![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dobové doplňky a jiné "zlepšováky"
Tahle věc úplně nesouvisí se škodovkami, ale s provozováním rozhodně ano![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Eidy: To jo, jen bych se bál, co to v těch PAL prasatech udělá po chvilce nečinnosti. Kdyby byla prasata z nerezu, tak asi dobrý, ale ty origo čuníci rezly při pouhém vyslovení slova "vlhkost"...
...osobní zkušenost s nimi nemám, ale třeba Jozka by možná mohl přidat poznatky z provozu...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
...osobní zkušenost s nimi nemám, ale třeba Jozka by možná mohl přidat poznatky z provozu...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj: Ty jo, ten čelistník je celkem pěkná věc. Jednoduchý a přitom chytrý.
-> Tomaso435:
dobrý, fakt jsem to u fáček ještě neviděl.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> moucan: jeden z nejběžnějších :)
Vypůjčeno z inzerátu na bazoši. Tenhle sdruženej otáčkoměr a dle diod i ukazatel dobíjení jsem ještě neviděl. Vypadá to na nějakou fabrickou výrobu. Zná někdo?
-> Bukaj 11.03.21 22:00:50: tohle jsem kdysi dostal i s novýma prasatama když se vyklízel sklad údržby ve Vysočanech, taky jsem netušil co je to zač a pak jsem někde našel prospekt.... když si vzpomenu tak to vyfotim, mám to na 25,5mm.
-> Bukaj: Poslední dva vyrobený kusy vůbec..
Já zas tak dlouho sháněl ty úplně nejsprávnější gumky do 22 mm sady, až jsem tu sadu někde prošustroval..
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Já zas tak dlouho sháněl ty úplně nejsprávnější gumky do 22 mm sady, až jsem tu sadu někde prošustroval..
-> Jozka 11.03.21 23:16:07: Předpokládal jsem, že jakožto rodák "od zdroje" budeš mít skladem
Já mám někde sadu v jedněch prasatech, ale už nevím, ve kterých![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Já mám někde sadu v jedněch prasatech, ale už nevím, ve kterých
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Bohužel nemám žádný zachovalý na vyfocení, ale snad to neva, když je vyfocen na té brožuře![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Návod:
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Návod:
-> Tomaso435 11.03.21 18:16:48: Jenže ten "molekulární obohacovač" se nenasazuje pod nasávací hubici (banjo), ale místo ní, takže žádné prodloužení ale naopak zkrácení sacího traktu (a zrušení možnosti nasávání předehřátého vzduchu)...
Jinak z trošku jiného soudku: Předchůdce samostavů - "Čelistník"![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jinak z trošku jiného soudku: Předchůdce samostavů - "Čelistník"
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bukaj 11.03.21 13:24:06: No sice jsem viděl už dost ale zjevně ne všechno...
-> Bukaj 09.03.21 10:22:27: čéče to je zajimavý .. možná jen přišli na to že cesta vzduchu u 120 boxu není uplně ideální a prodloužení vede k lepšímu pruchodu... a to že tam dal někdo magnet k zachytávání špon je jen aby to vypadalo :D .. co sem slyšel honě se používají filtrboxy z fabie 1 MPi i na jiný auta, něco podobnýho jako z almery do mikry že se tim zlepší ochota motoru se točit...
-> Bobesh: Myslíš ÚVMV?
-> Bukaj: Netušil jsem že i v takových institucích se chlastá první liga...?![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> palinator 09.03.21 10:54:03:
No, ono je to docela dobře možné (i když ne moc pravděpodobné - je to před filtrem) - ty magnety tam nejsou přidělány a dá se s nimi hýbat...
Jinak bych řekl, že je to ideální doplněk pro jízdy v ocelárnách a kovozpracujících provozech - vychytá to ocelové špony z nasávaného vzduchu...![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
No, ono je to docela dobře možné (i když ne moc pravděpodobné - je to před filtrem) - ty magnety tam nejsou přidělány a dá se s nimi hýbat...
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Jinak bych řekl, že je to ideální doplněk pro jízdy v ocelárnách a kovozpracujících provozech - vychytá to ocelové špony z nasávaného vzduchu...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bukaj:
Ideálně by to ty magnety mohlo nasát. Pak by ten motor byl obohacenej i makromolekulárně.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ideálně by to ty magnety mohlo nasát. Pak by ten motor byl obohacenej i makromolekulárně.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tak a dál pokračujte vy - já jdu tvořit nějaké hodnoty![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Uvnitř jsou dvojice klasických školních permanentních magnetů![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
...a filtrační vložky do něj vyráběl, pokud vím, jen Jipap (později Mann):
Označení O22
Označení O22
Další známý filtr od fy. Strojtex Trutnov (bohužel mám jen jeden v autě, tedy nevyfotím původní obal a návod):
A začneme tedy něčím profláklejším - olejové filtry s výměnnými vložkami:
ZTS
Vložky vyráběl jednak Jipap (později Mann), ale především jsou k sehnání vložky v růžových krabičkách "Výrobného družstva invalidov Gemer Sirk" - označení GESI filter (označení Jipap/Mann O17)
ZTS
Vložky vyráběl jednak Jipap (později Mann), ale především jsou k sehnání vložky v růžových krabičkách "Výrobného družstva invalidov Gemer Sirk" - označení GESI filter (označení Jipap/Mann O17)
Toto téma zakládám jako studnici různých dobových výrobků, určených pro zvýšení užitné hodnoty škodovek. Mnohé z výrobků jsou všeobecně známé, ale mnohé překvapí i zasloužilé škodováky...![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)