
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svářeči (a sváření)
22:42:20
03.12.2015
03.12.2015

ochoda
-> castrol: NEmám.
Ale až si vzpomenu tak třeba udělám. Chlapi, chtěl bych pořídit svářečku co2, ale je bez bomby. Uměl by mě někdo poradit kde sehnat levně bombu s plynem? Vím, že šel předělat starej hasičík, ale nevím jakej. Poradil by mi někdo? ....předem se omlouvám jesi to tu někde je, zítra si to tu přečtu střízlivej, díky.

16:33:28
21.11.2015
21.11.2015

castrol
-> ochoda: no hod foto pre porovnanie 

13:08:41
21.11.2015
21.11.2015

ochoda
To aji můj vejfuk posoplenej elektrikou vypadá líp. 

19:59:52
20.11.2015
20.11.2015

Milan 136
-> Stepan FUN: asi tak, to nejde :-D
Jinak je to tusim nejakej ford :-D
Jinak je to tusim nejakej ford :-D
19:48:42
20.11.2015
20.11.2015

castrol
-> Milan 136: aspon ze to ošetrili to je pri takomto aj sa to bojím nazvať zvarom dolezite 

19:47:00
20.11.2015
20.11.2015

StepaNoFUN
-> Milan 136: No tý woe. :-O Tohle chce opravdu cit pro detail a umět to cočko používat. To bych snad nedokázal, ani kdybych chtěl... A myslím že i kdyby mi sebrali flašku s plynem, tak by to nedopadlo hůř...
19:20:54
20.11.2015
20.11.2015

Milan 136
-> castrol: to by snad vypadalo lip. To snad ani neni mozny. Ale byl precizni, vypada to, ze to i osetril barvou 

19:09:13
20.11.2015
20.11.2015

castrol
-> Milan 136: zvar na lastovičkou
17:05:22
20.11.2015
20.11.2015

Lukyn742
-> Tomaso435: Nebo zapoměl že neumí .. 

17:01:02
20.11.2015
20.11.2015

Tomaso435
-> Lukyn742: normálně. si myslel že umí vařit
17:00:25
20.11.2015
20.11.2015

Lukyn742
-> Milan 136:
Jak tohle mohl někdo dokázat 



16:59:07
20.11.2015
20.11.2015

Milan 136
z FB

15:25:08
19.11.2015
19.11.2015

Jozka
-> castrol: 

13:15:15
19.11.2015
19.11.2015

castrol
-> Jozka: zas to tak neponáhľa hádam táto bude mat dlhšiu zivotnost
00:19:28
19.11.2015
19.11.2015

Jozka
-> castrol 18.11.15 19:57:41: Jasně.. ale teda je to fajn, kudy chodím, přemýšlím, kam se mohly ty baňky zatoulat..
-> Stepan FUN: S tím TIG-em, byť byl AC/DC (ale zas teda A.D. 1988) to na autě moc nešlo ani klukovi s několikerejma úředníma zkouškama H-L 045 na trubky..

-> Stepan FUN: S tím TIG-em, byť byl AC/DC (ale zas teda A.D. 1988) to na autě moc nešlo ani klukovi s několikerejma úředníma zkouškama H-L 045 na trubky..
21:38:46
18.11.2015
18.11.2015

miguelias
-> Stepan FUN: Umíš to :) Ale momentálně mám omezené možnosti... :/
21:10:19
18.11.2015
18.11.2015

StepaNoFUN
-> miguelias: Asi takhle - beru to ze svýho pohledu. COčko mám skoro 15 let (v osobním vlastnictví), po pár letech používání jsem si udělal i zkoušky... Svařovat s tím (alespoň myslím) celkem umím. Vyvařeno mám něco přes půl tuny drátu (odhad - nikdy jsem to nepočítal, ale vychází to průměrne na 2-3 cívky za rok a to jsem jich likvidoval i o dost víc...), i hliník jsem z tím svařoval.
S TIGem jsem to zkusil chvilku a po pár pokusech (v jeden den) jsem konstatoval, že si radši počkám až budu moct zafinancovat (nebo se dostanu) k AC/DC TIGu s HF...
S TIGem jsem to zkusil chvilku a po pár pokusech (v jeden den) jsem konstatoval, že si radši počkám až budu moct zafinancovat (nebo se dostanu) k AC/DC TIGu s HF...
21:00:49
18.11.2015
18.11.2015

miguelias
-> Stepan FUN: Já ti rozumím, jenže ono ne vždy je vše k dispozici, ještě k tomu při škole. šetří se na 603jku 

20:45:47
18.11.2015
18.11.2015

castrol
-> Stepan FUN: tak ja na to nemam ruce s preco to robit zlozito ked to ide jednoducho ze 

20:45:44
18.11.2015
18.11.2015

StepaNoFUN
-> miguelias: Tak dej po "zkoušce" vědět, jak to dopadlo... Zatím je MAG asi nejlepší a nejvíc "user friendly" řešení.
20:39:22
18.11.2015
18.11.2015

miguelias
-> Stepan FUN: Dík za radu. Cočkem jsem už něco navařil, a myslím že mi to i jde. Tata sice má cočko, ale u něj cokoliv dělat....nikdy víc ! Pořád do všeho kecá, všechno by jen přeplátoval, rozčílí ho každá krávovina, prostě strašnej chytrák. Tak jsem si opatřil garáž a kamarád má právě toho TIGA. Takže bych rád na jaře rozebral užovku do šroubku a vyvařil jak má být.... 

20:39:02
18.11.2015
18.11.2015

ochoda
-> Stepan FUN: Tak bohužel mám jen trafo. A 1,6 elektrody sem měl a vejfuk se s tim lepil parádně, ale to je furt oproti karoserii tlusty jakxviň. 

20:37:14
18.11.2015
18.11.2015

StepaNoFUN
-> castrol: Tak 1,6mm rutilkou a invertorem se (samozřejmě pokud na to máš ruce - já teda ne) dá taky svařovat "nesmysl"... Ale to musíš bejt kuwa dobrej...
20:36:14
18.11.2015
18.11.2015

ochoda
Klid, mě to jen tak napadlo.
Je pravda, že by to bylo asi docela peklo no.




20:34:45
18.11.2015
18.11.2015

castrol
-> ochoda: jedneho casu tu bol borec co si tak auto vyvaral 

20:33:30
18.11.2015
18.11.2015

StepaNoFUN
-> ochoda: Ani o tom nepřemejšlej. Neříkám, že to tím nejde polepit, ale o svařování se mluvit nedá...
20:33:26
18.11.2015
18.11.2015

Vojťas
-> ochoda: leda bys z toho chtel delat emental

20:32:33
18.11.2015
18.11.2015

Matthes, záškodník z TechWebu
20:31:30
18.11.2015
18.11.2015

ochoda
Jen tak se vetřu. Né že bych to měl v plánu, ale zkoušel jste někdo vyvařovat auto elektrodou? (obyčejnou mašinou, tušim střídavej proud tam je ne?)
20:26:02
18.11.2015
18.11.2015

StepaNoFUN
-> miguelias: Jestli s tím umíš, tak směle do toho. ;-) Daj se s tím dělat zázraky... Ale pokud začínáš, tak MAG (svařování v ochranné atmosféře aktivního plynu - aneb "COčko") je uživatelsky přívětivější než Tebou zmiňovanej TIG. ;-)
Edit: Mimochodem - "mašinka za 17litrů" není podle ceny žádnej HI-TECH... Za 17tis. jsem vozil ve služebáku invertor (TIG sice umožňující, ale cena je bez hořáku TIG, flašky a samozřejmě HF je v říši snů), v posledním roce je nahrazen "céočkem" za 35 a že by to byla nějak extra profi mašina se říct nedá.... "COčko" co mám doma stálo taky skoro 35 (pravda před dost lety) a žádnej zázrak to taky není...
A pokud ten TIG nemá HF, tak si nejdřív zkus svařit pár kousků plechu dohromady a pak přemejšlej o vyváření auta. Až půjdeš po dvacátý brousit elektordu, vzteky to zahodíš sám. ;-)
Edit: Mimochodem - "mašinka za 17litrů" není podle ceny žádnej HI-TECH... Za 17tis. jsem vozil ve služebáku invertor (TIG sice umožňující, ale cena je bez hořáku TIG, flašky a samozřejmě HF je v říši snů), v posledním roce je nahrazen "céočkem" za 35 a že by to byla nějak extra profi mašina se říct nedá.... "COčko" co mám doma stálo taky skoro 35 (pravda před dost lety) a žádnej zázrak to taky není...
A pokud ten TIG nemá HF, tak si nejdřív zkus svařit pár kousků plechu dohromady a pak přemejšlej o vyváření auta. Až půjdeš po dvacátý brousit elektordu, vzteky to zahodíš sám. ;-)
20:23:17
18.11.2015
18.11.2015

Matthes, záškodník z TechWebu
-> miguelias: Jako dá se, ale osobně myslim, že MAG je lepší než TIG na tyhle účely...
20:07:00
18.11.2015
18.11.2015

miguelias
Pánové rád bych znal váš názor. Mám k dispozici TIG (nová mašinka za 17 litrů). Co kdybych to použil na vyvaření škodovky ? Máte někdo zkušenosti s touto metodou ? 

19:57:41
18.11.2015
18.11.2015

castrol
-> Jozka: tak sa podarilo zohnat v jednom zapadnutom obchode:) ale ak nájdeš záujem furt bude
21:23:37
12.11.2015
12.11.2015

Jozka
-> castrol: OK.
21:22:54
12.11.2015
12.11.2015

castrol
-> Jozka: uvidime ci najdes nenajdes a podlatoho sa rozhodnem ci skusim objiednat
21:16:15
12.11.2015
12.11.2015

Jozka
-> castrol: Já jen že tam (atypicky) mají jen tu baňku samotnou za 150 - ale fakt je, že na ten tebou dohledanej kompletní novější, což může nepasovat. No, snad je ještě v tý plechový skříni někde najdu..
19:13:54
12.11.2015
12.11.2015

castrol
-> Jozka: o tom viem našiel som tam tento -> castrol 11.11.15 20:51:14:
17:54:11
12.11.2015
12.11.2015

Jozka
-> castrol: Dneska mě napadlo místo možného výskytu, o víkendu mrknu. Jinak cosi tady: svarecskepotreby.cz/pruto
komery.html
17:39:50
12.11.2015
12.11.2015

castrol
-> Jozka: dik pane :)
00:06:52
12.11.2015
12.11.2015

Jozka
-> castrol: Když najdu, dám vědět..
23:27:02
11.11.2015
11.11.2015

castrol
-> Jozka: ak mas kupim aspon jeden
23:10:26
11.11.2015
11.11.2015

Jozka
-> castrol: Přemýšlím, jestli se mi tohle někde dokonce neválí doma..
Ale - kupoval jsem kdysi pro firmu, přitom výrobce (GCE Autogen Chotěboř) prodat nechtěl a odkázali mě na jakejsi autorizovanej servis, odkud mi jich pak 10 ks poslali - ale kdo ví, jak je to dneska, náhradních dílů je čím dál míň..
Ale - kupoval jsem kdysi pro firmu, přitom výrobce (GCE Autogen Chotěboř) prodat nechtěl a odkázali mě na jakejsi autorizovanej servis, odkud mi jich pak 10 ks poslali - ale kdo ví, jak je to dneska, náhradních dílů je čím dál míň..

20:51:14
11.11.2015
11.11.2015

castrol
-> Stepan FUN: komplet som nasiel ln ci niekto nevie iba o tej banke
20:45:48
11.11.2015
11.11.2015

StepaNoFUN
-> castrol: Samostatně netuším... Kdysi jsem ji kupoval komplet i s tou odměrnou trubicí a černou "špičkou" a stálo to celkem raketu...
Ale kde se to nakonec kupovalo nevím. Pověřil jsem nákupem zásobovače firmy, odkud ten redukčák pocházel....
Ale kde se to nakonec kupovalo nevím. Pověřil jsem nákupem zásobovače firmy, odkud ten redukčák pocházel....
20:36:04
11.11.2015
11.11.2015

castrol
borci neviete niekto kde by sa dala zohnat táto baňka na red. ventil na cocko ?
21:15:36
11.10.2015
11.10.2015

Discovera
8l lahev je málo. U směsky jde tlak ukrutně rychle dolů...tohle není jako zkapalněné čisté CO! U směsky beru jako minimum lahev o objemu 10l. Není problém směsku 10l lahve vymlátit i za den a mít dvě 10l lahve směsky je ideální základ. Větší už jsou dražší, i když by to nebylo od věci jednu 20l mít.
Jak píše Stepan FUN u směsky je o drobet menší průvar a méně se chladí hořák a proto se uvádí u směsky (u hořáků) o 10-20A míň. I tak to není ale kritické bo i 160A jde matroš "nahřát" ( myšleno velkou plochou třebas plácnu 110L nádoba na LPG při výrobě kompresoru - tam je cca 5mm stěna) pak už to jde....horší je to u tlustého matroše.
Rozdíl mezi směskou a čistým CO je nicméně nádherně znát na bodování plechů (nebo plech na jekl - v plechu vyvrtané díry pro nabodování "zalití") U CO se dá bodovat doslova na slepo do 1-2s a zalitý svár-bod vyplní celou vyvrtanou díru. U směsi má občas oblouk "zalít" díru tak na polovinu až třištvrtě při stejném čase. Ten kdo s tím začne od píky bude mu (může) "trošku divné" chování vadit, než si zvykne. Je to dáno menším podílem CO, které se aktivně zapojuje do sváření.
A k odkazům - v drtivé většině všechny 8l tlakovy za ty ceny do 2600kč i s náplní mají tlak 150Baru ! a lahve 10 litrové jsou už všechny na 200Baru! Takže cenově nevychází dobře vzhledem k chybějícím 50Bar a 2l (8 vs. 10l lahve). Znám borca co byl okouzlen cenou 2350kč za 8l i s náplní a teď lituje, že si nekoupil 10l s 200Baru. Jeho 8l je samozřejmě 150Bar a má jí při bodování-vyvařování kastle Favorit prázdnou do tří dnů. Naplní jí (výměnným způsobem - opět mu jí naplní jen na udávaných 150 Baru co je vyraženo na lahvi) a cca do tří dnů je zase na nule. Věřit nemusíte, ale mám 4 lahve 2x Argon a 2x směsku a není to jako 8l čistého CO....tam mi COčko vydrželo i rok a to mašina jela celý víkendy co 14 dní na průtok 5-6l/min.
Samozřejmě jsou i 20l lahve na 150Baru. Takže před kupou je potřeba číst kolik že má pracovní tlak !
Cena náplně 8l směsky cca 600kč a 10l náplně 725Kč. Kdo má možnost přepouštění má to samozřejmě lepší, ale ani tohle není spásné bo se nikdy nedostane přepuštěním na tlak pracovní (150-200Bar dle lahve 8l či 10l) k vůli vyrovnání tlaků mezi oběma lahvemi. U té 8l je to samo lepší.
Jak píše Stepan FUN u směsky je o drobet menší průvar a méně se chladí hořák a proto se uvádí u směsky (u hořáků) o 10-20A míň. I tak to není ale kritické bo i 160A jde matroš "nahřát" ( myšleno velkou plochou třebas plácnu 110L nádoba na LPG při výrobě kompresoru - tam je cca 5mm stěna) pak už to jde....horší je to u tlustého matroše.
Rozdíl mezi směskou a čistým CO je nicméně nádherně znát na bodování plechů (nebo plech na jekl - v plechu vyvrtané díry pro nabodování "zalití") U CO se dá bodovat doslova na slepo do 1-2s a zalitý svár-bod vyplní celou vyvrtanou díru. U směsi má občas oblouk "zalít" díru tak na polovinu až třištvrtě při stejném čase. Ten kdo s tím začne od píky bude mu (může) "trošku divné" chování vadit, než si zvykne. Je to dáno menším podílem CO, které se aktivně zapojuje do sváření.
A k odkazům - v drtivé většině všechny 8l tlakovy za ty ceny do 2600kč i s náplní mají tlak 150Baru ! a lahve 10 litrové jsou už všechny na 200Baru! Takže cenově nevychází dobře vzhledem k chybějícím 50Bar a 2l (8 vs. 10l lahve). Znám borca co byl okouzlen cenou 2350kč za 8l i s náplní a teď lituje, že si nekoupil 10l s 200Baru. Jeho 8l je samozřejmě 150Bar a má jí při bodování-vyvařování kastle Favorit prázdnou do tří dnů. Naplní jí (výměnným způsobem - opět mu jí naplní jen na udávaných 150 Baru co je vyraženo na lahvi) a cca do tří dnů je zase na nule. Věřit nemusíte, ale mám 4 lahve 2x Argon a 2x směsku a není to jako 8l čistého CO....tam mi COčko vydrželo i rok a to mašina jela celý víkendy co 14 dní na průtok 5-6l/min.
Samozřejmě jsou i 20l lahve na 150Baru. Takže před kupou je potřeba číst kolik že má pracovní tlak !
Cena náplně 8l směsky cca 600kč a 10l náplně 725Kč. Kdo má možnost přepouštění má to samozřejmě lepší, ale ani tohle není spásné bo se nikdy nedostane přepuštěním na tlak pracovní (150-200Bar dle lahve 8l či 10l) k vůli vyrovnání tlaků mezi oběma lahvemi. U té 8l je to samo lepší.
20:50:32
11.10.2015
11.10.2015

StepaNoFUN
Směs je fajn - Ale pozor! Snižuje průvar... Takže u plechů OK, ale pokud svařujete něco na hranici možností mašiny, tak opatrně. Proto se nechci vzát čistýho CO2 i když k přepuštění směsi do vlastní flašky mám přístup za "děkuju"... Musím ještě sehnat 4tou a 5tou lahev a pak do toho půjdu.
20:39:51
11.10.2015
11.10.2015

Jarda/felda
-> spartra 11.10.15 16:47:46: pokud chceš vypláznout 2000 místo pár stovek za předělání tak do toho
revize stojí 2-3 stovky a je na 10 let to musíš řešit u všech tlakovek

17:35:44
11.10.2015
11.10.2015

spartra
tak to mě stačej 2 - 8/10l náplně na rok. 15/20l by byla lepší, už není dobrá na manipulace
ptám se , protože bych případně sháněl i s bombou + novej redukční ventil

ptám se , protože bych případně sháněl i s bombou + novej redukční ventil
17:15:26
11.10.2015
11.10.2015

Sejki - zrušená registrace
-> spartra: 8l je pro me malo, mam obdobi kdy se svarecka nezastavi a to bych jezdil jak camrda jen kvuli bombe....