skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kompresor
Ne, shorel mi na vodarne a tenhle byl stejny tak jsem ho tam nahonem dal. A do vodarny je to vykonove spravne tak ho tam necham a sháním adekvátní do kompresoru
-> vhml: Presne tenhle kompresor mam po tatovi. Vyfotim stitek a zprevodovani, ale tipuju ze tam mam urcite vetsi vykon. Presne jak rika Hans1, z toho kompresoru asi vetsi vykon nevyzdimes, ale ten motor se pretezoval az "shorel"...
-> StepaNoFUN 21.06.20 20:41:04: neříkám že si pomůže na výkonu ale pomůže si tím že nebude muset zhánět nový motor který pravděpodobně shořel přetížením...pochybuju že tam má správně nastavený motorovou ochranu. 0,75kw je podle mě na takovej kompresor málo.
-> SO545 21.06.20 22:01:30: na 8bar je stavěnej 

-> SO545 21.06.20 22:01:30: musim kvuli zouvačce aby měla dost sílu.
-> vhml 21.06.20 21:55:36: to ho nemusi tlacit do 8bar...staci 6bar a bez chladenia je to aj tak trapenie...a cim vyssi tlak tym vacsia zataz na komplresor.
-> StepaNoFUN 21.06.20 21:39:52: nejak evidentne nezpomaloval. Já ho můžu zpřevodovat třeba 1:1 a mít 1400ot namísto 1000. Ale je otázka jak to vlastně vydrží nebo ne. Ale používám ho třeba jednou za tejden na půl hodin ( domácí pneuservis )
-> vhml 21.06.20 21:07:54: vykonem motoru si nepomuzes naprosto vubec. Jen si zvysis rozbehovej proud.
Jak jsem psal - pomohly by otacky, pokud je kompresor vydrzi. Pokud ne, tak vykopat celymu soustroji melkou jamku a koupit neco normalniho. Samozrejme nepocitam i celkovou repasi kompresoru. Ta by taky urcite pomohla. Ale ne vetsi vykon motoru, pokud se ten motor v tech 6-8Bar vylozene nedusil (nepoklesly otacky).
Jak jsem psal - pomohly by otacky, pokud je kompresor vydrzi. Pokud ne, tak vykopat celymu soustroji melkou jamku a koupit neco normalniho. Samozrejme nepocitam i celkovou repasi kompresoru. Ta by taky urcite pomohla. Ale ne vetsi vykon motoru, pokud se ten motor v tech 6-8Bar vylozene nedusil (nepoklesly otacky).
-> vhml 21.06.20 17:07:36: jestli je to rto tak těch 1000ot je ideál zvednul bych výkon motor aspon na 1.5kw -> SO545 21.06.20 20:59:40: e stavěný na dlouhodobý provoz tak mu nebude vadit že pojede clý den ale vzduchu asi zrovna moc nedá 

-> hans1 21.06.20 18:22:55: díky za tip i typ :-) kouknu jestli najdu nejakou specifikaci teda.
-> StepaNoFUN 21.06.20 20:41:04: jako nejak to utocil, ale od 6 do 8atm to zadna hitparada nebyla
-> StepaNoFUN 21.06.20 20:41:04: dlhodobo urcite nie..je to stavane na dofukovanie sustavy auta a nie na odber stratoveho naradia...
Chce to aspon 1-JSK 75 a bude pokoj do smrti.
Chce to aspon 1-JSK 75 a bude pokoj do smrti.
-> vhml: jestli to ten motor utocil, tak vetsi vykon netreba. Nepomuzes si s nim. Maximalne by sis pomohl otackama. Ale netusim, jestli je kompresor vydrzi.
-> vhml: Kompresor je ze škody RTO,Otáčky těžko určit možná nějak spočítat (změřit)na motoru ,bylo napřímo z převodů.Viděl bych to na motor 3kw/1500ot. 0,75kw mi přijde hrozně málo.Bacha na mazání nevím přesně jak je to tam řešeno...
Potřeboval bych radu. Mam takovyto dvouvalcovy kompresor bez stitku. Odešel mi motor a potrebuji sehnst jiny. Byl tam motor 0.75kW a 1400 ot s prevodem na 1000 ot na kompresoru. A zadny převratný vykony to nepodavalo. Netusite nekdo jaky vykony a otacky tam patri spravne?
-> palinator 01.06.20 09:03:37: Jediný riziko je to, co píše Jumbo. Jinak je potřeba se toho hlavně nebát a umět trochu svařovat. Kdysi jsem vyráběl tlakovku na T148 co je pod kabinou. Ze 2 menších. 10 let to jezdilo bez problémů.
Před mnoha lety daleko menšíma zkušennostma se svařováním a bídným vybavením jsem si dodělával tlakovku ke kompresoru z vyžazený nádoby z traktorovýho vleku. Dokonce jsem neměl ani závitovou hlavu, tak jsem trubky používal co jsem doma našel zbytky vodovodních (pozink) a na druhým konci vždy něco (koleno, mufnu) navařil. Drží to dodnes.
V autě vozím tlakovku od malýho kyslíku (neplnitelnou), na kterou jsem si z boku naletoval (stříbrem) vývod na rychlospojku na vzduch a místo původního vývodu je našroubovanej tlakoměr. Foukám ji přes 40Bar - drží.
Před mnoha lety daleko menšíma zkušennostma se svařováním a bídným vybavením jsem si dodělával tlakovku ke kompresoru z vyžazený nádoby z traktorovýho vleku. Dokonce jsem neměl ani závitovou hlavu, tak jsem trubky používal co jsem doma našel zbytky vodovodních (pozink) a na druhým konci vždy něco (koleno, mufnu) navařil. Drží to dodnes.
V autě vozím tlakovku od malýho kyslíku (neplnitelnou), na kterou jsem si z boku naletoval (stříbrem) vývod na rychlospojku na vzduch a místo původního vývodu je našroubovanej tlakoměr. Foukám ji přes 40Bar - drží.
-> palinator: Kolik ti ten kompresor tlačí? 10barů není kdoví jakej tlak, aby bylo velký rizoto protržení
-> StepaNoFUN:
Svářet doma tlakovou láhev nepředstavuje rizoto?
Svářet doma tlakovou láhev nepředstavuje rizoto?
-> StepaNoFUN: A ideálně ještě před tím, než je ta láhev od LPG správně vyčištěná...
-> palinator: nejednodusejc? Pouzit svarecku?
Nemá někdo tip na to, jak nejjednodušejc přizpůsobit toroidní nádrž LPG k použití ke kompresoru? Hlavně co se týče díry od plynu a dodělání odkalovacího ventilu. Díky.
-> Jumbo: Jak silný je dno? Našroubovat odvzdušňovák.
-> Jumbo 19.02.20 13:03:40: nádrže z auta už jsem použitý viděl jako vdušníky 

-> Jumbo: Nevim jakej je tlak u LPG, ale odkaleni - mit ji vzhuru nohama? :-)
Dají se jako vzdušník ke kompresoru použít 33kg PB lahve? Našel jsem dvě "za pusu", ale nevím, jestli si tím nepřidělám víc starostí, než užitku...
Teoreticky by v tom žádný problém asi být neměl, ale přemýšlím jak vymyslet odkalování, když to má jednom jeden vstup...
Teoreticky by v tom žádný problém asi být neměl, ale přemýšlím jak vymyslet odkalování, když to má jednom jeden vstup...
-> Jirik_Tuňák1983: ano, těsněné je to Loctitem. Teflon říkám obecně
rozvody jsou tak 4 roky staré. Zkusím jednu odmontovat a mrknu jak vypadá. Jednu spojku mám v průběžném DG, jednu asi o 10cm výš a jedna je tuším níž. Odkalovač a redukčák mám až na rychlospojce.

-> radekp 04.11.19 14:47:27: Teflon moc nemusím, raději těsním šroubové spoje Tangitem (ještě dělá alternativu Loctite). Tím to udělá cvičená opice. Co se týká úniků. Jak starý je rozvod? Nehromadí se v něm kondenzát? Pokud ano, spojky se často zahnojí "rzí" a bordelem ze vzdušníku. Často pak nedovírají a utíkají. V jaké výšce vede rozvod a v jaké výšce jsou rychlospojky? Máš umístěny na vedení odlučovače? Pokud ano, kde?
-> Jumbo: Kolik je na štítku max. nevím, ale víc jak 12bar auto nefouká. Ale jsou docela malý
-> Jumbo 04.11.19 14:54:22: dostupné řešení je nádrž od LPG
-> Doyle: -> radekp: -> palinator: Díky, udělám to ve 20ce... Jinak nevíte náhodou, na jaký tlak pracují vzduchojemy z náklaďáků? Dají se sehnat docela levně...
-> radekp: Tak pokud vypojíš rychlospojky, tak by se měl ventil zavřít, ne? A pokud to uniká při vypojeném, zkusil bych nasadit rychlospojku se zacpanou hadicí, pak uvidíš, kudy to syčí... Jinak klasika jarová voda, nastříkat na šroubení a hned uvidíš, jestli bublá, nebo ne...
-> palinator: Nenapadá mě jak to odhalit, ale tipuju to na rychlospojky. Těsněné jsou bohatě teflonem. Natlakovaný 50L vzdušník uteče za cca den? A jak na sviňu se sepne v noci, když kompresor zapomenu vypnout.
-> radekp:
A unikaj samotný rychlospojky a nebo jejich spoj do trubek? Já mám klasickou rychlospojku na hadici, která občas utíkala, nakonec jsem zjistil, že je to kolem hadice. V opačném případě je asi nejjednodušší kompresor po ukončení činnosti vypnout.
-> Jumbo:
Pokud ten vzduchojem jednou za čas odkalíš a ideálně máš ještě nějakej odlučovač u kompresoru, tak bych se zamrzání nebál. I to nejmenší PPRko je pořád o mnoho větší, než běžná hadice k nářadí, takže si myslím, že 20mm musí stačit i s přihlédnutím k pravoúhlým tvarovkám. Spíš si dát pozor na precizní sváření, aby se uvnitř neudělal zmenšenej profil.
A unikaj samotný rychlospojky a nebo jejich spoj do trubek? Já mám klasickou rychlospojku na hadici, která občas utíkala, nakonec jsem zjistil, že je to kolem hadice. V opačném případě je asi nejjednodušší kompresor po ukončení činnosti vypnout.
-> Jumbo:
Pokud ten vzduchojem jednou za čas odkalíš a ideálně máš ještě nějakej odlučovač u kompresoru, tak bych se zamrzání nebál. I to nejmenší PPRko je pořád o mnoho větší, než běžná hadice k nářadí, takže si myslím, že 20mm musí stačit i s přihlédnutím k pravoúhlým tvarovkám. Spíš si dát pozor na precizní sváření, aby se uvnitř neudělal zmenšenej profil.
-> Jumbo: mám nataženo ve 20mm, délka asi 7m. Ale zatím jsem tím neživil nic náročného.
BTW, mám na rozvodech osazeny 3 mosazné rychlospojky a unikají...
pokud pracujete a odebíráte vzduch, tak to asi neřešíte, ale mám kompresor pod ložnicí, kde je nežádoucí, aby v noci sepnul. Unikají Vám rychlospojky taky, nějaký trik jak je utěsnit?
BTW, mám na rozvodech osazeny 3 mosazné rychlospojky a unikají...
pokud pracujete a odebíráte vzduch, tak to asi neřešíte, ale mám kompresor pod ložnicí, kde je nežádoucí, aby v noci sepnul. Unikají Vám rychlospojky taky, nějaký trik jak je utěsnit?
-> Jumbo: máme všude po dílně(stolárna) 20mm trubky. Zápojeno CNC, olepovačka, širokopás, lakovna plus ruční ofuky, takže asi v pohodě.
Máte někdo zkušenosti s rozvodama stlačeného vzduchu a se zapojením externího (dalšího) vduchojemu do soustavy? Mám malý 24 l bezoleják Güde (zatím na repas) a budu rekonstruovat celou dílnu, tak jsem přemýšlel o rozvodech vzduchu rovnou ve zdi, když už do ní budu sekat (svářečku na PPR mám doma), abych pořád nemusel tahat hadici přez celou dílnu. A teď pár otázek:
1.) Jaký průměr PPRka zvolit, máte někdo nějaké zkušenosti?
2.) Má smysl zapojovat do sestavy další vzduchojem? Viděl bych to tak 50 - 100 litrů, ale musel by být venku, sice pod střechou, ale v zimě. Hrozí tam nějaké riziko zamrzání, nebo je to v pohodě?
Díky předem za rady
1.) Jaký průměr PPRka zvolit, máte někdo nějaké zkušenosti?
2.) Má smysl zapojovat do sestavy další vzduchojem? Viděl bych to tak 50 - 100 litrů, ale musel by být venku, sice pod střechou, ale v zimě. Hrozí tam nějaké riziko zamrzání, nebo je to v pohodě?
Díky předem za rady
-> palinator: To sice jo,ale zas těžko říct jestli kdo to skládal to správně dotáhl nebo to samo
-> SO545: Tak o výhodách šroubáku se bavit nemusíme ,navíc při trvalém odběru vzduchu.Ale pokud si někdo zgenerálkuje orlíka na domácí nebo tám kde nejede furt tak má na dlouho klid.

-> ptk 10.04.19 14:17:28: kupit za 6ku 3val orlika to mozu len tam kde z nejakeho dovodu nemozu mat skrutkac....
Mam tiez doma orlika /spokojnost/ a v praci ako zalohu. Uz par rokov pouzivame skrutkovy. Tazka parada.
Obrovsky vykon a ticho neskutocne. Servis za rozumno a ide nonstop.
Pred x rokmi v lisovni kde som par rokov pobudol sme hnali 3valom ORLIK lis.
Cca po roku kazdy zomrel na utrhnutu ojnicu... neviem ci nahoda ale sefa to dost stvalo...
Je pravda ze dostavali zahul a to fest.
Mam tiez doma orlika /spokojnost/ a v praci ako zalohu. Uz par rokov pouzivame skrutkovy. Tazka parada.
Obrovsky vykon a ticho neskutocne. Servis za rozumno a ide nonstop.
Pred x rokmi v lisovni kde som par rokov pobudol sme hnali 3valom ORLIK lis.
Cca po roku kazdy zomrel na utrhnutu ojnicu... neviem ci nahoda ale sefa to dost stvalo...
Je pravda ze dostavali zahul a to fest.
-> hans1:
Což je zrovna závada tak trošku napíču.
Což je zrovna závada tak trošku napíču.

-> Jumbo 10.04.19 12:09:02: kompresor z ledničky je super ale než něco nafoukneš tak budeš šedivej dědek 

-> ptk 10.04.19 14:17:28: orlík je nejlepší pístový kompresor.potvrdil mi to i servisák co dělá všechny značky a typy.koupil jsem v roce 2000 1jsk (pouze agregát )za 400kč ve šrotu jede do dnes lakování,foukání,pískován
í
.V práci mám 3 nejedou teda nonstop ale za 8 let pouze 1 porucha a to že upadl šroubek co rozhazuje olej pod pístem a vymlátil se jeden píst.

Ja mam doma tohle Güde, 50 l, 2 valec
m.heureka.cz/kompresory/g ude-400-10-50-n?cs=smartel ...
Do prace by mi mel zejtra prijit tenhle Güde
www.svarecky-obchod.cz/ko mpresory/.../29496-kompres or-580-10-50-eu.htm
Mel jsem za ukol sehnat kompresor do 10 000 k plasme. Tak jsem nasel kompresor za 10 a rikam ten stacit nebude. Druhej kompresor za 15, kterej je na hrane a pak lepsi za 30, kterej by stacil... No skoncilo to tim za 15...
m.heureka.cz/kompresory/g ude-400-10-50-n?cs=smartel ...
Do prace by mi mel zejtra prijit tenhle Güde
www.svarecky-obchod.cz/ko mpresory/.../29496-kompres or-580-10-50-eu.htm
Mel jsem za ukol sehnat kompresor do 10 000 k plasme. Tak jsem nasel kompresor za 10 a rikam ten stacit nebude. Druhej kompresor za 15, kterej je na hrane a pak lepsi za 30, kterej by stacil... No skoncilo to tim za 15...
-> ptk:
To když zapneš tak na Ukrajině přestanou jezdit tramvaje.
To když zapneš tak na Ukrajině přestanou jezdit tramvaje.

-> Klubko_ 10.04.19 14:17:12: Zkus si zjistit, co Fiac všechno dělá a pak pochopíš, proč si to nechávají takhle zvráceně zaplatit. 
web.fiac.it/en/Index.aspx

web.fiac.it/en/Index.aspx
ja som tiez zohnal ,,vyradeny,, 3valec Orlik 2011 rok vyroby 550l nadoba komplet kompresor. vzal som ho za odvoz, a sice ma oprava stala okolo 500eur (ojnica, kluka, valec, piest tesnenia...) ale mam zanovny perfektny kompresor ktory sa este dnes predava novy za 6000€
trochu sa mi nepacia tie hlinikove ojnice, ale verim tomu, ze ak ho budem pravidelne cistit a udrziavat spravnu hladinu funkcneho oleja tak pojde furt....
trochu sa mi nepacia tie hlinikove ojnice, ale verim tomu, ze ak ho budem pravidelne cistit a udrziavat spravnu hladinu funkcneho oleja tak pojde furt....
-> Jirik_Tuňák1983 10.04.19 14:05:26: jojo, ten rozdíl profi/hobby z obchoďáku nemám problém chápat, tak jsem ze zvědavosti vyhledal profesionální bezolejovej kompresor za podobnou cenu: www.prodej-kompresoru.cz/
pistove-kompresory/.../e66
0-100-pistovy-bezolej-komp
resor-gentilin-e660-100-c4
f212tru6st-detail
3x větší nádoba, 4x takovej výtlak
Nechci ti ten tvůj hanit, tebe moc nestál, dělá to, co má, ale pozastavuju se nad tím srovnáním prametrů, v čem je teda ten rozdíl. Když prostě budu profesionál a půjdu do kšeftu s 50ti v kapse, uvidím tam vedle sebe tyhle 2 kompresory, tak proč bych si měl vybrat ten malej. To by mě zajímalo.
3x větší nádoba, 4x takovej výtlak

Nechci ti ten tvůj hanit, tebe moc nestál, dělá to, co má, ale pozastavuju se nad tím srovnáním prametrů, v čem je teda ten rozdíl. Když prostě budu profesionál a půjdu do kšeftu s 50ti v kapse, uvidím tam vedle sebe tyhle 2 kompresory, tak proč bych si měl vybrat ten malej. To by mě zajímalo.
-> Jumbo 10.04.19 14:02:44: Takhle to dopadá, když to vyhazuje někdo, kdo to má opravit a nerozumí tomu.
Seřídil jsem tlakový spínač, vyměnil jehlu, rozběhový kondík jsem k tomu měl od umělce přede mnou a je to. 


-> Klubko_ 10.04.19 14:03:49: Jenomže tohle je profi kompresor ne Güde z Bauhausu za 2800,-.
Zánovní, tichý a hlavně bezoleják pro naše užití. Ještě se dá sehnat za půlku, ale ten je bez nádoby a podvozku. 


-> Jirik_Tuňák1983 10.04.19 13:33:33: 50 tyček za 24l prcka? No ty koky!
-> Jirik_Tuňák1983: Za ty prachy bych ho vzal taky... 
