Mašinfíráci :-)

prohledat
1048 příspěvků (zobrazeno 401 až 450) od 08.04.2011 do 06.01.2025, založil/a palinator
řadit dle data
21:42:02
09.03.2013
rené
-> palinator: No ono i zvuková úroveň je docela tragická. Na to, že to vznikalo někdy kolem roku 1993/4. Ale tak dokumentační hodnotu to má a podívat se touhle formou do dnes již zbořených hal libeňský lokomotivky je fajn.
18:02:02
09.03.2013
palinator
-> rené:

Jo něco jsem našel... tenhle borec tam má víc videí.

Instruktážní video řada 714




V tomhle videu to ale namlouvá nějakej tatar, hrozný.8
15:16:41
09.03.2013
rené
-> Stepan FUN: Je to tak, jak píše Palinator. Je tam baterie, ze který se napájí elektronika potřebná pro uvedení a udržení loko v provozním stavu. Jinak co se brzdy týká, tak akorát nejde elektrodynamická brzda, není jí čím nabudit a brzdí se vzduchem ovládanou brzdou. Ale třebas takovej cityelefant, ten už umí brzdit EDBčkem i při staženým koštěti.

-> palinator: Jak je to jištění proti vniku napětí do nesprávný sekce nevím, ale co nám jednou cvičnej vyprávěl(bydlí právě v KH), tak ze střechy lítaj slušný jiskry, takže je asi nějaká ochrana na střeše. Jinak nevim kde by se dalo sehnat vícero videí. Pravda něco mám z motorovýho kurzu tuším o 714(to by mělo být i youtube) a pak o 704 a něco málo k 731, ale teď nevím kde to je. Buď to zůstalo na disku, kde mi klekly widle a nebo je to někde na DVD a k tomu se bohužel teď nedostanu DVDmechaniky nemaje.
12:58:56
09.03.2013
palinator
-> Stepan FUN:

No tak já bych řek, že na tom styku ta mašina musí bejt rozjetá, všechno se odpojí a zůstávaj jenom baterie na slaboproudý věci, asi nějaký stykače, případně na pomocnej kompresor. Jinak jímka je nafoukaná, tak by to brzdit mělo...



.. navíc.. kde by to mělo brzdit "bez troleje"?
upraveno 1x, naposled 09.03.2013 12:59:51
12:57:12
09.03.2013
palinator
-> rené:

Jinak jsem se chtěl na to právě zeptat... Když to nestáhne, tak něco odpráskne nebo je to jištěný? Podobně jako v tom videu na konci jak byla řeč o hlavním vypínači střídavýho nebo stejnosměrnýho okruhu... když by to přestavil blbě, tak by lítaly hromy blesky?
12:54:40
09.03.2013
StepaNoFUN
-> rené: No nikdy jsem nesledoval kterej se pak znova zvedá. Jenom vím, že vždy spadne a pak se před odjezdem zvedá. :-) Zase tak do detailu jsem to nezkoumal. :-D Přece jenom - nejezdí to po silnici a nemůžu to řídit. :-D Tudíž tomu nedůvěřuju.

Nicméně jak je řešený to, že to bez napájení funguje? Myslím jako ovládání atd? Je tam rekuperace a nějakej záložní zdroj (tak daleko jsem to video nedokoukal :-D), nebo na tom styku soustav je to de facto neřízená střela bez osvětlení, topení a brzdy jsou prostě "natvrdo", takže záleží na odhadu kde začít brzdit?
12:41:12
09.03.2013
palinator
-> rené:

Hele nedalo by se náhodou sehnat někde i na něco jinýho? Neznáš někoho kdo by o tom moh něco vědět?
11:12:10
09.03.2013
rené
-> palinator: Dobrej nález. Co nevidět mě čeká kurz na E3, tak se to bude hodit :). Ikdyž dneska je to spíš "Mesršmitech" a "Taurusech"

-> Stepan FUN: On se i na styku soustav zvedá ten samej sběrač. Jemu je to jedno co krs něj teče :). Jinudy to jde až strojovnou. Ovšem sranda je, když fíra nestáhne. To jsou pak prej dobrý ohňostroje 3
01:07:20
09.03.2013
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> palinator: Takhle nastrojený nejezdili ani "v té době". :)
01:00:38
09.03.2013
palinator
-> Syny:

Nikdy jsi neviděl fotografii strojovny, resp. rozvaděčů a desek s technikou? Masakr... takovejch svazků, v tom aby se blbej vyznal. 3 A to je to prosím lokomotiva z roku 1980. 1



E: I když na nový mašině bys toho asi moc neviděl, hlavně ty slaboproudý obvody



-> Stepan FUN:

Co bys je taky nevídal, jsou na elektrifikovaných tratích hodně běžný, zpravidla pokud jedou mezi dvěma trakčními systémy... A nemusíš mi vykládat, že v KH je styk trakčních soustav :o))), jsem na dopravce. 3 Dokonce jsme to měli jako zvláštní "domácí úkol", najít všechny styky tr. soustav v ČR.



-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) :

Hold asi jiná doba...
upraveno 1x, naposled 09.03.2013 01:01:41
00:28:24
09.03.2013
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> palinator: Ale takhle oblečenýho mašínfíráka jsem ještě neviděl. :)
21:50:04
08.03.2013
StepaNoFUN
-> palinator: Tyhle lokomotivy vídám, když se občas náhodou objevím na Hlavním nádraží v KH. A tam je krásně vidět, jak jeden sběrač spadne dolů, lokomotiva dojede bez napájení do stanice a tam se zvedá druhej. :-) KH je totiž uzel, kde se mění SS napětí na ST napětí. :-)
21:01:53
08.03.2013
Vojťas
-> palinator: kurňa to jsou vzpomínky 1 nejlepší bylo ty přístrojový rámy vytahova z mašiny, to byl kolikrát ježek v kleci 3
20:22:25
08.03.2013
Syny
-> palinator: Tykravo to je teda strojovna, to jsem ani netusil 9
18:58:25
08.03.2013
palinator
Lokomotiva Škoda řady 363 (Eso) dokument




Výborný video 6
00:47:32
23.02.2013
rené
Taková menší taškařice :) Jen škoda, že se asi moc nedohodli na tom, kam až se má sprintovat. Páč si jinak nedovedu vysvětlit proč to jeden z vedoucích motoráků zahaltoval a druhej to vesele smažil dál. Ovšem i tak klobouk dolu. Řízení tejhle krabice je o zamotání rukou v normálním provozu, natož při "závodu" 3



Závody motoráků M131.1 Heřmanův Městec III
19:17:56
15.02.2013
myschaak AZNP K.Hora
-> Nwkt 14.02.13 21:17:56: díky nehodě autobusu byla sjednána náhradní vlaková doprava3 3 3
08:50:09
15.02.2013
Matthes, záškodník z TechWebu
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Se rika furt kamiony na koleje...
00:02:10
15.02.2013
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> Nwkt 14.02.13 21:17:56: Ještě mi to připomělo jednu fotku, která už tu byla v sousedním tématu... :)

1.bp.blogspot.com/-U1A2MI 3d29Q/.../ixus007.jpg
23:52:32
14.02.2013
1560 - zrušená registrace
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) :

3 3
23:40:09
14.02.2013
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> 1560 14.02.13 22:59:56: Motokáry koleje nepotřebujou! 1



-> Nwkt 14.02.13 21:17:56: Asi zjistil, že do toho podjezdu se nevejde. 3
22:59:56
14.02.2013
1560 - zrušená registrace
Koleje? Co? 3

Foceno tuším 6.12.2006
zvětšit Mašinfíráci :-) - obrázek od 1560 - zrušená registrace vložen 14.02.2013 22:59:56
22:05:32
14.02.2013
aceboss
Nwkt 14.02.13 21:17:56 napsal:

9
A pak kde se na cestě berou ty koleje3
21:25:24
14.02.2013
Fén
-> Nwkt: MetroBUS DPP?
21:22:25
14.02.2013
Zeke-ten šestý
-> Nwkt: asi spatne odbocil, ale mazec...
21:21:56
14.02.2013
Tomaso435
-> stika87: nejsou koleje :-O
21:20:57
14.02.2013
stika87 - Maschinenführer
-> Nwkt: co ?9
21:17:56
14.02.2013
Nwkt
00:05:26
11.02.2013
1560 - zrušená registrace
23:39:02
10.02.2013
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Vojťas: díky
23:21:02
10.02.2013
Vojťas
-> ZdeněkH: Nikdo nic neříká, tak já jen řeknu že nemůže, jedině v nějakejch okrajovejch stanicích bez dálkovýho řízení a obsluhy, že by si třeba přehodil sám, ale to musí samozřejmě ven z mašiny a růčo fůčo přehodit přestavník.

Postavení jízdní cesty, přestavení výměn ( vyhýbek ), kontrola volnosti, a další věci, je záležitost vypravčího, popřípadě dozorčího na stavědle, nebo v dopravní kanceláři. Podle toho jaká je spádová oblast a typ zabezpečení.
upraveno 1x, naposled 10.02.2013 23:22:51
20:29:04
09.02.2013
ZdeněkH - zrušená registrace
Chci se zeptat fíra může si přehazovat vyhybku (z kabiny nějak) nebo to dělá jen nějaký dozor nad tratí?
18:16:35
20.01.2013
rené
Je to blbost :) , a dobíjení to má zvlášť. A muselo to bejt z kopce, jednou na dílně jsme v 8mi lidech měli problém hnout s ešusem 471+071+971 na rovině na dílně, když se fíra málo rozjel a setrvačností nezajel celej do haly. A to to má asynchronní motory, tudíž mnohem menší jízdní odpor oproti tlapovýmu uložení trakčních motorů. Ovšem šikovně naohýbaným páčidlem jde rozjet 150tka v jednom člověku, když nejni před kolem hromádka písku 3



Ale tichá závist, že můžou dělat takovýdle pitchoviny :)
upraveno 1x, naposled 20.01.2013 18:19:31
18:08:11
20.01.2013
Petr Volfik
Je to 3,14čovina no. 1 I když rusáci jsou schopný všeho 1
18:02:49
20.01.2013
Vojťas
-> palinator: tak určitě,jen si teď zaboha nevybavím jak to tam je, a možná dobře, to byla hrozná práce se v tom hrabat :D



jako jo, je tam budič a dynamo, posazeny u generatoru, ale nemůžu najít žádnej obrázek :-\
upraveno 1x, naposled 20.01.2013 18:17:59
17:50:57
20.01.2013
palinator
-> Vojťas:

No docela bych věřil tomu že je tam sólo alternátor/dynamo.
17:48:29
20.01.2013
Vojťas
-> Vojtisek: se pak budu muset mrknout na schéma odkud je braný dobíjení, nějak mi to nedá 3 ale myslím že z generátoru.
17:42:57
20.01.2013
Vojtisek
-> Vojťas: díky, taky jsem býval železniční fanoušek4
17:39:50
20.01.2013
Vojťas
-> Petr Volfik: ja si myslim ze to je z kopce, protoze rozhodne neni mozny tuhle masinu ve ctyrech takhle snadno roztlacit, jestli se tak da nahodit netusim, vazi skoro 120 tun, ve čtyřech na rovině dá sakra práci s ní pohnout jen rukama.



Navíc Vojtíšek má pravdu :-D
upraveno 1x, naposled 20.01.2013 17:40:36
17:38:44
20.01.2013
castrol
-> Petr Volfik: ja verim ale musel aspon 2x nazhavit 1
17:36:51
20.01.2013
palinator
-> Petr Volfik:

Nevěřim tomu...
17:36:31
20.01.2013
Vojtisek
-> Petr Volfik: no co, dal tam trojku a čmelák naskočil3 Podle mě to tím roztlačením určitě nenastartoval, má to elektrický přenos výkonu4
17:30:04
20.01.2013
Petr Volfik
Hele je tohle možný, nebo je to nějakej nahranej fake? Věřil bych tomu že jí odtlačej, ale že z toho chytne to nevim teda...

http://www.youtube.com/wa tch?v=G_NhQaehUR8&feat ure=player_embedded
11:30:58
23.08.2012
knapido
A tyto videa z PJ Pardubice znáte ? Jsou luxusní.

742 249 červen 2009 PJ Pardubice - "Start Kocoura" 1/4
13:34:54
13.08.2012
castrol
-> Pivodak: ty vole dobre
13:32:24
13.08.2012
Pivodak
Cold Start Diesel Locomotive 740 604-4
To není startování ale startovací maraton9
20:22:24
11.08.2012
Michal N 283 - zrušená registrace
-> rené: -> Toňas: myslíte Regionovy?
20:15:53
11.08.2012
Toňas
-> rené: já na tu žlutou podbíječku ani nemam autorizace, zacož jsem velice rád.
19:32:36
10.08.2012
rené
-> Toňas: Nj na liberecku si poručili nová vozidla, tak je tam maj. A u nás se serem s těma žlutejma keplama. Ještěže se na tom vyskytuju jen sporadicky.
10:59:26
10.08.2012
Toňas
Byl jsem u babičky ve Frýdlantě a svezl jsem se „Štádlerem“. Docela se mi to líbilo, je to nízkopodlažní, motor neni skoro vůbec slyšet, má to kotouče a trámce. Maximální rychlost 120km/h ale tam na lokálce to jezdí těch 40km/h. Nahradilo to na liberecku MV řady 810.





Zde jsem si dovolil vypůjčit odkaz ze stránek Zubačky.



www.zubacka.cz/aktualne/. ../index.htm
zvětšit Mašinfíráci :-) - obrázek od Toňas vložen 10.08.2012 10:59:26
Extreme Tyres