-> Bukaj 24.12.24 15:05:48: Můžeš to nejak blíže specifikovat ? Podle mých informací z knížky o převodovkách Škoda se doslova píše že převodovka1000MB je prvni plně synchronizovana použitá u vozů Skoda. Na podrobném výkresu je v řezu vidět typická přesuvná objimka s vnějším ozubenim pro zpátečku,stejně jako kuželová plocha je součástí jedničkovýho kola.
Muselo jit jedine o nejaky prototyp. A do série uz muselojit to co píšou..
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
videa škodovek
21:06:49
25.12.2024
25.12.2024
MVM
20:57:32
25.12.2024
25.12.2024
Bukaj
Pokud není v brzdách nějaký problém (přibrzďování), a nejsou nějak příšerně poddimenzované (což u seriových brzd nepředpokládám) či není nějak úchylně navržený celý vůz (třeba těžký vůz a autoamt, který nebrzdí motorem), tak na "spotřebu" obložení mají výrazný vliv jen 2 věci - jízdní styl a především materiál obložení.
19:19:00
25.12.2024
25.12.2024
Jarda/felda
-> Tomaso435 25.12.24 18:05:31: možná že bude mít vliv i konstrukce brzd, tady mám plovoucí dvoupíst - klasika jako favorit akorát dva pístky vedle sebe
18:05:31
25.12.2024
25.12.2024
Tomaso435
-> StepaNoFUN 25.12.24 17:26:18: na trvale "přetíženým" ducatu mam brzdy na víc jak 100 000km. Věřím že mít to auto od nova, dělám brzdy až s rozvody.....
-> Jarda/felda 25.12.24 17:36:31: jasný ale je to celý asi o stylu jízdy no. Oproti kolegovi mám disky stále stříbrný, zatím co on neustále černý.
-> Jarda/felda 25.12.24 17:36:31: jasný ale je to celý asi o stylu jízdy no. Oproti kolegovi mám disky stále stříbrný, zatím co on neustále černý.
17:36:31
25.12.2024
25.12.2024
Jarda/felda
-> Tomaso435 25.12.24 16:49:08: tu váhu tomu neodpářeš
17:26:18
25.12.2024
25.12.2024
StepaNoFUN
-> Tomaso435 25.12.24 16:49:08: Ne. Uplne normalne. Sice mozna ostrejc, ale hranice jsou o parnik jinde. Ze to ma ESP jsem zatim zjistil asi 2x za vic jak 250tis. km.
16:49:08
25.12.2024
25.12.2024
Tomaso435
-> StepaNoFUN 25.12.24 16:45:17: to s tím jezdíš jak se závoďákem ne?
16:45:17
25.12.2024
25.12.2024
StepaNoFUN
-> Jarda/felda 25.12.24 16:18:09: tak ja mam dodavku, co ma 3t a 130Hp. Nejhorsi desky vydrzely 20k. Origo 40k...
16:18:09
25.12.2024
25.12.2024
Jarda/felda
-> StepaNoFUN 25.12.24 13:55:38: mam to vcelku podobný, ty destičky mizí před očima, naštětí jsou dostupný a za pár stokorun ono ač se to nezdá tak prázdný to váží 2.3tuny a pokud trošku divočíš což ta 2.5 126kw umožnuje ......
16:14:35
25.12.2024
25.12.2024
Jarda/felda
-> ajok 25.12.24 13:01:20: možná už měl D23 což je o generaci novější
15:32:32
25.12.2024
25.12.2024
ajok
-> StepaNoFUN 25.12.24 13:55:38: hrůza, na nivě desky origo 88tis.km a kotouče, má to asi 50% a brzdí velmi slušné, na starou jsem dával ate a to nebrzdila...
13:55:38
25.12.2024
25.12.2024
StepaNoFUN
Pecka byla na ty L200 cca 13let zpatky (kdy to byl fungl novej model) zivotnost desticek. Auto od nova, najeto 7.5tis. desky sezrany. V druhosce kotouce nesehnatelny, tak jsem ten zkurvenej sliznul na soustruhu, dal nejaky myslim icery (jediny, co jsem na to v druhosce koupil - fakt novej model) desky a vydrzely tam do servisu ve 20k (v 18k mely pres 50% - prezouvani). To tam dali novy kotouce+ desky (original) a ve 27 jsem to mel na dilne zase na predni brzdy.
13:01:20
25.12.2024
25.12.2024
ajok
-> Jarda/felda: zajímavé, Ing Krkavec měl vinuté, panhardzku a dolní a horní kosti, tak jestli to je podle roku
12:14:53
25.12.2024
25.12.2024
Jarda/felda
-> StepaNoFUN 25.12.24 12:08:24: jo díly jsou proti VW x2 a dost toho v druhošce ani není, jen origo
12:08:24
25.12.2024
25.12.2024
StepaNoFUN
-> saskyn2 25.12.24 11:06:28: sorry. Ja tady -> StepaNoFUN 25.12.24 11:01:31: teda mluvil o Mysivbusi, ale predpokladam, ze u Nisana to bude stejny.
11:45:09
25.12.2024
25.12.2024
Jarda/felda
-> saskyn2 25.12.24 11:06:28: tohle není úplně problém hardtop je "příslušenství" od solo výrobce u mě konkrétně carryboy a ten používá okna univerzálně na XY typů a k dostání jsou, ovšem cenovka nic moc
11:43:30
25.12.2024
25.12.2024
Jarda/felda
-> Bukaj 25.12.24 11:07:56: něco takovýho nabídli kámošovi u hiluxe za cenovku okolo 20 mu dali plast
11:07:56
25.12.2024
25.12.2024
Bukaj
-> saskyn2: Takže polykarbonát za pětikilo a šukalka?
11:06:28
25.12.2024
25.12.2024
saskyn2
-> StepaNoFUN: Jo jemu se podařilo vymlasknout zadní okno. V nissanu tenkrát okno samostatně neprodávali, jen celý hardtop za 110k
11:01:31
25.12.2024
25.12.2024
StepaNoFUN
-> saskyn2: no ceny dilu jsou samostatna kategorie...
Kdyz jsem se byl zeptat na cenu original turba na 10ti letou hujdu, tak mi bylo receno, at si radsi sednu. No prohlasil jsem, ze to neni moje auto, tak ze klidne postojim... No cenovka byla pres 60k.
To samy ceny poloos a podobnejch veci. To byly sileny nesmysly.
Kdyz jsem se byl zeptat na cenu original turba na 10ti letou hujdu, tak mi bylo receno, at si radsi sednu. No prohlasil jsem, ze to neni moje auto, tak ze klidne postojim... No cenovka byla pres 60k.
To samy ceny poloos a podobnejch veci. To byly sileny nesmysly.
10:41:17
25.12.2024
25.12.2024
saskyn2
-> StepaNoFUN 25.12.24 09:21:18: Jo, plus ještě ke kladům bych přidal že to nezatížený je šílenej kostitřas na silnici a pak taky ceny dílů. Kámoš to kvůli tomu dával pryč a to měl nějakou relativně zánovní, žádnou vyhrkanou hujdu, dával za to tuším 600 nebo 800 už nevím.
10:29:33
25.12.2024
25.12.2024
StepaNoFUN
-> Jarda/felda 25.12.24 10:07:37: Tak zrovna L200 ma spoustu pruseru, ale korozi jsem nezaregistroval. Servisoval jsem asi 3 generace pro Mestske lesy a rybniky, kde ty auta dostavaly na prdel tak, jako snad nikde. Preventivni udrzba (co se tyka koroze) se nedelala nikdy, ty auta bezne couvaly do rybnika, vozila se na nich nadrz 1.5m3 na ryby (+ kyslik), litalo to po lesich a umiralo na tom dost veci, ale ramy to nebyly.
10:22:30
25.12.2024
25.12.2024
Kilián
-> Bukaj: Aha, tak jsem zas o něco chytřejši. Já myslel že hliník byl až na erku.
10:15:25
25.12.2024
25.12.2024
Jarda/felda
-> ajok 25.12.24 09:06:29: má to klasicky listáky, tlumiče u kola- jeden šikmo dopředu na rám a druhý dozadu
10:10:23
25.12.2024
25.12.2024
Bukaj
-> Kilián 25.12.24 09:57:20: Všechny "výkonnější" varianty tisícovek, stovek atd. měly hliníkovou vanu.
První hliníková vana se objevila na 1000MBG/MBX, dále 1100MB/MBX a pak 110, 120...
První hliníková vana se objevila na 1000MBG/MBX, dále 1100MB/MBX a pak 110, 120...
10:07:37
25.12.2024
25.12.2024
Jarda/felda
-> StepaNoFUN 25.12.24 09:21:18: láme se všechno když sereš na údržbu
e: dá se najít spousta fotek různě zlámaných rámů at už L200, ranger nebo i ameriky....
e: dá se najít spousta fotek různě zlámaných rámů at už L200, ranger nebo i ameriky....
10:05:32
25.12.2024
25.12.2024
ajok
-> StepaNoFUN 25.12.24 09:21:18: -> Bukaj 25.12.24 09:31:09: jj, japonce je potreba osetrit hned od nova, kolega rikal, ze jeho kamos si ze salonu nechal dovezt L400 na podvalu, aby to pred kompletnim osetrenim dutin a podvozku nazaspinil, divil jsem se, proc takto si vezl rakusak novou nivu bronto z AMC na podvalu a asi to melo stejny duvod...
09:57:20
25.12.2024
25.12.2024
Kilián
Dřív jsem si toho nevšimnul, až ted po dalším shlédnutí. Ta zelená 1100mbx na zvedáku má hliníkovou žebrovanou olejovou vanu. Tam nemá být plechová?
09:31:09
25.12.2024
25.12.2024
Bukaj
-> StepaNoFUN: Pěkný, ale "reklamovat" to, že si nechám shnít auto na prach mi přijde takové...
...britské
...britské
09:21:18
25.12.2024
25.12.2024
StepaNoFUN
-> ajok: Jo Navara je perfektni auto...
www.autoforum.cz/zajimavo sti/nissan-ma-problem-jeho -navara-se-lame-vejpul-je- to-bizarni-spektakl
www.autoforum.cz/zajimavo sti/nissan-ma-problem-jeho -navara-se-lame-vejpul-je- to-bizarni-spektakl
09:06:29
25.12.2024
25.12.2024
ajok
-> Jarda/felda 25.12.24 08:08:53: jo navaru chvalil Ing.Krkavec, protoze ma stejne zadni zaveseni jako Niva, ktere je mnohem lepsi na silnici, nez jak to maji jine terenaky a samo proti nive to ma mnohem lip dimenzovane a i lip krizi jestli ma sikme tlumice nebo je ma u kola? ted nevim, ale stejne se mi nejvic libi zaveseni na vitare, nevim proc to nikdo jiny nedela, jestli to ma suzuki patentovane?
08:08:53
25.12.2024
25.12.2024
Jarda/felda
-> ajok 25.12.24 06:32:40: princip je stejný na patrola jsem taky koukal ale chtěl jem mít "kufr" zvlášt tak vyhrála navara
06:32:40
25.12.2024
25.12.2024
ajok
-> Jarda/felda 24.12.24 20:37:30: ani jsem nevedel, ze to existuje u vrtule, koukam na toho patrola, tam bych i japoncum veril, ale nemcum moc ne... :)
20:37:30
24.12.2024
24.12.2024
Jarda/felda
-> ajok 24.12.24 17:11:54: ještě že ted už obě moje auta maji viscospojky el. vrtuli samozřejmě taky ale není potřeba
17:11:54
24.12.2024
24.12.2024
ajok
-> Bukaj 24.12.24 16:57:48: me jak pisu, ale vzdy jsem koupil neco, co asi nebylo origo a prisuzoval jsem to opaleni kontaktu, dokonce jsem ho i jednou ponoril do varici vody a slysel jsem v nem cvaknuti a stejne se kontakty nespojily, octa asi taky ne, ale premostil jsem spinani rychle relatkem, protoze tam uz je dost velkej proud, zajimave ta nova niva, tam vedou tluste draty primo z RJ motoru k vetrakum nechal jsem si to preprogramovat na tropy pro jistotu :), origo se to spinalo na hranici cerveneho - obe vrtule, ted se mi tam sepne jedna vrtuje pri 90°C a kdyz to nestaci, tak pri asi 95°C se pripoji druha
U fabie jsem ho nikdy neresil, ma 236tis.km, u octavky po koupi nefungovala velka rychlost - vetsi proud, tak jsem ho vymenil, pak to odeslo znovu do 2 let, tak jsem dal origo, ale mel jiny konektor, tak jsem delal redukci a pri te prilezitosti to vyvedl na relatko, u felicii se obcas stalo, ze prestala spinat vrtule a menil jsem ho...
U fabie jsem ho nikdy neresil, ma 236tis.km, u octavky po koupi nefungovala velka rychlost - vetsi proud, tak jsem ho vymenil, pak to odeslo znovu do 2 let, tak jsem dal origo, ale mel jiny konektor, tak jsem delal redukci a pri te prilezitosti to vyvedl na relatko, u felicii se obcas stalo, ze prestala spinat vrtule a menil jsem ho...
16:57:48
24.12.2024
24.12.2024
Bukaj
-> ajok: Termospínaž u škodovek nebyl nikdy přes relé. nevím tedy, jak u Octavie a Fabie a novějších...
...mně nikdy na žádném autě termospínač neodešel jinak, než že mu uhnily konektory (už jsem tak auta koupil, po výměně jsem nikdy neměl problém).
...mně nikdy na žádném autě termospínač neodešel jinak, než že mu uhnily konektory (už jsem tak auta koupil, po výměně jsem nikdy neměl problém).
16:30:55
24.12.2024
24.12.2024
ajok
-> Jozka 24.12.24 16:04:57: u nivy nemusi bejt ani plnej chladic ale mam trochu strach z noveho majitele, pry mu zacal klouzat remen a on to resi zapnutejma vetrakama a pry funguje - jen je vys teplota (tak vysoko jsem ji nemel ani na sahare a musel jsem pak ndelat gufera), jen ze z toho jde para, mel tam nemrzku na -35, ted dolejva, zivotnost toho auta nebude asi do konce zimy :/ u jeho stare se mu vytrhla pridavka z podlahy
-> Bukaj 24.12.24 16:02:06: byly ty termospinace vzdy na primo nebo i pres rele? me u vseho vzdy po par letech odesel, nekdy nedal ani 2 roky, u rapida jsem tam pridal relatko a fungoval dost dlouho a ani nevim kdy prestal, protoze jsem to vetsinou spinal driv rucne, kdysi u favorita jsem mel kontrolku
-> Bukaj 24.12.24 16:02:06: byly ty termospinace vzdy na primo nebo i pres rele? me u vseho vzdy po par letech odesel, nekdy nedal ani 2 roky, u rapida jsem tam pridal relatko a fungoval dost dlouho a ani nevim kdy prestal, protoze jsem to vetsinou spinal driv rucne, kdysi u favorita jsem mel kontrolku
16:04:57
24.12.2024
24.12.2024
Jozka
-> Eidy 24.12.24 14:43:35: Pro laickou veřejnost informací až moc.. S tím šnekem to mám jako -> Bukaj: , čili trochu nepřesně - ale což - šnek je i v maticový převodce.. Náporový chlazení mi trochu cinklo, to je fakt. I když nějakej ten nápor tam možná i bude..
Možná mohli společně shrnout ty čtyři vzhledový evoluce sedanů (pokud dobře počítám), ale letos a vloni jsem podobný osvětový MB videa viděl asi tři a byly více či méně spíš dezinformační.
Do chlazení se nechci pouštět, ale jeden rozdíl jsem zaznamenal - když u litru/ kila v létě chybí 0,5 lt chladiva, nic se neděje, zatímco ve stejným případě 742 vaří hned po zastavení.
Možná mohli společně shrnout ty čtyři vzhledový evoluce sedanů (pokud dobře počítám), ale letos a vloni jsem podobný osvětový MB videa viděl asi tři a byly více či méně spíš dezinformační.
Do chlazení se nechci pouštět, ale jeden rozdíl jsem zaznamenal - když u litru/ kila v létě chybí 0,5 lt chladiva, nic se neděje, zatímco ve stejným případě 742 vaří hned po zastavení.
16:02:06
24.12.2024
24.12.2024
Bukaj
-> Eidy: Jinak příčina přehřívání u škodovek byla zpočátku (když ještě ty chladicí systémy nebyly jeden velkej hnůj) dost nešťastně řešený termospínač ventilátoru TH 460 (od počátku výroby používán až do modelu 83), který byl konstrukčně složitý a nespolehlivý.
Bezproblémový byl až novější TH 470 (který s drobnými modifikacemi vydržel až do Felicie).
Ale v době, kdy průměrné škodovce bylo 10 let už mnoho z těch aut trpělo na nějakou závadu v chladicím systému. To u 1000/100 nebylo zvykem, ani když v té době byly mnohem starší...
Bezproblémový byl až novější TH 470 (který s drobnými modifikacemi vydržel až do Felicie).
Ale v době, kdy průměrné škodovce bylo 10 let už mnoho z těch aut trpělo na nějakou závadu v chladicím systému. To u 1000/100 nebylo zvykem, ani když v té době byly mnohem starší...
15:54:30
24.12.2024
24.12.2024
Bukaj
-> Eidy 24.12.24 15:30:28: Mně furt není jasné, proč se tomu u škodovek říká "matice".
Matici si představím jako (většinou) šestihran s vnitřním závitem, případně jako matematický pojem.
Klasické maticové řízení měly starší škodovky, kde šnek opravdu procházel středem matice.
Ale u 1000MB-105/120 tam zůstal šnek a z matice zbyla sotva třetina...
A v principu funkce mezi tím "šnekovým" a "maticovým" řízením moc rozdíl nevidím.
To až hřebenové řízení je velký rozdíl - tam je sice taky "šnek", ale s tak strmým stoupáním, že už to ani šnek není...
Matici si představím jako (většinou) šestihran s vnitřním závitem, případně jako matematický pojem.
Klasické maticové řízení měly starší škodovky, kde šnek opravdu procházel středem matice.
Ale u 1000MB-105/120 tam zůstal šnek a z matice zbyla sotva třetina...
A v principu funkce mezi tím "šnekovým" a "maticovým" řízením moc rozdíl nevidím.
To až hřebenové řízení je velký rozdíl - tam je sice taky "šnek", ale s tak strmým stoupáním, že už to ani šnek není...
15:31:12
24.12.2024
24.12.2024
Eidy
-> ajok: Šnek v jednoduché verzi vypadá takto:
Pak existuje několik složitějších variant, kdy nejlepší je s oběžnými kuličkami, které je vysoce přesné a hodně vydrží.
Pak existuje několik složitějších variant, kdy nejlepší je s oběžnými kuličkami, které je vysoce přesné a hodně vydrží.
15:30:28
24.12.2024
24.12.2024
Eidy
-> Bukaj 24.12.24 15:05:48: Náporové chlazení je náporové v tom smyslu, že vzduch proudí v důsledku pohybu auta a není potřeba žádný ventilátor. Čili náporové se nerovná nucené. Takže u zadomotorů až 105/120.
O té nesychronizované jedničce jsem teda nevěděl.
A s tím šnekovým řízením je to asi jako klepání ventilů, ačkoliv jsou to detonace. Je to blbost, ale nějak se to vžilo.
-> Bukaj 24.12.24 15:18:33: Jasně, lidi na to kašlali a pak se systém přicpal a vedlo to k problémům. Ale to se může stát i u litra. Když jsem byl malej, měli jsme eMBéčko a babička užovku. Nevařilo ani jedno. Teda litr jen s karaven.
-> ajok: Matici znáš.
O té nesychronizované jedničce jsem teda nevěděl.
A s tím šnekovým řízením je to asi jako klepání ventilů, ačkoliv jsou to detonace. Je to blbost, ale nějak se to vžilo.
-> Bukaj 24.12.24 15:18:33: Jasně, lidi na to kašlali a pak se systém přicpal a vedlo to k problémům. Ale to se může stát i u litra. Když jsem byl malej, měli jsme eMBéčko a babička užovku. Nevařilo ani jedno. Teda litr jen s karaven.
-> ajok: Matici znáš.
15:22:57
24.12.2024
24.12.2024
ajok
-> Bukaj 24.12.24 15:18:33: ja rok a pul nejel rapidem a na emisich jsem zapomnel, ze jako termospinac musim fungovat ja... uz zacinal bublat
15:18:33
24.12.2024
24.12.2024
Bukaj
-> ajok: -> Eidy:
Chladicí soustava u 742 je náchylnější na problémy.
Pokud je vše v pořádku, pravidelně měněná kapalina, neshnilé, průchozí trubky, těsný systém bez úniků a bez nánosů, elektroinstalace v rozumném stavu (bez oxidace konektorů termospínače a vodičů a nový typ termospínače), pak se není čeho obávat. Ale většina škodovek nějakou z výše popsaných podmínek nesplňuje...
U toho MBčka byla nejčastější příčina problémů s chlazením prasklá manžeta ve ventilu topení...
Chladicí soustava u 742 je náchylnější na problémy.
Pokud je vše v pořádku, pravidelně měněná kapalina, neshnilé, průchozí trubky, těsný systém bez úniků a bez nánosů, elektroinstalace v rozumném stavu (bez oxidace konektorů termospínače a vodičů a nový typ termospínače), pak se není čeho obávat. Ale většina škodovek nějakou z výše popsaných podmínek nesplňuje...
U toho MBčka byla nejčastější příčina problémů s chlazením prasklá manžeta ve ventilu topení...
15:11:23
24.12.2024
24.12.2024
ajok
-> Eidy 24.12.24 14:43:35: bych rekl, ze nejvetsim problemem je vysoko termostat (koncern i lada maji termostat dole a pak to netrpi na zavzdusneni), vc.snimace teploty, kdy to cloveka neupozorni vcas na problem
jaky je rozdil mezi maticovym a snekovym? ja ziju v tom, ze to je stejne a zajimave, ze treba lada nikdy asi nedostala hreben, ve 2013 je dle Vaculika stejne rizeni jako ve skode 100, ale zadne vule tam nema, zatim...
jaky je rozdil mezi maticovym a snekovym? ja ziju v tom, ze to je stejne a zajimave, ze treba lada nikdy asi nedostala hreben, ve 2013 je dle Vaculika stejne rizeni jako ve skode 100, ale zadne vule tam nema, zatim...
15:05:48
24.12.2024
24.12.2024
Bukaj
-> Eidy 24.12.24 14:43:35: Náporové (nucené) chlazení mechanicky poháněným ventilátorem - to přece je také náporové chlazení, ne?
A jednička bez synchronu - Bába (to MB, kterým ve videu M. V. jede) je první série a má opravdu nesynchronizovanou jedničku - oproti pozdějším modelům je tam fůra věcí "nesériových", včetně komplet převodovky nebo kulisy řazení, která například nemá na víčku límeček, omezující výkyv páky do strany atd. atd.
A "šnekové" řízení je pojem běžně používaný - "hřeben" vs. "šnek".
Takže v těchto ohledech tomu nemám co vytknout. Je tam sice pár věcí, které nezasvěceného mohou zmást (bez dalších souvislostí) nebo které nejsou úplně správně popsané, ale jako celek to rozhodně nejsou nesmysly
A jednička bez synchronu - Bába (to MB, kterým ve videu M. V. jede) je první série a má opravdu nesynchronizovanou jedničku - oproti pozdějším modelům je tam fůra věcí "nesériových", včetně komplet převodovky nebo kulisy řazení, která například nemá na víčku límeček, omezující výkyv páky do strany atd. atd.
A "šnekové" řízení je pojem běžně používaný - "hřeben" vs. "šnek".
Takže v těchto ohledech tomu nemám co vytknout. Je tam sice pár věcí, které nezasvěceného mohou zmást (bez dalších souvislostí) nebo které nejsou úplně správně popsané, ale jako celek to rozhodně nejsou nesmysly
14:43:35
24.12.2024
24.12.2024
Eidy
-> Jozka: Já bych byl trochu opatrnej. Co se týká výbav, designových změn dle roků asi ok. Ale náporové chlazení a jednička bez synchronu? A řízení je maticové, nikoliv šnekové.
A taky nechápu, proč říká, že chladič vpředu u stodvacítek byl nekonečným zdrojem problémů. Když je systém udržovaný, tak funguje bezvadně.
A taky nechápu, proč říká, že chladič vpředu u stodvacítek byl nekonečným zdrojem problémů. Když je systém udržovaný, tak funguje bezvadně.
12:15:41
24.12.2024
24.12.2024
Jozka
-> ajok: Jsem mile překvapen - první video o MB, ve kterým nejsou žádný dohady, nesmysly, polopravdy nebo přímo mystifikace..
10:44:31
24.12.2024
24.12.2024
ajok
18:47:29
12.12.2024
12.12.2024
ajok
-> john simple 11.12.24 11:15:56: zajimave... tenkrat se vedelo, ze kvalita je alfou a omegou a dnes... :/
todle jsem jeste nevidel
todle jsem jeste nevidel