
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Spotřeba vašeho auta?
prohledat
2877 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 01.11.2011 do 15.04.2025, založil/a mark - zrušená registrace
Škoda Octavia III, 1,6 Tdi /77 kw/ - od začátku roku 5,14 L/ km, cena za kilometr : 1,743 CZK/ km
děkuji vřele

-> minno:
Ono pak je ještě lepší, když ty pocity rovnou podpoří i ona teorie. Existují auta, který mají maximální výkon motoru mezi 3000-3250. A to je pak prdel, když předjíždíš a opravdu cejtíš, jak ti to nad 3000 otáček doslova zatáhlo ruční brzdu
A je to hrozně nebezpečný, protože to auto dole táhne překvapivě úderně, takřka bez turboefektu, člověka to namlsá a odo to v půlce předjížděcího manévru zdechne a musíš řadit.
Ono pak je ještě lepší, když ty pocity rovnou podpoří i ona teorie. Existují auta, který mají maximální výkon motoru mezi 3000-3250. A to je pak prdel, když předjíždíš a opravdu cejtíš, jak ti to nad 3000 otáček doslova zatáhlo ruční brzdu

A je to hrozně nebezpečný, protože to auto dole táhne překvapivě úderně, takřka bez turboefektu, člověka to namlsá a odo to v půlce předjížděcího manévru zdechne a musíš řadit.
-> Syny 15.04.25 12:18:50: Dvojlitrovú naftu som šoféroval len pár km pri testovaní kolegovho Passata a za tak krátku dobu to neviem vyhodnotiť :)
Každopádne s naftou na mňa nechoďte
-> palinator 15.04.25 12:29:47: Teóriu neriešim, len som sa snažil opísať pocity a že aj tak je to všetko len zvyk a wow efekt trvá vždy len chvíľu
Každopádne s naftou na mňa nechoďte


-> palinator 15.04.25 12:29:47: Teóriu neriešim, len som sa snažil opísať pocity a že aj tak je to všetko len zvyk a wow efekt trvá vždy len chvíľu

-> minno:
Měli bychom si opět ujasnit, co je to točivý moment motoru, co je to výkon motoru a proč se na brzdě z nějakého divného důvodu uvádí výkon na kole.
Pokud si chceme hrát s momentem, je pak potřeba udělat přepočet dle převodového poměru, abychom dostali točivý moment na kolech. Při tom přepočtu náhle uvidíme, odkud se vzalo tolik krouťáku navíc, když pojedeme o 2 kvalty níže, v pásmu kde už nejvyšší točivý moment motoru dávno není.
Měli bychom si opět ujasnit, co je to točivý moment motoru, co je to výkon motoru a proč se na brzdě z nějakého divného důvodu uvádí výkon na kole.
Pokud si chceme hrát s momentem, je pak potřeba udělat přepočet dle převodového poměru, abychom dostali točivý moment na kolech. Při tom přepočtu náhle uvidíme, odkud se vzalo tolik krouťáku navíc, když pojedeme o 2 kvalty níže, v pásmu kde už nejvyšší točivý moment motoru dávno není.

-> minno 15.04.25 12:05:53: Spis to vnimam tak, ze nad 4000 rpm to porad nejak tahne, oproti TDI, ktery je v techhle otackach uz mrtvy. Ale ten rozdil oproti Golfu je v te akceleraci bohuzel hodne znatelnej (320 VS 200 Nm). Si nikdy nejel s dvoulitrovou naftou? :) Navic o tech 1,4 se obecne rika, ze jsou o dost zivejsi nez ty 1,5, tak to tak asi nejspis opravdu je...
-> Syny 15.04.25 08:18:19: Si asi zbytočne moc zhýčkaný niečim lepším
Ja jazdím na striedačku s 44 kW/103 Nm a 92 kW/200 Nm (+300 kg na váhe vozidla) a tá 44 kW je síce slabučká, ale dá sa s tým jazdiť úplne v pohode, akurát sa to musí trochu viac točiť (hlavne v kopcoch), ale viacemenej je to len o zvyku. A ako to takto striedam, tých 92 kW mi stále príde ako celkom slušná raketa a naopak tvojemu tvrdeniu musím oponovať, nad 3000 ot/min. sa to takmer ani nemusí točiť, pretože plný krúťak to má už od 1500. Ale možno je to ešte tým ne-evo motorom, ako sme už spomínali.

-> Sita 15.04.25 09:34:37: Predevsim vykon
Ale hlavni rozdil je asi v tom, ze motor funguje v Millerove cyklu (jak ve 4 valcovem, tak 2 valcovem rezimu). Coz je oproti 1,5 TSI 110kW Evo1 rozdil, to jezdi v Ottove cyklu. 110kW Evo2 uz bude taky v Millerove cyklu, ale pro zmenu po prepnuti na dvouvalcovy rezim prepne i ten cyklus na Ottuv.

-> Syny 15.04.25 08:18:19: jakej je vlastne rozdil mezi tim tvym motorem a tim 1.5TSi 110kW 250Nm?
-> Syny 15.04.25 08:18:19: ja obcas jezdim s litrovou fabii a vlastne vůbec nemam potrebu nejakyho vyssiho vykonu. A obvykle to zere min nez passat
-> vhml 15.04.25 07:41:12: Tak ono uz tohle je spotrebou v podstate na stejnej urovni jako jsem jezdil s Golfem. Jen tedy Golf byl dvoulitrova nafta se 103kW a 320Nm. Tohle ma 96kW a 200Nm, coz je bohuzel dost znat :) Tedy jako kdyz se to posle pres 4000 rpm, tak to jaks taks jde, ale nez se to tam dostane, tak by to na ty koniky chtelo asi nejakej bic nebo nevim :)
-> Syny 14.04.25 19:13:06: ta doba kdy bude benzín žrát míň než nafta se nezadržitelně blíží :-)
-> ajok: Japonskýho zadohraba? A po čem se koukáš? Já si moc japonskych zadohrabu a aspon spetkou prakticnosti nevybavuju ...
-> Sita 15.04.25 07:14:49: Nn, to byla sluzebni cesta a jel jsem sam. Je v tom sem tam nejaky predjizdeni, chvilkovy postani v kolone a tak. Ale zatizeni rodinou by spotrebu nezvedlo nejak zasadne. Treba tady jsme jeli tri a par veci -> Syny 12.04.25 18:32:36: , ale to byla cesta mimo mesto a spis z kopce. Prumer tohodle celeho vyletu (tam a zpet) byl 5,5/100.
-> Syny: no jako podle dylky vyletu jsem tipnul ze jste jeli cela rodina coz je cca 50% uzitecnyho zatizeni auta?
-> Sita: Ted nevim co myslis temi 50%?
-> Syny: to je pekny, diky. Netto predpokladam cca 50%? Me uz pomalu zacinaj jezdit deti, tak i proto me ta spotreba zajima, aby si nemusely brat uver, kdyz si to pujci na nejakej vylet 

-> Sita 12.04.25 21:09:49: Tak tady mas dalsi obrazek pro info. Priblizne - dalnice 80%, 15% mimo mesto, 5% mesto. Na dalnici tempomatovych 130, sem tam 140. Mimo mesto tempomatovych 100. Cesta tam:
-> Syny 13.04.25 09:11:40: nepochopitelne... ja si ve stredu jedu pro k-maxi, tak me to bude ukazovat realitu, konecne... a na fabii si snad dam dalsi budik, tam k-maxi nejde, ono stejne to vidim, ze svou octu dam pritelkyni, fabii si necham jako popojizdedlo, nafta pujde do huti (stale si stezuje na provozni naklady, jinak to drzi... a hnije, jenze musi davat premiovou naftu, jinak to zlobi, jenze ona nekde uvidi neco levnyho a natankuje, VIF v kufru ma a neda to tam a pak ji to pada do nouzaku s eurooil, OMV a vervou to jeste do nouzaku nepadlo) a ja si poridim nejakyho zadohraba (koukam hlavne po japonskych a americkych vozech)
-> minno 13.04.25 08:27:01: Vodu i olej to ukazuje od 50°C, bohuzel.
-> ajok 13.04.25 08:54:37: Nemyslim si. Olej to ukazuje dle reality, ale vodu ne. Vsak tak to delaj uz snad 20 let, jestli ne vic. Nechapu proc, ale je to tak.
-> ajok 13.04.25 08:54:37: Nemyslim si. Olej to ukazuje dle reality, ale vodu ne. Vsak tak to delaj uz snad 20 let, jestli ne vic. Nechapu proc, ale je to tak.
-> minno 13.04.25 08:27:01: hlavne uz snad pochopili, ze maji ukazovat neoblbnutou...
-> Syny 12.04.25 20:40:43:
A teplotu chl. kapaliny to ukazuje od akej hodnoty? 50 st., ako u klasických budíkov?

-> Syny 12.04.25 18:32:36: ja to ocenuju, docela zacinam o tom 1.5tsi uvazovat, hlavne kvuli ty octe...
-> Milan 136 12.04.25 20:34:38: No u toho Leona FR co mam tak taky, ale nizsi vybavy to maj za priplatek.
Treba na tej mej fotce tady -> Syny 12.04.25 18:32:36: me uplne vytaci, jak ty ikony pripoutani lezou do ty delici cary. Jakoze proc tvl? To to fakt neslo naprogramovat jinam? Dyt to mohli dat jakkoliv
Todle moje OCD tezce nedava. Stejne tak nechapu, proc autohold je zobrazenej zelenym napisem "autohold" a ne ikonou. Pritom na vypinacim tlacitku je ikona a ne napis. A jak rikam, naslo by se toho jen na tom virtualnim kokpitu jeste mnohem vic...
Treba na tej mej fotce tady -> Syny 12.04.25 18:32:36: me uplne vytaci, jak ty ikony pripoutani lezou do ty delici cary. Jakoze proc tvl? To to fakt neslo naprogramovat jinam? Dyt to mohli dat jakkoliv

-> Syny 12.04.25 20:32:50: Tak ono už to je u spousty aut v základu.
-> Milan 136 12.04.25 20:16:54: Presne. Potencial obrovskej a dojebou to tim, ze sam nenastavis stejne nic a ukazuje to informace hur nez fyzicky budiky. Kdyby k tomu udelali apku, ze by si to uzivatel nastavil podle sebe, tak je to skvely, ale takhle jak to je, tak ja osobne bych si za to rozhodne nepriplatil.
Ty virtuální kokpity moc nechápu. Tam jde zobrazit cokoliv a výrobce tam dá ciferníky úplně na hovno a palivoměr udělají proužek dlouhý 2 cm s výškou asi jeden mm.
Hezký to má B8 před faceliftem. Po faceliftu už je to ta moderní hrůza s hranatým displejem a stupnicí po stranách.
-> Syny 12.04.25 18:45:01: Tých detailov je škoda. no. Ale zas človek nemôže mať všetko
Osobne preferujem tiež klasické budíky. Ak virtual nie je dotiahnutý do detailov, že by to malo zmysel.

Osobne preferujem tiež klasické budíky. Ak virtual nie je dotiahnutý do detailov, že by to malo zmysel.
-> minno 12.04.25 11:42:56: Po pixelech to neni, ale nejsou to ani cely ty sekce. Kazda ta sekce ubyde asi na 3x nebo 4x. Kazdopadne mi to taky neprijde uplne hezky. Ono obecne bych k tomu, jak ten virtual kokpit vypada, mel dost vyhrad. Treba cejchovani tachometru. To, ze uzivatelsky nejdou ladit detaily - treba do prostredka pravyho ciferniku nejde dat info o spotrebe nebo teplote, ale jen telefon nebo prehravac hudby. Navigace pres Android auto nejde hodit na budiky a tak by se dalo pokracovat. Po pravde se mi klasicka verze budiku u nizsich verzi tohohle modelu libi mnohem vic.
-> Jirik_Tuňák1983 12.04.25 14:58:45: To mi je jasné, ale myslím do tej "kapličky". Že to nemá ako napríklad Fabia, po stranách mimo displeja ešte všelijaké kontrolky.
-> Sita 12.04.25 10:48:50: Dost se ted kvuli tobe snazim 

-> minno 12.04.25 11:42:56: Jakej displej? Dyť je to celé displej. 

-> Syny 12.04.25 00:00:11: Ale ten palivomer je hrozný
Je to odstupňované aspoň po "pixeloch", alebo len 4 úrovne (čiarky)?
Ale displej zakomponovaný do prístrojovky pekne, aspoň to nevypadá "ala hranaté budíky u Š742/3" - ako je často u virtuálneho kokpitu zvykom.

Ale displej zakomponovaný do prístrojovky pekne, aspoň to nevypadá "ala hranaté budíky u Š742/3" - ako je často u virtuálneho kokpitu zvykom.
-> Syny 12.04.25 00:00:11: vida, to uz by slo!
Něco pro -> Sita:
Ale jako muj obvyklej styl jizdy to uplne nebyl, no 


tak to snad poznáš při koupi auta ne jak je na tom motor a převodovka, to sou věci které se dají ověřit, jsou indicie jako studený start, kouřivost po startu, hladina a stav oleje (konzistence, zápach), chování za studena / za provozní teploty (při deceleraci a následné akceleraci jestli nevyletí komínem oblaky kouře) atd. to jde z velké části odhadnout a tokouvou věc protě nekoupíš. a když jo tak s tím bud počítáš a nebo to neumíš poznat, to pak ale není problém techniky a koncepce..
-> 11mAjA11 14.03.25 04:23:41: Například vylágrovaný motor, převodovku nebo vyhnilý blok/hlavu v důsledku přetahování výměn provozních kapalin těžko vyřešíš nějakou dodatečnou údržbou po koupi ojetiny.
Ale jinak po koupi jakéhokoli vozu do něj zainvestuju čas a penízr, abych jej uvedl do uspokojivého stavu a mohl s ním beze strachu jezdit...
Ale jinak po koupi jakéhokoli vozu do něj zainvestuju čas a penízr, abych jej uvedl do uspokojivého stavu a mohl s ním beze strachu jezdit...
-> ajok 14.03.25 06:29:54: na 5W50 jezdím celou dobu. Mimo pár výjimek, kdy jsme občas vyhráli nějakej 5W-30 a 40 a nalil jsem to tam taky. Zrovna aktuálně je tam nalitej nějakej vyhranej Orlen 5W30
-> Borderer 13.03.25 22:16:45: tak já s červenou jezdil 185, ten motor trochu žral, tak litr na 3tis.km a dokud jsem nemaznul píst, ale spotřeba oleje se zvyšovala, pak jsem dal místo ME10w40 TQR 10w50 a bylo po motoru, proto mám i strach dát do 1.8T mobil1 5w50, kor když mi prodejce řekl, že s tím bude trpět, že je o proti SHU hustej a pak mi kolega, který ho dává do Subaru říkal, zeho přejmenovali na 10w50. AEE v blesky žere oleje mraky, měnil jsem 3x za cca 20tis.km, předtím majitelem, který to měl dva roky a prd najel to měl Němec, který před prodejem udělal i rozvody a jsou tam doteď, km nemají, ale řemen vyměním. Funka olej nežere, ale ten motor jde pokaždé jinak, jednou dobře, podruhé mizerné, člověk nikdy neví, s čím se po startu setká :), váčku a chip jsem tam dal z červené a tak to jede velmi slušné. Bluesky má i přes spotřebu dobře emise, funka je na tom hůř, chipem to není. Mít 2 měsíce času, tak bluesky rozeberu a zkusím prekrouzkovat. Jinak moje 1.8t nebyla zahnojeny ani přesto, že jezdila na benzín, já teda po kupí měnil činil, kterej měl najeto 3tis.km.
Neřekl bych že se těžko dohání , spíš je to o tom kolik do toho si ochoten vyklopit, koupíš ojetinu za 35 a 40 do ní nasypes hned po koupi, kolik lidí to tak udělá ? Alhambru sem tehdá koupil 90, hned během měsíce do ní šlo 40, Golfa AZD za 35 a taky do něj šlo 40, Superb byl za 42 a šlo do něj 25, to je prostě tak. Když bych koupil auta za cenu sectenou těch sum tak do nich stejně dvacka padne vždycky. A sou to částky čistě materiál , všechno dělám sám.
-> Bukaj: To u těch poplivaných AEE taky. Jen když mají všechny auta 200 tisíc plus, tak už se běžně údržba těžko dohání. Na červené Feldě je motor jediný, co drží, nebere olej a když sem před měsícem pospíchal, stíhal sem i dálniční "managerské" tempo 150kmh+.
-> 11mAjA11: takhle to dostává jiný rozmer

-> Bukaj: ale tak stejně to muzu otočit na modernější motory a třeba i ty HTP, spravne si to napsal VSE JE O ÚDRŽBĚ..když sem cokoli koupil vysypal sem do toho hned docela ranec a pak to auto jezdilo 10let na běžnou údržbu.nemusel sem řešit nic, palivo, filtry ,olej , 1-2x brzdy dle nájezdu. Jinak nic. Ve vešině případů si troufám říct že sem v nich měnil chladící kapalinu já poprvé za celou dobu předešlého provozu, nikdy sem na ničem co sem kdy koupil a provozoval nedělal těsnění pod hlavou z důvodu kolapsu toho těsnění..a to měly nájezdy ku 300tis..
-> Bery: to bylo před 15ti lety kdy sem měl uskladněno 1000litru permanentně k užití, byla nafta musela se brát. Když je dobrá cena..v autě to nezabíralo žádné místo při cestování ve dvou..byla jiná doba.
-> 11mAjA11 12.03.25 12:18:07: Jenže ty závady toho OHV motoru, které zde popisuješ, nejsou konstrukční závadou, ale zanedbanou údržbou
Není divu, že jsou po dvaceti letech vyžrané hlavy a dosedací plochy vložek v bloku, když v tom byla chladicí kapalina měněná jednou na garančce, když to bylo 3 roky nový auto a od té doby je tam furt ta původní, možná dolévané vodou...
...to je holt úděl levných a jednoduchých motorů. Když se zničí motor, který koupíš komplet za dva, tři litry, tak ušetřené náklady na údržbu obhájíš. Ale když máš za náhradní motor dát desetinásobek a desítku za práci, tak už si rozmyslíš, jestli na tom budeš škudlit desetikoruny za pravidelný servis...
Ty OHV navíc zažily dobu, kdy do nich šprtal každý, kdo měl doma kladivo, kombinačky a sadu klíčů a Temac byl o stovku levnější, než Elring, modernější motory (a vozy obecně) už jsou z doby, kdy uživatel vozu sotva zvládne dolít do správné díry olej a kapalinu do ostřikovačů a jezdí se pravidelně do servisu...
Takže zase tak černě bych to s tou kvalitou tehdejší produkce neviděl, ale fakt záleží na úhlu pohledu. Dnešní vozy určitě nevyžadují tolik servisních úkonů, jako vozy starší, ale když už nějaký servisní úkon je potřeba, pak je řádově dražší (a náročnější)... - vše má své klady a zápory a každému vyhovuje něco jiného

Není divu, že jsou po dvaceti letech vyžrané hlavy a dosedací plochy vložek v bloku, když v tom byla chladicí kapalina měněná jednou na garančce, když to bylo 3 roky nový auto a od té doby je tam furt ta původní, možná dolévané vodou...
...to je holt úděl levných a jednoduchých motorů. Když se zničí motor, který koupíš komplet za dva, tři litry, tak ušetřené náklady na údržbu obhájíš. Ale když máš za náhradní motor dát desetinásobek a desítku za práci, tak už si rozmyslíš, jestli na tom budeš škudlit desetikoruny za pravidelný servis...
Ty OHV navíc zažily dobu, kdy do nich šprtal každý, kdo měl doma kladivo, kombinačky a sadu klíčů a Temac byl o stovku levnější, než Elring, modernější motory (a vozy obecně) už jsou z doby, kdy uživatel vozu sotva zvládne dolít do správné díry olej a kapalinu do ostřikovačů a jezdí se pravidelně do servisu...
Takže zase tak černě bych to s tou kvalitou tehdejší produkce neviděl, ale fakt záleží na úhlu pohledu. Dnešní vozy určitě nevyžadují tolik servisních úkonů, jako vozy starší, ale když už nějaký servisní úkon je potřeba, pak je řádově dražší (a náročnější)... - vše má své klady a zápory a každému vyhovuje něco jiného

Já teď byl s mulťákem v itálii a pak na rakousko italský hranici, ale v rakousku... cca 3000km, ale nikdy jsem si naftu nevozil, to už mi přijde moc. stejně se po cestě stavíme na kafe, na jídlo, za týden na horách vypálíš balík za který bych tu existoval půl roku a ušetřit pár desítek, nebo stovek kč na dojezdu do čr mi fakt nedává smysl.
-> vhml 12.03.25 11:07:04: Já dost často tankuju, až když dochází hlavní i alternativní palivo...

-> ajok 12.03.25 16:37:38: norma pro autorizák je dokonce 2,2 hodiny nebo něco takovýho