oproti čistě LED matici. Je tam jen na přisvícení za šera a potmě, se slunečním zářením se to prát nemusí. Kdysi se nějak počítalo, kolik litrů nafty ušetří tenhle panel oproti LEDkovému na jednom autobusu za týden. A když si představíš flotilu, která s tím den co den brázdí cesty, vyplatí se to. Ono totiž vyrábět elektriku z nafty spalovacím motorem se třetinovou účinností přes alternátor, který má sotva poloviční účinnost, není tak úplně ekonomické.
-> Risan:
Akorát si říkám, proč to je řešený tak složitě. Kdyby byla prostě LED matice, tak by to podle mě bylo mnohem levnější.
Akorát si říkám, proč to je řešený tak složitě. Kdyby byla prostě LED matice, tak by to podle mě bylo mnohem levnější.
-> Risan:
Pak mě tedy ještě napadá, že je nějak natvrdo v palubáku v datech nahráno, že se mají dejme tomu po ukončení režimu služba panely vypnout (přetočit do prázdné polohy). Budu to muset nějak vyzkoumat, díky za upřesnění :-)
Pak mě tedy ještě napadá, že je nějak natvrdo v palubáku v datech nahráno, že se mají dejme tomu po ukončení režimu služba panely vypnout (přetočit do prázdné polohy). Budu to muset nějak vyzkoumat, díky za upřesnění :-)
Ještě k transparentům BUSE: vyfotil jsem vám pohled na ten element, tvořící jeden bod. Na obrázku je krásně vidět, jak to funguje. Kdo má trochu představu o elektrice, pochopí snadno. Je tam magnetický obvod, jehož součástí je nahoře sám terčík (obrazový bod), dvě svislé feritové tyčky s cívkami a dole je obvod uzavřen železným třmínkem. Ty dvě cívečky jsou zapojené v sérii a vyvedené na dvojici drátových vývodů (k zapájení do desky plošných spojů, která pak nese celou matici elementů). Podle toho, jestli do cíveček pustíte proud jedním či druhým směrem, zmagnetuje se terčík buď severem na žluté nebo severem na černé straně. Protože v tom černém korpusu pod terčíkem je vlepený malý permanentní magnet, jeho magnetické pole donutí terčík, otočně uložený ve dvou "ložiskách" (ty černé packy, co trčí nahoru v protilehlých rozích), aby se natočil souhlasně s orientací magnetického pole toho permanentního magnetu. A je to právě ten permanentní magnet, co drží terčík otočený pořád stejně, i když je to celé bez napájení. Aby se terčík otočil, je potřeba pustit proudový impuls do cívek tak, aby se terčík přemagnetoval na opačnou polaritu. Pak si ho už zase magnetické pole permanentního magnetu příslušně otočí a drží si ho tak až do příští změny.
Transparent, kde se kombinují terčíky a LEDky (jak píše 1560 "modernější typ"), funguje úplně stejně, jen vedle terčíku je ještě LEDka stejné barvy. Na obrázku vidíte dokonce přípravu na tu LEDku - černý "komínek" vlevo od terčíku. Tím "komínkem" je LEDka držena ve správné poloze vůči terčíku při osazování. Drážka v komínku je na vývod LEDky.
Z výše uvedeného ovšem vyplývá, že není pravda, co psal 1560, že při odpojení napájení u typu terčík/LEDka se nutně vše musí smazat. Odpojením napájení pouze zhasnou všechny LEDky, ale terčíky se samy do "černé" polohy nevrátí. Na změnu stavu by naopak potřebovaly proud. Bez napájení však zůstávají v poslední poloze. Toto alespoň platí pro kombinované panely BUSE.
Transparent, kde se kombinují terčíky a LEDky (jak píše 1560 "modernější typ"), funguje úplně stejně, jen vedle terčíku je ještě LEDka stejné barvy. Na obrázku vidíte dokonce přípravu na tu LEDku - černý "komínek" vlevo od terčíku. Tím "komínkem" je LEDka držena ve správné poloze vůči terčíku při osazování. Drážka v komínku je na vývod LEDky.
Z výše uvedeného ovšem vyplývá, že není pravda, co psal 1560, že při odpojení napájení u typu terčík/LEDka se nutně vše musí smazat. Odpojením napájení pouze zhasnou všechny LEDky, ale terčíky se samy do "černé" polohy nevrátí. Na změnu stavu by naopak potřebovaly proud. Bez napájení však zůstávají v poslední poloze. Toto alespoň platí pro kombinované panely BUSE.
No od tramvají je toho hodně, ale to nikoho nezajímá, ani já tomu moc nerozumím, cože jsou ty věci na fotkách
Tak poslední fotka, podíváme se na "elektrárnu" v modernizovaných vozech T3 za kabinou řidiče.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)