![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dvoutakty
-> palinator: tak to je snad uplne jasne ze chuda zmes na 2T (pokial si dodrzal miesanie) je cesta do pruseru ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> darklord:
Je fakt že když je to chudý, tak to výrazně míň hulí. Což je taky otázka, jestli není problém, že to třeba na chudou směs blbě maže.
Je fakt že když je to chudý, tak to výrazně míň hulí. Což je taky otázka, jestli není problém, že to třeba na chudou směs blbě maže.
-> palinator: nebude to suvisiet s tym ze ked to ochudis, lepsie hori olej? mne krovinak tiez na konci benzinu vyleti do plnych otacok a potom zhasne...
-> Borderer:
Jasně, ale netroufl bych si říct, jaké minimální procento z "běžného" plnění během toho provozu chytne. Pod tou skleněnou hlavou je vidět že někdy jsou ty ohýnky opravdu nepatrné, ba neviditelné.
Taky si myslím že to souvisí s výplachem, možná nějaká rezonance mezi přepouštěcím kanálem, pohybem pístu a v rezonancí ve výfuku. Ale čekal jsem, že mi to někdo objasní méně domněnkově. A hlavně proč, když se směs ochudí, tak se paradoxně chod zakulatí. Proč nastavení dvoutaktu nefunguje na stejných základech, jako nastavení čtyřtaktu. Čili že volnoběžná směs je ideální taková, při níž motor dosahuje nejvyšších otáček při stejném množství vzduchu, respektive že každé další ochuzení způsobí pokles otáček. Kdežto 2T při ochuzení jdou samy do otáček a to už se nebavíme o starejch československejch mrdkách, ale udělá to i naprosto každá motorová pila, i úplně nová.
Jasně, ale netroufl bych si říct, jaké minimální procento z "běžného" plnění během toho provozu chytne. Pod tou skleněnou hlavou je vidět že někdy jsou ty ohýnky opravdu nepatrné, ba neviditelné.
Taky si myslím že to souvisí s výplachem, možná nějaká rezonance mezi přepouštěcím kanálem, pohybem pístu a v rezonancí ve výfuku. Ale čekal jsem, že mi to někdo objasní méně domněnkově. A hlavně proč, když se směs ochudí, tak se paradoxně chod zakulatí. Proč nastavení dvoutaktu nefunguje na stejných základech, jako nastavení čtyřtaktu. Čili že volnoběžná směs je ideální taková, při níž motor dosahuje nejvyšších otáček při stejném množství vzduchu, respektive že každé další ochuzení způsobí pokles otáček. Kdežto 2T při ochuzení jdou samy do otáček a to už se nebavíme o starejch československejch mrdkách, ale udělá to i naprosto každá motorová pila, i úplně nová.
-> palinator 31.01.22 16:32:20: Dvoutakt - není to onen slavný motor, pracující na principu náhodných výbuchů?![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Vzhledem k tomu, že tohle jsou všecko motory bez deflektoru, tak bych se nedivil, kdyby to měl na svědomí počet otáček spolu s tím, jak část směsi utíká do vejfuku.
Ono to totiž zapálí pokaždé, ale bude to jinak hořet, proto to zní jinak. Kdyby to nepálilo, tak by to muselo zákonitě střílet do vejfuku. Kdo má lepší nápad? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136: Nejvíc pracný na takových videích je je natočit
Tohle by stálo za to, to mít natočený tou rychlosnímací kamerou.. nebo jak se jmenuje
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Tohle by stálo za to, to mít natočený tou rychlosnímací kamerou.. nebo jak se jmenuje
V kteresim sestřihu tam mají borci ten motor poladeny, nějaký karbec a asi klapky. Mají motokrosovou přilbu a krunýř tuším..těm to letí jak pitome..takže odladěné dobře.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> 11mAjA11:
No vždyť potvrzuješ jen to co celou dobu píšu...
P-p-p-p-p-prpr-prrrrrrrrr
rrr... furt stejný otáčky.
No vždyť potvrzuješ jen to co celou dobu píšu...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator 31.01.22 17:28:01: takto bubloce aj nase PFko a je to ok
Dobře, tak já budu brát že mi Terra po tom co odešel simerink a já musel stáhnout bohatost aby se to nerozbíhalo do otáček a teda šlo řadit, konečně díky poruše začala fungovat, protože běží krásně kulatě. Co na tom, že za studena jde příšerně blbě nastartovat a horko těžko se udrží v chodu. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tak je pokažený ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Zlé pálení je nešvar dvoutaktu, jako komunistický výrobek 2t odladit, aby nějak fungoval po letech v provozu je mnohdy naprosto bezvýchodná situace, osobně sem nezažil ojetý ČSSR dvoutakt, který by běžel ve všech spektrech čistě. Mám podezření že to neběhalo čistě ani když to bylo nové. Ono to má pak docela hrůzostrašnou spotřebu paliva
ale s vappe to běhá hodně slušně a přijatelně i co se spotřeby týká. Dvoutakty sou boj, Taliáni to měli vychytaný mnohem líp..ale třeba MZ příp. Simson běhal krásné..což je zajímavé..
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> 11mAjA11:
Jasně, ale chová se to všechno stejně, je úplně jedno jestli je to voda, vzduch, jedno, dvou, tříválec. Počet válců akorát udává frekvenci toho pampampam...
Tady je taky slyšet jak to pálí jednou za několik zdvihů a jen to občas bouchne navíc, v podstatě náhodně. V tahu pak bouchaj všechny expanzní zdvihy.
Jasně, ale chová se to všechno stejně, je úplně jedno jestli je to voda, vzduch, jedno, dvou, tříválec. Počet válců akorát udává frekvenci toho pampampam...
Tady je taky slyšet jak to pálí jednou za několik zdvihů a jen to občas bouchne navíc, v podstatě náhodně. V tahu pak bouchaj všechny expanzní zdvihy.
U té terry to bude ještě něco jine, to je jednoval ne ?
Však Fichtel též běží tak zvláštně aj 350 jawka, a cokoli ve 2t jednoválci z ČSSR výroby![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Však Fichtel též běží tak zvláštně aj 350 jawka, a cokoli ve 2t jednoválci z ČSSR výroby
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Čoveče esli to nebude tím že trabifuk je dvouval vzduch a waran trival voda. Ono to třeba zní divne ale pálit to musí jinak to fakt není dobre naladěné. Když se zaměřiš jak běží na Vape ty žluté Příbáňovky, tak uslyší že pálí furt.
Když mi Terra funguje, tak na volnoběh dělá pam-pam-pam... jakmile začne docházet benzín, rozeběhne se do otáček a dělá páááááááááá... Chcete mi říct že bez benzínu to funguje správně? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator 31.01.22 16:32:20: jestli pálí jednou z několik otáček tak zase tak dobře serizenej není ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
2T extra nerozumim, ale nevybavuju si, ze by mi pila sla na volnobeh nejak nevyrovnane...
Prosím vás, je tady někdo, kdo se vyzná v těhlech nesmyslnejch motorech?
Mám jednoduchou otázku, která se asi nedá úplně vyčíst z encyklopedií. Proč dobře seřízenej dvoutakt na volnoběh nebo v malém zatížení pálí jednou za několik otáček a když jde do tahu nebo se ochudí směs, tak začne pálit pokaždé? To během těch jalovejch taktů neuniká nespálená směs do výfuku?
Mám jednoduchou otázku, která se asi nedá úplně vyčíst z encyklopedií. Proč dobře seřízenej dvoutakt na volnoběh nebo v malém zatížení pálí jednou za několik otáček a když jde do tahu nebo se ochudí směs, tak začne pálit pokaždé? To během těch jalovejch taktů neuniká nespálená směs do výfuku?