Tak ksem dneska zjistil, ze jsem vcera ztratil predni blatnik... :-/
No za ty penize ho hledat nepojedu. Ale je mi divny, ze jsem to nezaregistroval.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jezdite na kole?
Koupil jsem tohle: www.kupkolo.cz/sedlo-sell
e-italia-gel-flow-panske-c
erne_z120272
Kalhoty s plínou nemám a buď jsem si zvyknul, nebo to funguje.
Kalhoty s plínou nemám a buď jsem si zvyknul, nebo to funguje.
-> minno 24.08.23 10:15:39: Skoro bych řekl, že to je vůbec nejsložitější věc k opravdu dobrému vyřešení na kole
SMP byli průkopníci sedel s výřezem (kvůli eliminaci problémů co popisujou Jiří a King a problémům s prostatou a obecně "pánskými orgány"), to od nich už dost firem převzalo. Plus tam mají některé další vychytávky. Nejsou to nejlehčí a nejelegantnější sedla, ale hodně lidí co tyhle problémy řešilo si je nemůže vynachválit. Kamarád co problémy s prostatou schytal v relativně mladém (== cca mém), můj tatík... všichni spokojení.
-> King 23.08.23 17:48:57: -> Jirik_Tuňák1983 23.08.23 17:39:41: Zkuste to SMP, nebo třeba Selle Italia dělá X-Flow sedla s velkým výřezem.

-> King 23.08.23 17:48:57: -> Jirik_Tuňák1983 23.08.23 17:39:41: Zkuste to SMP, nebo třeba Selle Italia dělá X-Flow sedla s velkým výřezem.
Použijem obľúbený výrok, autor je kolega: To sa takto ide riešiť? Tak to potom radšej nejdem riešiť
-> dragon_cb_cz 23.08.23 15:16:01: Ďakujem za tip, skúsim si to popozerať.
-> Vojťas 23.08.23 18:20:11: No, prvá jazda po dlhšom období (po zime) býva OK, ale potom sadnúť druhý deň znova na bike býva au, au....
Cez leto sadám na bike skoro každý deň, podľa počasia, ale obvykle len také relax trasy okolo 10 km... Toto je v pohode, ale keď si chcem dať pár krát do roka dlhší okruh, tak to na zadok znášam zle. Ale zatiaľ som to vždy prežil

-> dragon_cb_cz 23.08.23 15:16:01: Ďakujem za tip, skúsim si to popozerať.
-> Vojťas 23.08.23 18:20:11: No, prvá jazda po dlhšom období (po zime) býva OK, ale potom sadnúť druhý deň znova na bike býva au, au....


No základ si aspoň změřit tu šířku sedacích kostí, jak někdo psal. Já to dělal doma na kartonu dle návodu na YouTube. Podle toho jsem dal na silnicku tvrdé úzké karbon sedlo od Force a pohoda. Předtím origo měkčí, širší byl boj.
-> minno: a jak casto jezdis? ja kdyz delsi dobu nejezdim tak poprve je to vzdycky horsi, jestli to nebude ono 

-> Jirik_Tuňák1983 23.08.23 17:39:41: Jo, taky s tim bojuju a spartansky 180g sedlo na silnicce asteroidum nijak zvlast nesvedci. Ale s poradne vyvlozkovamyma kratasama si pihel zvykne. Hodne tomu pomoh polstarek pro těhule, na kterym denne prosedim par hodin v aute.
-> dragon_cb_cz 23.08.23 15:16:01: Já jsem svého času nemohl jezdit vůbec. Nepomohly ani kvalitní sedlo + kalhoty. Dokonce mi hrozil operativní zákrok. Naštěstí se to nějak usadilo a teď dobré. Hádej co. 

-> minno 23.08.23 15:12:32: Trénovanější prdel a kalhoty s vložkou
Ale jinak pokud jsi ochotný za to dát ty peníze, tak Selle SMP. Na ten druh ježdění co hádám děláš ty asi model Trk... ale šíři už musíš volit podle své zadnice. Ideálně najít prodejnu kde mají testovací sedla.

Ešte by som privítal nejaké iné/lepšie/vhodnejšie sedlo, ale nevyznám sa v tom, netuším čo kúpiť.
Teraz mám toto "sériové" a už po 10-15 km ma na tom bolí zadok a mám problém s tým odjazdiť dlhšiu trasu. Nohy vládzu, ale zadok au, au...
Nejaký tip nejaké konkrétne, super sedlo?
Teraz mám toto "sériové" a už po 10-15 km ma na tom bolí zadok a mám problém s tým odjazdiť dlhšiu trasu. Nohy vládzu, ale zadok au, au...
Nejaký tip nejaké konkrétne, super sedlo?

-> King 22.08.23 21:19:26: Hele, žije!
-> StepaNoFUN 20.08.23 10:37:48: Ach so...viz Kury
Dunlop ventilky jsem uz v ramci zachovani dusevniho zdravi na vsech povozech zrusil....s vyjimkou skladacky Eska, kterou jsem nedavno nostalgicky nasosnul od kamose.

Tak dnes som sa s tým potrápil a nakoniec sa podarilo -> minno 18.08.23 21:44:59: .
Skúšal som vyfučať gumu, patku po celom obvode postriekať mydlovou vodou a nanovo nafúkať čo to dá - nepomohlo.
Ale mám pocit, že ručnou pumpou čo mám, nepresiahnem určitý tlak - môžem fúkať koľko chcem, už to ďalej nejde. Ono to nafúka dosť, ale aby si to sadlo, asi by to znieslo ešte o niečo viac.
A na kompresor nemám vhodnú prípojku.
Skúšal som to teda aj rôzne španovať a naťahovať pri podhustenej gume, ale to nešlo, tá guma ostala vždy asi z 1/5 obvodu zalezená až moc pod patkou, možno tak 5 mm.
Tak som na to skúsil ísť opačne. Nafúkať to relatívne dosť, aby tam bol tlak, a na inkriminovanom mieste rukami silou odtláčať gumu do druhej strany, aby vyliezla von a podarilo sa. Obidve strany. Zapadlo to do patky, je to OK. Prejdené 10 km a OK. Hurá, konečne.
Skúšal som vyfučať gumu, patku po celom obvode postriekať mydlovou vodou a nanovo nafúkať čo to dá - nepomohlo.
Ale mám pocit, že ručnou pumpou čo mám, nepresiahnem určitý tlak - môžem fúkať koľko chcem, už to ďalej nejde. Ono to nafúka dosť, ale aby si to sadlo, asi by to znieslo ešte o niečo viac.
A na kompresor nemám vhodnú prípojku.
Skúšal som to teda aj rôzne španovať a naťahovať pri podhustenej gume, ale to nešlo, tá guma ostala vždy asi z 1/5 obvodu zalezená až moc pod patkou, možno tak 5 mm.
Tak som na to skúsil ísť opačne. Nafúkať to relatívne dosť, aby tam bol tlak, a na inkriminovanom mieste rukami silou odtláčať gumu do druhej strany, aby vyliezla von a podarilo sa. Obidve strany. Zapadlo to do patky, je to OK. Prejdené 10 km a OK. Hurá, konečne.
-> StepaNoFUN: To se ještě na něčem používá? Já tenhle ventilek teď viděl po hodně letech, když jsem na půdě našel moje BMX 20 z dětství 

-> minno 20.08.23 10:33:18: a namazal jsi patku?
-> King: Já nemyslel galuskovej, ale koloventilek s ventilkovou gumičkou.
cdn.kolokram.cz/images/.. ./ventilek-velovlozka-forc e-s-cepickou.jpg
cdn.kolokram.cz/images/.. ./ventilek-velovlozka-forc e-s-cepickou.jpg
-> gim 19.08.23 07:25:06: Hm. Som to už skúsil dosť nafúkať (tlak netuším) a nič to nepomohlo.
Ja mám problém dostať plášť hore, je zalezený až pod drážkou ráfika.
Ja mám problém dostať plášť hore, je zalezený až pod drážkou ráfika.
-> StepaNoFUN 19.08.23 22:00:36: Dela se takova redukce a kdyz vysroubujes "matku" galuskovyho ventilku uplne nahoru (jak se to dela pri pri pumpovani), tak s klasickym manometrem na "autoventilek" tlak zmeris.
-> dragon_cb_cz: No ale změřit tlak (pokud není manometr na pumpičce) na "malejch" ventilkách jaksi z jejich principu nelze...
-> Vojťas 18.08.23 22:52:52: Jj normálně manometr na pumpě nebo i samostatný manometr (mám něco od BBB). Přes redukci asi ne, ale jinak stačí aby si ten ventil zmáčkl.
-> minno: taky jsem z jara bojoval s osazením nového pláště na ráfek. Jestli si dobře vybavuju tak to byly kevlarový Maxiss Ikon na tubeless ready rafek. Patka gumy nechtěla zaskočit do drážky. Udělal jsem to hybridní metodou toho co píšou kluci. Plášť jsem nafoukal na cca 4-5 bar. V místě, kde nebyl zaskočený jsem ho opřel o zem druhou stranu na kolena a opřít se o něj dost velkou silou a zaskočil. Menší nepřesnosti osazení jsem řešil podobně, ale jen jsem pobouchaval kolem o zem v místě, kde nebyl zaskočený.
-> Vojťas: Když pominu manometr na pumpě, tak to měřím třeba timhle.
www.kupkolo.cz/manometr-s chwalbe-airmax-digitalni_z 101787
A jen tak mimo, s tím prohazováním ojetější zadní plášť na předek bych to nepřeháněl. Hlavně předek potřebuje držet v terénu stopu. Když uklouzne zadní kolo, dá se to pochytat.
www.kupkolo.cz/manometr-s chwalbe-airmax-digitalni_z 101787
A jen tak mimo, s tím prohazováním ojetější zadní plášť na předek bych to nepřeháněl. Hlavně předek potřebuje držet v terénu stopu. Když uklouzne zadní kolo, dá se to pochytat.
-> Syny:
Mám pred tým rešpekt. Rovnako pred lisom. Ak už treba na to tlačiť príliš veľkou silou, radšej to nechám tak
-> Vojťas: Ech. Tak som aspoň rád, že nie som jediný s týmto trablom
-> dragon_cb_cz 18.08.23 22:45:33: Áno, samozrejme, laboroval som s tým pri podhustenom stave.


-> Vojťas: Ech. Tak som aspoň rád, že nie som jediný s týmto trablom

-> dragon_cb_cz: hele u galuskovyho ventilku se da meřit tlak? já teda pouzivam redukci na autoventilek, tak ze sem vubec v prdeli, ale zajima me jak to funguje normalne.
-> minno 18.08.23 22:02:08: Je potřeba, aby ten plášť ve chvíli kdy s tím laboruješ byl podhuštěný, jak je tam nějaký vyšší tlak tak už s tím nehneš.
Že to bouchne se úplně neboj... max se na plášti udělá boule a vyhodíš ho :)
-> Syny 18.08.23 22:04:02: No to byla narážka na ten dvojnásobnej tlak - že když mám u silničky "provozní" 8 barů (teda... spíš 7 abych nekecal, tak úzký gumy abych dával 8 barů už se dneska nedělají), tak na ten dvojnásobek nemáš šanci se dostat (a jako 15 barů už bych se fakt bál kdybych tu možnost měl)
Že to bouchne se úplně neboj... max se na plášti udělá boule a vyhodíš ho :)
-> Syny 18.08.23 22:04:02: No to byla narážka na ten dvojnásobnej tlak - že když mám u silničky "provozní" 8 barů (teda... spíš 7 abych nekecal, tak úzký gumy abych dával 8 barů už se dneska nedělají), tak na ten dvojnásobek nemáš šanci se dostat (a jako 15 barů už bych se fakt bál kdybych tu možnost měl)

Řešil sem to stejný stejnyma metodama. Bez úspěchu. Až sem teda sklopil uši a zašel s tim do cyklo kde sem plášť kupoval... a prostě připojil kompresor a mlatil s tim, páčil a bouchal až si to tam sedlo
Tlak neznámý , ale říkal že to vydrží i 9 atm, že se nemusím bát
Ale na nějakejch probržděnejch ráfcích bych se možná bál 



-> minno 18.08.23 22:02:08: Mě kolega vždy říkal, že když už se začínáš bát, že to vybouchne, tak to snese ještě tak 2x tolik 

-> dragon_cb_cz: Mě se to tedy srovnalo vždy a to pochybuju, že tam bylo 8 barů
To tak možná půlka :) Ale je fakt, že na to může mít vliv i tvar pláště. U horáka, kde je guma o dost širší jak ráfek to funguje asi líp než u silnice.

-> Syny: Skúšal som to trochu prehustiť, ale zas nechcem, aby mi to rachlo rovno pred očami a zabilo ma to
-> dragon_cb_cz: Skúsim asi tú mydlovú vodu. Palcami som to skúšal dousadiť, ale asi na to nemám dosť sily.
Za jazdy to cítiť je.

-> dragon_cb_cz: Skúsim asi tú mydlovú vodu. Palcami som to skúšal dousadiť, ale asi na to nemám dosť sily.
Za jazdy to cítiť je.
-> minno 18.08.23 21:44:59: Můžeš zkusit Synyho metodu, ale mě teda nikdy moc nepomohla (možná protože foukat víc než 8 barů úplně nemám čím teda
. Jsou na to kdyžtak i speciální kleště, ale já to většinou nějak dousadil ručně při jen lehce nahuštěném plášti, aby se s ním dalo pracovat... a palcema ho "vytáhnout", "kývat" s ním ze strany na stranu (od patky k patce) atd. Taky pomůže namazat patku mýdlovou vodou.
Ale občas se prostě tolerance ráfku a patky pláště, jejich tvar atd sejdou tak blbě, že je výsledek trochu kompromis. Podstatný je, abys to necítil při jízdě.

Ale občas se prostě tolerance ráfku a patky pláště, jejich tvar atd sejdou tak blbě, že je výsledek trochu kompromis. Podstatný je, abys to necítil při jízdě.
-> minno 18.08.23 21:44:59: Poradne to nafoukej, mnohem vic, nez foukas na jezdeni. Akorat v tom zapraska a sedne si to :)
Kde robím chybu, alebo v čom je problém?
Prehadzoval som plášte predok za zadok, pretože zadný plášť už bol výrazne viac zodratý, ako predný (bike má 4000 km od kúpy).
Predný plášť sadol na zadok úplne ok na 1. pokus.
Ale zadný na predný ráfik si za toho otca nechce pekne sadnúť. Bočnica plášťa ostane vždy na jednom kúsku (odhadom tak 20 cm z celkového obvodu) akosi viac zalezená v ráfiku a potom to vo výsledku hádže (nie do strán, ale na výšku).
Samotný ráfik je v poriadku, nehádže ani do strán, ani na výšku.
Plášť vyzerá byť tiež Ok.
Ale po nasadení na ráfik a nafúkaní ostane akoby na jednej časti nižší profil ako na zvyšku. Na letmý pohľad to nevidno, ale po roztočení a zmeraní áno. Robí to asi 5 mm.
Už som to zhadzoval a nahadzoval asi 5x, skúšal pootáčať, rukami tomu dopomáhať, aby si to sadlo ako má, ale výsledok zakaždým rovnaký (len na inom mieste).
Neviem o tom, že by to predtým na zadku takto divne sedelo.
Čo s tým? Je to divný plášť, alebo som ja divný?
Prehadzoval som plášte predok za zadok, pretože zadný plášť už bol výrazne viac zodratý, ako predný (bike má 4000 km od kúpy).
Predný plášť sadol na zadok úplne ok na 1. pokus.
Ale zadný na predný ráfik si za toho otca nechce pekne sadnúť. Bočnica plášťa ostane vždy na jednom kúsku (odhadom tak 20 cm z celkového obvodu) akosi viac zalezená v ráfiku a potom to vo výsledku hádže (nie do strán, ale na výšku).
Samotný ráfik je v poriadku, nehádže ani do strán, ani na výšku.
Plášť vyzerá byť tiež Ok.
Ale po nasadení na ráfik a nafúkaní ostane akoby na jednej časti nižší profil ako na zvyšku. Na letmý pohľad to nevidno, ale po roztočení a zmeraní áno. Robí to asi 5 mm.
Už som to zhadzoval a nahadzoval asi 5x, skúšal pootáčať, rukami tomu dopomáhať, aby si to sadlo ako má, ale výsledok zakaždým rovnaký (len na inom mieste).
Neviem o tom, že by to predtým na zadku takto divne sedelo.
Čo s tým? Je to divný plášť, alebo som ja divný?

-> Petrson: Tjn. Hezky to zamkl Sundáš mu přední kolo a odneseš to stejně. 

-> StepaNoFUN 10.08.23 21:26:23: Hehe... takovej breaking Ritchey na n-tou 

-> StepaNoFUN: Jako dobrý, co se mi líbí je na konci jak to uváže kolem sloupu.



Takový práce a přtom taková píčovina.... fb.watch/mkYPu4achh
-> kury 09.08.23 19:04:52: Jo to je vlastne to stejny jen HT, taky sem na to koukal 

-> Vojťas 09.08.23 16:57:24: Tyvole samá ruka samá noha. 

-> dragon_cb_cz: Taky mě to napadlo zahodit odpruženou sedlovku. Ale pak když jsem to vlastně viděl, tak jsem si řekl: Kašlat ma to, jezdit a šetřit na něco moderního 

Tak na kole vypadám takhle
Ram XL Rocky mountain Element 50 2020. Bohužel je to ale málo no. Nebo jako dalo by se na tom jezdit, ale...

Ram XL Rocky mountain Element 50 2020. Bohužel je to ale málo no. Nebo jako dalo by se na tom jezdit, ale...
-> StepaNoFUN: Já bych jako vylepšení navrhoval vyhodit tu odpruženou 

-> StepaNoFUN:
Bzučící kotouče... to když na svym kole vezmu pořádně za přední brzdy jak je to zvuk jako bych brzdil paknou o špalky na pneumatice.
Bzučící kotouče... to když na svym kole vezmu pořádně za přední brzdy jak je to zvuk jako bych brzdil paknou o špalky na pneumatice.

-> StepaNoFUN: Tak ono to stačí. Teleskopická je v tvém případě zbytečnost. Jen se mi líbila ta hromada nápadů na úpravy a nic jiného mě nenapadlo.
-> růža: Mám jen odpruženou.
-> StepaNoFUN: Teleskopická sedlovka 

-> U-Geen: Zbytečnost. Sjezdy nejezdím a ještě jsem si nešáhnul na limit těhlech brzd.
-> U-Geen: Přední vidlice je vzduchová s nastavitelným reboundem, celohliník...
Dál?
Dál?