skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Mašinfíráci :-)
22:21:04
02.06.2012
02.06.2012
myschaak AZNP K.Hora
-> rené: drifter na kolejích
21:56:01
02.06.2012
02.06.2012
palinator
-> rené:
V případě prokluzu musíš výkon stahovat ručně nebo to má nějakou ochranu?
V případě prokluzu musíš výkon stahovat ručně nebo to má nějakou ochranu?
12:19:52
02.06.2012
02.06.2012
rené
-> Vojtisek: Tak tak, pravdu máš.
11:27:54
01.06.2012
01.06.2012
havevo
Vždycky jsem chtěl být mašinfírou ... nakonec to bohužel nevyšlo :( jsem slepoun a taky trochu zvítězila pohodlnost. Na jednu stranu jsem rád, že jsem zvolil, jak jsem zvolil ... ale ta vlaková romantika mi bude vždycky chybět
11:24:30
01.06.2012
01.06.2012
Vojtisek
-> palinator: třeba šla do prokluzu
11:22:53
01.06.2012
01.06.2012
palinator
-> rené:
Co to znamená "nechat líbit"?
Co to znamená "nechat líbit"?
11:07:25
01.06.2012
01.06.2012
rené
-> palinator: Cca 1,3-1,5kA. Podle toho jestli si nechala líbit 8.stupeň nebo ne.
01:06:39
01.06.2012
01.06.2012
palinator
-> rené:
Kolik to rvalo kA?
Kolik to rvalo kA?
01:03:42
01.06.2012
01.06.2012
rené
A tady už bylo vyhráno. Téměř vrcholový bod dnešní trasy Rudná u Phy.
01:02:26
01.06.2012
01.06.2012
rené
-> Domajz: No jedna z aspirantek na muzejní stroj. Proto ten retro nátěr, dva sběrače na jednom čelním motoráku atd.
Jináč něco ze dneška(vlastně už včerejška). 312tun na háku, 25 a více promile stoupání prokopským údolím, rychlost max 30km/h a řev motoru slyšitelný 3kilometry daleko.
Jináč něco ze dneška(vlastně už včerejška). 312tun na háku, 25 a více promile stoupání prokopským údolím, rychlost max 30km/h a řev motoru slyšitelný 3kilometry daleko.
14:17:14
28.05.2012
28.05.2012
Domajz
druhá foto, sorry fotil jsem to z vlaku pres sklo (neotviraci okna) :)
14:16:14
28.05.2012
28.05.2012
Domajz
Čau fíráci, mám dotaz, v Hranicích (na Moravě) pokaždé vídávám osobák v tomdle "retro" zbarvení, nevíte proč to je? Tydle soupravyy u nás jezdí od nepaměti, ale tyhle barvy nepamatuju, ... nejdriv byly zelene se zlutym pruhem (90. leta) a pak sede s modrym pruhem a ted nastupuje ta nova CD kamuflaz
12:56:23
28.05.2012
28.05.2012
rené
-> haso: Je to Tanvald, však jsem to i odsouhlasil dole :)
01:37:32
28.05.2012
28.05.2012
haso
-> rené 21.05.12 18:17:33: to neni stanica Tanvald?
00:58:36
28.05.2012
28.05.2012
rené
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Nic neobvyklýho, tuhle jsem projížděl krs Zdětín u Chotětova s rychlíkem, tzn. 90km/h, ručně stahovaný závory dole, ovšem nervní pumpičkář to psychicky nevydržel a uvedl svuj velocyped do pohybu zrovna ve chvíli, kdy jsem se blížil k přejezdu. No pravda nebylo to natěsno, ale i tak. Shodou okolností jsem měl s sebou kameru, možná to časem taky hodim na trubku.
22:53:56
25.05.2012
25.05.2012
palinator
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Kdybys radši vylez a natočil toho Brejlovce.
Kdybys radši vylez a natočil toho Brejlovce.
19:52:04
25.05.2012
25.05.2012
Matthes, záškodník z TechWebu
-> OndraST: Je.
19:25:51
25.05.2012
25.05.2012
OndraST
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Není to náhodou v Dobřichovicích, za kolejema je most přes Berounku, je mě to nějak povědomé.
19:03:37
25.05.2012
25.05.2012
Matthes, záškodník z TechWebu
15:00:05
22.05.2012
22.05.2012
Toňas
-> rené: taky mam raději ČKD, ale my jezdíme s těma reko brejlovcema aby tzv. vydělávali, jinak máme tři čtyřky, z toho dvě maj MSV, jedna je klasická a jednu volantovku. Já kdžy sem do depa přišel tak berty odnás začínali odcházet, už jsem se na nich nesvezl....
21:01:24
21.05.2012
21.05.2012
rené
-> Sepp: Ona tam někde bude, jen to z tý fotky nejni patrný, to je taky co kus to originál s umístěním stykačů. Klackem se u nás startuje jenom hektor, páč nenatlačí olej na start Ale to je beztak mašinka už jenom hrk sem, hrk tam po depu :)
Edit: Jsem blbej, ono jí ani vidět nemužeš, je schovaná, stejně jako G2 :). To co tam modře jiskří je rozpínající stykač ohřevu vody. A G1 a G2 jsou tuším vpravo od něj.
Edit: Jsem blbej, ono jí ani vidět nemužeš, je schovaná, stejně jako G2 :). To co tam modře jiskří je rozpínající stykač ohřevu vody. A G1 a G2 jsou tuším vpravo od něj.
20:58:19
21.05.2012
21.05.2012
Sepp
-> rené: Pokud je to pohled do kobky tak tam nevidím G1, jak to proboha startujete?
20:55:57
21.05.2012
21.05.2012
rené
-> Sepp: To je fakt, dřevěný pražec s nárazníky skončil daleko za šturcem. Jak to tam tou lokomotivou zahodil nevim. Kdybych to neviděl, tak neuvěřím
20:46:14
21.05.2012
21.05.2012
Sepp
-> rené: Ale nechytej za slovíčko, nebo vykecám nastavení BS2 pro jízdu . Jasně, že neshoří, ale pro další funci to vyjde nastejno
20:42:02
21.05.2012
21.05.2012
rené
-> Sepp: Čoveče jeden náš šikovný kolega najel s mašinou do šturcu a kupodivu neshořel, jen se tak divně vyvalil, div nespadl do Botiče (pro mimopražské...Botič, po Vltavě nejstěžejní řeka ve městě)
-> myschaak AZNP K.Hora: A třeba taky tahle elektrána tě muší zajímat :)
-> myschaak AZNP K.Hora: A třeba taky tahle elektrána tě muší zajímat :)
20:37:09
21.05.2012
21.05.2012
rené
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Ta páka s bílou rukojetí uprostřed volantu je směrová. Polohy 0, protáčení a směr. V protáčení startuješ motor nebo zvyšuješ otáčky motoru bez výkonu, volantem se točí jen doprava v osmi stupních, kdy reguluješ otáčky motoru a tím i generátoru. Čim víc otáček, tim víc lokomotiva, zjednodušeně řečeno. Tady je elektrický přenos výkonu, takže stálý převod, žádné řazení, nic.
-> myschaak AZNP K.Hora: No ono je tam naštěstí víc hejblat a udělátek, aby se s tim člověk pohnul
-> myschaak AZNP K.Hora: No ono je tam naštěstí víc hejblat a udělátek, aby se s tim člověk pohnul
20:35:43
21.05.2012
21.05.2012
Sepp
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : pohybem "volantu" (kontroleru) po směru hod. ručiček volíš otáčky motorgenerátoru (edit - motordynama) a tím indikuješ proud do trakčáků. Tedy čím vyšší otáčky tím vyšší výkon a leckdy i rychlost. Pákou volíš směr - obě krajní polohy jsou dopředu a dozadu, prostřední je nulová, umožňuje vyjmutí páky a změnu stanoviště, první dvě od nulové polohy jsou v zásadě neutrál, ale směrový válec je překlopen do směru, kterým směrem je tato poloha páky od nulové polohy. Např. loko řady 740 má 8 stupňů a rozsah otáček od cca. 480/min do 1250/min. dle nastavení polohy vačky ve združeném regulátoru otáček. Vypadá to složitě, ale jednoduchý pohyb po vlečce zvládne při troše opatrnosti i pitomec. Pokud nenajedeš na odbržděný vůz/soupravu moc rychle, pak hoří šturci
20:28:50
21.05.2012
21.05.2012
Péďa17
-> palinator: nejsi sám kdo by se chtěl svést,budu muset do HK za příbuzným
20:26:31
21.05.2012
21.05.2012
palinator
-> rené:
Já bych se tak chtěl v ČKD klasice svézt...
Já bych se tak chtěl v ČKD klasice svézt...
20:26:03
21.05.2012
21.05.2012
palinator
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) :
Buď to bude 0,1,2,3... a nebo -aretovaná,-nearetovaná,0 ,+nearetovaná,+aretovaná.. . Nevim, tipuju, jinak to bejt asi nemůže. Směr jízdy je přepínačem. Dle mě.
Buď to bude 0,1,2,3... a nebo -aretovaná,-nearetovaná,0 ,+nearetovaná,+aretovaná.. . Nevim, tipuju, jinak to bejt asi nemůže. Směr jízdy je přepínačem. Dle mě.
20:16:55
21.05.2012
21.05.2012
myschaak AZNP K.Hora
-> rené: nic mu neříkej,pak ti to švihne a bude průser až s tím vlítne ve 120kmh do Pardubic!!
20:11:21
21.05.2012
21.05.2012
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> rené: Zajímavý řídiště. A jak se to vůbec ovládá tím "volantem"? Čím víc s tím otočíš, tím rychleji to jede? A když točíš na jednu stranu tak dopředu a na druhou stranu dozadu? :)
20:07:37
21.05.2012
21.05.2012
rené
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Je to z jinačího stroje, ale krom polovolantu je to prakticky totožný. Někde mám i denní fotku, ale první jsem našel tutok
18:52:18
21.05.2012
21.05.2012
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> rené: Pěkný povoz... Kabinu rušnovodiča máš taky vyfocenou?
18:27:28
21.05.2012
21.05.2012
rené
-> Michal N 283: Áno.
18:21:53
21.05.2012
21.05.2012
Michal N 283 - zrušená registrace
-> rené: to je v Tanvalde?
18:17:33
21.05.2012
21.05.2012
rené
-> Toňas: Volant a za zády dunící klasika ČKD... Kdepak CAT. Včerejší svezení na tomhle bylo luxusní. A na háku konečně vlak a ne nějaká dvouvozová parodie.
14:01:42
21.05.2012
21.05.2012
Toňas
-> bibendum30: jojo brejlovce se mi taky moc líběj a krásně se stim jezdí akor s těmadle novejma katrama... ikdyž abyhc pravdu řekl když se člověj sveze na ,,volantovce" tak to taky nemá chybu :-) tady třeba naše čululu
14:04:29
19.05.2012
19.05.2012
bibendum30
Tahle mašina se mi vždycky líbila,a ty novější barvy jí podle mě mooc sluší
11:33:03
12.04.2012
12.04.2012
Toňas
-> palinator: za turbem je chladič vzduchu, sou tam dva, jeden vždy pro jednu řadu válců a je chlazenej vodou z vedlejšího vodního okruhu
21:50:01
10.04.2012
10.04.2012
palinator
-> Milan 136:
Řikám si, kam by ho dal a jak by ho chladil.
Řikám si, kam by ho dal a jak by ho chladil.
21:27:59
10.04.2012
10.04.2012
Milan 136
-> palinator: silně pochybuju
23:30:27
09.04.2012
09.04.2012
palinator
-> rené:
A něco jako chladič stlačenýho vzduchu za turbem Brejlovec má?
A něco jako chladič stlačenýho vzduchu za turbem Brejlovec má?