skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motorové pily
Potřeboval bych poradit. Musím koupit novej řetěz na mou pilu Husqvarna 55. Mám starej řetěz i lištu k dispozici. Kde na internetu najdu něco vhodnýho, za příjemnou cenu? Máte někdo zkušenosti ?
-> m8rinek: Pár starších modelů jsem měl v ruce a vůbec bych se toho nebál, kvalita zpracování i materiálu byli na slušný úrovni... navíc za ty peníze to má dost slušnej výkon při obsahu jen 60ccm a píšou že k tomu je i v základu lišta Sugihara s výměnnou špičkou, jen ta lišta vyjde pomalu na 2tis.
Protože nám stařičkou AV032 ukradli, tak vybíráme novou pilu. Dostal jsem typ na japonské ECHO www.echojapan.cz/produkty
-echo/.../echo-cs-620sx máte někdo nějakou zkušenost s touto značkou?
Díky
Díky
trochu oživíme mrtvolu... v neděli jsem ulovil tenhle kousek, Jonsereds XG, obsah 85ccm a rok cca 1965.... a normálně jede![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Dík moc. Něco v tom smyslu jsem mu říkal.
-> ogi: no nic moc... co tak sleduju je jich tu dost a ceny jsou tak kolem 2-3tis.... je to opravdu relikvie na výstavku než na práci.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Pavel P..: Pavle, jakou může mít tohle cenu? Údajně Tajga K750. Není to moje, zjišťuju známému.
-> Athlonek: sytic se nezasekava. Ale kouknu jestli nedre
-> radekp: Koukni zda se ti nezasekává sytičová klapka v zavřené poloze, u více používaných stoosumdesátek bývá vyklepané ovládání, nebo chybí ségrovka na osíčce sytičové klapky a klapka dře o těleso karburátoru.
-> radekp 07.05.18 10:05:56: bio olej je hrozny svistvo. Nedavno daval tata dohromady pilu dedovi a cerpadlo uz to nerozchodilo
-> palinator: mě stejně 99% oleje vyteče při stání. A v 99% případů dělám na vlastním pozemku
-> radekp:
Místo bio oleje si kup 4 litry M6A. Je téměř neaditivovanej, tak ať mi nikdo nevykládá, že se při hobby použití v přírodě rychle nerozloží bez následků.
Místo bio oleje si kup 4 litry M6A. Je téměř neaditivovanej, tak ať mi nikdo nevykládá, že se při hobby použití v přírodě rychle nerozloží bez následků.
-> Pavel P..: Jj, už mám šroubovák vyhledaný...
Po zimě jsem ji studenou nastartoval. Pouze za tepla nechytla. Při druhém řezání to samé a navíc už chcípala na volnoběh. Po měsíci už nejde nastartovat ani studená. Očistil jsem svíčku a po pár núspěšných startech na sytič byla svíčka zalitá. Takže tipuju že benzin tam jde. Zkusím tu jiskru. A taky už bych měl vyřešit nefunkční mazání řetězu - vyměnil jsem olejové čerpadlo,ale problém bude v zalepených kanálech po BIO oleji
Díky za rady, vyzkouším
Po zimě jsem ji studenou nastartoval. Pouze za tepla nechytla. Při druhém řezání to samé a navíc už chcípala na volnoběh. Po měsíci už nejde nastartovat ani studená. Očistil jsem svíčku a po pár núspěšných startech na sytič byla svíčka zalitá. Takže tipuju že benzin tam jde. Zkusím tu jiskru. A taky už bych měl vyřešit nefunkční mazání řetězu - vyměnil jsem olejové čerpadlo,ale problém bude v zalepených kanálech po BIO oleji
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Díky za rady, vyzkouším
-> radekp 03.05.18 18:35:11: na tohle je potřeba speciální šroubovák... ale nestojí moc.
-> radekp 03.05.18 18:39:00: jestli je zalitá svíčka a nestartuje za tepla tak se uchlastává... vyndej svíčku, připoj ji a polož na válec a se zapnutym zapalováním zatahej jestli bude jiskřit.... zapalování může odejít, ale muže být i vadná svíčka.
udělalo to poprve nebo to za tepla nestartuje delší dobu? buď se to uchlastává nebo tam nejde benzin, tenhle typ karburátoru má pouze seřízení volnoběhu, obě trysky jsou napevno.... rozebral bych karbec a kouknul jak jsou na tom membrány a jehlový ventil.
pokud to pujde za tepla nastartovat jen na sytič, bude to někde přisávat na guferech nebo kolem karbce... často u těnhle ms180 bývá zpuchřelá palivová hadička a přisává vzduch.
-> radekp 03.05.18 18:39:00: jestli je zalitá svíčka a nestartuje za tepla tak se uchlastává... vyndej svíčku, připoj ji a polož na válec a se zapnutym zapalováním zatahej jestli bude jiskřit.... zapalování může odejít, ale muže být i vadná svíčka.
udělalo to poprve nebo to za tepla nestartuje delší dobu? buď se to uchlastává nebo tam nejde benzin, tenhle typ karburátoru má pouze seřízení volnoběhu, obě trysky jsou napevno.... rozebral bych karbec a kouknul jak jsou na tom membrány a jehlový ventil.
pokud to pujde za tepla nastartovat jen na sytič, bude to někde přisávat na guferech nebo kolem karbce... často u těnhle ms180 bývá zpuchřelá palivová hadička a přisává vzduch.
Ale ted mam dotaz na Stihl MS180. Tepla nestartuje a ted uz nejde ani nastartovat. Svicka zalita. Muze odejit zapalo ani? Jak se serizuje tento karbec? Opet zadne srouby...
-> Pavel P..: kdysi jsem se ptal na serizeni krovinaku. Jsou tam srouby na tisicihran. Asi objednam sroubovak...
-> Pavel P..:
Průmyslový nepomáhaj? Koukal jsem že hydraulikáři prodávaj O-kroužky v několika materiálech, snad dva typy pryží a k tomu EPDM. Píšou k tomu různý odolnosti.
Průmyslový nepomáhaj? Koukal jsem že hydraulikáři prodávaj O-kroužky v několika materiálech, snad dva typy pryží a k tomu EPDM. Píšou k tomu různý odolnosti.
-> palinator: jojo to je častý jev... ta guma dneska nic nevydrží, musíš kupovat drahý zelený O kroužky aby něco vydrželi.
já teda měl D115 několik let a po výměně té hadičky bylo sucho a to stála furt na novinách.
já teda měl D115 několik let a po výměně té hadičky bylo sucho a to stála furt na novinách.
-> Pavel P..:
Když takhle pila chcala už jako nová. Nevim co je tam špatně, neprohlížel jsem to. Co mě spíš nemile překvapilo, byl po 2 letech stav O-kroužku na víčku palivový nádrže. Zpuchřelej jak prase, naštěstí z toho zatím benzín neteče.
Když takhle pila chcala už jako nová. Nevim co je tam špatně, neprohlížel jsem to. Co mě spíš nemile překvapilo, byl po 2 letech stav O-kroužku na víčku palivový nádrže. Zpuchřelej jak prase, naštěstí z toho zatím benzín neteče.
-> Pavel P..:
Ano, nějakej plasťák na elektriku ani nevim co to bylo, koupil si to tenkrát děda a když zemřel a měl jsem s tim prořezávat stromy, tak jsem to zahodil že si radši půjčim něco motorovýho... posléze jsem prosadil D111. Nevim co na tom bylo špatně, mělo to od výroby lištu s řetězem Oregon, ale prostě s tim byla dřina něco uříznout. Výkon to mělo, ale řetěz jak kdyby nechtěl brát. Jestli to mělo málo hluboký ty plazy, nevim.
Ano, nějakej plasťák na elektriku ani nevim co to bylo, koupil si to tenkrát děda a když zemřel a měl jsem s tim prořezávat stromy, tak jsem to zahodil že si radši půjčim něco motorovýho... posléze jsem prosadil D111. Nevim co na tom bylo špatně, mělo to od výroby lištu s řetězem Oregon, ale prostě s tim byla dřina něco uříznout. Výkon to mělo, ale řetěz jak kdyby nechtěl brát. Jestli to mělo málo hluboký ty plazy, nevim.
-> palinator 15.04.18 23:40:44: ne z každý Dolmarky teče... ale u týhle řady 109/111/115 je přívod do čerpadla takovou hadičkou s průchodkou do nádrže, ta většinou po pár letech ztvrdne a začne to kolem ní prochcávat.. nová stojí kolem kila a je zase na pár let klid.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> palinator: náhodou D111 je dobrej stroj, nařezal jsem se 115, což je váhově totéž, několik kubíků a žádnej problem.... záleží taky kdo to obsluhuje, pro někoho je po chvíli těžkej i elektrickej plasťák, jinej fachman každej den maká s 30let starou huskou která má 7kg a je na to zvyklej :-))
např. ten Partner na fotce níže má 6,5kg a když jsem s nim dělal loni dřevo, tak po třech kubíkách už to bylo docela znát...
předtím jsem dělal podobný množství s ještě starším veteránem Alpina 0-70 a ta vážila s 20" lištou kolem 7,5kg a to už jsem ke konci ani nemohl zvednout nad špalek![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
např. ten Partner na fotce níže má 6,5kg a když jsem s nim dělal loni dřevo, tak po třech kubíkách už to bylo docela znát...
předtím jsem dělal podobný množství s ještě starším veteránem Alpina 0-70 a ta vážila s 20" lištou kolem 7,5kg a to už jsem ke konci ani nemohl zvednout nad špalek
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Za předpokladu řádně provedené údržby (čistý chlazení, dost oleje, seřízení karburátoru) by to neměl bejt problém. A kdyby jo, pila začne vadnout a dá dost dopředu vědět, že chce pauzu. ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Dolmar 111 má taky silenty, k tomu 52 cm3 motor se slabejma 2,4 kW (stejně objemná 115 má víc), takže je docela těžká, v plastu toho má minimum takže pro někoho kdo není zvyklej na dělání dříví je to docela zabíračka. A když někdo říká, že z každý Dolmarky leje olej, tak má asi pravdu.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
E: aby byla diskuze úplná, používám olej Stihl do benzínu a M6A na řetěz (že by v konečným důsledku nebyl ekologickej, tomu nevěřim :) )
Dolmar 111 má taky silenty, k tomu 52 cm3 motor se slabejma 2,4 kW (stejně objemná 115 má víc), takže je docela těžká, v plastu toho má minimum takže pro někoho kdo není zvyklej na dělání dříví je to docela zabíračka. A když někdo říká, že z každý Dolmarky leje olej, tak má asi pravdu.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
E: aby byla diskuze úplná, používám olej Stihl do benzínu a M6A na řetěz (že by v konečným důsledku nebyl ekologickej, tomu nevěřim :) )
-> palinator 15.04.18 23:29:54: Tohle ma 3 silentbloky a dneska po dvou hodinach zadnej problem.
Jinak muze pila rezat nonstop na plnej vykon? Dneska jsem rezal kmeny na ktery nestaci lista, takze jsem to musel tocit dokola... Pila jela v poho, ale nevadi ji to furt na plnej?
Jinak muze pila rezat nonstop na plnej vykon? Dneska jsem rezal kmeny na ktery nestaci lista, takze jsem to musel tocit dokola... Pila jela v poho, ale nevadi ji to furt na plnej?
Pak je prej rozdíl uložení madla jestli je na pérech nebo na silentblocích. Uznávám že z Dolmarky 111 jsem po půl dni docela s rukama na zemi. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Pavel P..: Aha, ale tak to je zas subjektivni vec no... Ja s jinou nez tou Stihlkou nerezal. Nepocitajic teda elektrickou cinskou pilu... Proste to bafnu a rezu, ale je fakt ze nerezu celej den...
Ten rozdíl mezi huskou a stihlkou je v provedení madla a rukojeti... kde každý výrobce jede určitý typ a pozici umístění držadel, každýmu pro jeho ruce a práci pak vyhovuje něco jinýho
mě třeba vyhovuje starý Partner...![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
mě třeba vyhovuje starý Partner...
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Mě taky, protože to je takovej dlouholetej fight mezi Stihl, Husqvarna a v pozadí (Sachs-)Dolmar fans.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Mě taky, protože to je takovej dlouholetej fight mezi Stihl, Husqvarna a v pozadí (Sachs-)Dolmar fans.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> David29: To by me teda zajimalo :-)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: On je vysazenej na Husquarny. On nám říkal i proč, vím že to bylo logický - ale už si nepamatuju proč
-> David29: Nojo, to jsou takovy ty kydy ze tohle je nejlepsi a vsechno ostatni stoji za hovno :-D ta pila ma 28 let a ve svy dobe byla velmi dobra.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Náš školitel od hasičů tomuhle říká "krabice od bot s madlem"
-> Kocvin: 024 AV
-> Matthes, záškodník z TechWebu: MS 441?
Snad chvili vydrzi. Komprese o dost lepsi nez byvala...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Kdyby jen zalepovali karbec. Nám u jedný elektrocentrály Honda zkurvil membránu (dle servisu). Vzhledem k tomu, že u nás nejde zajistit častou obměnu PHM používáním, tak berem 98, kde je podíl biosložky nižší.
A do pil berem husqarňáckej aspen (teda dneska se to jmenuje jinak - kde je to odbouraný úplně a záruka je na něj 5let v neoteřveným balení, ale vydrží to prej i dýl. A nalitý v pile nás to taky asi přežije
A do pil berem husqarňáckej aspen (teda dneska se to jmenuje jinak - kde je to odbouraný úplně a záruka je na něj 5let v neoteřveným balení, ale vydrží to prej i dýl. A nalitý v pile nás to taky asi přežije
-> palinator: může pouštět jehlový ventil, jestli se v tom někdo šťoural kdo tomu nerozumí, mohl přihnout jazýček mezi membránou a ventilem a tim pádem to tam teče i při zavřený klapce... nebo je prostě ztvrdlá membrána či blbě nastavený karbec.... zkus na H šroubu nastavit 1 otáčku od zavřenýho.
O víkendu jsem asistoval jednomu zahradníkovi na cizí zahradě, ale z asistenta jsem měl roli nakonec skoro tu hlavní. Měl nějakou starou Husqvarnu a že mu to nechce chytit a vždycky se s tim trápí, tak ať tahám. Tak jsem tahal, furt na sytič, ani za boha. Vypnutej sytič, nic. Tak se ptám, jestli aspoň slíbila. On že má pocit, že jo. Tak nechat odpočinout, bez sytiče, nic, ani buch. Po nějaký době jsem se k ní vrátil, zašláp jsem jí nohou, plnej plyn (bez sytiče) a startovat. Zaslibovala a po dalším přemlouvání chytla. Problém se opakoval při každým dalším startu. S plným plynem jsem jí musel startovat i vychladlou. Evidentně bohatá "v základu". Ve výkonu chodila dobře a volnoběh držela super. Otázka zní, kde se má ubrat? Nebo tam něco chčije v karbci?
-> Jarda/felda 03.04.18 21:21:03: To je jedna věc a druhá že se oddělujou biosračky a zalepujou karbec...
-> Sita 03.04.18 14:42:08: starej benzín nejni dobrá volba, oddděluje se olej a po čase je to jako čistej benzín ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Sita: ty šroubky se můžou povolovat vibracema... ale většinou to chce ještě doseřídit až je uplně prohřátá... ale může to být třeba jen zanešeným filtrem kdy je směs bohatší nebo i palivem.
to že tam necháš od podzimu benzin a jen doleješ taky neni uplně dobrý, ale u těhle klasických starých značkových pil to většinou ničemu nevadí, pokud s tim nejdeš hned řezat nějaký tvrdý s velkým průměrem.
to že tam necháš od podzimu benzin a jen doleješ taky neni uplně dobrý, ale u těhle klasických starých značkových pil to většinou ničemu nevadí, pokud s tim nejdeš hned řezat nějaký tvrdý s velkým průměrem.
Jinak bych se precijenom k ty Homelitce jeste zeptal: co myslite, ze mohlo zpusobit to problemy? Tu pilu jsem po generalnim vycisteni nekdy pred 3ma rokama seridil podle navodu a sla dobre. 3 roky se cca kazdy mesic pouzivala a pri predposlednim, mirne delsim, rezani (asi 5m3 dreva serezat na spalky) zacal byt problem s tim volnobehem.
Cim to? Ze by se tema vibracema pohly ty H, L a IDLE sroubky?
Cim to? Ze by se tema vibracema pohly ty H, L a IDLE sroubky?
Tak Homelitku jsem dle vasich rad posteloval a jde jako vino. Neuveritelny, jak tahle pila drzi. Pritom skoro celej zivot makala na M2T, ted az poslednich par let tam davam neco lepsiho. Benzin pred zimou se nikdy nevylejval, ted na jare jsem akorat dolil do plna...
Jeste mam po dedovi Stihl 010 AV, ta ale dlouhodobe stavkuje, jeste za dedovo zivota prosla rukama nekolika opravaru... Tam bude asi skutecnej problem...
Jeste mam po dedovi Stihl 010 AV, ta ale dlouhodobe stavkuje, jeste za dedovo zivota prosla rukama nekolika opravaru... Tam bude asi skutecnej problem...
-> Pavel P..: Pac tata jezdil na M2T a ojnice ma na klice vuli pres pul milimetru :-( Pila docela rachotila...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: nač měnit kliku?
-> Pavell: dej fotku... třeba se něco hodí.
-> Pavell: dej fotku... třeba se něco hodí.
Nechce někdo na díly Solo? Má prasklý blok jinak ok. Přesný typ z hlavy nevím.
-> Pavel P..: Nn, měli to jako sestavu s klikou...