skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
cejtim všude benzín :-(
-> Vojťas: prostředek je volnější vůči gumě, jinak ničeho jiného jsem si nevšiml
-> MATTESS: a bylo na membrane neco videt?
Včera jsem vyměnil membránu akcelerační pumpičky, těsnění víka. Ráno bylo na sání sucho, tak snad bude už klid.
Díky všem za podněty. O víkendu jsem dělal na baráku, takže se tím začnu zase zabývat v týdnu
-> Bukaj: Bod číslo dvě .. stalo se u mého rapida .. marně jsem přemýšlel kde to teče. Když na tom nátrubku byla hadice .. zdálo se to pevné .. jak jsem hadici sundal .. bylo to jasné. Neřešil jsem závitem .. ale zalepením epoxidem. Zatím funguje, ale já moc nejezdím.
-> MATTESS 22.04.22 09:00:25: Z EDSR/SEDR může téci benzín z několika důvodů:
1) - děravá membrána akcelerační pumpičky - nepříliš častá závada, ale jediná závada, při které teče benzín i při vypnutém motoru (vyteče téměř celý obsah plovákové komory)
2) - uvolněný nátrubek přívodu paliva ve víku - běžná závada nejen karburátorů, ale i palivových čerpadel Jikov - definitivní řešení je předělat nátrubek na závit
3) - špatný fíbr případně stržený závit šroubu sítka paliva ve víku karburátoru
4) - uvolněné sedlo jehlového ventilu (poměrně běžné u vozidel na LPG, jinak vzácně), případně totálně vymletý (netěsný) jehlový ventil (u EDSR/SEDR vzácně, běžné to bylo u jehlových ventilů karburátorů BS a starších)
5) - vyklepaný závěs plováku (osička ve víku nebo jazýček z plováku) - běžné u vozidel na LPG, jinak vzácně
6) - vadný samotný plovák (pouze nové duté provedení - může se naplnit benzínem a neplovákuje, u starého pěnového plováku toto nehrozilo)
7) - váznoucí plovák (občas se mi stalo u déle ležících karburátorů)
8) - špatně seřízená hladina - body 3) - 8) jsou důvodem přeplavování plovákové komory benzínem a následného prolínání kolem těsnění víka. Samotné těsnění není dělané na udržení paliva, spíš aby do karburátoru nešel prach, za normálních okolností tak vysoko hladina nedosahuje. Pokud tudy teče benzín za normálních provozních podmínek (žádné řezání zatáček a terénní vložky), je někde výše chyba.
9) - netěsné šoupátko sytiče - benzín prolíná kolem příruby sytiče pouze při aktivovaném sytiči
Jinak co se týče novodobého černého těsnění z papíru, připomínajícího "piják", tak s ním úplně dobré zkušenosti nemám - nesedí rozměrově, je potřeba jej upravovat (zvětšit otvor na ventilek odvětrání, někdy i díry na šrouby a rozprašovače)...
1) - děravá membrána akcelerační pumpičky - nepříliš častá závada, ale jediná závada, při které teče benzín i při vypnutém motoru (vyteče téměř celý obsah plovákové komory)
2) - uvolněný nátrubek přívodu paliva ve víku - běžná závada nejen karburátorů, ale i palivových čerpadel Jikov - definitivní řešení je předělat nátrubek na závit
3) - špatný fíbr případně stržený závit šroubu sítka paliva ve víku karburátoru
4) - uvolněné sedlo jehlového ventilu (poměrně běžné u vozidel na LPG, jinak vzácně), případně totálně vymletý (netěsný) jehlový ventil (u EDSR/SEDR vzácně, běžné to bylo u jehlových ventilů karburátorů BS a starších)
5) - vyklepaný závěs plováku (osička ve víku nebo jazýček z plováku) - běžné u vozidel na LPG, jinak vzácně
6) - vadný samotný plovák (pouze nové duté provedení - může se naplnit benzínem a neplovákuje, u starého pěnového plováku toto nehrozilo)
7) - váznoucí plovák (občas se mi stalo u déle ležících karburátorů)
8) - špatně seřízená hladina - body 3) - 8) jsou důvodem přeplavování plovákové komory benzínem a následného prolínání kolem těsnění víka. Samotné těsnění není dělané na udržení paliva, spíš aby do karburátoru nešel prach, za normálních okolností tak vysoko hladina nedosahuje. Pokud tudy teče benzín za normálních provozních podmínek (žádné řezání zatáček a terénní vložky), je někde výše chyba.
9) - netěsné šoupátko sytiče - benzín prolíná kolem příruby sytiče pouze při aktivovaném sytiči
Jinak co se týče novodobého černého těsnění z papíru, připomínajícího "piják", tak s ním úplně dobré zkušenosti nemám - nesedí rozměrově, je potřeba jej upravovat (zvětšit otvor na ventilek odvětrání, někdy i díry na šrouby a rozprašovače)...
-> MATTESS 22.04.22 10:15:03: Jestli to bylo pres noc, tj. za klidu, tak bych to na tesneni vika nevidel - spis bych kouknul na akceleracni pompicku, mohlo by to tect kolem priruby nepo pres stred membrany, pripadne primo pres ni, pokud je nekde prosekla.
-> MATTESS: možná blbá připomínka ale nemáš prořízlou hadičku od šroubovací spony? Mě se to již stalo, špatně vylisovaná spona jí řízla jako nůž.
-> MATTESS 22.04.22 10:15:03: aha tak ak toto bolo za noc tak to je vela, asi membrana akceleracky.
Já bych to dal Bukajovi ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> MATTESS 22.04.22 09:00:25: ja bych se podival na membranu akceleracni pumpicky.
-> MATTESS: Nebo prasklej plovák...
-> StepaNoFUN: to mi taky blesklo hlavou, ale s tím jsem nic nedělal víc jak 10 let. Nebo ještě zkusím vyměnit jehlový ventil
-> MATTESS: A nemáš moc vysokou hladinu? V životě se mi snad nestalo, že by mi tekl benzín z karburátoru víkem.
Tohle "nateko" přes noc, to mi přijde dost a jezdit s tím mi přijde o hubu.
Jáké používáe těsnění? Před tím jsem měl z Kellyny (2 roky), tohle je od Krbce a přijde mi silnější a je černé. Když jsem sundal víko, kolem otvoru (viz. šipka) bylo částečně zmáčknuté. Otvor nebyl vystředěný kolem šestihranu v těle karburátoru. Vystřihl jsem díru více, aby bylo těsnění vystředěné a stejně to nepomohlo
Jáké používáe těsnění? Před tím jsem měl z Kellyny (2 roky), tohle je od Krbce a přijde mi silnější a je černé. Když jsem sundal víko, kolem otvoru (viz. šipka) bylo částečně zmáčknuté. Otvor nebyl vystředěný kolem šestihranu v těle karburátoru. Vystřihl jsem díru více, aby bylo těsnění vystředěné a stejně to nepomohlo
-> MATTESS: to bude rovnaky problem ako si riesil minule. Riesenie je vykupit vsetky tesnenia a vzdy pred sezonou(jazdou) dat nove. Alebo alternativne to riesit ponechanim
-> MATTESS: Zkusil bych vyčistit karbec a pak koukat, kde se to začne špinit. Ale podle druhé fotky to vypadá zase na únik pod víkem.
Na podzim jsem měnil těsnění pod víkem karburátoru - prolínal benzín. Po výměně byl klid. Teď na jaře jsem se 2 projel a opět prolíná. Nátrubek přívodu je předělaný (závit + těsnění), ten je OK. Nějaké tipy na co se zaměřit? Nedaří se mi identifikovat odkud to může být
-> Syny: ale je to jen kousicek vedle jsem ju ted koupil v AutoKely za 150kc
-> Syny: jooooooo to mi cvaklo..... chyba v matrixu![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> tomaso435: jenze Jarda myslel uplne neco jinyho ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda: já na to kápnul dělá to ta banka na odplynění nebo jak se tomu nadává ,, vedou tam 3 hadičky,,měj sem praskej jeden vývod,,,,,, opava za 11O korun a hodinku času ...takže je to ok![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> tomaso435: ted resim neco podobneho u mamky fava... a asi to dela akceleracni pumpicka, pri ostrem pridani plynu to tam uplne kape
-> all: nevite nekdo, zda je ta membrana nekde sehnatelna nova a nejlepe origo na LEKRa diky
-> all: nevite nekdo, zda je ta membrana nekde sehnatelna nova a nejlepe origo na LEKRa diky
tak jo zejtra zkouknu hadišky. du hají dík pic![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> petr s:
tak taky dobrý ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> petr s:
Asi tak
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> tomaso435: To dal do garáže aby to šlo smést na lopatku
-> Syny: takže říkáš že na jaře ušlapeš nerovnosti na trávníku jo?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> tomaso435: mno mam jen kastli :D A to jeste deravou ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Syny: u mě taky ne,, teda kitovanej blatnik jenom
jako až pude do šrotui tak někde daleko abych tam tu kastli nevídal až tam budu chodit pro díly na fábii
a jak pokračujou tvoje puzzle? už si je rozložil uplně?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> tomaso435: Presne tohle sem si rikal taky, ale kdyz ted vidim tu kastli beze vseho na spalkach, tak uz je mi celkem u prdele jak sem s tim predtim jezdil pac tam nic z toho poznamenanyho nezbylo ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny:
ale tohle mi říká uplně každej ale já nechci,,,,,,,,, mám ho až moc rád,,, a dost mě mrzí jak sems nim jezdil když sem dostal papíry..............![12](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/12.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![12](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/12.gif)
-> tomaso435: vymen cely auto a ser na hadicky ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny: to neni,,,,,,,,,,, a taky by po dvaceti letech možná taky už chtěly vyměnit,,,,,,,, jako ostatně celý auto co sem téměř povyměnoval![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> tomaso435: Tak ono to zas tak snadno neblafne, ale jako jezdit bych s tim neriskovla :) Proste dotahni a zkoukni vecky spoje a napojeni hadicek. A vubec cely hadicky. Zas tolik tam benzinovejch hadicek neni ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Syny: hned ráno..tj kolem 12té až se probudim na to kouknu......... protože to mě dost stresuje ..když nevim kdy to blafne :(
-> tomaso435: protoze to nasava ventilator z motoru zejo... Proste te v motoru chcije nekde benzin a mel bys to poresit. Nech bezet volnobeh a koukni do motoru, pridej si obcas plyn a koukej kde co tece...
jinak ve vnitř je to hlavně když se v kabině oteplý...........
-> petr s: ok..................
-> Syny: mě a zabít? vždyt nic nemám
jen to co nemá nikdo... favorita
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny: mě a zabít? vždyt nic nemám
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny: to taky ale tohle je fakt mrtě zápach co se z to ho šine jen po jízdě a ve vnitř to je cejtit když do auta přídu po 5ti minutách po jízdě
-> tomaso435: Hadičky
-> petr s: spoje hadiček jo? nebo třeba i ta hlava nebo víko ventilu a tak
-> petr s: Jde ale o to, jestli to rovnou zhoří a nebo to napřed zhnije a až pak to zhoří. :o))
-> tomaso435: tak te chce nekdo zabit...
Hele nesed sis v monterkach do benzinu a pak sis to neroznes vsude mozne?
Hele nesed sis v monterkach do benzinu a pak sis to neroznes vsude mozne?
-> tomaso435: Ale zkontroluj všechny spoje u motoru
jinak tenhle smard se mi nevim jak dostal do postele mám pocit že mi postel někdo polil benálem
né ale fakt
ale v tom autě ot je horší tam too cítí máma cítí táta cití celá rodina
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> petr s: hoří všechno když se to zapálí na správným místě![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Fén - Neznalej a neodborník: Fáčka taky hoří
-> petr s: On má ale fáčko. :o))