-> vaclav785: Tak to slovo "brutálně" bych asi nepoužil, protože to předpokládá vyhodit ty baterie na skládku a kyselinu vylejt do potoka a ne je recyklovat.
Hmotnost baterií bude asi větší než 200kg, protože je tam 14 kusů 6V/180Ah a jedna asi bude mít dost přes 20 kilo.
Na druhé straně při ceně těch baterií vychází náklady "na palivo" (elektrika + cena baterií) při tom proběhu 40 000 km celkem slušně:
Cena baterií 63 000,- Kč (viz
www.varta-autobaterie.cz/
varta-trakcni-14/varta-mob
il-6v-180ah-117.html?zenid
=5177...
Cena spotřebované el. energie 20 000,- (400 x 25kWh x 2,- Kč/kWh - budeš nabíjet na noční proud).
Celkem 83 000,- Kč na 40 000 km. To vychází kolem 2,- Kč na kilometr. Že za baterie dostaneš ve sběrně možná ještě nějakou tisícovku zpět, to jsem zanedbal.
Oproti tomu benzínový Favorit pojede průměrně za 7 litrů na 100 a to při ceně benzínu kolem 25,- Kč za litr bude asi 1,75 Kč na kilometr.
Co z toho plyne? Že se elektrický Favorit možná nevyplatí, ale zas tak jisté to není. Cena benzínu je vrtkavá a nezapočítali jsme výměny oleje, filtrů, svíček a kdovíčeho, co u elektromotoru nehrozí. Na druhou stranu, možná těch 40 000km na jedny baterky je příliš optimistické... Prostě těžko říct.