Svářeči (a sváření)

prohledat
1920 příspěvků (zobrazeno 951 až 1000) od 13.02.2013 do 26.12.2025, založil/a U-Geen
řadit dle data
12:52:06
28.06.2017
charon
Sokolíci, poraďte. Mám předvybrané tři svářečky a nemůžu se rozhodnout.
1) svarecky.heureka.cz/prote co-fusion-mig-175-svarecka -co2 - na 15 kg cívky, ale je nejslabší výkon

2) www.svartop.cz/svareci-te chnika/svareci-invertor-sh arks-250-y10-mig-mma-igbt- horak-kabely-2 - jsou na ní pozitivní reference, líbí se mi velmi, nejvýkonnější

3) svarecky.heureka.cz/alfa- in-pegas-160-mig-syn - můžu jí mít jetou za srovnatelné peníze se sharksem, ale recenzí nebo zkušeností jsem moc nenašel

Bude to primárně na karosařinu a pak na jekly pásoviny co je tak potřeba doma udělat - ponk, vozejček, přístřešek na dřevo, atp. Svářečku na elektrody mám, takže kombinaci s elektrodou nutně nepotřebuju. Co byste vybrali a proč?
Ta první se mi líbí hlavně kvůli 15 kg cívkám, ale je otázka, jak rychle jí dokážu vyvařit ...
upraveno 1x, naposled 28.06.2017 12:52:50
18:13:01
22.06.2017
StepaNoFUN
-> SBORMISTR: Jinak si o univerzálních mašinách myslím svoje...TIG je na tom skoro nepoužitelnej (nema HF), takže je to ve finále COcko s MMA. Řeknu to asi takhle. V autě vozím 200A Alfu (invertorovy COcko se synergií), ale kdykoli muzu, tak svařuju svým (poctivá mašina s trafem)....
16:58:01
22.06.2017
SBORMISTR
-> StepaNoFUN: no a jinak na to co rikas? ;)
16:37:28
22.06.2017
StepaNoFUN
-> SBORMISTR: Svařování AL tímhle je naprostá nouzovka. Neříkám, že to nejde, ale je to takový "nic moc". Spíš nic, než moc...
16:14:54
22.06.2017
SBORMISTR
Chlapi co svarujete denne, co rikate na masinu GAMASTAR 1950LS PFC SYNERGIE
www.omc.cz/gamastar-1950l s-pfc-synergie
Potrebuju novy stroj do dilny, ale jsem limitovany obycejnymi zasuvkami na 230V... na vareni jednak automobilni plechariny, vylisku a drobnosti (nejvice), ale casto varim i ruzny jekly, icka a podobny profily, na ktery se hodi spis obalovana elektroda (trafo resp. dneska uz asi jedine invertor, coz je tento pripad), a moznost TIGu urcite taky neni k zahozeni - fakt se mi libi ta univerzalnost tohohle stroje.
Co vareni hlinikem MIG/MAG timhle, jak se tam pise, myslite, ze je to i na to pouzitelny po uzpusobeni? To by se mi taky dost hodilo, hlinik taky potrebuju docela casto povarovat...
Diky za fundovane reakce a nazory, jestli do toho jit nebo nejit :)
18:08:50
09.06.2017
rsvancara
-> Tomaso435: Spíš CO bez plynu :-D
14:47:51
07.06.2017
Vojťas
-> Tomaso435: myslis ze tim to soudruzi delali ? :D po opiskovani pricky motoru to na me vykouklo. Ale jestli uz s tim nekdo neco delal nevim.

neni to moc videt, je to proste deravy, i kdyz po krajich je to normalni svar
upraveno 1x, naposled 07.06.2017 14:48:35
14:46:21
07.06.2017
Tomaso435
-> Vojťas: invertorem ? :D
14:42:59
07.06.2017
Vojťas
Tož dobré ne? 3
zvětšit Svářeči (a sváření) - obrázek od Vojťas vložen 07.06.2017 14:42:59
07:45:58
23.05.2017
Jozka
-> Milan 136: Škoda, že se na porovnání životnosti dochovalo tak málo třeba Tigrů (údajně existujou jen 3 nebo čtyři na celým světě), svařovaných "na zámky".. 3 4
06:36:57
23.05.2017
Milan 136
-> Jirik_Tuňák1983 21.05.17 23:30:21: podle ceho soudis?
Delas, jak kdybys ho vyrobil, a pritom ho ani nepoznal1

-> Jozka 22.05.17 01:03:38: aha. Zajimavy. Drzet to muselo, jinak by se to davno rozpadlo, to je jasny 6
08:06:48
22.05.2017
Jirik_Tuňák1983
-> darklord 22.05.17 07:43:17: No jo, máš recht. 3 Já to bral historicky, ne co stálo na podstavci, takže mi to nedocvaklo.
upraveno 1x, naposled 22.05.2017 08:08:49
08:01:37
22.05.2017
Jozka
-> Bukaj: 3 3 Zas až tak starej nejsem.. Ale kdysi mě tyhle věci docela zajímaly a navíc jsem byl nejen tankista, ale i do svárkovania lehce fušoval..4
07:43:17
22.05.2017
darklord
-> Jirik_Tuňák1983 21.05.17 23:30:21: az na to ze na fotkach je IS-2m 3
07:05:20
22.05.2017
Bukaj
-> Jozka: Ty mluvíš (píšeš), jako bys v té fabrice pracoval...3 4
01:03:38
22.05.2017
Jozka
-> Milan 136 21.05.17 23:09:25: To jsou jen stopy po strusce na povrchu - pevný je to dost, svařováno bylo na tu dobu velice moderně "pod tavidlem" na podložce - broděním ukrutný tyče v celý tloušťce dílu. Materiál navíc silně legovanej, žádný bláto, jaký třeba používali Němci, protože neměli příslušný suroviny.4
23:30:21
21.05.2017
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 21.05.17 23:09:25: O tančících, konkrétně o T-34, toho víš asi tolik co já o háčkování. 3
23:09:25
21.05.2017
Milan 136
-> Antony - zrušená registrace 21.05.17 22:56:15: to jo, o estetiku neslo vubec a bylo to treba rychle postavit. Ale ty lepenice nevypadaji moc pevne :-D

-> Bukaj 21.05.17 22:56:29: ted je v Brne.
Kde byl pred tim nevim. Realnej asi bude 6
Tak na netu pisou, ze tam dorazil z Lesan
upraveno 1x, naposled 21.05.2017 23:17:20
22:56:29
21.05.2017
Bukaj
-> Milan 136: Jů, voni ho někde zase vyšašili? Kde celou tu dobu vlastně stál? Nebo je to "replika"? Asi ne, ten lak a ta koroze vypadá dost autenticky...3
22:56:15
21.05.2017
Antony - zrušená registrace
-> Milan 136: No, když si uvedomiš v jakých kvantech je chrlili a jaká byla realná životnost v boji, tak není divu 4
22:47:31
21.05.2017
Milan 136
22:46:53
21.05.2017
Milan 136
22:46:22
21.05.2017
Milan 136
22:45:59
21.05.2017
Milan 136
Soudruzi meli docela dobry svarece. Prikladny zpracovani. Docela se divim, ze se to samo nerozpadlo
zvětšit Svářeči (a sváření) - obrázek od Milan 136 vložen 21.05.2017 22:45:59
08:11:39
11.05.2017
StepaNoFUN
-> Antony: Tak to netuším. Ještě jsem se s takhle umřetou kuklou nesetkal. Přední sklo je předpokládám čistý a nezežloutlý...
08:08:23
11.05.2017
Antony - zrušená registrace
-> StepaNoFUN: jj, funguje. To člověk pozná, ale jakoby se ztratily detaily.
A ani hledí není nijak extremě poprskaný, zakouřený
upraveno 1x, naposled 11.05.2017 08:13:25
07:59:33
11.05.2017
StepaNoFUN
-> Antony: samozatmívání funguje? Neumřela baterka?
07:05:48
11.05.2017
Antony - zrušená registrace
Včera jsem po dlouhý době vzal do ruky COčko a zjistil, že na to vůbec nevidím. Mám samozatmívačku, myslím magg (byla v setu k mašině) a dřív paráda, ale teď ať nastavím jakykoliv stupeň, tak vidím akorat světlý bod lázně, ale tvar lázně anebo okolí svaru vůbec. Abych viděl co vlastně svářím. Je možný, že časem maska degradovala?
11:09:56
15.04.2017
Jakub Vedral
-> StepaNoFUN: Já nikdy nesvářel. Pročetl jsem si pár rad a máš pravdu, jel jsem po směru... aspoňje vidět, že sá mám hoodně co učit.
22:03:39
14.04.2017
StepaNoFUN
-> Jakub Vedral: Pomalej posun hořáku? Apropos - nemáš zvyk z elektrody jet po směru (dozadu)?
15:26:44
14.04.2017
Jakub Vedral
Ahoj. Dnes první seznámení se svářečkou. Řekne mi někdo svůj komentář?
Proč mam ty sváry tak vystouplé? Že bych tam sunul moc drátu?
zvětšit Svářeči (a sváření) - obrázek od Jakub Vedral vložen 14.04.2017 15:26:44
08:38:41
23.03.2017
Jarda/felda
-> spartra 23.03.17 07:23:06: kotouče se brousí 4
07:23:06
23.03.2017
spartra
ještě dodám na níže zmíněné příklady pás ca 250 kč, kotouč ca 3500kč
proběhlo víc adeptů
pilan pms 130
www.pilanametal.cz/pasova -pila-na-kov-pms-130130-mo .html
tradiční německý produkt gude mbs 125
www.peva.cz/katalog/.../p asova-pila-mbs125v--gude-4 0543

taky bych měl zmínit prostor je problém, na řezaní máme karbo aeg smt 355
www.nejnaradi.cz/pokosove /681-aeg-smt-355.html jelikož je to výlisek z plechu je problém udržet rovinu při 90 natož 45 stupních, výhoda leží na ponku a při řezání se hodí na podlahu
což by mě splňovala ta kotoučovka, zas ta cena kotouče a neznámá výdrž
upraveno 1x, naposled 23.03.2017 07:28:58
21:10:50
22.03.2017
StepaNoFUN
-> spartra: Pásovka je pásovka. I levný "sračky" se nedaj s "velkou flexou" srovnat. Ten pás pokud ho nezmrvíš vlastní blbostí vydrží dost... Je to sice v případě levnejch zařízení o neco pomalejší řezání, ale zase s minimem otřepů, přesnější...
18:51:28
22.03.2017
castrol
-> spartra: mam pasovu bomarku a nestazujem si
18:00:15
22.03.2017
Jarda/felda
-> spartra 22.03.17 17:28:11: nejlíp pásovku s tvdokovovým vedením pásu
17:28:11
22.03.2017
spartra
a máte pudičku..............?
že se ptám, máte někdo zkušenost na domácí řezání převážně trubky jekly
ohledně přesnosti, nastavování úhlů, pás-kotouč, hluk, opotřebení, rychlost na tu se asi doma nemůže moc hrát
mezi pásová / kotoučová pila
pásovka bomar Pulldown 160.120 G
www.fipas.cz/bomar-pulldo wn-160120-g
kotoučová DRC 355
www.forsteel.eu/kotoucova -pila-na-kov-rotadry
- případně starší česká pkm 60(tam nevím průměr kotouče, případné opravy převodů a čepů nejsou taky zadarmo)
20:39:03
19.03.2017
Milan 136
-> Jozka: ok dik. Tak ze na aute radeji ne
11:11:34
18.03.2017
Jozka
-> Milan 136: Nakoukni semhle - nějaký zrnka tam jsou, ale musíš je
pracně vyrejžovat - asi jako tady.
www.svarforum.cz/forum/vi ewtopic.php?id=162&...

Osobně jsem TIGem štouchal do auta jen jednou, ale ve stavu 99% odstrojení. Ale to vf zapalování je fakt sviňa - důkazem budiž zesnulej firemní měřák (kterej jsme používali na kvalifikace postupů a tehdy stál asi desítku), kterej si hoši od ČEZ ode mě kdysi půjčili a prostě s ním museli změřit napětí na oblouku..
upraveno 1x, naposled 18.03.2017 11:14:44
09:47:23
18.03.2017
Milan 136
-> StepaNoFUN: no prave. Kluci v karosarne maji nejakou ochranu proti prepeti, co se pripoji klestema na baterku a pak v klidu vari. Ale ten tig nevim no
05:49:39
18.03.2017
StepaNoFUN
-> Milan 136: vzhledem k tomu, že jsem si HF TIGem odpálil elektroniku v COcku a to byly na stejnym stole jen hozený kabely, tak bych se toho bál. Přece jen to zapalování oblouku má napětí v řádu kV...
22:09:05
17.03.2017
Milan 136
-> MB_CML: je to privarit nerezovou koncovku na nerezovou trubku. A vyndat znamena preriznout a pak dat sponu, coz se mi uplne dvakrat nechce 1
21:56:19
17.03.2017
MB_CML
Tak spíš než baterku bych vyhodil kabel od altíku. Každopádně pokud na to nebudeš používat 50let starou trafo svářečku, tak se tam nemá co čemu stát. Kleště někam na potrubí a jedu... Akorát to stejně skončí tak, že ten výfuk sundáš a zavaříš venku, pokud je to něco většího, než držák.
upraveno 1x, naposled 17.03.2017 21:57:03
21:26:10
17.03.2017
castrol
-> Milan 136: sice zvarane na fele co ma elektroniku asi len lcd hodinky ale baterku som pre istotu odpojil 1
21:10:11
17.03.2017
Jarda/felda
-> Milan 136 17.03.17 20:56:43: jako běžná svéřečka, kostru co nejblíž svaru a neměl bys mít problém, maximálně bych pro klid duše odpojil baterku
20:56:43
17.03.2017
Milan 136
Chlapci svareci. Svareni TIGem na aute, konkretne na vyfuku. Je to pro auto nejakym duvodem nebezpecny z hlediska poskozeni elektroniky?
Nemam s tim zadne zkusenosti a nerad bych, aby se neco posralo1
22:40:43
14.02.2017
Jirik_Tuňák1983
Teď jsem viděl v TV. Tam to bylo zajímavější než na foto.
Pokoušel se tady někdo o něco podobného, byť třeba bez odpovídajícího vzdělání?
Je tady nějaký umělecký kovář?
www.szalay-sculptures.com /index.php?page=10000...
14:12:47
10.02.2017
MB_CML
Zajímavý, jak všichni všude tvrdí, že nemají peníze a každý kupuje TIG 3

No vzal jsem to asi po deseti letech do ruky a vypadá to, že jsem to úplně nezapomněl 1
zvětšit Svářeči (a sváření) - obrázek od MB_CML vložen 10.02.2017 14:12:47
15:18:22
11.01.2017
Klubko_
-> StepaNoFUN: no, návod zase celkem skoupej na informace. Našel jsem tam, jak TIG jen zapnout. Takže zase asi prd.
13:13:16
11.01.2017
StepaNoFUN
-> Klubko_: www.profi-svarecky.cz/med ia/.../Rally-MIG-161-manua l.pdf
TIG je pouze DC, bez HF, bez elektroventilu na plyn... Takže to umí to samý, co prakticky každej invertor. Jediná "podpora" pro TIG ze strany mašiny je vypnutí HOT START a ARC POWER. ;-)
Extreme Tyres