skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Autoškola
-> David29 27.11.22 20:42:31: U PSA zavibrovala jedna nebo druhá strana sedačky. Jak to mají teď, to už nevím.
-> Syny: Viď? Nechápu ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Tak ono jde spíš o to, že si pruhem chci jet dle svýho - a ze zvyku pochopielně jedu a nedojde mi, že je to zásah asistenta.
Kdybych se naučil "mít na háku jak jedu", tak by to bylo asi v pohodě.
Úplně by bohatě stačilo, kdyby asistent zasáhl v moment, kdy se řítím přes čáru a ještě předtím to nějak avizoval (světlo, zvuk). Ale ne, že se se to snaží řídit místo mě.. To to prostě radši vypnu a mám klid
Jo, a ještě jedna story - nevím "čí" to byl zásah.
Nejel jsem na tempomat (to by než jsi přišel na to jak se zapíná
) a dojíždím pomalejší auto.
Levým mě předjíždí auto - rychlej výpočet, přibrždění akorát, blinkr a hned se chci řadit za něj a předjíždět,
Omyl! Nějakej šváb z řad křemíkových obvodů rozhodl že ne, zapípal a tlačil volant zpět doprava a já se musel s ním poprat aby věděl, kdo je tady pán.
Tak at jdou s tímhle doprdele.
Kdybych se naučil "mít na háku jak jedu", tak by to bylo asi v pohodě.
Úplně by bohatě stačilo, kdyby asistent zasáhl v moment, kdy se řítím přes čáru a ještě předtím to nějak avizoval (světlo, zvuk). Ale ne, že se se to snaží řídit místo mě.. To to prostě radši vypnu a mám klid
Jo, a ještě jedna story - nevím "čí" to byl zásah.
Nejel jsem na tempomat (to by než jsi přišel na to jak se zapíná
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Levým mě předjíždí auto - rychlej výpočet, přibrždění akorát, blinkr a hned se chci řadit za něj a předjíždět,
Omyl! Nějakej šváb z řad křemíkových obvodů rozhodl že ne, zapípal a tlačil volant zpět doprava a já se musel s ním poprat aby věděl, kdo je tady pán.
Tak at jdou s tímhle doprdele.
-> David29 27.11.22 20:15:46: Jednou mi tak únavou zamžikaly oči, že jsem byl za tu drobnou dálniční korekci rád. Jinak bych líznul středovou čáru a možná se dostal lehce za ni. Jet se muselo, vstávali jsme ve čtyři a zrovna to bylo ve vleklém období, kdy se moc nevyspíme (nemocné děti a starý psík). Kolega to má obdobně, já jsem funkční až po několika hodinách od brzkého ranního vstávání a jsem pak nabitej až do večera, on je funkční od rána a odpadává k večeru. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
On si ale stěžoval na tuto fci u O3, když najede na horizont a za horizontem je rovnou zatáčka. To mu prý tak škubne s volantem, že by ho to hodilo do škarpe. Ale když drží normálně volant, tak se na to dá normálně reagovat.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
On si ale stěžoval na tuto fci u O3, když najede na horizont a za horizontem je rovnou zatáčka. To mu prý tak škubne s volantem, že by ho to hodilo do škarpe. Ale když drží normálně volant, tak se na to dá normálně reagovat.
-> Jirik_Tuňák1983: I já.
Na okrsce jsou to nezkoušel, to mě nenapadlo.
Na okrsce jsou to nezkoušel, to mě nenapadlo.
-> David29 27.11.22 19:39:18: Tak logomorfně jsem myslel na dálnici, že je to fajn.
-> COL: No právě že to vím jen já - a i já jen vím, jestli je potřeba dupat na brzdu. Nevím za jakýho důvodu si auto musí myslet, že tu rychlost je snížit ihned - kdyby bylo, brzdím sám a nemačkám jen "-" že ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Tak logicky se chci držet pravý lajny - nevím proč mě to furt tahá někam jinam, asi možná doprostřed pruhu? Nevím, je to debilita... Původně jsi si myslel, že to chytá boční vítr.. A po vypnutí bylo po větru![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Tak logicky se chci držet pravý lajny - nevím proč mě to furt tahá někam jinam, asi možná doprostřed pruhu? Nevím, je to debilita... Původně jsi si myslel, že to chytá boční vítr.. A po vypnutí bylo po větru
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Já jel tuhle Kamiqem a to hlídání pruhů jsem vypínal. Na dálnici asi fajn, ale na okreskách v okolí například Českýho Šternberku se s tím nedalo jet. Ono když katuješ levou/pravou hranu škarpy... :-D
-> Jirik_Tuňák1983: Tak zalezi, s cim jel Dejv a s cim ty... Jak uz jsem psal x krat, stara i30 fungovala velice dobre. Auto se ridilo prakticky samo a stacilo jen mit prst na volantu. Moje i30 po facu uz byla uplne na hovno a ten autopilot to honil od cary k care az to bylo nebezpecny. Ptal jsem se v servisu a prej zmenili software, protoze lidi to zneuzivali jako autopilota... Debilita no. Nahrat starej soft samozrejme neslo, tak jsem to vyresil parkovacim listkem strcenym pred kameru.
Jel jsem se dvěma auty s lane assist a asi jsem tedy nesvéprávnej debil, ale bylo mi to jedno. Naopak jsme to v jednom případě i vítali, protože jsme byli už totálně na sráky unavení a nepomáhaly ani přestávky, kterých jsme dělali čím dál více. Zajímavé, že to hlásilo jen jednou kolegovi, že je unavený, kdežto udržování v pruhu se angažovalo mnohem častěji. Sem tam to zabimbání a drobná korekce řízení aspoň trochu probralo naše přichcíplé tělesné schránky. Jo a bylo to úplně nové auto, takže to nemuselo mít třeba neduhy starších typů a nebo to, s čím jel tady místní velmistr volantu.
-> Milan 136: A co to DSG dela kdyz treba sjizdis dlouhej tahlej kopec? To neumi brzdit motorem vubec? Jsem nekde slysel, ze O3 to plachteni naopek neumi, tak to byl nejakej kec asi, coz?
-> Milan 136: přesně. Navíc zrovna to plachtění je fajn funkce která mi u b6 celkem chybí
-> David29 27.11.22 15:08:34: Jde to nastavit po 1 km/h, jen s tím neumíš ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
A brzdění motorem se bohužel z hlediska zlého CO2 nekoná, přejde to do módu plachtění.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
A brzdění motorem se bohužel z hlediska zlého CO2 nekoná, přejde to do módu plachtění.
-> David29: Jde to po 1km, popr. nastavit na aktualni rychlost. Jinak to, ze chces nekdy za chvili jet 80 a ne hned vis jen ty, ne ten tempomat, takze to chovani je celkem logicky, staci tu rychlost shazovat postupne. Spis by mne stvalo, ze to moc neumi vyuzivat brzdeni motorem a zbytecne casto to brzdi brzdou i s manualem.
Nevím kam s tím. Ale vyzkoušel jsem si asi za 500km vyfikundaci v podobě adaptivního tempomatu ve VW.
Mohlo by to fungovat dobře, ale nefunguje.
Za prvé nevím, proč si nemůžu nastavit rychlost jak chci, jen na celá desítková čísla - 120,130 atd. Takže jsem jel debilních 130 (možná to jde, ale nepřišel jsem na to)
Blíží se omezení na 80: Nastavím v předstihu tempomat na 90. Místo pozvolného snížení rychlosti a následného držení to dupne na brzdu. Ten co jel za mnou musel bejt rád a já jsem rád, že jsem zrovna neměl kafe v ruce
Dojedu pomalejší auto, celkem fajn to zbrzdí - dobrý. Mine mě rychlejší auto, změním pruh... A na původní rychlost by se rychlejc vrátila i tříválcová Felicie. Aspon že po nožní pomoci plynem se tempomat nevypne
Asistenta jízdy v jízdních pruzích jsem musel vypnout - nerad se s někým peru. S tím může jezdit jenom nesvépravný debil
No a bylo to v automatu - brždění motorem je sprostý slovo. Jak něco takový člověk chce, prostě to přeřadí na vyšší stupen. Pokud bych chtěl brzidt tak že si podřadím sám, musím nepohodlně přepnout do manuálu a po zpomalení vrátit zpět - není tam samotný +/- na jednorázovou změnu kvaltu. Takže veškerý potřebný zpomalení obstarávaj jenom brzdy
Mohlo by to fungovat dobře, ale nefunguje.
Za prvé nevím, proč si nemůžu nastavit rychlost jak chci, jen na celá desítková čísla - 120,130 atd. Takže jsem jel debilních 130 (možná to jde, ale nepřišel jsem na to)
Blíží se omezení na 80: Nastavím v předstihu tempomat na 90. Místo pozvolného snížení rychlosti a následného držení to dupne na brzdu. Ten co jel za mnou musel bejt rád a já jsem rád, že jsem zrovna neměl kafe v ruce
Dojedu pomalejší auto, celkem fajn to zbrzdí - dobrý. Mine mě rychlejší auto, změním pruh... A na původní rychlost by se rychlejc vrátila i tříválcová Felicie. Aspon že po nožní pomoci plynem se tempomat nevypne
Asistenta jízdy v jízdních pruzích jsem musel vypnout - nerad se s někým peru. S tím může jezdit jenom nesvépravný debil
No a bylo to v automatu - brždění motorem je sprostý slovo. Jak něco takový člověk chce, prostě to přeřadí na vyšší stupen. Pokud bych chtěl brzidt tak že si podřadím sám, musím nepohodlně přepnout do manuálu a po zpomalení vrátit zpět - není tam samotný +/- na jednorázovou změnu kvaltu. Takže veškerý potřebný zpomalení obstarávaj jenom brzdy
-> Syny 14.11.22 09:57:19: S láskou bych mu řekl, že to přístě sundám zase, když to neumí bez zkurvení značky ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Nechal jsem si nalepit to bílé kolečko. Pak aspoň není vidět to poškrábání.
-> Nwkt 20.11.22 11:35:06: to mi připomnělo jak měli potřebu pořád lepit emise i když už se nedávali na značku tak to lepili do protokolu
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Nwkt: souhlas.
-> MVM 19.11.22 09:05:57: vzdy som si to pred STK odstranil sam. Na moto aj sam instaloval.
Mohli by tuhle kravinu lepení čehokoliv kamkoliv už taky zrušit. Dneska jde mít vše digitálně, beztak si to na silnici ověřujou
-> Bukaj: prave ze vsude, kde jsem byl, maj ten nabrousenej priborak a ten je na to uplne idealni.
-> Syny 19.11.22 09:20:10: Přesně...![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
-> StepaNoFUN 19.11.22 08:53:33: Asi tak, jen většinou nemají příborovej nůž, ale takovou tu škrabku s žiletkou na připáleniny na varné desce - a ta je příliš široká, takže ten kroužek kolem známky úplně dojebou. U původní okresní značky mám podrápané i znaky kolem místa pro nálepku...![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Po 3 TK (kdy na 1. jsem znamku odloupnul ja sam) vypada RZ takhle:
Mě v roce 98 na Jawě 350 technik při seškrabavaní stary známky značku ohnul, ta v půlce svisle napraskla až ke šroubku.
Malem jsem ho tam škrtil..
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
U nas vezme horkovzdusku, trochu nahreje, pak priborovej nuz nabrousenej do tvaru dlata, znamku sloupne (bez poskozeni RZ), ocisti zbytky lepidla cisticem brzd na hadru a nalepi novou.
Já teda nikdy sundávat horkovzduškou známku neviděl a trochu pochybuju že jí vůbec mají, asi je to na každé stk jinak.
-> Tomaso435 18.11.22 13:12:38: Sice mají horkovzdušku, ale po nahřátí to seškrabují tou žiletkou v držáku - což jde u nových RZ s vyvýšeným kroužkem kolem známky naprd, takže z toho kroužku je plast seškrabán až na hliníkový podklad...![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Tomaso435: Tak byl jsem v zari a sundaval mi to klasickou skrabkou, stejne jako vzdy predtim.
-> Syny 14.11.22 08:13:48: on někdo ještě používá škrabku? A já myslel ze všude maji horkovzdušné pistole a jde to dolu máznutím prstem..
-> darklord: Furt to vypada mnohem lip nez ty nase kde se budou menit ruzne pozice pismen a nevim co vsecko.
-> minno: tak to bude volajaka kravina, EU pruzok ostava bez zmeny.
-> darklord: Čo som čítal, tak zmizne modrý pruh vľavo s EU znakom a miesto toho tam bude len SK znak. Ale ako tak teraz pozerám, tak tie informácie sa líšia / per článok. Takže uvidíme ako to nakoniec bude.
-> minno: a zmeni sa font... (a aky modry pruh ma zmiznut?)
-> SO545: Myslím a dúfam, že staré značky nebude treba meniť, ako to bolo v roku 2004. Nové by mali vyzerať skoro rovnako, len sa pôjde celoštátne nezávisle od okresu od AA-001AA, budú čiernobiele a zmizne modrý pruh.
-> minno 16.11.22 15:06:44: tam sa velmi netesim...asi bude potrebna vymena tych co mame....ci ???
Ak to prejde tak aby sme nemuseli srotovat tie co mame.....tak super.
Ak to prejde tak aby sme nemuseli srotovat tie co mame.....tak super.
A sláva aj za to, že po novom roku už budú prenosné ŠPZ (TEČ) aj medzi okresmi a asi aj medzi autami.
-> David29 16.11.22 14:36:03: To je stav momentalne u nas....len karticka v dokladoch.
Zbytečnost. Na autě by to bejt nemuselo vůbec
U nas aspon v tomto postupili k lepsiemu a po tom co sa to prestahovalo na okno /nalapky STK/ to odpiskali uplne. Chvalabohu.
-> Bukaj: Jo, to jsem udelal jednou, kdyz jsem mel novou RZ a dostal jsem prednasku jak to tam musi byt a ze to musi sundavat technik a bla bla... Je mi jasny, ze to je asi jak kde a nekde jim to je u riti. U RZ na prani bych to delal dal. U te obyc uz na to ale prdim a taky podle toho vypada...
-> Syny 14.11.22 08:13:48: Proto u značek, které ještě nemám moc orvané (snad jen původní SPZ na Å a 1000MB) si tu nálepku před TK sundavám vždy sám...![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Syny: No, ja na škodovke mám na značke už asi 10 rokov staré nálepky (odkedy sa to prestalo lepiť), na STK to nechali tam, ja som sa to pred časom snažil dať dole a akurát sa mi tá nálepka rozpadla a zo značky sa to strhlo aj s farbou a vyzeralo to ešte hroznejšie
Tak som si vyrobil atrapu tej nálepky a dal to tam![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno: Jo, lepi se na RZ. Neni nad to si zaplatit RZ na prani a pak si ji na TK nechat celou orvat od jantara, kterej skrabkou sundava starou nalepku...
-> Matthes, záškodník z TechWebu 13.11.22 20:49:40: Tak to by už v SR dostal pekne mastnú pokutu za prepadnutú TK. U vás v ČR sa ešte lepia nálepky? U nás sa na ŠPZ nelepia nálepky TK/EK už roky, lepili sa už istý čas na čelné sklo a po novom sa už nedávajú ani tam. Ostáva len kartička a elektronická evidencia.
-> David29 13.11.22 21:41:58: Jako už na vrátnici, ja? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)