![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
letadla
-> Mishoooo: no tak ve výšce přez 8Okm je to pochopitelné. když pláště letadla odolává žáru nad 8OO°C
-> Gabriel: inak jedna pikoska k X-15 ... dakedy som sa tomu dost venoval a toto "lietadlo" ma neuveritelne fascinovalo... no ale ta pikoska... po par testoch museli premalovat pilotnu kabinu na svetlu farbu ked bola pred tym cierna lebo to vraj strasne zle posobilo na tych pilotov ked leteli v stratosfere v kabine velkosti tesnej urny a pomalicky sa zdvyhala teplota v kabine na cca 100 stupnou pricom oni mali kombinezi s hladenim... a to vsetko pri mach 6
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Gabriel: ja by som ho definoval akor ako projektyl s motorcekom
teda tri projektyli
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Mishoooo: říkalo se nejrychlejší a ne s pilotem
jinak Stroj X-43 o délce 3,6 metru a s rozpětím křídel 1,5 metru
jinak Stroj X-43 o délce 3,6 metru a s rozpětím křídel 1,5 metru
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Mishoooo: já vím 1,5 /3metry víc nemá ale překonal jako prní mach10. jo a byly jenom tři kusy. opět
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Gabriel: inak tu mas to tvoje "lietadlo"
je to jeho skutocna velkost
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Gabriel: no dobre ale nemalo by sa lietadlo vratit na zem a nemalo by niest na palube aj cloveka? to myslim X-43-ka nesplanala
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Mishoooo: když už nejrychleší tak asi NASA X-43A, který roku 2004 dosáhl 9,6 násobku rychlosti zvuku (Mach 9,6)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Gabriel: hej... pod tym nazvom ine nic nelietalo
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Mishoooo: myslíš tuhle X15 upload.wikimedia.org/wiki
pedia/.../X-15_in_flight.j
pg
lieta to vodorovne takze je to letadlo... aj ked to je v stratosfere a let trva max 10min. inak ta rychlost:
7295 km/h (Mach=6,72)
a to v roku 67!
7295 km/h (Mach=6,72)
a to v roku 67!
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Gabriel: no to je relativna otazka podla toho co este spada pod lietadlo.... ale da sa povedat ze X-15 je jednoznacne najrychlejsie "lietadlo"
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> rolls: www.military.cz/russia/..
./tu160.htm
-> rolls: tzv. BLACKJACK
-> rolls: nojo tu160 to je ale jiná kapitola
-> Gabriel: mna skor zaujima tu-160
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
takže rekapitulace tu144S vyrobeno 1Oks 1byl zničen tu144D vyrobeno 6kusů z toho 3 pro vývoj
-> Gabriel: no problem...ties som si len tak matne pametal ze lietalo
forum.valka.cz/download.p
hp/.../42637
Sériová výroba letounu začala pod označením Tupolev Tu-144S v roce 1972. Mimo prvních dvou sériových letounů byly všechny ostatní vybaveny motory Kolesov RD-36-51A, které umožňovaly překročení rychlostní hranice M2 bez přídavného spalování. První sériový letoun byl po zalétání předveden na několika aerosalonech. Osudným se mu stala Pařížská letecká přehlídka v roce 1973 kdy se 3.6.1973 při přistání vyhýbal francouzské stíhačce Dassault Mirage, která se bez povolení ze země dostala do blízkosti Tu-144S a ta se při vyhýbání částečně i vlivem nesprávných povelů vysílaných do ovládacích prvků z řídící jednotky zřítila. Při pádu letoun zdemoloval 15 domů a mimo šesti lidí na palubě zahynulo také osm lidí na zemi. Po této havárii byly ostatní postavené a rozestavěné letouny upraveny dle vyhodnocených dat z černé skříňky havarovaného letounu. Provedené změny se týkaly především nesprávně zkonstruované centrální ovládací a řídící jednotky. Od roku 1975 byla také zahájena výroba šesti kusů letounů Tupolev Tu-144D, které byly určeny pro civilní dopravu a tři také jako létající výzkumné laboratoře.
já věděl pouze o těch třech.
Sériová výroba letounu začala pod označením Tupolev Tu-144S v roce 1972. Mimo prvních dvou sériových letounů byly všechny ostatní vybaveny motory Kolesov RD-36-51A, které umožňovaly překročení rychlostní hranice M2 bez přídavného spalování. První sériový letoun byl po zalétání předveden na několika aerosalonech. Osudným se mu stala Pařížská letecká přehlídka v roce 1973 kdy se 3.6.1973 při přistání vyhýbal francouzské stíhačce Dassault Mirage, která se bez povolení ze země dostala do blízkosti Tu-144S a ta se při vyhýbání částečně i vlivem nesprávných povelů vysílaných do ovládacích prvků z řídící jednotky zřítila. Při pádu letoun zdemoloval 15 domů a mimo šesti lidí na palubě zahynulo také osm lidí na zemi. Po této havárii byly ostatní postavené a rozestavěné letouny upraveny dle vyhodnocených dat z černé skříňky havarovaného letounu. Provedené změny se týkaly především nesprávně zkonstruované centrální ovládací a řídící jednotky. Od roku 1975 byla také zahájena výroba šesti kusů letounů Tupolev Tu-144D, které byly určeny pro civilní dopravu a tři také jako létající výzkumné laboratoře.
já věděl pouze o těch třech.
zjímavé. já měl za to že byly vyrobeny 3 kusy. tak se omlouvám.-> rolls: dík. rád jsem se poučil.
tady je ukázáno rozdíl mezi 2707 - 100 a 2707 - 300
-> bnjaro: když cocncorde vyhrál ten kontrakt tak boeing neměl postaven ani jeden kousek který by se dostal do vzduchu a rusové měli jenom tři a z toho jeden na vrakáči. nebudu se hádat, že nikdy ty tupoljevy nelétaly pro rusko, ale nasa je od nich odkoupila hned jak concorde vyhrál
-> Gabriel: o tom boeingu sa radsej hadat nebudem nevim o nom skoro nic ale som si iskoro isty ze tu lietalo tie vnutrostatne
-> bnjaro: jo možná ta tu144 mohla mít nějaké lety, ale už v rukách nasa a 2707 nikdy nelétala. nikdy ani na testech. nikdy se k nim nedostala. tehdejší prezident usa celý projekt utopil. mapřed topiž měla létat mach 3; 2000mph to musel boeing upravit plášť letadal (2707 - 100) potom rychlost snížil na mach 2,7 se sklopnéma křídlama (2707 - 200) a potom v závěru museli upravit i počet cestujících a nádrže. (2707 - 300) toto utopilo celý projekt B2707
cocncorde bol oproti nim pjekne spatny
ee drobna oprava 2707 lietala iba testy (zopar)
a tu 144 mala vnutrostatne lety po CCCP
a tu 144 mala vnutrostatne lety po CCCP
jj boeing 2707 Mach 2.7 1,800 mph (2900 km/h) ale nikdy nevzlétl
a potom tupoljev tu144 2269km/h byly postaveny pouze 3 kusy. jeden se zničil při druhém testovacím letu a ty druhé dva kusy kopila nasa pro testování hypersonického a supersonického pohonu.
a potom tupoljev tu144 2269km/h byly postaveny pouze 3 kusy. jeden se zničil při druhém testovacím letu a ty druhé dva kusy kopila nasa pro testování hypersonického a supersonického pohonu.
B2707 bola o kusok viac ale sa nikdy nezacala pouzivat a tusim aj tu144 davala viac
které je podle Vás nejrychlejí dopravní letadlo světa?
concorde???
Mach 2,23 (2 754 km/h)
concorde???
Mach 2,23 (2 754 km/h)