skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kompresor
Já nabízel jeden se spáleným motorem za odvoz. Nikdo to nechtěl... Až se k němu dohrabu přes ten bordel v dílně, přiložím ho k železu...
-> růža: Do šrotu bych ho rozhodně neházel. Někomu ještě udělá radost. Dal bych ho na bazoš za litr. 

-> růža 28.12.20 16:21:57: jasně, že se to dá inzerovat. Jen tak zběžnym pohledem to vypadá funkčně a že to má všechno, co to má mít. Tlakoměr na nádobě, tlakoměr na regulátoru a jestli se nepletu, tak i nějakej odlučovač kondenzátu na výstupu. Není to zaolejovany, což je buďto známka toho, že to dobře těsní, anebo teda, že to jelo na sucho 
Mě překvapilo, co nedávno prodal známej. Podle mě kompresor k ničemu, maličkej jednopísťák s prorezivělou (opravdu děravou) tak 100l nádobou, dal to na bazoš a za litr to za pár dní měl z domu.

Mě překvapilo, co nedávno prodal známej. Podle mě kompresor k ničemu, maličkej jednopísťák s prorezivělou (opravdu děravou) tak 100l nádobou, dal to na bazoš a za litr to za pár dní měl z domu.
Mám doma samodomo vyrobený starý kompresor a zajímalo by mě, jestli má nějakou, byť mizivou, hodnotu. Nedokážu přesně určit jeho specifikaci. Takže bych se chtěl zeptat, jestli má smysl to za nějakou korunu zkusit inzerovat, nebo ho můžu rovnou odvést do šrotu??
-> Pavel P@nkáč 25.12.20 16:53:01: taky už jsem to letos prestehoval do vedlejsi mistnosti. Mel jsem ho primo vedle zouvacky a jak delam gumy jen kamaradum, tak bylo vzdycky super, kdyz nekdo prijede prezout a jen se na sebe muzeme usmivat, protoze neni slyset vlastniho slova. 

-> Jozka 25.12.20 20:59:36: ale hlavne mame v praci manika co spojazdni vsetko od lakovacej kabiny az po zvaracku...Stara skola.
-> SO545: Tak to je významný plus..
-> Jozka 25.12.20 19:37:43: Mame tu poblizko servis tak asi to vyhralo...ale fakt funguje bez problemov.
-> SO545 25.12.20 13:17:48: Tak s touhle značkou jsem se v reálu zatím nepotkal..
-> Pavel P@nkáč: Tam Ti může zamrznout fakt maximálně rozvod vzduchu. A když ho vyspáduješ do dílny (ideálně s odkalovací nádrží pod vstupem), tak bych v tom neviděl problém. A ta bedna je izolovaná a je v ní poměrně dost místa. Takže kdyby se tam dalo nějaký 500W těleso a termostat na +5°C, tak by nějaký promrznutí nehrozilo rozhodně.
Jen ta cena za sen šroubák je šílená. :-/ Tohle 10let starý stálo (ze známosti) 60k. :-/
Jen ta cena za sen šroubák je šílená. :-/ Tohle 10let starý stálo (ze známosti) 60k. :-/
-> StepaNoFUN: za provozu určitě ne ale třeba přes noc, nebo výkend, kdy se nezapne, ale asi by to makalo, láká mě to, jsem si myslel že ty šroubové jsou jen kompresor a přídavná velká nádrž, takováhle sestava se zasobnikem 500l to se mě moc líbí, šlo by to za zed dilny do přilepené kůlny, mám ted jedno pist se 150l stojatej orlik přímo v dílně a to když se mě při přezouvání 2x někdy když nejde pneu odrazit tak třeba 4x sepne to je randalu tvl a slušnej bolehlav

-> Pavel P@nkáč: Kompresor jako takovej by zamrznout neměl a určitě by nebyl problém do tý bedny zadělat topení s termostatem třeba na 5°C. Spíš by Ti mohl zamrznout rozvod, ale tomu by se dalo zabránit správným vyspádováním vedení, aby tam prostě kondenzát neměl kde zůstávat. Navíc ta bedna vpravo, to je sušička vzduchu (v podstatě to vzduch mrazí, aby ho to odvlhčilo), takže kondenzát v rozvodu by bejt neměl. A za provozu už bych se toho vůbec nebál. Vcelku dost to topí.
-> Jozka 24.12.20 13:44:47: mame v praci 2x WORTHINGTONa jeden mensi a jeden v zaleho ale ten doma nikto pre odber nespusti ani nahodou.
Pocitam ze maju tak cca 20rokov...udrzba skor nahodna ale idu stale.
Asi stastie no.
Jazdenka sa da kupit za 1700e bez dane ...ale ma to 11kw motor no.
Pocitam ze maju tak cca 20rokov...udrzba skor nahodna ale idu stale.
Asi stastie no.
Jazdenka sa da kupit za 1700e bez dane ...ale ma to 11kw motor no.
-> StepaNoFUN: to by se hodilo:) fungovao by to i ve stodole? kde v zimě je pod nulou? v bejalé práci měl kompresor venku pistak a kdyz mrzlo tak v tom zamrzla voda a nešel....
-> SO545 24.12.20 08:54:11: Právě že poslední tři roky jsem opakovaně zaznamenal případy, kdy šroub vydrží jen záruku a nějakej ten měsíc dva navrch..
Stlačování vzduchu je i bez toho drahej špás, běžně se dneska provozuje tak, že se nekupuje, ale platí se pronájem - paušál, ve kterým je i servis se spotřebním matrošem. Zda to je, nebo není výhodný, naštěstí řešit nemusím.. Ale speciální strojovny už fakt nejsou třeba, i když je to taková nostalgie = letos ve Kdyni před barákem obludný vzdušníky, uvnitř v rohu už ale jen šroubovej stroj velikosti SUV, sušička a na zbytku placu do demontovanej klasice "archiv" všeho možnýho i nemožnýho..
Stlačování vzduchu je i bez toho drahej špás, běžně se dneska provozuje tak, že se nekupuje, ale platí se pronájem - paušál, ve kterým je i servis se spotřebním matrošem. Zda to je, nebo není výhodný, naštěstí řešit nemusím.. Ale speciální strojovny už fakt nejsou třeba, i když je to taková nostalgie = letos ve Kdyni před barákem obludný vzdušníky, uvnitř v rohu už ale jen šroubovej stroj velikosti SUV, sušička a na zbytku placu do demontovanej klasice "archiv" všeho možnýho i nemožnýho..

-> vhml: fungoval. Tu pískovacku to nejak i davalo. A nevim jak kompresor, ale motor byl italskej.
-> StepaNoFUN 24.12.20 11:19:04: mame tuto obludu v praci ,pekna masinka
Kdyby někdo měl zájem si pohrát... máme teď v práci dovezené vyřazené stroje od AČR a je tam šroubový kompresor Schneider... ještě jsem ho nijak blíž nezkoumal ale chybí mu nějaký ovládací panel, jinak vypadá komplet.
Velikost asi jako paletová bedna.

-> StepaNoFUN 24.12.20 11:19:04: a ten starej fungoval nějak rozumně kromě kraválu? Protože podle nápisu TM Group je to asi ta standartní polská jebka co bych si chtěl postavit.
-> StepaNoFUN: kolika litrovo to má nádobu? pěkné...
-> Jozka 24.12.20 00:14:08: huci to ako lepsia pracka.
Mame jeden priamo na dielni a ide roky.
Udrzba obcasna a ani nie moc draha tlaci do 2x2000ll nadooby a pred nou susicka vzduchu.
Pred nim sme mali stare CKD z 60kw motorom a chladenie vodou...to bol hukot.
Ale malo to vlastnu stavbu...stare casy
Mame jeden priamo na dielni a ide roky.
Udrzba obcasna a ani nie moc draha tlaci do 2x2000ll nadooby a pred nou susicka vzduchu.
Pred nim sme mali stare CKD z 60kw motorom a chladenie vodou...to bol hukot.
Ale malo to vlastnu stavbu...stare casy

-> StepaNoFUN: Když stojí šroubovej někde na běžný dílně, v podstatě se nedá po zvuku dohledat.. 

-> Jozka: U tohohle je hlučnost tak odhadem třetinová? Proti tomu 3pístovýmu "dupáku"... Tady dělá kravál ten 7,5kW motor a proudící vzduch přes chladič oleje zbytek je "šepot květin".
S životností nevím, ale to počítdlo motohodin bylo myslím přes 30k. A pořát jede...
S životností nevím, ale to počítdlo motohodin bylo myslím přes 30k. A pořát jede...
-> StepaNoFUN: To jsou u některejch strojů kačky za výměnu šroubu.. Rozdíl oproti pořádýmu písťákovi, kterej hlukem hravě naruší nejen interní, ale i sousedský vztahy, je ovše m propastnej..
Jestli je starší, tak možná lepší - někteří výrobci už se naučili řízenou životnost už i těch "šroubů".
Jestli je starší, tak možná lepší - někteří výrobci už se naučili řízenou životnost už i těch "šroubů".
V práci máme šroubovej, kterej utáhne oba baráky a je taky dost tichej. To je super.
-> Jozka: Je to sice 10 let starý, ale pravidelnej servis přímo od Orlíku, jelo to u nějakýho CNCčka. Motohodiny si nepamatuju, ale servisák co to servisoval mu potvrdil, že je ve slušným stavu. A za 60 nekup to. ;-) Já bych u tý pískovačky fakt při tom kraválu z toho písťáku bejt nechtěl. Nehledě na držkování rodiny, protože to má v garáži v RD. :-D
-> StepaNoFUN: Tak hlavně, aby mu nezakukal šroubek..
A 56 je pěkná hodnota, to má soused u tepelnýho čerpadla..

-> Eidy: Myslím, že to tam bylo napsaný. Jestli si to dobře pamatuju. Ale fakt to bordel nedělá. Hlavně je to stálej zvuk. Maximálně poznáš, kdy je sepnutá spojka a kdy ne.
Ale je to fakt chytrý. Maximálně 10 startů za hodinu, pak poběží do konce hodiny (od prvního sepnutí) stále (motor, kompresor je přes spojku). Normálně dofouká a nevypne se motor. Rozpojí spojka a 2 minuty čeká. Pokud poklesne tlak, zase dofouká a zase 2 minuty čeká. Pak teprve vypne aby se ten motor nerozebíhal jako debil.
Ale je to fakt chytrý. Maximálně 10 startů za hodinu, pak poběží do konce hodiny (od prvního sepnutí) stále (motor, kompresor je přes spojku). Normálně dofouká a nevypne se motor. Rozpojí spojka a 2 minuty čeká. Pokud poklesne tlak, zase dofouká a zase 2 minuty čeká. Pak teprve vypne aby se ten motor nerozebíhal jako debil.
-> StepaNoFUN: 56? To je hodně slušný.
-> Eidy: Právě že skoro vůbec. Měl tam teď nějakýho pístovýho itala, co drasticky nestíhal (mokrý pískování) a to jsi v dílně neslyšel vlastního slova. U tohohle se dokážem bavit. Sice hlas musíš zvýšit, ale ne to přeřvávat. Myslím, že ten šroubák má 56dB.
-> StepaNoFUN: Jak moc je to hlučný proti pístovýmu?
Tak se kamarád plácnul přes kapsu a koupil (jetýho) šroubovýho 7,5kW Orlíka. :-) Masakr. Sice zprovoznit to na 25A jistič na baráku bylo zajímavý, ale nakonec se povedlo.
-> palinator: dík, ten motor nás myslím hravě přežije. Tam dokud neshoří vinutí, tak ložiska se vymění a zbytek se nemá co posrat. S nádobou jsem opatrnej, přeci jen na štítku je rok 1958, ale tlakovou zkoušku jsem dělal, nepraskla. Vnitřek jsem myslím docela důkladně prohlídl a nezdálo se být vevnitř nějaky poškození. Kompresor jako takovej se bude dát opravovat do doby, kdy budou díly. Ten má na štítku rok 1972.
-> vhml: nn, rovnou D. Přemýšlel jsem i nad soft starterem
ale nakonec je tam jen stykač. Rozvaděč je pravda větší, než je třeba, ale není o moc větší, než původní. Přeci jen je tam 3F jistič, 1F jistič, stykač a motorová ochrana, tak to něco zabere. Asi dodám fotku. Je prakticky jen hlubší, víc, než je potřeba. Vlastně původní rozvaděč je dál na kompresoru. Udělal jsem z něj tlumič sání. Co je ale husty je, tloušťka plechu staryho a novyho rozvaděče. Původní je z 1mm plechu a ten novej je tak 0,6. Je to znát na zádech. Původní se ani nehnul a toto docela za chodu vibruje.
-> vhml: nn, rovnou D. Přemýšlel jsem i nad soft starterem

-> Klubko_ 02.12.20 21:50:48: a to má přepínaní Y/D že to má takovej rozvaděč?
-> Klubko_:
Moc pěkné.
To přežije ještě děti tvejch vnoučat ne? 
Moc pěkné.


-> vhml: 5,5kW, Orlik 2 JSK, 35 m3/hod = cca 583l/min, max. přetlak 8 - 10 bar, vrtání 75, zdvih 70
forum.strojirenstvi.cz/do wnload/file.php?id=89039&a ...
forum.strojirenstvi.cz/do wnload/file.php?id=89039&a ...
-> Klubko_ 02.12.20 21:29:19: jakej to má výkon motoru a vrtání a zdvih kompresoru?