letadla

prohledat
138 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 17.03.2007 do 08.11.2022, založil/a Gabriel
řadit dle data
21:19:47
08.11.2022
SO545
-> Milan 136 06.11.22 21:06:09: kurna...je take nieco v ETKE aj pre nase pouzitie....ked uz to ma aj letecky priemysel.1



-> David29 06.11.22 23:01:31: a ta najdolezitejsia vec....prezit to4
16:50:10
07.11.2022
King
-> Milan 136 07.11.22 14:15:31: A to je jeste relativne kultivovana oprava, ktera resi primarni pricinu na motorku - to kdysi kolovala po firme fotka, kde jakysi spanelsky kolega v zoufalstvi pomohl zvedacimu mechanismu michadel pomoci gumy z trenyrek, a byl u toho dovetek, ze jestli nekdo udela neco podobnyho, dostane padaka i s jeho sefem!3
upraveno 1x, naposled 07.11.2022 16:50:37
15:23:53
07.11.2022
palinator
-> minno:

Něco jako já když jsem chtěl měnit expanzní nádobku na Octě protože mi za chladna řvala nedostatek chladící kapaliny... no a když jsem na ní šel se zubním kartáčkem, tak jsem zjistil že tam žádná voda není. 3 3
15:19:51
07.11.2022
minno
-> David29 03.11.22 20:53:37: -> darklord: Jo, tomu já rozumím. Ale pro mě z dnešního pohledu to je prostě nepochopitelný

Když se tobě rozsvítí kontrolka mazání - první co si budeš myslet (a i doufat), že odešlo čidlo... 1 3
Ľudia sú blbí. Ja sa už nečudujem asi ničomu. Aj u nás v práci som raz sadol do auta k technikovi a upozornil ho, že mu svieti kontrolka mazania a on mi na to odpovedal, že to je v pohode, že to svieti už týždeň3 8
14:15:31
07.11.2022
Milan 136
12:38:25
07.11.2022
King
-> Milan 136 06.11.22 18:35:42: Naše zákazníky taky občas zaskočí, když závadu na komplikovaném analyzátoru za několik mega vyřeším pružinkou z firemní propisky1
23:01:31
06.11.2022
David29
-> SO545: To zrychlení se mi taky líbí. Chtěl bych zažít i turbulenci a náhlý propad 1
19:25:08
06.11.2022
Skili
Pro anglicky zdatné doporučuji https://www.youtube.com/c /MentourPilotaviation vysvětluje tam hodně katastrof z pohledu pilota (leteckého intrukrota a ex-letištnho hasiče)
19:23:56
06.11.2022
StepaNoFUN
-> Milan 136: Tak páska dobrý... Ale známej kdysi vyprávěl, že se zdrželi na letišti, kvůli závadě na motoru. Seděl u křídla, ale video v tý době bylo nemyslitelný bez velký kamery...

Nicméně se dušuje, že naběhlo 7 mechaniků, kteří zalezli do motoru. Motor jich prej opustilo jen 6 a letadlo začalo startovat. :-D Jestli ten sedmej v tom motoru šlapal netuším....
17:58:13
06.11.2022
SO545
Mam niekde fotku...z lietadla zapadnej flotily ako sedim vedla motora a nieco na nom je oblepene lepiacou paskou....kobercovkou. Kamarat bol happy az kym som mu to neukazal a patricne katastroficky naopisal ... ale pristalo to a ani to neuletelo...1



Na dalsej sluzobke nam zase pilot opisal ze mal poskodeny naboj kolesa a nieco s brzdou....

Tiez som sa fest radoval ze naco nam to tlaci do hlavy....bral som to ako podpisat predoperacne.....len pre istotu1



Ale to slusne zrychlenie mam rad aj keby to bol cisty srot.5
upraveno 1x, naposled 06.11.2022 18:03:15
19:01:03
04.11.2022
Jozka
-> King 04.11.22 16:50:45: 3 Běžná viróza..

Ale připomněls mi tím, jak jsem byl kdysi svědkem vzácného okamžiku souznění kolegy MaR s defektoskopem, když jednohlasně omlouvali svůj kořaleční alkoholismus (z budování plynovodu Orenburg) slovy "když mohli piloti, tak mi museli"..



Ovšem Kanaďani se ve svých přezkumech tuším dobrali u pilotů spíš kokainu, nežli chlastu.
16:50:45
04.11.2022
King
-> Jozka 04.11.22 14:34:49: My jsme nastesti takovyhle insidersky info nemeli, ale i tak spousta z nas radsi sluzebky do RF s diky odmitala. Jednak ty dobrodruzny presuny, at uz autem nebo treba letajici legendou Tu-134, a treba myho sefa desila predstava, ze by tam skrz svoje streva zkoncil v nejakym mistnim "OÚNZ ". Jinej kolega zase ten stres z prvni sluzebky do Ruska vyresil tak, ze se pri cekani na Seremetevu ozral jak to prase a ja ho pak musel jako loutku prothnout do letadla pres Domodedovo. Kupodivu zadnej problem - "spolecenska unava " se tam bere jako vsedni zalezitost1 Uz jsem asi popisoval, ze kolega se z komatu probral az tesne pred pristanim v Samaře a zatimco ostatni se poutali a krizovali, on si to v okamziku tesne pred dosednutim namiril na zachod. Sedeli jsme uplne vzadu a tu drahu k pilotni kabine, k uzasu pasazeru i personalu, zvladnul pri brzdeni Túčka docela svizne3
upraveno 1x, naposled 04.11.2022 16:51:42
14:34:49
04.11.2022
Jozka
-> King: Spolužák lítaj za Ural vnitrostátně přebírat díly na Tlemelín opakovaně, jednou nás leteckejma historkama z tý doby "bavil" na srazu víc jak dvě hodiny.. 8 Takže mě překvapilo spíš to, že o nějakých 15 let později tohle soudruzi zkoušej na servisní organizaci v relativně civilizovaný Evropě u Boeing-ů..9
14:16:29
04.11.2022
King
-> Jozka 04.11.22 12:12:31: Dvakrat jsem musel letet vnitrostatni linkou v Rusku (tenkrat si jeste zaslouzili nezdvojeny "s ") a na tamni bezpecnosti standardy jsem radsi snazil nemyslet1
12:12:31
04.11.2022
Jozka
-> Matthes, záškodník z TechWebu 03.11.22 21:58:06: Když mi známej vyprávěl, jakýho nátlaku jsou schopný tihle "východní" dopravci, aby jejich stroj mohl vzlítnout, i když není 100%, nechtělo se mi ani věřit a nikdy bych do žádnýho z jejich strojů nevlezl.

Stačí, když u aerolinek lítají jejich hoši, který si pod tlakem popletou fci "západního" gyra se svým.. 8
09:16:31
04.11.2022
David29
-> Syny: To tam říkali i ti odborníci, že ten pilot co s tím lítá normálně by to poznal.

A jak ho jebe at přidá měli ze záznamu z kokpitu
06:25:24
04.11.2022
Vojťas
00:15:34
04.11.2022
Syny
-> David29: Ja ti nevim, nejsem pilot, ale ses si jistej, ze z kokpitu poznas pribrzdujici kolo na podvozku, kdyz mas v plnem tahu minimalne dva proudove motory?
00:06:16
04.11.2022
David29
-> saskyn2: Nedělám si iluze, že se vše dodržuje na 100%. Ale taky je to o tom, že ty lidí ví, co si můžou dovolit



Některé chyby mi přijdou logické - třeba přibržděný kolo (a následný požár)

Kdyby za plyn bral ten co s tím lítá furt - tak to pozná, že to netáhne a asi by mu došlo co je špatně. Jenže řízení na vzlet předal nováčkovi a ještě ho zmrdal, že přidává málo 3
21:58:06
03.11.2022
Matthes, záškodník z TechWebu
-> saskyn2: Nevim, co je na tom pravdy, ale vyucujici na vejsce nam vypravel, jak se manualy ke strojum v rustine upravovaly. Byly tam prej jiny servisni intervaly. Treba u nas kontrola neceho ve stroji kazdych 100 hodin. V rusku kazdych 25 hodin, protoze se pocitalo s tim, ze se rusaci vozerou a obcas se na tu kontrolu vyserou...
21:54:17
03.11.2022
saskyn2
-> David29: Prostě protože to jsou jen lidi. Ty předpisy jsou kvůli bezpečnosti neskutečně přísný, ale sere se na ně stejně jako všude jinde. Si pamatuju jak mi kámoš vyprávěl že 737 přejel kolegovi firemní notebook. Prej to jen trochu divně houplo3 Samozřejmě by byl průser, tak se to nikam nehlásí3
20:53:37
03.11.2022
David29
-> darklord: Jo, tomu já rozumím. Ale pro mě z dnešního pohledu to je prostě nepochopitelný

Když se tobě rozsvítí kontrolka mazání - první co si budeš myslet (a i doufat), že odešlo čidlo... 1 3
18:26:50
03.11.2022
darklord
-> David29: nerozumies tomu, ale citis potrebu sa vyjadrit 40 ano, vacsina chyb vyzera po vysetrovani naozaj banalne. Ale od toho to vysetrovanie existuje, pretoze ten ekosystem je tak komplexny, ze sa ani pri najlepsej snahe neda pokryt uplne kazda situacia ktora vznikne.



A co sa tyka leteckych spolocnosti, kazda jedna ide v prvom rade po peniazoch. A bezpecnost je az cislo dva, to nikdy ine nebude. Bezpecnost riesia len tolko aby im nezrazala zisky.
17:09:10
03.11.2022
David29
A pamatuju si případ, kdy se letadla srazila ve vzduchu.

Je tam systém, který před tímhle varuje, spojí se s protiletícím letadlem a piloti obou letadel dostávaj pokyn co maj dělat (jeden klesej, druhej stoupej)



Nojo, jenže si těch kolizních drah všiml i dispečer a tak to řešil - dal pilotům pokyny a ke vší smůle přesně obráceně než říkal systém v letadlech



A ted co? Poslechnout systém nebo dispečera?

Jedni piloti poslechli dispečera (stoupej) a druzí systém (stoupej). A bylo hotovo



Vysvětlení bylo snadný: Předpisy říkaj, že systém je nadřazenej člověku. Ovšem ruští piloti maj přesně obrácený předpisy - nadřazený je člověk.





To je tak smutná a fakt debilní chyba, který fakt nerozumim
upraveno 2x, naposled 03.11.2022 17:12:09
17:04:16
03.11.2022
David29
Nějak jsem se zakoukal do pořadu "Letecké katastrofy" a fascinují mě na tom dvě věci.



Za prvé jak je to všude stejný - mám namysli laxnost vedení, zanedbání údržby apod. A mezitím co se tohle dělo (doufám) v leteckých společnostech, tak se někdo diví že se to děje třeba i v nákladní dopravě (kde jde ve srovnání s letadlem úplně o hovno) a hlavně - místo nějakého komplexního řešení se vždy jde hlavně po řidiči.

Kdyby se úplně stejně postupovalo i v případě letecké dopravy - ty letadla padají každou chvíli dodnes.



No a za druhé mě fascinuje (nebo zaráží) jedna věc.

Byl tam třeba případ ztráty hydrauliky a následně požár. Mě bez přemejšlení hned trklo že hoří ten hydraluckej olej, a piloti a ani nikdo si to do souvislosti nedal. Až při vyšetřování s velkou slávou tohle spojili 3

Nebo že se jim rozsvítila kontrolka značící požár, která po chvíli utichla. Můj okamžitej tip byl, že prostě shořelo vedení/čidlo, a tak to prostě zhaslo. Piloti usoudili, že je vše teda OK 3



A nebo na jiném letadle se jim přestala ukazovat výška a rychlost - logicky se na to ptali řidicí věže - jenže ono to funguje tak, že věž dostává informace od letadla, tj. taky chybné, takže jim do kokpitu říkal stejný hovadiny

Když už to teda funguje takhle blbě tak nepochopím, že ani piloti a důstojníci v řidící věži o tomhle nebyli informování.



A vůbec to bejvaj chyby, co mi hlava nebere. Chápu, že si to celý prošlo vývojem a já jsem postbojový generál v klidu domova, ale i tak...
22:29:42
21.06.2011
Don Carlos
S těma emisema opatrně. Doporučoval bych prohlédnout data s produkcí CO2 na osobu a km. Cílevědomí dopravci na to dost hledí a vedou statistiky. Letiště PRAHA a ŘLP např. upravila příletové a odletové trasy tak, aby docházelo k co nejmenší spotřebě paliva.

Co se týká flightradaru, tak na něm jedu už poměrně dlouho. Škoda, že jsou na něm jenom pravidelné linky a letadla, která udávají polohu. Včera byl zpestřením let českého vládního speciálu, pravděpodobně někam do Kábulu.

Největší atrakcí včerejška měl být ovšem přílet Airbusu 380 na LKPR. Ovšem let byl zrušen a odložen na neurčito. Zajímavou stránkou, co se týká spotování, je www.planes.cz . V sekci "očekáváme" jde s dostatečným předstihem vyčíst, jaké zajímavé stroje nás navštíví.
21:28:49
21.06.2011
Syny
-> Risan: No to asi urcite bude... To bude mozna jen v CR natoz v Evrope...
15:12:22
21.06.2011
Risan
-> Luky.: S tím krát čtyři prosím opatrně. Možná jsi přehlídl, že jsem počítal s údajem o průměrné obsazenosti letadla 70%, který vychází ze statistik dopravců, nikoliv s plným letadlem! Proto nesrovnávej s plným autem, ale s průměrně obsazeným autem. Docela bych se divil, kdyby to bylo přes 50%, ale konkrétní údaj jsem nehledal.



-> Syny: Nevím, jak to bude vycházet v absolutních číslech. Když budeme počítat, že hodinové emise jednoho letadla jsou jako hodinové emise 600 osobních aut, vyjde nám, že by to bylo ekvivalentní necelému miliónu aut. Je v Evropě denně v provozu milión aut? Možná, že jo.
12:05:55
21.06.2011
Mr.Lumpy
-> Syny: asi letadla, někde jsem četl že letadlo za jeden dvouhodinovej let vyprodukuje tolik sajrajtu co škodovka na 50 000 km
12:02:38
21.06.2011
Syny
-> Luky.: Ja taky nikde nepsal, ze chci nejaky neco rikajici udaje :) Jen mi proste zajima co udela nad evropou behem 24 hodin vetsi emise... Nic vic :)
upraveno 1x, naposled 21.06.2011 12:02:53
11:59:32
21.06.2011
Luky
-> Syny: to ale porovnáváš neporovnatelné, musíš to přepočítat třeba na osobokilometry, jinak dostaneš nic neříkající "senzační" údaj
11:54:19
21.06.2011
Syny
-> Risan: No kdyz je denodenne nad evropou kolem 1500 letadel, tak nevim jestli maj za 24 hodin vetsi emise ty letadla a nebo auta... Mozna by to bylo docela zajimavy srovnani akorat asi s nezjistitelnejma udajema... Ja neresil zadnou vyhodnost auto/letadlo, ale porovnani emisi aut a letadel za jeden den... Bez ohledu na to kam kdo jede/leti a jestli se to vyplati anebo ne...
11:50:34
21.06.2011
Luky
-> Syny: no tak třeba do USA nebo Austrálie by to autem moc dobře nevycházelo, tam musíš ještě připočíst vylovení, vysušení a odbahnění 1
upraveno 1x, naposled 21.06.2011 11:50:48
11:44:09
21.06.2011
Luky
Jen tak mimochodem, někde jsem četl studii, že když na určitou vzdálenost poletí letadlo plné pasažérů, tak bude mít emise CO2 mnohem nižší, než když takovou vzdálenost pojede odpovídající množství "ekologických" cyklistů 3
11:41:43
21.06.2011
Syny
-> Mr.Lumpy: To asi jo no, ale zajimalo by me jak to vychazi i financne... Nikdy jsem to nepocital, takze sam nevim...
11:40:25
21.06.2011
Mr.Lumpy
-> Syny: i když tohle napočítáš tak letadlo vyjde časově daleko nejlíp a na dlouhé vzdálenosti naletí podle mne o stovky kilometrů míň než auto :-)
11:31:36
21.06.2011
Syny
-> Mr.Lumpy 21.06.11 10:39:28: To je dost mozny, ale s Boeingem nebo Airbusem si zase nezaparkujes u baraku a nepristanes na poli za domem 4 Takze se nejak musis dopravit jeste na letiste a z letsite :)
11:08:37
21.06.2011
Mr.Lumpy
-> Luky.: to určitě, ono nakonec si myslím že spotřeba na osobu vyjde plus-minus stejná. Letadlo je ale na delší vzdálenosti mnohem rychlejší, pohodlnější a patrně i bezpečnější
10:50:03
21.06.2011
Luky
-> Mr.Lumpy: kruci, máš recht 1

Jako neřikam, tim letadlem je to asi lepší, já jen že když se řekně A, mělo by se říct taky B 4
10:39:28
21.06.2011
Mr.Lumpy
-> Luky.: to máš možná pravdu, ale nezapomeň že sto kilometrů na zemi se nerovná sto kilometrů ve vzduchu
10:14:00
21.06.2011
Luky
Risan 21.06.11 10:09:29 napsal:To máme 3,4 litru na sto kilometrů na jednoho maníka.



Krát čtyři maníci máš 13,6 litru na 100. Kolik má nové auto průměrně? 7-8 litrů takhle naložený?
10:09:29
21.06.2011
Risan
-> Syny, -> Matthes, záškodník z TechWebu: To o těch emisích jste slyšeli ve Studiu Kamarád nebo kde? Můžete mi posloužit nějakými konkrétními údaji?



Podle mne jsou na tom škodovky s emisemi daleko hůř. A že by se výrobcům leteckých motorů nezpřísňovaly limity emisí, to bude asi taky informace na úrovni analýzy odborových předáků.



Mně připadá, že letecká přeprava vychází s emisemi na osobu a kilometr podstatně líp. Když si vezmu zhuba spotřebu takového nejběžnějšího letadla, co nám lítá nad hlavou, jako je B737 a hrubě ji zaokrouhlím, mohlo by to být průměrně kolem 3000 litrů na hodinu (oba motory - pokud si vzpomínám, na displeji v ustáleném letu na hladině běhá číslo kolem tuny na hodinu na jeden motor - spotřebu to píše zvlášť pro každý motor). Novější modely jsou na tom o dost líp (mmj. důsledek přísnějších emisních norem, které podle vás tak nespravedlivě doléhají jen na motoristy, co mají hluboko do kapsy).



Rychlost si zaokrouhlíme na 800 km/h, ať se nám to líp počítá. To máme 375 litrů na sto. Aerolinky udávají průměrnou obsazenost letadel asi 70%, řekněme, že těch židlí je tam kolem 160, to máme, ať nežeru, kolem 110 lidí, které to za těch 375 litrů na sto kilometrů přepraví. To máme 3,4 litru na sto kilometrů na jednoho maníka.
09:26:13
21.06.2011
Bobesh
A bohužel taky občas nedoletí. Po třech a čtvrt roce to tu oživím a ráno čtu,že v Sojuzu sebou pláclo Túčko8
23:31:31
20.06.2011
Syny
Me by hlavne zajimalo kam kdo porad lita 9 Bych neveril, ze tolika letadel se zaplni kazdy den jen tak...
23:31:14
20.06.2011
stika87 - Maschinenführer
www.flightradar24.com/ moc pekne stranky a celkem u toho zabiju dost casu 3





edit: aha uz to tu je :)
upraveno 2x, naposled 20.06.2011 23:32:22
23:29:26
20.06.2011
darkstar93 - zrušená registrace
sestra mi nedá pokoja spať. práve ponad nás letelo jedno tak bola z toho tak vedľa že asi týžden nebude spať:D
23:26:29
20.06.2011
Antony - zrušená registrace
-> Syny: jako lítá toho dost, ale když si vezmeš přepravní kapacitu letadla, rychlost, emise a spotřebu, pak auto vychází hůř . . .
Extreme Tyres