skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jezdite na kole?
-> U-Geen 15.04.25 11:54:57: jasný. Nechtělo se mi za 500 kupovat pěkný destičky do čínskýho 2 pístu, když za stejnou cenu mám Shimano 4 píst i s destičkama.
-> vhml: jasný, uvidíš... posouvat dál se dá vždy :)
-> Jarda/felda 15.04.25 09:55:25: ale ta cena je mnohem prijemnejsi 

Ne

-> U-Geen 15.04.25 09:36:34: nakonec jsem to vcera po diskuzi s dragonem koupil takhle. Sice uplnej zaklad, ale za sranda penize, tak uvidime a pak se kdyztak bude ladit dal. Nějaký zlepseni by to asi prinest melo oproti cinskejm fejkům co tam jsou teď.
-> vhml: za me asi vetsi kotouce, klidne vepredu i vzadu a dobry 4 pistkovy brzdy - treba Shimano. Kamarad s vyssi hmotnosti kupoval Sainty, to je mozna trochu overklil, ale nejaky Shimano se Servo-Drive pakama (BL-M6100/BR-M6120) by imho byly ideal. Deskama si asi taky pomuzes, ja jsem spokojenej se metalickejma Shimanama nebo Goldfrenama.
-> Rapid05 14.04.25 10:12:47: asi půjdu tou cestou 4pístu z odkazu + 203mm kotouč a současnej přední 180mm hodím dozadu. To je řešení sotva za 1500Kč a nějakej přínos by snad proběhnout měl. Většina cest je vyjížďka s dětma, takže nějaký hightech určitě nevyužiju, ale občas je potřeba tu stodolu nějak zastavit.
-> vhml 14.04.25 08:40:40: Začít větším kotoučem je asi rozumný, i kdybys později měnil zbytek brzd, tak kotouče necháš a nic se neděje. S komplet brzdama už je zase víc práce. Zkusil bych a uvidíš, třeba to bude stačit.
Jinak ty 4p z odkazu jsou základ s dvouprstou pákou - troufnu si říct, že oproti tomu, co tam máš bude posun znatelnej, ale jestli se to vyplatí, těžko říct. Jinak za mě je to minimum, co by na těžkej e-bike měl dávat rovnou výrobce.
Jinak ty 4p z odkazu jsou základ s dvouprstou pákou - troufnu si říct, že oproti tomu, co tam máš bude posun znatelnej, ale jestli se to vyplatí, těžko říct. Jinak za mě je to minimum, co by na těžkej e-bike měl dávat rovnou výrobce.
Nebo jestli ma smysl tohle ve vyprodejovy cene? www.kupkolo.cz/predni-brz
da-kotoucova-shimano-br-mt
420-bl-mt401-4pist_z126564
-> Rapid05 14.04.25 08:17:52: koukal jsem, že mají nějakou ebike řadu, byť za dost peněz
No asi začnu těma kotoučema, to je nejsnažší jak na práci, tak na peníze. Uvidím jestli to bude stačit a kdyžtak s destičkama počkám až je slítám a nebo to rovnou přestavím na nějakej 4 píst.
Ono to teď v podstatě i brzdí když je nejhůř, ale vyžaduje to strašnou sílu na páčkách a brzdí to pak pocitově podobně jako moje motorka. Kdežto když jsem měl kdysi půjčený nějaký elektrokolo z mountfíldu tak jsem byl strašně překvapenej jak to brzdí zásadně víc než motorka
No asi začnu těma kotoučema, to je nejsnažší jak na práci, tak na peníze. Uvidím jestli to bude stačit a kdyžtak s destičkama počkám až je slítám a nebo to rovnou přestavím na nějakej 4 píst.
Ono to teď v podstatě i brzdí když je nejhůř, ale vyžaduje to strašnou sílu na páčkách a brzdí to pak pocitově podobně jako moje motorka. Kdežto když jsem měl kdysi půjčený nějaký elektrokolo z mountfíldu tak jsem byl strašně překvapenej jak to brzdí zásadně víc než motorka
-> vhml 13.04.25 21:30:37: Třeba Galfer má i řadu pro e-biky a ty jejich desky i kotouče jezdí celkem dost lidí. Osobní zkušenost ale nemám. galfer.eu/bike/.../brake-
pads
Pokud ti tam pasujou Shimano desky, tak můžeš zkusit i jejich metalický (sinter), oproti základnímu resinu brzdí líp, ale jsou hlučnější - to už ověřený mám.
Pokud ti tam pasujou Shimano desky, tak můžeš zkusit i jejich metalický (sinter), oproti základnímu resinu brzdí líp, ale jsou hlučnější - to už ověřený mám.

Co jsou ale dobrý desky? Přes den jsem na to koukal a ty píčo pes aby se v tom vyznal, milion výrobců, milion rozměrů a reklamních keců zrovna tak. Je mi jasný, že v tom kole bude od výroby namontovanej nejlacinější shit.
-> vhml 13.04.25 20:06:00: To už je na 340 od Saskyna

-> vhml: si myslim ze by to asi vyresily jen lepsi desky.
-> vhml: Větší a kvalitnější kotouč a dobrý desky udělaj docela dost, pokud nejezdíš nějaký vraždy, mohlo by to stačit. Ale s takovou hmotností soupravy
bys čtyřpístama a 203mm na obou kolech vůbec nic nezkazil. (Ještě teda bacha, co vidle a rám snesou - někde už se třeba ty 203mm dle výrobce nedoporučujou).

Potřeboval bych poradit s brzdama. Já, e-kolo a batůžek se svačinou úspěšně atakujeme součet kolem 150Kg tudíž to vcelku zásadně nebrzdí.
Aktuální situace jsou kotouče 180mm vepředu, 160mm vzadu a nějaký fejkový Shimana MT-200 ( = nejmenší velikost destiček ) a neznámá smes destiček.
Kudy z toho nejsnáze ven? Koupit dopředu kotouč a adaptér na 203mm a ty předky hodit dozadu? Nebo řešit nějaký jiný brzdiče?
Asi bych začal tima kotoučema, což je řešení za pár stovek a pak by se vidělo jestli se něco vyřešilo?
Aktuální situace jsou kotouče 180mm vepředu, 160mm vzadu a nějaký fejkový Shimana MT-200 ( = nejmenší velikost destiček ) a neznámá smes destiček.
Kudy z toho nejsnáze ven? Koupit dopředu kotouč a adaptér na 203mm a ty předky hodit dozadu? Nebo řešit nějaký jiný brzdiče?
Asi bych začal tima kotoučema, což je řešení za pár stovek a pak by se vidělo jestli se něco vyřešilo?
-> Bukaj 02.01.25 08:52:12:
Už mě to napadlo i u aut - současný patvary mi začínají připomínat ameriky z přelomu 50. + 60..


-> Bukaj 02.01.25 08:42:06: jako u kazdyho kola, zalezi kde/co/jak jezdis
-> Bukaj 02.01.25 08:42:06: naopak, velký kolo má větší tyčnou plochu a mín zapadá do děr 

-> Milan 136 01.01.25 21:04:29: Pár mých kamarádů jezdí na těch historických velocipedech - tak to je asi směr, kam se aktuální trendy vracejí...

-> Jarda/felda: Když se koukneš na ten piditalíř, tak je to asi jako by měl normální kola a normální převody...
Jen přemýšlím, k čemu tak velká kola jsou dobrá? U silničky bych to pochopil, že kvůli rychlosti, ale u horáka? Tam to musí být kontraproduktivní...

Jen přemýšlím, k čemu tak velká kola jsou dobrá? U silničky bych to pochopil, že kvůli rychlosti, ale u horáka? Tam to musí být kontraproduktivní...

-> Bukaj 01.01.25 20:52:31: Vnější průměr pláště je 36", tak to srovnej s 13" ze Škodovky 
Jo 622 je průměr v mm.

Jo 622 je průměr v mm.
-> Jarda/felda 01.01.25 20:34:23: Asi jo no. Viděl jsem ho pak odjíždět

Rozměr pneumatiky bicyklu v palcích mi vůbec nic neříká.
Vím, že na Favoritu mám rozměr 622 (nevím čeho - že by mm?) a existovaly ještě větší ráfky 630 - ty jsem kdysi sehnal dlouhonohému kamarádovi, se kterým jsme jezdili
Vím, že na Favoritu mám rozměr 622 (nevím čeho - že by mm?) a existovaly ještě větší ráfky 630 - ty jsem kdysi sehnal dlouhonohému kamarádovi, se kterým jsme jezdili

-> vhml 01.01.25 20:22:37: Aha, takže asi "hodně". 

-> U-Geen 01.01.25 20:19:58: A 36" je hodně nebo málo?
-> Bukaj 01.01.25 20:15:06: no vzhledem k tomu ze moje 29"kolo je problem nacpat do sharana 

-> Bukaj: s 36" rafkama? asi ne :)
-> Milan 136 01.01.25 16:06:50: To se vejde na zadní sedačky škodovky bez sundavání předního kola, ne?

-> U-Geen 01.01.25 19:59:48: Nevím, vidím to jen na telefonu
-> Milan 136: huste...
-> Jirik_Tuňák1983: ses si jistej? :)
jinak preju peknej cyklorok, letosni sezona zacla kratce, ale krasne :)
-> Jirik_Tuňák1983: ses si jistej? :)
jinak preju peknej cyklorok, letosni sezona zacla kratce, ale krasne :)
-> Rapid05 01.01.25 18:20:19: Jo 36x2.25 jsem četl vzadu 

-> Milan 136 01.01.25 16:06:50: 36"? Celkem úlet 

-> Milan 136 01.01.25 16:06:50: Pro menší vzrůst to může být fajn.
-> Milan 136: Aj ja,nová doba,keď nevieš rozhodnúť či si žena alebo muž.

-> dragon_cb_cz: a bud dam predstavec s uhlem, ted je 0", nebo riditka s vyssim zdvihem.
-> dragon_cb_cz: kdyz sem na tabulku kol aplikoval filtr aby to nemelo sedlovku 27,2 (kvuli mensimu vyberu teleskopek) a melo pevny osy i na ramu. Moc toho nezbylo. Merida dela 24" ram, ale te uz se mi podle fotek fakt nelibilo, navic uz sem chtel po dvou Meridach zmenu. Jeste Superior delal XXL, ale jen u jednoho modelu, pro letosek vyprodano a v novy kolekci se prej neplanuje.
-> Vojťas 28.11.23 21:37:17: Ty jo, to je pořád strašně přísnej drop... větší velikost už není?
Ale jinak teda vypadá super, za ty peníze hodně pěknej kus kola


Tak tohle je moje nová Černá perla
Byl sem dneska v Cyklo Erben v Mělníku, maj toho spousta skladem, super zkusebni okruh, byl sem tam asi tri hodiny plus přestávka na oběd. Zkoušeli jsme i jiný kola různě ladit ale nikdy to nebylo ono. Jen nějak dostanu vejš řidítka, teleskopickou sedlovku si kdyžtak dokoupím a jinak cajk. Asi jeste prevodnik, 30 je malo, mozna rovnou pujdu na 34. Takhle to rozjedu na max na rovine. Karbonovej ram asi docela funguje. Doplňky budou oranžový, možná i napis na rám si necham vyrezat nalepku.
Za 34 nebylo o čem...
Jo a měřím teda 196, 97 nohy, vrch sedla davam 87 od stredu klik.
www.cykloerben.cz/trek-pr ocaliber-9-5-mercury-vel-x xl

Za 34 nebylo o čem...
Jo a měřím teda 196, 97 nohy, vrch sedla davam 87 od stredu klik.
www.cykloerben.cz/trek-pr ocaliber-9-5-mercury-vel-x xl
-> U-Geen: Postupně snizuju. Furt je to jak prkno. :-( I když jsem těžkej.
-> StepaNoFUN: no primarn nastav dobrej tlak, dalsi nastaveni bych resil az pak :-)
-> U-Geen: Otočil jsem s tím o cca 1/3 otáčky do + od nuly a pojedu se někdy projet...