skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kompresor
-> David29: Ten pístovej kompresor "zvládne" s pravidelýma výměnama naprosto obyčejnej M6AD SAE 30. Spousta lidí ten olej vůbec nemění nebo neřeší. ( Na hobby kompresorek stačí opravdu to,co Ti zbyde z výměn běžnýho auta. - ale víme dobře co se dneska používá v běžnejch autech LL5W/30.)Prakticky bych ale dal univerzální 10W/40. Ono potom v další fázi taky záleží na co je kompresor určenej,jak propouští olej,většinou má mazání rozstřikem,a taky jestli je jen na foukání a nebo je na lakování - tam je zase odlučovač oleje,filtry. Kdežto u pneumatickýho nářadí je přimazávání výhodou.
Je fakt ze v praci jsem do malyho mrzaka jednopistu dolil 10w40, protoze tam nebylo nic a chlapi se divili, ze se to ma kontrolovat 

-> David29:
A myslíš že je hobby pístovej kompresor taková kosmická technologie, kde se hraje na nějaký specifikace?
A myslíš že je hobby pístovej kompresor taková kosmická technologie, kde se hraje na nějaký specifikace?

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak 5W50 proč ne, pokud ho máš v chladný garáži.
Jenže to není specifikace, ale jen viskozita
Jenže to není specifikace, ale jen viskozita
-> David29: No to jsem taky uvažoval tam dát 5W50 co mám do volva :-D
A já jsem tam nalil motorák, ted si nevzpomenu na specifikaci (je to jeden z těch lepších) od Mobilu.
Chtěl jsem sjednotit oleje do jednoho typu u všech agregátů, co u hasičů máme...
A kompresor je od té doby i slyšitelně tišší. A už to bude rok...
Chtěl jsem sjednotit oleje do jednoho typu u všech agregátů, co u hasičů máme...
A kompresor je od té doby i slyšitelně tišší. A už to bude rok...
Ja ho klidne koupim, nemam problem. Jen mi znamej pred x lety rikal ze je lepsi motorovej, pac ten origo je tak do profi kompresoru a ne do hobby... Ale jestli je to jedno tak neni co resit :-)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 21.01.18 21:15:23: koupil bych olej přímo pro kompresory třeba www.protruck.cz/prevodove
-oleje/vdl-100-kompresorov
y-olej-1l.htm?gclid=EAIa..
.
Přitom mi nepřijde olej pro pístový nebo šroubový kompresory nějak výrazně drahej.
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Taky jsem řešil co tam dát, ale nějakou péči bych asi spíš viděl u šroubovejch kompresorů, u písťáka musí stačit normální motorák klidně i bídný výkonnosti. O co jde? Namáhanej není moc ani na tlak, ani na teplo nebo chemický vlivy. Prakticky jen na vlhkost. Jen jde asi o viskozitu, kde menší viskozita umožní provoz (resp. rozběh) kompresoru i za nízkejch teplot. Já teda mám ke kompresoru spešl olej co jsem k tomu dostal, ale už bych to neřešil.
Taky jsem řešil co tam dát, ale nějakou péči bych asi spíš viděl u šroubovejch kompresorů, u písťáka musí stačit normální motorák klidně i bídný výkonnosti. O co jde? Namáhanej není moc ani na tlak, ani na teplo nebo chemický vlivy. Prakticky jen na vlhkost. Jen jde asi o viskozitu, kde menší viskozita umožní provoz (resp. rozběh) kompresoru i za nízkejch teplot. Já teda mám ke kompresoru spešl olej co jsem k tomu dostal, ale už bych to neřešil.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ja som kupoval priamo kompresorový olej Komprimo VDL 100 1olej.sk/produkt/.../mogu
l-komprimo-vdl-100-1l
Borci, poridil jsem si novy prditko Güde a chtel bych se zeptat co tam nalejt po zabehu za olej. Muze byt 10W40 do auta? V navodu je prd, jen ze se ma menit po 50 hodinach a pak po dvou letech... Klidne koupim jinej, jen vedet co. Hledal jsem na netu a lidi psali o nejakejch PAO olejich, to nevim co je...
-> MOLSO: vieš co mam za kompresor a ventile som ti tiez mam dojem ukazoval stači poriadne zabrusit a nieje problem ja som to robil na skle a brusna pasta 

Páni chcel by som sa opýtať, či niekto neriešil niečo podobné. Pred cca rokom som si kúpil starší kompresor od Kovopodniku Nymburk - dvojvalec, 92 litrový toroid. Som s ním celkom spokojný, vzdušník natlakuje celkom rýchlo, ale mám problém s tesnosťou ventilov. Po natlakovaní je počuť syčanie od hláv. Rozobral som to a ventily boli plné bordelu a nasatej farby od striekania. vyčistil a vyškriabal som ten bordel preč a skúšal som tie ventily zabrúsiť pastou na ventily. Pomohlo to len čiastočne, syčí to menej, ale bohužial stále. Nepozná niekto nejakú firmu, ktorá by dokázala tie ventily zrepasovať alebo dodať nové ?
-> Martin2705: Stojí asi 10 let na tomhle fleku připojenej do elektriky nebylo snim hnuto hazí se na něj bordel jen čudlik na zapnutí a konec hadice je volnej.. aby se to dalo pouštět.. Až se oteplí přemejšlim že to vyndám a trochu do toho kouknu..
Ten prach je normální nad tim a u toho se skladuje seno moje COčko je vedle a vypadá stejně
Ten prach je normální nad tim a u toho se skladuje seno moje COčko je vedle a vypadá stejně

-> petr s: Mno aspon něco.. Výkonově to náhodou nevíš.. Pokud ne zagůglim
Až se potkám s dědou ten to dělal tak se ho zeptam

Až se potkám s dědou ten to dělal tak se ho zeptam
-> Tampajs: Je to ze škody 706 RT
-> Tampajs: vypadá to trochu unaveně a pochybuju, že když je to domorobo že ti k tomu někdo řekne víc
-> Tomik...: Skoro denně 

-> Tampajs: To někdy běželo?
Zdravím mám doma kompresor je to snad samo dom na 380V ale víc o tom nevim.Když zjistim značku nafotim a tak dalo by se odvodit nějaký věci? Potřebuju aspon výkon nebo tak něco.. Má to velkej zásobník.Jediný čeho se bojim tak to má nějaký obyč hadice aby se na to daly napojit ty kompresorový kroucený.. Taky vim že ted je zapojenej nastálo a nejde to přes zásobník a výkon toho foukání nic moc asi to někudy utíka ty hadice ou spuchřelí..Skočim to okouknout a nafotit..
Případně bych se tu pak zeptal na věci ohledně koupě něčeho novějšího
Případně bych se tu pak zeptal na věci ohledně koupě něčeho novějšího