![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dálkové cesty se škodovkami
-> Bukaj 20.08.18 11:56:09: ja uz s sebou vozim minimalne jedno cele nahradni kolo a jednu pneumatiku, jinak mas muj obdiv - jet bez rezervniho altiku :) hlavu jsem si vezl s sebou snad jen jednou v zivote![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Druhý den dopoledne (opět kolem desáté) další pakárna - zastavil jsem na čůrání a po startu nezhasla kontrolka dobíjení
Prošel jsem pojistky, kabeláž, konektory, vyměnil jsem regulátor, zjistil a opravil téměř odpadlý jeden z fastonů u jeho konektoru, ale bez výsledku - tedy závada alternátoru. Toho jsem se obával, neboť jsem se dlouho před odjezdem rozmýšlel, zda vzít s sebou náhradní a nakonec jsem jej nevzal s tím, že ten v autě je zánovní a odejít na něm mohou maximálně ložiska - a ejhle...![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Prošel jsem pojistky, kabeláž, konektory, vyměnil jsem regulátor, zjistil a opravil téměř odpadlý jeden z fastonů u jeho konektoru, ale bez výsledku - tedy závada alternátoru. Toho jsem se obával, neboť jsem se dlouho před odjezdem rozmýšlel, zda vzít s sebou náhradní a nakonec jsem jej nevzal s tím, že ten v autě je zánovní a odejít na něm mohou maximálně ložiska - a ejhle...
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Večer koupačka v moři - překvapilo nás, jak na jihu Švédska je teplé moře - ale možná to bylo tou poměrně mělkou zátokou, kde se voda ohřeje od slunka a vítr od moře jí nedovolí se smíchat se studenější...?
Jinak všude - v celé Evropě až k polárnímu kruhu - byly vidět následky vedra a sucha - uschlé stromy i celé kusy lesa (jižní svahy), vyprahlá tráva, zelené vodní plochy - celkem z toho mrazí v zádech...![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Jinak všude - v celé Evropě až k polárnímu kruhu - byly vidět následky vedra a sucha - uschlé stromy i celé kusy lesa (jižní svahy), vyprahlá tráva, zelené vodní plochy - celkem z toho mrazí v zádech...
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Pak už jsme pelášili dál přes mosty z Dánska do Švédska...
(omluvte zamušené sklo)
(omluvte zamušené sklo)
...převlékli jsme se do vest, přítelkyni jsem zahnal za svodidla k té SOS budce, nainstaloval jsem výstražný trojúhelník a rozhadrované kolo vyměnil (ještě jsem řešil dilema "kam s ním" - z místa pro rezervu by vypadlo, takže nakonec zabalit do celty a na zadní sedačku).
Na nejbližším sjezdu jsem sjel a vydal se hledat pneuservis a shánět gumy (do Skandinávie bez rezervy bych nejel, domů se vracet byl nesmysl a rezerva byla sice dobrá, ale patnáctileté novodobé pneumatice jsem moc nedůvěřoval).
V první větší obci na Shellce jsem se snažil zjistit nějaké info - paní neuměla Anglicky, neměli tam ani redukci na načerpání LPG (všude jinde - na dálnicích v Německu - měli na kase kufřík s redukcemi), jediné, co jsem zjistil, že v obci pneuservis není a autoservis tam byl zavřený (byla sobota kolem desáté dopoledne). Bylo mi jasné, že bude potřeba větší město a to dostatečně rychle, abych to stihnul do poledne - nečekal jsem, že by někde měli otevřeno po poledni o víkendu...
Za pomoci přítelkynina chytrého telefonu (který tedy většinou moc nefunguje) a mé ne/znalosti Němčiny jsme našli nejbližší pneuservis, který měl otevřeno dokonce do jedné - 50 km daleko...
...problém byl, že v legálním rozměru neměli žádné pneu na skladě
I vzpomněl jsem na alternativní rozměr 185/70 R13 a hle - poslední dvě gumy v tomto rozměru na skladě měli (nějaký Nexeny, cca 54 Euro za kus). Čert vem, že jsou povoleny pouze na 5Jx13 - kdo to bude zkoumat?
Klučina u zouvačky rozptýlil i mé obavy o těsnost okopaného ráfku - prej to bude ok...
Takže jsem na zadek dal 185ky Nexen a dopředu původní 165 Brillantisy 2:
Na nejbližším sjezdu jsem sjel a vydal se hledat pneuservis a shánět gumy (do Skandinávie bez rezervy bych nejel, domů se vracet byl nesmysl a rezerva byla sice dobrá, ale patnáctileté novodobé pneumatice jsem moc nedůvěřoval).
V první větší obci na Shellce jsem se snažil zjistit nějaké info - paní neuměla Anglicky, neměli tam ani redukci na načerpání LPG (všude jinde - na dálnicích v Německu - měli na kase kufřík s redukcemi), jediné, co jsem zjistil, že v obci pneuservis není a autoservis tam byl zavřený (byla sobota kolem desáté dopoledne). Bylo mi jasné, že bude potřeba větší město a to dostatečně rychle, abych to stihnul do poledne - nečekal jsem, že by někde měli otevřeno po poledni o víkendu...
Za pomoci přítelkynina chytrého telefonu (který tedy většinou moc nefunguje) a mé ne/znalosti Němčiny jsme našli nejbližší pneuservis, který měl otevřeno dokonce do jedné - 50 km daleko...
...problém byl, že v legálním rozměru neměli žádné pneu na skladě
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
I vzpomněl jsem na alternativní rozměr 185/70 R13 a hle - poslední dvě gumy v tomto rozměru na skladě měli (nějaký Nexeny, cca 54 Euro za kus). Čert vem, že jsou povoleny pouze na 5Jx13 - kdo to bude zkoumat?
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Klučina u zouvačky rozptýlil i mé obavy o těsnost okopaného ráfku - prej to bude ok...
Takže jsem na zadek dal 185ky Nexen a dopředu původní 165 Brillantisy 2:
-> Bukaj: kokos no pri tom vsetkom si to este vcelku pekne ustal.
Tak letos jsem se po devíti letech opět rozhodl omrknout Skandinávii a navštívit pár míst za polárním kruhem, tentokráte se 130 LPG...
...původní plán byl před táborem dát dokupy auto (převodovku, motor, brzdy, zadní nápravu), na táboře jej otestovat a po táboře (1.8.) se sbalit a vyjet, návrat byl stanoven na 16.8. - 17.8. přítelkyně odjížděla na vzdělávací akci.
Realita byla taková, že před táborem jsem vůbec nic nestíhal, na táboře auto ještě víc dorasoval (jako obvykle) a po táboře ještě dva dny strávil v práci, takže 1.8 jsem teprve začal rozebírat auto...
...udělal jsem jen to nejpotřebnější - přetěsnil motor (tekl olej kolem zátky vačky), udělal spojku, vymezil vůle v převodovce a vyměnil zadní brzdové hadice a brzdovku a spoustu dalších drobností...
...a konečně jsem i zadní nápravu přezul na letní obutí (řešil jsem od podzimu netěsnost jednoho ráfku).
V pátek ráno jsem ještě auto umyl a aspoň lokálně navoskoval a začal balit. Hodně jsem se rozmýšlel, co vzít s sebou za náhradní díly - kufřík z poslední cesty stotřícou za polární kruh jsem doplnil o nějaké drobnosti, oproti předchozí cestě jsem nebral hlavu a alternátor, poloosa (pro jistotu) tak zůstala jediným dílem, který se mi nevešel do diplomatického kufříku z minula.
No, nakonec jsme vyjeli v pátek v podvečer (asi v šest), zakempili jsme někde u Berlína...
...mimo jedné noci, strávené pod plachtou v NP Sarek, jsme spali v autě - přítelkyně tvrdí, že ve škodovce se jí spí lépe, než u mne doma v posteli...
...ráno jsme pokračovali po dálnici na Hamburg, až mi cca po hodině a půl cesty ve 140 km/hod rupla pravá přední pneumatika
Tohoto jsem se vždy obával, ale nakonec to nebylo až tak hrozné, dokonce jsem při zpomalovacím manévru a zápasení s volantem stihl i aktivovat varovné blikače
Bohužel pneumatika nevydržela vcelku do úplného zastavení, takže krom toho, že byla na hadry, tak mi nehezky omlátila lem blatníku (naštěstí toho, který už omlácený byl) a očesala příchytky zástěrky. Ráfek to také solidně odnesl...
...původní plán byl před táborem dát dokupy auto (převodovku, motor, brzdy, zadní nápravu), na táboře jej otestovat a po táboře (1.8.) se sbalit a vyjet, návrat byl stanoven na 16.8. - 17.8. přítelkyně odjížděla na vzdělávací akci.
Realita byla taková, že před táborem jsem vůbec nic nestíhal, na táboře auto ještě víc dorasoval (jako obvykle) a po táboře ještě dva dny strávil v práci, takže 1.8 jsem teprve začal rozebírat auto...
...udělal jsem jen to nejpotřebnější - přetěsnil motor (tekl olej kolem zátky vačky), udělal spojku, vymezil vůle v převodovce a vyměnil zadní brzdové hadice a brzdovku a spoustu dalších drobností...
...a konečně jsem i zadní nápravu přezul na letní obutí (řešil jsem od podzimu netěsnost jednoho ráfku).
V pátek ráno jsem ještě auto umyl a aspoň lokálně navoskoval a začal balit. Hodně jsem se rozmýšlel, co vzít s sebou za náhradní díly - kufřík z poslední cesty stotřícou za polární kruh jsem doplnil o nějaké drobnosti, oproti předchozí cestě jsem nebral hlavu a alternátor, poloosa (pro jistotu) tak zůstala jediným dílem, který se mi nevešel do diplomatického kufříku z minula.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
No, nakonec jsme vyjeli v pátek v podvečer (asi v šest), zakempili jsme někde u Berlína...
...mimo jedné noci, strávené pod plachtou v NP Sarek, jsme spali v autě - přítelkyně tvrdí, že ve škodovce se jí spí lépe, než u mne doma v posteli...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
...ráno jsme pokračovali po dálnici na Hamburg, až mi cca po hodině a půl cesty ve 140 km/hod rupla pravá přední pneumatika
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Bohužel pneumatika nevydržela vcelku do úplného zastavení, takže krom toho, že byla na hadry, tak mi nehezky omlátila lem blatníku (naštěstí toho, který už omlácený byl) a očesala příchytky zástěrky. Ráfek to také solidně odnesl...
-> 11mAjA11 23.11.17 13:35:18: to prvni jsem uz jel, ale ne rapidem, ale cervenym MTXem![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Edit: aha, tak ne, kousek vedle..., jel jsem po Tremole, pres alpe di sorencia
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Edit: aha, tak ne, kousek vedle..., jel jsem po Tremole, pres alpe di sorencia
-> Jarda: Jo, Stelvio je dobry (jel jsem to tak 20x z toho 10x Rapidem), doporucuju jeste navazat Gavii, ktera je jen kousicek odtud. Jo a uplne nejlepsi je to jet potme a/nebo v mlze/mraku. Na to je nekdy dobry mit spolujezdce, co pujde pred autem :D - ale to bylo na Bonette.
-> Luky 17.11.17 19:06:53: jj, idealni na projizdku rapidem
, kdyz uz ho nechci nicit projizdkami na vychod![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda: jo tam je to pěkný
Ty zatáčky jsou v porovnání s jinými alpskými passy fakt hodně utažený
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
docela bych se jel projet rapidem...
cs.wikipedia.org/wiki/Pr% C5%AFsmyk_Stelvio
www.google.cz/maps/.../da ta=!4m13!4m12!1m5!1m1!1s0x 470da577d309954f:0x400af0f 66163820!2m2!1d15.8136065! 2d49.6959569!1m5!1m1!1s0x4 7831ecef11ae093:0x4ca4be51 05520f2b!2m2!1d10.5444255! 2d46.5978571?dcr=1
a je to kousicek, tak nekdy najare![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
cs.wikipedia.org/wiki/Pr% C5%AFsmyk_Stelvio
www.google.cz/maps/.../da ta=!4m13!4m12!1m5!1m1!1s0x 470da577d309954f:0x400af0f 66163820!2m2!1d15.8136065! 2d49.6959569!1m5!1m1!1s0x4 7831ecef11ae093:0x4ca4be51 05520f2b!2m2!1d10.5444255! 2d46.5978571?dcr=1
a je to kousicek, tak nekdy najare
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 17.11.15 23:24:18: Vidíš, to jsem o Nivě vůbec nevěděl...mám koukám docela pěkné mezery ve vzdělání...:-)
-> skodoukolemsveta.cz: prodlouzeni
to delaji v Mnichove Hradisti a dle nejake definice je upravce vyrobcem, takze je vlastne vyrobeno v ČR :) V rusku delaji jen prodlouzeni rozvorem nebo Superavto dela prodlouzeni rozvorem a takovyto previs - pickup D.C., ale jen takoveto prodlouzeni je nase uprava.
Je to podobne jako LDD delala cabria - bud si objednas novou prodlouzenou nebo jin dodas auto do 1 roku stari a oni Ti to za skoro 100tis. kc prodlouzi
V Bulharsku jezdi mraky niv a spousta dlouhych, ale na moji koukali a rikali, ze to nikdy nevideli, jestli jsem si to udelal sam... :)
Ja si prave rikal, jestli mysleji tu uzovku nebo jestli mas tretiho sedana, 136 me ani nenapadla...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Je to podobne jako LDD delala cabria - bud si objednas novou prodlouzenou nebo jin dodas auto do 1 roku stari a oni Ti to za skoro 100tis. kc prodlouzi
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ja si prave rikal, jestli mysleji tu uzovku nebo jestli mas tretiho sedana, 136 me ani nenapadla...
-> skodoukolemsveta.cz: ![52](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
![52](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
-> Jozka 17.11.15 03:13:04: Myslím, že když je ještě škodovka (136 nikoliv 130...) špinavá, nemusí být prorezlá...:-). Je ale pravda, že v podvědomí mnoha lidí je každý zadohrab vlastně vrak, i když třeba v perfektním stavu...
-> Jarda - zrušená registrace 16.11.15 08:52:29: Co je na tom autě české? Že by ten díl mezi volantem a pedály...:-)))?
-> Jarda - zrušená registrace 16.11.15 08:52:29: Co je na tom autě české? Že by ten díl mezi volantem a pedály...:-)))?
-> skodoukolemsveta.cz: Oni to v tom článku ale píšou, že prorezlou..![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 16.11.15 08:52:29: Já bych netvrdil, že moje auto je prorezlé, ale budiž...
Jinak gut projekt, skvělý! Je fakt, že jet jedním autem je riskantní, to vím z vlastní zkušenosti...
Jinak gut projekt, skvělý! Je fakt, že jet jedním autem je riskantní, to vím z vlastní zkušenosti...
-> skodoukolemsveta.cz: Ty mas nejakou prorezlou 130ku?
necestuje skodovkou, ale jinak dobra inspirace, byl jsem na dvouch jeho prednaskach a mohu doporucit: www.tomaskubes.cz/files/p rednasky_tomas_kubes.pdf
já na příští rok plánuju toto, taky částečně českým autem :)
forum.ladaklub.com/viewto pic.php?f=63&t...
stejne nakonec pojedeme sami, mozna jen ja sam...
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
necestuje skodovkou, ale jinak dobra inspirace, byl jsem na dvouch jeho prednaskach a mohu doporucit: www.tomaskubes.cz/files/p rednasky_tomas_kubes.pdf
já na příští rok plánuju toto, taky částečně českým autem :)
forum.ladaklub.com/viewto pic.php?f=63&t...
stejne nakonec pojedeme sami, mozna jen ja sam...
-> Bukaj 15.11.15 17:48:14: A jo, už to tam vlastně měl, jak jsem byl rozvášněnej ve vysvětlování některých věcí, plácnul jsem to tam ještě jednou...
. Tak se alespoň jukni na mojí kartu, konečně jsem tam přidal svoje české popostrkovadlo. Nápis vepředu je asi ten od tebe...:-).
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Bukaj 14.11.15 17:13:24: Ještě včerejší idnes zapadající do této rubriky...:-):
cestovani.idnes.cz/skoda- kolem-sveta-0zl-/kolem-sve ta.aspx?c=A151112_...
cestovani.idnes.cz/skoda- kolem-sveta-0zl-/kolem-sve ta.aspx?c=A151112_...
Nerad bych byl jádrem jakéhokoliv sporu pánové, pravda ale je, že sprostě se mluvit nemá...jak jsem to slyšel i v nějakém tom klasickém českém filmu... Za sebe to pravidlo dodržuju, i když mě samotného občas s--e...:-).
Abych se ale jinak pochlubil, v agentuře Dobré ráno mi už uznali oficiální český rekord v sólo objezdu zeměkoule automobilem(jakýmkoliv... ) a ještě takovej vtipnej- ve výměně pneumatiky v nejvyšší nadmořské výšce-4800m.n.m...:-), praskla jinak ve 4960(dle nového měření) ale tam foukal hnusnej namrzlej vítr, tak jsem kousek "slanil" dolů před výměnou...
Abych se ale jinak pochlubil, v agentuře Dobré ráno mi už uznali oficiální český rekord v sólo objezdu zeměkoule automobilem(jakýmkoliv... ) a ještě takovej vtipnej- ve výměně pneumatiky v nejvyšší nadmořské výšce-4800m.n.m...:-), praskla jinak ve 4960(dle nového měření) ale tam foukal hnusnej namrzlej vítr, tak jsem kousek "slanil" dolů před výměnou...
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : ![52](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
![52](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
-> ZZ__Top: Ještě jedno takové slovo a budeš si muset dát pauzu na vychladnutí.
Na nějaké urážení tady není nikdo zvědavý. To platí pro všechny.
Na nějaké urážení tady není nikdo zvědavý. To platí pro všechny.
-> Tuner#2: hele víš co je zajímavé a děje se to hlavně u tebe. Vidím tvůj příspěvek a v něm jen bla bla bla bla a hovno z toho. Vadím ti? Tak na mě ty pičo nereaguj.
-> ZZ__Top 14.11.15 14:24:40: Spíš se vyjadřuješ ke každé píč*vině a podstatné věci tě nějak uníkají.
Myslím si, že Ivanovo cesta a to co dokázal rozhodně mezi píč*viny nepatří...
Myslím si, že Ivanovo cesta a to co dokázal rozhodně mezi píč*viny nepatří...
-> Tuner#2: nečtu každou píčovinu jako ty víš ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> ZZ__Top: Jo, to je Ivan (skodoukolemsveta.cz)![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Burák:
Na užovčí hukot mezi 90 a 100 km/h jsou lepší ty špunty..![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Když jsme jeli do Paříže, taky jsme litovali, že nemáme ssebou přejezdová sluchátka s intercomem
-> minno: ![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> Jozka: pozerám, že pán to má odskúšané![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno 29.10.15 19:45:39: Lepší jsou ty spojený "šňůrkou" - dají se zavěsit na páčky od topení třeba.. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno: Žeby nový prvek povinné výbavy? :-D
-> minno: čekal jsem sluchátka typu Otík ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno: originální příslušenství škoda 120
občas pomáhá když áš dobrou apáru i volume na víc ja 50% ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Borderer 29.10.15 00:24:40: Inak ja som na poslednej ceste z Brna na Slovensko škodovkou aplikoval toto odhlučňovadlo a celkom fasa, odporúčam
pracovneodevyzigo.sk/comp onents/.../cab720c5f0fb22b e0d473ce49014586b.jpg
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
pracovneodevyzigo.sk/comp onents/.../cab720c5f0fb22b e0d473ce49014586b.jpg
-> Borderer: no, a to má felda beztak len dnes už zastaralý 5q![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno: Dneska sem nad tim taky přemejšlel. :-D A vrtá mě v hlavě hlavně fakt, že s 4Q sem zařadil 4rku v Trutnově a vyřadil ji v Praze. :-D Když pak jedu feldou, tak mě děsně štve to, že v každý obci za 4 a pak zase za 5 :-D
-> Borderer: mám taký súkromný pocit, že tento problém 5q neodstráni![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Nemužu si pomoci, včera sem mazal 240Km v BMW 525i a dneska tu samou štreku škodovkou. Nenapadlo mne, že při pokusu nahnat nějaký čas mě v cíli bude bolet hlava, už musim implantovat ten pětikvalt... :-D
-> colaczech: / -> Tomaso435: Za nás je ta prognóza jasná - ale kdo ví, jak tohle za 25 let budou vidět dnešní prvňáčci.. ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> colaczech: kousky s htp nebo tsi ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Burák 14.10.15 08:22:52: -> Jozka 14.10.15 17:37:59: No právě tak jsem to myslel. Nějak nemám představu co z dnešní "masové produkce" by se dalo za těch 30-40 let obdivovat. ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Jarda: Čeče, tu byly taky 4, ale nestihl jsem je vyfotit. A všechny stříbrný
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)