![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Modelová železnice
-> kpt.Budha: ![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> darklord: Super. Jen by to u mě asi vážně neprojelo, člověk stavěl neznaje norem a ohýbal flexi koleje, dokud se to nevešlo ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Eidy: len zbieram, kolajisko v podstate nemam ani v plane, kedze som si tym uz presiel... Obcas pojazdim "na koberci" s mladym. Ale kto vie, mozno ma ukeca az bude starsi a kupim dalsiu garaz... ![36](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/36.gif)
![36](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/36.gif)
-> darklord: Hezký. Jenom sbíráš nebo máš i kolejiště?
-> kpt.Budha: koncom tyzdna by mal byt doma, tak snad.
-> darklord: Už se rozesílá, takže už je doma? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> kpt.Budha: tak ked zoberem do uvahy ako vypadala 104 aj 106 pred 20 rokmi, tak ano, dnesny vzhlad je podla mna asi najlepsi, ziadne zbytocne kriklave linky atd...
-> darklord: Ale vzhledově je stejně nejlepší tento výstavní, ne? ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> kpt.Budha: 555.0 su prave nemecke masiny, vyrobene v tisickach kusov, to robi stabilne kazdy vyrobca. Inak uz som cital ze predobjednavok na albatrosa uz je viac ako vyrobenej serie, cize buduci rok bude naozaj dorabka, a predpokladam ze vzhladom na uspech este spravia aj napr .106 v dobovom vzhlade alebo co...
-> darklord: Jasné, myslel jsem další verze toho samého. Ale tak loni byla 555, pokud se nemýlím? Což teda vlastně asi není původem naše. Teď Albatros, vzhledem k cenám je to až moc vysoké tempo
Ale pravda, 486.0 asi jen tak nebude...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> kpt.Budha: dalsie verzie coho? Akose chapem ze isto pustia este nejake ine popisky z inej epochy, ale s takou 486.0 asi nemusim.pocitat nikdy ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> darklord: Četl jsem něco o dalších verzích snad už na jaře, ale uvidíme...
Ozivim tu mrtvolku. Len keby to niekoho nahodou zaujimalo, stalo sa co nikto neocakaval, a konecne nejaky svetovy vyrobca modelov makol na cisto ceskoslovenskom piesocku, a po rokoch vyroby len kdejakych preznacenych nemeckych masin ide do vyroby 498.104 v H0. www.trix.de/en/.../4142 Odporucam predobjednat u niektoreho z predajcov, lebo pocitam ze na dlhu dobu to je prva a posledna lastovicka...
po burzach se daj obcas koupit za slusny penize modely.. mam taky kolejiste rozdelany ale jeste nebyl cas ho previzt od nasich k nam domu draha polovicka protestuje ze si to mam strcit do vejminku.. tss nezna hodnoty... na to ze mam br 81 2* br 56 1* a v 180 2* tak s tim uz se da trosku pojezdit:)
V sobotu jsme výletili a krom NTM v Praze navštívili i Království železnic na Smíchově u Anděla. Sice drahý vlezný ale doporučuju,tohle jinde neuvidíte:www.kralovstvi-zeleznic.c
z/
Myslím, že jenom materiál by možná vyšel i na víc, takže cena je to slušná. Zase na druhou stranu, ono se už dneska řada věcí dělá jinak, taky každý má trochu jinou představu o tom, jak by taková věc měla vypadat, čili ne každému to sedne. Vhodný prostor na to má taky málokdo, takže kupec se ve skutečnosti bude hledat obtížně. Ale nemyslím, že kvůli ceně.
Taky jsem z toho vyplesklej ale to aby člověk vydělával jen na koníčky ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Enggik: No co, kdo ti dělá v TT Škodovky, Liazky, Tatry, Karosy...? Igra v HO ano. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
V H0 by ovšem tohle mělo skoro 6 metrů. A takové kolejiště chce už přístup ze všech stran. A kdo na to má prostor, že? Pochopitelně vytápěný.
dna69 - už jen kvůli autíčkům od Igra.
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> WMA - navigátor :) 29.10.11 00:14:20: Pěkné. Já bych ale chtěl HO, už jen kvůli autíčkům od Igra. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> WMA - navigátor :): Jo,taky jsem ho viděl,náš mladej ho na mě chtěl vykručet![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
na aujru na toho je hodne prodej, treba toto pro toho kdo nema cas se s tim pr*at :)
aukro.cz/prodam-jedinecne -kolejiste-i1891489678.htm l
aukro.cz/prodam-jedinecne -kolejiste-i1891489678.htm l
Mě se tohle taky děsně líbí, ale spíš by mě bavilo to stavět, než tam pak blbnou s plácačkou a čepicí
Ale asi to neklapne, protože:
1) místo
2) čas
3) peníze
Teda ono by se to samozřejmě nějak zmáklo, ale na úkor jiných věcí...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
1) místo
2) čas
3) peníze
Teda ono by se to samozřejmě nějak zmáklo, ale na úkor jiných věcí...
Mam asi 10 osobnych voznov k tomu... netusite co je to zac, aku to ma hodnotu ? :D
ja som dostal davnejsie nieco taketo... ani netusim co to je zac, ale mam k tomu kopec kolajnic, elektricke vyhybky, elektricka rampa...
-> Syny: To jsme na tom podobně
Taky plánuju, že se do toho jednou zase dám. Svoje první kolejiště, které jsem začal dělat někdy snad v 1987, jsem musel rozebrat a teď tam mám garáž. Představuju si nějakou jednokolejnou vedlejší neelektrifikovanou trať. Na rychlíkový provoz by to chtělo alespoň 6 metrů, aby to nevypadalo trapně, ale tolik místa nemám.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Něco přidám z mích mladych let...nejlepší hračka s kterou jsem si hrál nespočetně hodin :-)
-> Bobesh: Spis bych se byt tebou zameril na teren... Udelat ho z polystyrenu a pekne tam polozit tu modelarkou travu, stromky, vodu, baracky, ulici a tak :)
Do budoucna bychom rádi opravili a povyměňovali koleje,rozšířili vozový park,zautomatizovali přejezd,osadili semafory,nějaké to osvětlení,budovy,posyp atd.
Tady to máte,výrobcem byl děda. Výhybky mezi I. a II. elektro,slepá manuál s elmag.rozpojováním a šturcem,I. i II.kolej izolované,příprava na semafor,přejezdové LED blikače bílá-červené manuálně přepínané.Prostě základ.Pro mě,kterem měl jen HO jednoduchý okruh už to je vyšší level.
-> Risan: Ja to vidim tak, ze tenkrat jsem na to nemel, protoze jsem nechodil do prace a dneska na to nezbejva :) To ze to je cca stejne pristupny jako to bejvavalo, to je asi pravda (nemam moc prehled v cenach drive i dnes). Kazdopadne jednou bych se tomu zacal rad venovat, tak uvidime :)
-> Bobesh: Je to pěknej koníček :o) Tchán se teši až ho zbavime dcer odstěhovanim aby mohl mít v jejich pokoji kolejiště všude ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> WMA - navigátor :): Řada lidí tady nadává, že to je drahé, že stará mašinka stojí kolem tisícovky, nová tak 3000, ale malosériový a propracovaný model klidně i dvakrát tolik. A že za starých dobrých časů to bývalo levnější a tudíž dostupnější, protože mašinka stála pár stovek. Tak jsem chtěl poukázat na to, že od té doby se taky zvedly příjmy, takže nelze srovnávat jen ceny. Průměrná mzda narostla téměř desetkrát: www.czso.cz/csu/.../mzdy_
1985_
Takže desetkrát dražší mašinka (než byla před pětadvaceti lety) je pro průměrného člověka pořád stejně dostupná. Proto si nemyslím, že železniční modelařina je koníček finančně nějak extra méně dostupný než před třeba pětadvaceti lety. Rozdíl je hlavně v tom, že se na jedné straně diferenciovala kvalita modelů, takže jsou dostupné i drahé a náročné věci - různé malosériovky, digitály, náročnější řešení pojezdů i skříní (zatímco před pětadvaceti lety byly jen základní "startsetové" modely a standard), na druhé straně na naše peněženky útočí mnohem víc zboží než před pětadvaceti lety (a člověk toho chce a "potřebuje" tak nějak mnohem víc, namátkou například kdo před pětadvaceti lety platil účty za mobil a internet, že), takže na hračičky zbývá člověku asi míň. Možná v tom je zakopaný pes pocitu, že železniční modelařina dneska už není pro normální lidi. Tak jsem dal dotaz a čekal jsem, kdo mi řekne, jak to vidí.
Takže desetkrát dražší mašinka (než byla před pětadvaceti lety) je pro průměrného člověka pořád stejně dostupná. Proto si nemyslím, že železniční modelařina je koníček finančně nějak extra méně dostupný než před třeba pětadvaceti lety. Rozdíl je hlavně v tom, že se na jedné straně diferenciovala kvalita modelů, takže jsou dostupné i drahé a náročné věci - různé malosériovky, digitály, náročnější řešení pojezdů i skříní (zatímco před pětadvaceti lety byly jen základní "startsetové" modely a standard), na druhé straně na naše peněženky útočí mnohem víc zboží než před pětadvaceti lety (a člověk toho chce a "potřebuje" tak nějak mnohem víc, namátkou například kdo před pětadvaceti lety platil účty za mobil a internet, že), takže na hračičky zbývá člověku asi míň. Možná v tom je zakopaný pes pocitu, že železniční modelařina dneska už není pro normální lidi. Tak jsem dal dotaz a čekal jsem, kdo mi řekne, jak to vidí.
No ona ta cena modelů roste taky s tím, že dříve modely byla hlavně velikost TT (Výrobce BerlinerTTbahnen) brána jako hračka. Dnes je i TT plnohodným modelovým měřítkem. Další věc s dobou roste i přesnost modelů a propracovanost detailů, dnes jsou o 200% kvalitnější pojezdy, který dokážou jet minimální rychlostí, kdežto ty staré jezdily rychle jak nakopnutá koza. Přikládám v pdfku hezjkej článek, který tuhle problematiku názorně ukazuje. trainmania.info/clanky/ne
jstarsi_a_nejnovejsi_serge
j.pdf A ten rozdíl je skutečně propastný. Je mi jasný, že dítku udělá radost to, že se to mašince aspoň trochu podobá, jezdí to po kolejích a daj se za to zapřáhnout vagony. Hold se modelařina ubrala jiným směrem.
-> Risan: ?
A opravdu to dnes vychází tak šíleně draho a tehdy to bylo tak šíleně levné? Kolik stál tehdy benzín? Lístek na tramvaj? Kolik byl průměrný plat? Kolikrát je to tedy dnes dražší než to bylo tehdy?
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : myslim ze nejakej letak nam lezel na schodech
-> WMA - navigátor :): To jsi četl kde? Já nikde nic neviděl.
-> Bobesh: Me by to taky zajimalo co mas doma :) nejaky obrazek dej.
Ja bych si s tim hrozne moc rad hral, a stavel si. Sice o tom vim prd, ale to se da "nastudovat" z internetu jak to stavet. Treba aby to fungovalo i jen na "čudlíky". :)
Hlavne na to ale nejsou prostory.
Moc se mi to libi vlacky.
Jo a pristi vikend by melo byt v HK na nadrazi zase nejaka vetsi vystava model. kolejist. Mozna uz od CT.
Ja bych si s tim hrozne moc rad hral, a stavel si. Sice o tom vim prd, ale to se da "nastudovat" z internetu jak to stavet. Treba aby to fungovalo i jen na "čudlíky". :)
Hlavne na to ale nejsou prostory.
Moc se mi to libi vlacky.
Jo a pristi vikend by melo byt v HK na nadrazi zase nejaka vetsi vystava model. kolejist. Mozna uz od CT.
-> Syny: kdyz si vzpomenu ze jsem s kamaradm staveli u nas na pude H0 v dobach mych studii na ZS a nebyl problem ty kolejnicky, vlacky apod ruzne povymenovat, ziskat za par susni apod. a dneska bych to mel problem utahnout ve stejne mire jako zamestnanec - no doba se meni ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bobesh: Tak přidej taky nějaké foto toho, co máš doma. Mě to zajímá. :)
-> ZdeněkH: Nojo,nový,to je normál,,jak jdeš do nepozužitejch,jsou to rakety...
Tohle mě dostalo:
www.modely.biz/modelova-z eleznice-2/motorova-lokomo tiva-rady-750-275-0-cd-mak eta-h0
bez motoru a taková palba
www.modely.biz/modelova-z eleznice-2/motorova-lokomo tiva-rady-750-275-0-cd-mak eta-h0
bez motoru a taková palba
-> Bobesh: Ono je to sakra financne narocnej konicek :) A piplacka to je taky dobra... To by me ani nevadilo, driv jsem delal papirove modely. Ale je to docela financni palba... Lokomotiva 4500 Kc a tak dale :)